Vaderschap / Ouderschap

04-11-2017 20:44 76 berichten
Dames en verdwaalde heren

Zoals jullie wel weten waarschijnlijk ben ik sinds een maand vader. En ik moet zeggen: i love it.

Nu heb ik 1 maand vrij genomen om bij mijn kind te kunnen zijn en aan elkaar te wennen en te leren ouder te zijn en om mijn vrouw te kunnen steunen na zwangerschap keizersnee en trombose.

Ik merk om mij heen dat heel veel mannen maar een paar dagen vrij nemen en dan weer aan het werk gaan of bijvoorbeeld blij zijn dat de vrouw borstvoeding geeft want dan hoeven ze er ‘s nachts niet uit.

Nu ben ik blij dat we flesvoeding doen want dan kan ik er ‘s nachts ook gewoon uit maar mijn punt is vooral: als je meteen weer gaat werken dan kan je toch nooit goed in je vaderrol groeien? Dan blijft de moeder toch altijd de overhand houden en wordt t nooi gelijkwaardig? Of ben ik daarin kortzichtig?

Disclaimer: zwangerschapsverlof voor mannen wordt pas volgend jaar geregeld dus toe nu toe is het ook wellicht moeilijk in bepaalde beroepen om vrij te (kunnen) nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij allebei aansluitend vakantie genomen van 3 weken, vond dat wel heerlijk moet ik zeggen. En ik snap ook wel wat je bedoelt, heb het ook wel een aantal keren gehoord. Maar dan is mijn reactie ook meteen, dat zijn ook keuzes maken. Nee ben er niet mee eens van die korte dagen voor de vader maar in ons geval partner heeft dan maar gebruik gemaakt van zijn vakantie dagen.

En inderdaad zoals de anderen zeggen, ligt geheel aan jezelf. Alles waar je aandacht aan geeft groeit. Ken genoeg vaders die veel minder doen dan mijn partner. Bizar ook soms om te zien maar die zijn er nu ook eenmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven