Vader van vriend is uitbehandeld

29-01-2020 09:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn vriend heeft kanker en ze hebben gezegd dat het een kwestie van maanden is, echt verschrikkelijk.

Ik ben nog niet heel lang samen met mijn vriend. Iets langer dan een jaar, we hebben wel een goeie, sterke relatie!

Ik wil hem graag helpen hierbij. Ik kreeg ook al een app van zijn zus dat ik hem goed in de gaten moest houden dat hij kan en blijft praten over zijn gevoelens. Dat is vroeger wel eens een probleem geweest heeft hij ook verteld. Ik ken hem niet zo. We praten makkelijk over dingen.

Nu is dit wel moeilijk natuurlijk.

Hebben jullie tips hoe hier mee om te gaan? Ik heb dit ook niet eerder meegemaakt en vind het ook niet makkelijk. Ik wil mijn vriend helpen maar we wonen ook niet samen dus het is niet heel makkelijk.

Ik heb hem gezegd dat hij me altijd kan bellen, al is het 's nachts. Ik heb wel met mijn ex geregeld dat hij de kinderen deze week iets vaker heeft zodat ik bij mijn vriend kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
indy82 schreef:
30-01-2020 11:05
Hoe gingen jullie er mee om? Ik bedoel dan naar zijn familie toe?

Wat zeg je (tegen zijn zussen bijv.) Dat ze leuke dingen moeten doen samen? Genieten? Of hoe ga je om met zo iets?
Vragen wat ze nodig hebben. Niet te veel goeie raad geven, tenzij ze daar zelf behoefte aan zeggen te hebben. Verdriet niet wegwuiven of kleiner proberen te maken. Luisteren is in dat soort gevallen vaak belangrijker dan praten. (Zeg ik als ervaringsdeskundige van beide kanten).

En specifiek voor jou, afgaand op wat je hier eerder hebt geschreven: goed in de gaten houden waar je eigen grenzen liggen. Je kunt wellicht een beetje helpen en dat is fijn, maar je kunt en hoeft hun verlies niet te compenseren. Als het goed is, hebben ze meer mensen om hun verdriet mee te delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven