Van me afschrijven, moedeloos

07-05-2018 06:43 70 berichten
Ik ben na een lange relatie van 10 jaar nu bijna 4 jaar single, min de ingewikkelde relatie van afgelopen jaar met een zeer complex (of misschien gewoon heel fout) persoon.
Wat betreft persoonlijke ontwikkeling ben ik 4 jaar terug meteen gaan werken aan mijzelf omdat ik vooral wilde leren om blij en gelukkig met mezelf te zijn.
Dit ging en gaat steeds beter, ik kan erg genieten van alleen dingen doen.

Los daarvan had en heb ik wel een verlangen naar een fijne relatie, een maatje, genegenheid, samen eten enz.

Ik heb omdat ik dat verlangen helaas niet uit kan zetten de afgelopen jaren de nodige pogingen gedaan, verschillende dates gehad waarbij ik erg vaak op mn bek ben gegaan maar toch weer opgekrabbelde.
Dit was niet altijd leuk maar wel leerzaam.
Zoals sommigen van jullie weten had ik vorig jaar uiteindelijk weer een korte relatie, die persoon ging vervelend met mij om dus ik ben gestopt daarmee.
De afgelopen maanden heb ik hem het voordeel vd twijfel gegeven en gingen we het weer proberen.
Hij is echter de afgelopen dagen zo schandalig met me omgegaan (Geen details, geloof me maar..) dat ik in ga zien dat deze man mij meer energie en moeite kost dan dat het me iets oplevert, en dat ik hem, echt los zal moeten laten.
Lastig, ik ben niet van ijzer, heb gevoelens en zeker een zwak voor hem,maar zijn wisselende gedrag en dat hij waarschijnlijk niet goed weet wat hij wil begint me op te breken dus ik heb weinig keuze.

Desondanks baal ik als een stekker dat ik weer op mijn bek gegaan ben. dat er weer een poging iets op te bouwen met iemand gesneuveld is, en ik begin te geloven dat de fijne relatie waar ik naar verlang niet weggelegd is voor mij.
Ik ben bang dat ik dat zal moeten accepteren, maar leuk vind ik het niet, ik baal behoorlijk dat het niet gelukt is en ik hier een punt achter moet zetten.

Ik weet echt wel dat relaties niet alles bepalend zijn, heb daarom ook lang gebaald dat ik toch dat verlangen heb, maar ik zal dat moeten accepteren want het is er nou eenmaal. (Ik ben ook maar een mens..)

Wat ik hier mee wil, geen idee.... van me afschrijven...

Fijne dag allen.... (ik ben vrij en ga maar even uithuilen bij BFF..)
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 14:11
40.97% gewijzigd
RikM schreef:
07-05-2018 10:19
Hier zit jouw probleem, lijkt me. Waarom word je daar benauwd van?

Als je steeds maar oppervlakkige mannen uitkiest dan moet je ook niet verbaasd zijn dat het steeds niet werkt.
Dit begin ik ook in te zien...
Ik denk dat het mn oude patroon is dat ik daar in het verleden benauwd van werd. Beetje lang verhaal maar ik kan het zelf wel plaatsen...

Overigens, klinkt makkelijk wat je zegt over oppervlakkige mannen, maar als ik iemand niet ken en dus leer kennen dan weet ik van tevoren toch niet of iemand enkel oppervlakkig is. Ik ben niet helderziend en het staat ook niet op iemands voorhoofd.
Nee natuurlijk ligt het niet alleen aan een ander en maak ik ook fouten maar ik vraag me af of dat te voorkomen is, dat je bijvoorbeeld iemand verkeerd inschat.

VH: zou inderdaad kunnen, ik weet het niet.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 10:51
38.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
07-05-2018 09:51
Het ligt dus áltijd aan je exen?
Je zegt dat je therapie hebt, maar ik lees hier toch echt nog een niet stabiel persoon. Je geeft de schuld aan anderen, maar je bent zelf denk ik net zo complex als de mannen waarmee je iets begint.
Ruim eerst je ‘chaos’ op, voordat je weer een relatie begint. Als je zo wankel op mannen afstapt, dan pak je altijd de verkeerde man eruit.
Dit dus.
phoebe24 schreef:
07-05-2018 07:13
Ja dat zou kunnen... En ik word ook benauwd van mannen die echt geïnteresseerd zijn in mij, (in plaats van in mijn D cup..) ik word daar echt ongemakkelijk van.
(En die mannen zijn er echt geweest de afgelopen jaren maar die heb ik allemaal afgewezen)
D cup?
Je hebt mijn interesse gewekt ;-)
henkgeheim schreef:
07-05-2018 11:18
D cup?
Je hebt mijn interesse gewekt ;-)
:byee: :'( ;-D

Net trouwens ff stukje hardgelopen... Leek me effectiever dan op de bank zitten mopperen..
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:07
27.93% gewijzigd
Dus als je naar zo'n man opzoek bent... i'm your man!!

Nee grapje natuurlijk (deels), sterkte en er zijn genoeg leuke mannen die wel normaal zijn!! Komt echt goed!
phoebe24 schreef:
07-05-2018 11:48
:byee: ;) :'( ;-D
Is deze reactie niet precies wat er gebeurt bij jou in het contact met mannen? Je koketteert ergens mee, je krijgt op dat gedag een reactie waar jij weer heel dubbelzinnig op reageert. (Niet leuk, toch wel leuk, niet leuk, beetje grappig).
Zo kom je niet heel serieus over en blijf je hangen in dat oppervlakkige contact wat vooral uiterlijk gericht is.
Er zijn zat vrouwen met grote borsten die niet constant dat gekwijl achter zich aan hebben namelijk, je doet het (misschien) onbewust zelf wel een beetje. Je benoemt het hier namelijk ook en het is logisch dat dat reacties uitlokt bij mannen. En natuurlijk zal, als jij je daarover beklaagt, elke man zeggen dat dat niet de reden is dat hij contact met je wil, huhuh.
Maar door jouw tegenstrijdige signalen houd je dit aantrekken en afstoten van mannen (wat ik een beetje lees van jou) wel zelf in stand.
Sorry, beetje hard misschien, maar het zou kunnen dat het zo werkt.
laverneb schreef:
07-05-2018 12:07
Is deze reactie niet precies wat er gebeurt bij jou in het contact met mannen? Je koketteert ergens mee, je krijgt op dat gedag een reactie waar jij weer heel dubbelzinnig op reageert. (Niet leuk, toch wel leuk, niet leuk, beetje grappig).
Zo kom je niet heel serieus over en blijf je hangen in dat oppervlakkige contact wat vooral uiterlijk gericht is.
Vind ik wel een goede, ben ik me niet van bewust. Wat ik wel weet is dat ik altijd tot nu toe erg onzeker werd van contact met mannen, waardoor ik heel erg ging piekeren en totaal de realiteit kwijtraak en niet meer weet wat ik wil.
Ik realiseer me door wat je zegt dat dat inderdaad dubbelzinnig over kan komen.
Wat betreft huidige ex is dat zeker van toepassing.
(Hij is daar overigens exact hetzelfde in. Nu ik zeg dat ik niet meer wil roept hij hetzelfde, maar de kans is aannemelijk dat ie over een tijdje weer met een zielige blik op de stoep staat. Dat is tot nu toe iedere x gebeurd. En ik kan niet ontkennen dat ik daar echt wel een zwak voor heb...)
Ik weet dat hij niet goed voor me is en dat ik grote risico's genomen heb, maar mn gevoel zei wat anders waardoor ik niet meer wist waar ik op vertrouwen moest.

Nu niet meer aangezien hij vervelend blijft doen, daar begin ik op af te knappen.
Bij twijfel niet inhalen zei m'n vader onlangs, das best een goede...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 12:29
14.68% gewijzigd
Laverneb: nee niet hard, een ontzettende eye opener wat je zegt, thnx!

Henk: had ik al door hoor, thnx voor je reactie :daisy:

Ik begin me overigens ook wel opgelucht te voelen.
Aan een dood paard kun je tenslotte niet trekken...
Gevalletje echt aardige mannen op afstand houden uit zelfbescherming? Want als het uit gaat met een minder geschikte kun je het altijd daar op afschuiven. En als een echt aardige man jou zou afwijzen ligt het niet aan hem, dus geheel en al aan jou, en die afwijzing is te pijnlijk? Jammer, je bent goed zoals je bent en mensen die bij jou passen zijn juist erg blij dat jij ook bij hen past.
Het is misschien jouw trucje geworden om contact te zoeken met mannen... zal wel zijn dat je denkt dat dat het meest bijzondere is wat jij te bieden hebt. Wat natuurlijk onzin is.
Als je jezelf genoeg kan waarderen om wie jij bent als persoon, kan een ander dat ook. En als diegene alles wat aan de buitenkant zit ook mooi vindt is dat mooi meegenomen (en vaak is dat ook wel zo).
Thnx Snug en Laver, mooi wat jullie zeggen.
Ik stuur je even 1 pb en dan ga ik buiten iets doen 😉
Weet niet of het aankomt, maar ik probeer het even.
phoebe24 schreef:
07-05-2018 11:48
Overigens Sinnombre, ik weet het niet, of iemand uit balans en complex is kun je i.m.o niet uit een stukje tekst opmaken als je daar niet voor gestudeerd hebt, maar er zit wel wat in om naar mezelf te blijven kijken en nog meer aan m'n zelfvertrouwen te werken.
Aangezien ik het eens was met Sinnombre, ben ik zo vrij hierop te reageren.
De reactie is gebaseerd op wat wij hier lezen en dan kun je, ook als leek, uit de wisselvalligheid en grilligheid van jouw posts, wel concluderen dat je bepaald niet stabiel overkomt. Het schiet bij jou, zogezegd, alle kanten op en dan met name in extremen waarbij je je eigen beweringen ook nog vaak weer herroept.
Bovendien lees ik keer op keer dat je in de giechel-, grapjes- en ironiemodus schiet, zodra het een keer ècht ergens over gaat
Op deze manier zorg je er natuurlijk zèlf ook voor dat alles in de oppervlakkigheid en luchtigheid blijft en je de hete brij waar jij je steeds aan brandt, op grote afstand houdt.
Pb doet het niet.. :'(

Ik ben ook ff pleite, ik zet mn email hier eventueel wel even neer als je terug bent laverhuppeldep :$ ;-D
Het gaat eigenlijk wel... Ik begin te beseffen dat ik het juiste heb gedaan door exex weg te sturen, en het besluit dat ik nog genoeg heb om aan te werken ipv me nog langer te focussen op bepaalde verlangens.

Bedankt voor jullie reacties.
phoebe24 schreef:
07-05-2018 14:05
Het gaat eigenlijk wel...
Dat bedoel ik.
Vanmorgen vroeg was je nog moedeloos, 'standje overleven' en anders maar van de brug afspringen.
Een paar uur later gaat eigenlijk wel weer...en is het weer klaar voor dit topic.

Probeer eens wat meer evenwicht voor en in jezelf te vinden. Dat geeft ook meer rust en zelfvertrouwen.
laverneb schreef:
07-05-2018 12:26
Het is misschien jouw trucje geworden om contact te zoeken met mannen... zal wel zijn dat je denkt dat dat het meest bijzondere is wat jij te bieden hebt. Wat natuurlijk onzin is.
Als je jezelf genoeg kan waarderen om wie jij bent als persoon, kan een ander dat ook. En als diegene alles wat aan de buitenkant zit ook mooi vindt is dat mooi meegenomen (en vaak is dat ook wel zo).
helemaal mee eens, vanuit het perspectief van een man...
Een mooi uiterlijk is mooi meegenomen en is het 1e wat opvalt, maar vind het innerlijk MINIMAAL net zo zwaar wegen.
henkgeheim schreef:
07-05-2018 15:02
helemaal mee eens, vanuit het perspectief van een man...
Een mooi uiterlijk is mooi meegenomen en is het 1e wat opvalt, maar vind het innerlijk MINIMAAL net zo zwaar wegen.
Dat is trouwens ook iets wat ik hij recente ex mis,of liever aan twijfelde: of het hem eigenlijk wel om meer gaat dan uiterlijk en of hij wel geïnteresseerd is in wie ik ben.
Want ik ben het hier verder mee eens, ik wil leuk gevonden worden om wie ik ben.
phoebe24 schreef:
07-05-2018 15:33
Dat is trouwens ook iets wat ik hij recente ex mis,of liever aan twijfelde: of het hem eigenlijk wel om meer gaat dan uiterlijk en of hij wel geïnteresseerd is in wie ik ben.
Want ik ben het hier verder mee eens, ik wil leuk gevonden worden om wie ik ben.
Dan verdiend hij je niet eens....
Als ik een vriendin zou hebben die niet in mij als persoon geïnteresseerd is dan zou het zo exit zijn en dat zou bij jou niet anders moeten zijn.
Interesse hebben in elkaar is niet meer van vanzelf sprekend lijkt mij.
Ik denk dat zo lang je nood voor een relatie groot is, en je leuk wil worden gevonden... je teveel bereid zal blijven om water bij de slechte wijn te doen. Jij bént leuk en iedereen die tijd met jou doorbrengt heeft geluk en je weet het nog niet maar zodra jij jezelf alleen ook als goed en voldoende gezelschap gaat beschouwen dan is jouw hoop op een relatie wel meer een wens dan een nood.

Dát gaat het ding zijn dat ervoor zorgt dat je meer leuke gezonde mensen gaat aantrekken, ook mannen, en dat niemand nog de kans krijgt om je tekort te doen... Wanneer je niemand nodig hebt en jezelf echt waardeert.
Lorem Ipsum
Henk: dit begin ik ook in te zien. Compleet helder en rationeel denken als er gevoelens bij komen kijken is lastig maar ook met het gegeven hoe hij de laatste dagen met mij omging wordt het makkelijker.
Ik begin me eigenlijk wel opgelucht te voelen dat ik het nu definitief af kan en ga sluiten.

Turquasi: inderdaad...
Daar kan best nog aan gewerkt worden.
Goedzo! Even doorbijten komt echt goed
henkgeheim schreef:
07-05-2018 19:48
Goedzo! Even doorbijten komt echt goed
Dank je wel!
Oww dat is zeker, ik voel me momenteel vrij goed. (Bezoek aan mn Bff heeft me ook goed gedaan)
Ik denk sowieso niet dat ik me hier lang vervelend over voel eerlijk gezegd.
Het viel me vd week al op dat ik als er afstand is tussen ons en geen contact dat ik helemaal niet uit balans ben en me rustig en zelfverzekerd voel.
Dat verdwijnt vrij snel als ik contact heb met hem.
Daarom al her conract afkappen en niet meer aangaan!
Goed zo dit gevoel vasthouden :-D Er komt vast wel weer iemand op je pad :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven