vader van, niet erkend, kind heeft een ander

02-07-2009 22:44 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_81219 wijzigde dit bericht op 09-08-2009 14:29
Reden: wordt lastig gevallen
% gewijzigd
quote:rosanna08 schreef op 03 juli 2009 @ 12:39:

Chica, hij is ook laks geweest, absoluut en van mij mag Dawn ook zeker e.e.a. via de rechter afdwingen, maar dat is haar vraag, probleem niet zoals ik het begrijp.

Het gaat hier niet over de vader, het gaat hier over hoe Dawn hier mee om moet gaan en wat het beste is voor hun kind. En als het beste voor het kind niet strookt met wat het beste is voor Dawn, dan gaat hun zoon voor. Dat ze daar hulp voor nodig heeft, is geen schande.

Zijn sommige reacties hard? Ja, misschien, maar meehuilen heeft ze helemaal niks aan nu

Harde reactie heb ik helemaal geen moeite mee, want inderdaad meehuilen heeft geen zin.

Ben het verder met je eens hoor.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:newstylista schreef op 03 juli 2009 @ 12:32:

[...]

dan moet je het topic misschien nog een keer doorlezen. dit is in ieder geval mijn conclusie.Foute conclusie dan, want uit de OP kun je halen dat to wel degelijk gezegd heeft niet zo goed te zijn met de pil: " Ik slecht in pillen slikken, hem verteld, hij wou geen kinderen meer, ik wel, hij wou zich niet laten helpen om het zo maar te zeggen, maar ook niet n****n zonder condoom. "

Chica, volgens mij zegt de meerderheid hier toch echt dat de man medeverantwoordelijk is. Het is maar een enkeling die vindt dat het voornamelijk de verantwoordelijkheid van de vrouw is en zelfs maar één die dat helemaal de verantwoordelijkheid van de vrouw vindt (en dat is een man, opmerkelijk).

Wel wordt to hier op háár verantwoordelijkheid aangesproken, omdat zij hier nu eenmaal post en niet meneer.

(PS: wanneer moet je bevallen? )
oh that purrrrrrrrrfect feeling
21 juli. En het wordt tijd dat Chica weer es lekker met de beentjes omhoog gaat
quote:Poezewoes schreef op 03 juli 2009 @ 13:07:

[...]

Foute conclusie dan, want uit de OP kun je halen dat to wel degelijk gezegd heeft niet zo goed te zijn met de pil: " Ik slecht in pillen slikken, hem verteld, hij wou geen kinderen meer, ik wel, hij wou zich niet laten helpen om het zo maar te zeggen, maar ook niet n****n zonder condoom. "

Chica, volgens mij zegt de meerderheid hier toch echt dat de man medeverantwoordelijk is. Het is maar een enkeling die vindt dat het voornamelijk de verantwoordelijkheid van de vrouw is en zelfs maar één die dat helemaal de verantwoordelijkheid van de vrouw vindt (en dat is een man, opmerkelijk).

Wel wordt to hier op háár verantwoordelijkheid aangesproken, omdat zij hier nu eenmaal post en niet meneer.

(PS: wanneer moet je bevallen? )dan heb ik verkeerde conclusies getrokken, dus bij deze mijn excuses aan TO, sorry!

Sorry Chica, maar ik zie het voor me: met dikke buik (en mega dikke enkels natuurlijk met dit weer), zweetlokken van de hitte en de gierende hormonen, strontverontwaardigd driftig typend achter het laptopje......
Poez
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alles wat je hier op het viva forum vermeld kan tegen je gebruikt worden. Watch out!
to is niet in haar eentje verantwoordelijk voor de zwangerschap, zeer zeker niet, maar ze klinkt bijzonder verbolgen, verbijsterd en verbaast ( de drie v-tjes in dit geval) dat meneer nu geen zin heeft om het kind op te voeden. DIT wist ze van te voren, dat hij echt niet van plan was om ook maar enige bijdrage te gaan leveren.

De gevolgen ( het opvoeden van het kind etc) komen idd op beide ouders neer maar als 1 van de ouders ( vader in dit geval) die verantwoordelijkheden niet neemt dan wil dat niet zeggen dat zij het ook niet hoeft te doen. Dan moet ze dus naar de rechter om het uit te vechten.

Verder moet ze voor haar kind zorgen.

Simpel toch?

Bloemetje, bedankt voor de waarschuwing!!
Graag gedaan dabgeensuus
Jammer dat Dawn nog steeds niet gereageerd heeft. Ik ben benieuwd hoe het met haar gaat?
De meeste forummers laten niks meer van zich horen als ze doorhebben dat er niet met ze mee gehuild wordt.
fleurtje;

Kan je nou helemaal niet in een persoon haar of zijn situatie meeleven.

We zijn vrouwen onder elkaar die elkaar adviezen moeten geven en op een veilige manier. Elkaar de waarheid zeggen. Helemaal mee eens. Maar wel op een opbouwende manier waar ze wat aan heeft. Iedereen mag zeggen wat hij of zij wilt maar wel met respect.

Denk jou nou echt dat ze wat aan jouw commentaar gehad heeft fleurtje? Ik denk dat de meeste forummers niks meer van ze laten horen omdat er op een groffe manier over hun heen gevallen worden. Ik denk dat je het verschil niet ziet tussen meehuilen, iemand de grond in trappen of echt iemand helpen. Jammer want van elkaars fouten kan je leren.

Ik heb het gevoel dat jij nooit fouten maakt en dat je geniet om op iemand af te geven. Misschien heb ik het verkeerd maar dit gevoel heb ik.
quote:ester123 schreef op 04 juli 2009 @ 09:49:

We zijn vrouwen onder elkaar die elkaar adviezen moeten geven en op een veilige manier. Elkaar de waarheid zeggen. Helemaal mee eens. Maar wel op een opbouwende manier waar ze wat aan heeft. Iedereen mag zeggen wat hij of zij wilt maar wel met respect.Wie zegt dat dat moet? Het is hier geen therapiegroep. Als jij in een volle bus ineens je verhaal gaat vertellen zul je ook verschillende reacties krijgen.

Ik vind jouw reacties niet allemaal even respectvol. Boeje.
Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en jij ook.

Dit is mijn mening en daar blijf ik bij. Jammer dat door dit gedonder de bedoeling van een forum voorbij schiet.

Ik word misselijk van mensen die andere mensen de grond in trappen. Misschien doen jullie om je zelf beter te voelen of zodat je niet naar je zelf hoeft te kijken. Het is erg makkelijk om op een ander af te geven.

Succes ermee!!!!
quote:ester123 schreef op 04 juli 2009 @ 09:49:

fleurtje;

Kan je nou helemaal niet in een persoon haar of zijn situatie meeleven.

We zijn vrouwen onder elkaar die elkaar adviezen moeten geven en op een veilige manier. Elkaar de waarheid zeggen. Helemaal mee eens. Maar wel op een opbouwende manier waar ze wat aan heeft. Iedereen mag zeggen wat hij of zij wilt maar wel met respect.

Denk jou nou echt dat ze wat aan jouw commentaar gehad heeft fleurtje? Ik denk dat de meeste forummers niks meer van ze laten horen omdat er op een groffe manier over hun heen gevallen worden. Ik denk dat je het verschil niet ziet tussen meehuilen, iemand de grond in trappen of echt iemand helpen. Jammer want van elkaars fouten kan je leren.

Ik heb het gevoel dat jij nooit fouten maakt en dat je geniet om op iemand af te geven. Misschien heb ik het verkeerd maar dit gevoel heb ik.Volledig eens met Poezewoes: ik moet helemaal niks. Ik moet geen advies geven en ik moet al helemaal niet op een veilige manier reageren. Het is een forum en geen therapeutische gemeenschap. Mocht ik me hierin blijken te vergisssen dan zie ik voortaan mijn forum-tijd graag vergoed door de AWBZ.
quote:ester123 schreef op 04 juli 2009 @ 10:48:Ik word misselijk van mensen die andere mensen de grond in trappen. Misschien doen jullie om je zelf beter te voelen of zodat je niet naar je zelf hoeft te kijken. Het is erg makkelijk om op een ander af te geven.Dan kan ik me niet voorstellen dat je van dit topic misselijk zou zijn geworden, want TO is nergens de grond in getrapt. Ja, er zijn hier en daar harde woorden geschreven, ja, er is de waarheid gezegd, ja, er is niet met TO meegehuild. In wiens belang? In het belang van het zoontje van TO, dat willens en wetens ter wereld is gekomen. Of hier nu de 'schuld' bij papa of mama ligt, doet niet terzake: het kind is er en kan er al helemáál niets aan doen dat hij geboren is (dus een moeder heeft 'die ermee zit') en dat zijn vader en moeder er zo'n puinhoop van hebben gemaakt.

Als TO had verwacht dat wij mee zouden huilen heeft ze een verkeerde verwachting; er is een oud spreekwoord: 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' en dat spreekwoord gaat ook hier weer op.

TO heeft van diverse kanten goede raad gekregen om hulp te zoeken, zowel psychologisch als juridisch, er is haar een spiegel voorgehouden, ze is op haar verantwoordelijkheden gewezen. Lijkt me toch echt niet verkeerd!
quote:ester123 schreef op 04 juli 2009 @ 10:48:

Dit is mijn mening en daar blijf ik bij. Jammer dat door dit gedonder de bedoeling van een forum voorbij schiet.

Ik word misselijk van mensen die andere mensen de grond in trappen. Misschien doen jullie om je zelf beter te voelen of zodat je niet naar je zelf hoeft te kijken. Het is erg makkelijk om op een ander af te geven.

Succes ermee!!!!Weet je waar ik nou van baal? Dat jij aan iedereen hier oplegt wat de bedoeling van een forum zou zijn. Totale bullshit. Van zo'n ongepaste superieure houding word ik nou spuugmisselijk.Tot ziens!
quote:wuiles schreef op 04 juli 2009 @ 10:50:

[...]

Volledig eens met Poezewoes: ik moet helemaal niks. Ik moet geen advies geven en ik moet al helemaal niet op een veilige manier reageren. Het is een forum en geen therapeutische gemeenschap. Mocht ik me hierin blijken te vergisssen dan zie ik voortaan mijn forum-tijd graag vergoed door de AWBZ.Hear! Hear!
quote:ester123 schreef op 04 juli 2009 @ 10:48:

Succes ermee!!!!Als jij voortdurend iedereen loopt te vertellen hoe 'ze' moeten reageren en loopt te roepen dat 'ze' het allemaal verkeerd zien, dan vertroebeld een discussie snel ja.
Ik heb de voorgaande discussie even niet gevolgd, maar ik denk dat Dawn het er gewoon moeilijk mee heeft dat deze meneer zijn vrouwen even snel verwisseld als een schoon hemd. Dat is iets, een woede, die zij moet verwerken voor zichzelf. En tja, vanuit Dawns oogpunt kan ik mij die woede wel voorstellen, meneer toont verdacht weinig verantwoordelijkheidsgevoel, want zodra het ingewikkeld wordt, is hij pleitte. Dat zie je aan alles in de openingspost.

Dawn moet proberen hiervan los te komen. De man is nou eenmaal zo, het wordt er niet anders mee. En dan kun je blijven schoppen (en bij tijd en wijle mag dat ook best wel even, vind ik) maar wat je vooral moet doen is ook zelf doorgaan met je leven. Het wordt niet anders, dus moet jij veranderen. Veranderen in die zin dat je de situatie zoals hij nu is niet (meer) fijn vindt, en dat je hem anders wilt. Hij verandert niet, dus moet Dawn haar houding naar hem veranderen. Valt niet mee, overigens.
@esther, dus omdat jij en ik toevallig allebei een liefdesgrot hebben moeten we het met elkaar eens zijn, moeten we advies geven en vooral elkaar steunen?

I think not.
Jeetje Ester, ben jij een in te huren huillie ofzo?
Liefdesgrot?
quote:Ainne schreef op 04 juli 2009 @ 14:23:

Liefdesgrot?Ja die wil ik ook wel even zien. En dan wil ik hem graag een dagje huren om die vent waar ik al een poosje een oogje op heb aan zijn krulletjes gelijk een Captan Cavewoman naar toe te slepen....
Ja liefdesgrot....:D

vond kut te plastisch, vagina te medisch, en yoni te zweverig. Poesje te geil, plasser te kinderlijk, en over voorbips nog maar niet te spreken.

Dan hebben we nog muisje ( leek me ook ongepast aangezien muis fijn mee-discussieert), geboortekanaal ( leek me in het kader der discussie ook geen fijne) en flamoes ( klinkt als een vlaamse viskraam)

Blijft er over: liefdesgrot, of bron der ellende van alle hetero mannen, mag ook :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven