Van me afschrijven, moedeloos

07-05-2018 06:43 70 berichten
Ik ben na een lange relatie van 10 jaar nu bijna 4 jaar single, min de ingewikkelde relatie van afgelopen jaar met een zeer complex (of misschien gewoon heel fout) persoon.
Wat betreft persoonlijke ontwikkeling ben ik 4 jaar terug meteen gaan werken aan mijzelf omdat ik vooral wilde leren om blij en gelukkig met mezelf te zijn.
Dit ging en gaat steeds beter, ik kan erg genieten van alleen dingen doen.

Los daarvan had en heb ik wel een verlangen naar een fijne relatie, een maatje, genegenheid, samen eten enz.

Ik heb omdat ik dat verlangen helaas niet uit kan zetten de afgelopen jaren de nodige pogingen gedaan, verschillende dates gehad waarbij ik erg vaak op mn bek ben gegaan maar toch weer opgekrabbelde.
Dit was niet altijd leuk maar wel leerzaam.
Zoals sommigen van jullie weten had ik vorig jaar uiteindelijk weer een korte relatie, die persoon ging vervelend met mij om dus ik ben gestopt daarmee.
De afgelopen maanden heb ik hem het voordeel vd twijfel gegeven en gingen we het weer proberen.
Hij is echter de afgelopen dagen zo schandalig met me omgegaan (Geen details, geloof me maar..) dat ik in ga zien dat deze man mij meer energie en moeite kost dan dat het me iets oplevert, en dat ik hem, echt los zal moeten laten.
Lastig, ik ben niet van ijzer, heb gevoelens en zeker een zwak voor hem,maar zijn wisselende gedrag en dat hij waarschijnlijk niet goed weet wat hij wil begint me op te breken dus ik heb weinig keuze.

Desondanks baal ik als een stekker dat ik weer op mijn bek gegaan ben. dat er weer een poging iets op te bouwen met iemand gesneuveld is, en ik begin te geloven dat de fijne relatie waar ik naar verlang niet weggelegd is voor mij.
Ik ben bang dat ik dat zal moeten accepteren, maar leuk vind ik het niet, ik baal behoorlijk dat het niet gelukt is en ik hier een punt achter moet zetten.

Ik weet echt wel dat relaties niet alles bepalend zijn, heb daarom ook lang gebaald dat ik toch dat verlangen heb, maar ik zal dat moeten accepteren want het is er nou eenmaal. (Ik ben ook maar een mens..)

Wat ik hier mee wil, geen idee.... van me afschrijven...

Fijne dag allen.... (ik ben vrij en ga maar even uithuilen bij BFF..)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 14:11
40.97% gewijzigd
Ga lekker genieten van de zon vandaag! Ga naar het strand, golfje springen. IJsje eten. Pluk de dag!

Wat betreft de liefde: zou het kunnen dat je de mannen die goed relatiemateriaal zijn nu overslaat omdat je ze niet opwindend of aantrekkelijk genoeg vindt? Op lange termijn zijn zulke mannen vaak wel een goede keuze, als je zoekt naar een maatje om lief en leed mee te delen!
Wel verfrissend om van de brug te springen. Ik denk dat het water wel koud is nog.
Het is heel normaal en mensenlijk om naar een relatie te verlangen. Veel mensen durven het niet uit te spreken of ontkennen het. Maar heel veel mensen vinden het fijner met zijn tweeën. Wees daarover wat milder voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor van een brug springen?
ikBedoelHetGoed schreef:
07-05-2018 07:07
Ga lekker genieten van de zon vandaag! Ga naar het strand, golfje springen. IJsje eten. Pluk de dag!

Wat betreft de liefde: zou het kunnen dat je de mannen die goed relatiemateriaal zijn nu overslaat omdat je ze niet opwindend of aantrekkelijk genoeg vindt? Op lange termijn zijn zulke mannen vaak wel een goede keuze, als je zoekt naar een maatje om lief en leed mee te delen!
Ja dat zou kunnen... En ik word ook benauwd van mannen die echt geïnteresseerd zijn in mij, (in plaats van in mijn D cup..) ik word daar echt ongemakkelijk van.
(En die mannen zijn er echt geweest de afgelopen jaren maar die heb ik allemaal afgewezen)
Fliefd schreef:
07-05-2018 07:08
Wel verfrissend om van de brug te springen. Ik denk dat het water wel koud is nog.
Het is heel normaal en mensenlijk om naar een relatie te verlangen. Veel mensen durven het niet uit te spreken of ontkennen het. Maar heel veel mensen vinden het fijner met zijn tweeën. Wees daarover wat milder voor jezelf.
:$ ja dit begin ik ook in te zien, dank je
beetjegek schreef:
07-05-2018 07:13
Hiervoor van een brug springen?
:rofl: :biggrin:
Das idd misschien niet helemaal nodig.. tis tenslotte maar een vent..
phoebe24 schreef:
Ja dat zou kunnen... En ik word ook benauwd van mannen die echt geïnteresseerd zijn in mij, (in plaats van in mijn D cup..) ik word daar echt ongemakkelijk van.
(En die mannen zijn er echt geweest de afgelopen jaren maar die heb ik allemaal afgewezen)
Waarom word je daar ongemakklijk van? Als je dat weet kom je denk al verder.
Zijn dat gewoon leuke mannen maar val jij niet op ze.
Ben je bang als ze verder kijken dan je cup je tegenvalt?
Of?
Probeer gewoon eerst eens zelf gelukkig te worden, relatie of geen relatie. Als je geen man meer nodig hebt om gelukkig te zijn, is er ook geen noodzaak om met waardeloze mannen om te gaan en kun je dingen snel afkappen indien nodig. Dat scheelt een hoop gedoe.
Hier ook 35, 6 jaar single. Tientallen dates gehad. Je bent niet de enige. Kop op. En wat betreft je zelfvertrouwen, zo'n man is wel een graadmeter dat het daar toch nog niet zo goed mee zit als je zou willen ben ik bang..
Zit zelf ook in therapie, ook ik ben onzeker, weinig zelfvertrouwen. Het is hard werken.
Maar heb wel altijd het vertrouwen dat alles wat op mijn pad komt er niet voor niks is. Dus ik heb het geaccepteerd en ga alles aan, ik leer ervan en dat geeft rust. Je kan hier geen controle op uitoefenen.
Sterkte en geniet van vandaag.
Phoebe, eigenlijk geen tip hier, wel een hart onder de riem. :hug:
Geniet van je vrije dag.
Wanneer je steeds hetzelfde blijft doen dan levert het ook hetzelfde op.

Ik zou eerst eens gaan werken aan de overtuiging dat het met je leven alleen wat wordt (leuk wordt) wanneer je een relatie hebt. Is dat wel waar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-05-2018 07:45
Wanneer je steeds hetzelfde blijft doen dan levert het ook hetzelfde op.

Ik zou eerst eens gaan werken aan de overtuiging dat het met je leven alleen wat wordt (leuk wordt) wanneer je een relatie hebt. Is dat wel waar?
Dat heb ik niet gezegd en dat denk ik ook helemaal niet.
Ik heb in mn eentje een prima leven, red mezelf uitstekend en ben zeker niet ongelukkig.
Ik heb hard gewerkt daarvoor en zal dat ook blijven doen want in jezelf investeren is nooit verkeerd.
Dat ik toch ook een verlangen heb naar geborgenheid, een arm om mijn schouder en een maatje voor het leven staat daar volkomen los van i.m.o.
(Net als het feit dat ik ook wel eens teleurgesteld word en mensen verkeerd inschat.
C',est la vie...
Gelukkig met jezelf betekent i.m.o niet dat ik maar een gevoelloze superwoman van ijzer moet zijn..)

Thnx Ywtje en Jufjoke :$
Een fijne relatie is vast ook voor jou weggelegd. :hug: Maar daar moet dan wel ruimte voor zijn. Het beëindigen van jouw laatste disfunctionele relatie, en al het werk aan jezelf dat je de afgelopen jaren hebt gedaan, betekent dat je die ruimte nu creëert.
Nummer*Zoveel schreef:
07-05-2018 08:29
Een fijne relatie is vast ook voor jou weggelegd. :hug: Maar daar moet dan wel ruimte voor zijn. Het beëindigen van jouw laatste disfunctionele relatie, en al het werk aan jezelf dat je de afgelopen jaren hebt gedaan, betekent dat je die ruimte nu creëert.
:idee: ja inderdaad, je hebt gelijk!

Ik heb overigens voor huidige ex echt een zwak hoor... (Vandaar 2e kans)
Maar ik kan hem niet veranderen en ik moet hem echt loslaten en uit mn hoofd zetten.
Is eigenlijk ook wel een opluchting. (Het is me ook wel duidelijk dat ik zonder hem gelukkiger ben dan met hem)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 08:46
9.06% gewijzigd
phoebe24 schreef:
07-05-2018 08:42
:idee: ja inderdaad, je hebt gelijk!

Ik heb overigens voor huidige ex echt een zwak hoor... (Vandaar 2e kans)
Maar ik kan hem niet veranderen en ik moet hem echt loslaten en uit mn hoofd zetten.
Hoe doe je dat ook weer :$ ?
Eén dagje chocola, ijs, uithuilen. En dan afleiding zoeken; lezen, forummen, er op uitgaan. Zorgen dat je geen tijd hebt om er over na te denken, zodat je afstand kunt creëeren.
Misschien ben je te desperate met 'n relatie bezig. Jij schreef toch ooit in 't kindvrij topic mee? Dan hoef je in elk geval niet een deadline te halen. En er zijn zelfs mensen die op hun 80e nog een nieuwe relatie vinden.
Val je op type foute/dominante man?
phoebe24 schreef:
Dus mannen die alleen geinterresseerd zijn in je uiterlijk laat je wel dichtbij komen?

Dat is een recept voor pijn inderdaad.
redbulletje schreef:
07-05-2018 09:02
Misschien ben je te desperate met 'n relatie bezig. Jij schreef toch ooit in 't kindvrij topic mee? Dan hoef je in elk geval niet een deadline te halen. En er zijn zelfs mensen die op hun 80e nog een nieuwe relatie vinden.
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd in ben gaan zien dat ik er de laatste jaren idd te veel mee bezig was.

Ik neig overigens te vallen op onbereikbare en complexe mannen. Ook dominant dat weet ik niet, recente ex is zeer dominant. (En nee dat leek misschien aantrekkelijk maar dat is het niet voor mij)

Anyway ik ben nu onderhand zo vaak op mn bek gegaan dat ik het zinloos vind me nog langer bezig te houden met relatie shit...
phoebe24 schreef:
07-05-2018 08:01
Dat heb ik niet gezegd en dat denk ik ook helemaal niet.
Ik heb in mn eentje een prima leven, red mezelf uitstekend en ben zeker niet ongelukkig.
Ik heb hard gewerkt daarvoor en zal dat ook blijven doen want in jezelf investeren is nooit verkeerd.
Dat ik toch ook een verlangen heb naar geborgenheid, een arm om mijn schouder en een maatje voor het leven staat daar volkomen los van i.m.o.
(Net als het feit dat ik ook wel eens teleurgesteld word en mensen verkeerd inschat.
C',est la vie...
Gelukkig met jezelf betekent i.m.o niet dat ik maar een gevoelloze superwoman van ijzer moet zijn..)

Thnx Ywtje en Jufjoke :$
Dat staat er niet dat je gevoelloos en van ijzer moet zijn. Ook niet dat je geen verlangens mag hebben.

Wanneer je je leven echt zo leuk vindt wat is dan de reden dat je steeds aan de verkeerde man blijf plakken? Is het leuker met hem dan alleen?

Een echt warme relatie met een betrouwbaar iemand die er voor je is, een arm on je schouder, levert het niet op. Of hooguit heel even. Elke minuut, uur en dag die je aan de verkeerde persoon besteedt is een minuut, uur en dag die je niet besteedt aan het omgaan met de juiste mensen .

Wil je wel echt wat je aangeeft want van deze persoon/personen ga je het niet krijgen. En ik geloof niet dat je je leven zo leuk vindt want anders zou je het niet zomaar verspillen en weggeven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
julius schreef:
07-05-2018 09:05
Dus mannen die alleen geinterresseerd zijn in je uiterlijk laat je wel dichtbij komen?

Dat is een recept voor pijn inderdaad.
Nee dat zeg ik niet, beetje kort door de bocht dit.
Ik weet niet of de mannen waarmee ik in aanraking ben gekomen tot nu toe enkel op uiterlijk afgingen, ik kan nou eenmaal niet voor een ander denken.
Ik vermoed alleen dat ik niet veel mannen tegen gekomen ben die echt interesse hebben in wie ik ben, dus dan concludeer ik dat het ze waarschijnlijk om mn uiterlijk gaat.
(En omdat ik toch bepaalde verlangens heb, en misschien ook niet iedereen goed in kan schatten heb ik daar misschien qua energie steken in sommige mannen misschien fouten gemaakt. En ex nog een kans geven was een risico. Dat weet ik ook wel)

Viva amber: confronterend wat je zegt, dus er zit wel een kern van waarheid in voor mij.
(Maar dat mn leven met hem leuker is dan alleen is zeker niet het geval begin ik wel in te zien)
Ben wel blij met je eyeopener want dan kan ik me daar voorlopig op focussen, op nog meer voldoening in mn eigen leven.
Dat is zinvoller dan me nog een minuut langer bezig houden met dat stuk verdriet...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 09:52
33.08% gewijzigd
Het ligt dus áltijd aan je exen?
Je zegt dat je therapie hebt, maar ik lees hier toch echt nog een niet stabiel persoon. Je geeft de schuld aan anderen, maar je bent zelf denk ik net zo complex als de mannen waarmee je iets begint.
Ruim eerst je ‘chaos’ op, voordat je weer een relatie begint. Als je zo wankel op mannen afstapt, dan pak je altijd de verkeerde man eruit.
phoebe24 schreef:
07-05-2018 09:25
Nee dat zeg ik niet, beetje kort door de bocht dit.
Ik weet niet of de mannen waarmee ik in aanraking ben gekomen tot nu toe enkel op uiterlijk afgingen, ik kan nou eenmaal niet voor een ander denken.
Ik vermoed alleen dat ik niet veel mannen tegen gekomen ben die echt interesse hebben in wie ik ben, dus dan concludeer ik dat het ze waarschijnlijk om mn uiterlijk gaat.
(En omdat ik toch bepaalde verlangens heb, en misschien ook niet iedereen goed in kan schatten heb ik daar misschien qua energie steken in sommige mannen misschien fouten gemaakt. En ex nog een kans geven was een risico. Dat weet ik ook wel)

Viva amber: confronterend wat je zegt, dus er zit wel een kern van waarheid in voor mij.
(Maar dat mn leven met hem leuker is dan alleen is zeker niet het geval begin ik wel in te zien)
Ben wel blij met je eyeopener want dan kan ik me daar voorlopig op focussen, op nog meer voldoening in mn eigen leven.
Dat is zinvoller dan me nog een minuut langer bezig houden met dat stuk verdriet...
Verschil in communicatie misschien?
Mijn ex vriendin wilde nog weleens over allerlei gevoelens praten, waar ik niet zoveel antwoorden op had.
Ze dacht dan dat ik niet geïnteresseerd was. Dat was niet zo, ik luisterde wel maar meer kon ik er niet echt mee behalve een praktische oplossing bedenken.
Damned if I don’t
phoebe24 schreef:
En ik word ook benauwd van mannen die echt geïnteresseerd zijn in mij, (in plaats van in mijn D cup..) ik word daar echt ongemakkelijk van. (En die mannen zijn er echt geweest de afgelopen jaren maar die heb ik allemaal afgewezen)

Hier zit jouw probleem, lijkt me. Waarom word je daar benauwd van?

Als je steeds maar oppervlakkige mannen uitkiest dan moet je ook niet verbaasd zijn dat het steeds niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven