Van vriendschap naar liefde....

18-05-2011 21:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ruim 23 jaar ken ik een hele goede en lieve vriend. Er zijn momenten geweest dat hij meer toenadering zocht tot mij maar heb dit altijd af kunnen houden....en toen ik dat ook aangegeven had heeft hij daar met respect op gereageerd. Soms waren zijn toespelingen van erotiche aard en ik kon daar in onze vriendschap niet mee omgaan.Ik ben nu ruim een half jaar weer alleen en hij is ook al een tijdje alleen. Dit weekend heeft hij mij te eten gevraagd en dat was heel gezellig. Bij thuiskomst had ik zoiets: hij is wel erg lief en wij zijn zo vertrouwd dat ik een warm gevoel kreeg.Deze gevoelens had ik op papier gezet naar hem toe en hij was er zeer blij mee en vroeg zich dus af of er meer in kon zitten dan de vriendschap die wij al hadden. Om een lang verhaal kort te houden heb ik daar positief op geantwoord. Maar mijn gevoelens zijn na een paar dagen heel verward. Ik ben zo bang om de vriendschap te verliezen als het niet lukt.....bang om weer op mijn *bek* te gaan ( wat niks te maken heeft met hem als vriend). We hebben gezoend dit weekend en ondanks dat het prettig was kon ik me niet helemaal geven...alsof het niet mocht van mezelf. Volgens mij kijkt hij al verlangend uit naar ons *samenzijn*, die toespelingen zijn duidelijk, en ik moet er eigenlijk nog niet aan denken. Ik vind het allemaal zo verwarrend : de vriendschap van zo lang die in een paar dagen omslaat in iets heftigers als liefde. Kan iemand mij helpen om te zggen hoe ik hier mee om moet gaan en vooral duidelijk wil maken aan hem dat ik het echt rustig aan wil opbouwen. Ik vind hem leuk, lief en als ik aan hem denk geeft het een warm gevoel.....maar de vlinders die erbij horen??....nee dus....dat gevoel is er (nog) niet.
Mag ik het zeggen...

You're not that into him

Ik zou mijn vriendschap hier niet voor op het spel durven zetten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Vertel hem precies wat je nu zegt! Dat je het rustig aan wilt doen en dat je nog vlinders hebt. Je kunt maar beter open zijn over dit soort dingen, voor je het weet zijn zijn verwachtingen anders dan de jouwe, wat alleen maar voor miscommunicatie en andere problemen kan zorgen. Ik zou hem dus gewoon vertellen dat je bang bent dat de vriendschap er zometeen misschien niet meer is en dat je nu nog niet verliefd bent! (Want dan ben je niet, maak ik uit je verhaal op).

Succes!
Als dit na 23 jaar nog geen vlinders oplevert, waarom zou het dan nú wel gebeuren???? Alleen omdat jew eer alleen bent??
Misschien moet je jezelf eerst afvragen of het inderdaad liefde is of de aandacht waar je een warm gevoel van krijgt. Als het de aandacht is dan is dat geen basis voor een relatie. Als het liefde is dan is er wel een basis maar krijg jij het daar heel benauwd van.

Stel je zelf eens een aantal vragen, bijvoorbeeld:

- zie ik mijzelf sex met hem hebben

- zie ik hem als de vader van mijn kinderen

- zie ik hem als iemand die ik voorstel als mijn vriend

- zie ik mezelf met hem een wereldreis maken

- en zo verder

Zijn de antwoorden nee? Dan weet je genoeg lijkt me.
Als ze uit 1959 is, denk ik niet dat kinderen krijgen samen er nog inzit hoor...
quote:Nammma schreef op 18 mei 2011 @ 22:09:

Als ze uit 1959 is, denk ik niet dat kinderen krijgen samen er nog inzit hoor... Dat bedacht ik me ook net
quote:Nammma schreef op 18 mei 2011 @ 22:09:

Als ze uit 1959 is, denk ik niet dat kinderen krijgen samen er nog inzit hoor...

Smile....daar wilde ik al op reageren, niet van belang dus. Maar ik snap Tikker wel.....het zijn wel vragen die er toe doen om te ontdekken of je verder moet denken in de zin van de ware. ( en sommige antwoorden zijn nu (nog) nee.)

@meissie15 Inderdaad zijn er op dit moment geen vlinders maar moeten die er gelijk zijn? Kan het niet zo zijn dat als dingen op zijn plaats vallen dat er dan ineens wel van die beesjes beginnen te woelen?

@ Nammma Natuurlijk gaat die gedachte nu ook door mijn hoofd....maar er gaat zoveel door mijn hoofd nu.
Ik heb het wel zien gebeuren, na een vriendschap van 15 jaar.

Die relatie duurt inmiddels alweer 10 jaar.

Maar ik denk dat je er rekening mee moet houden dat het niet 'standaard' begint, dus vind je eigen weg hierin. Aan adviezen heb je denk ik niet zoveel?
Maar goed, beetje een lang verhaal geworden (misschien haal ik het morgen weer weg ivm herkenbaarheid), maar ik hoop dat je er wat aan hebt vlinder.

Als ik je advies mag geven vanuit mijn eigen ervaring: doe het rustig aan, luister naar je eigen gevoelens en die van hem, bespreek ze. En: je hoeft nu nog niet te weten wat je ermee wil hoor!
quote:Summerdance schreef op 18 mei 2011 @ 22:04:

Mag ik het zeggen...

You're not that into him

Ik zou mijn vriendschap hier niet voor op het spel durven zettenHmmm ik ben het vaak met je eens, maar deze keer toch echt niet! Ik denk dat het gewoon heel erg wennen is om opeens op een andere manier naar elkaar te kijken wanneer je al zo lang bevriend bent. Bovendien hoeft de vriendschap niet op het spel te staan, maar dat hangt van de betrokken partijen af. In mijn geval wist ik van tevoren dat als het niks zou worden we (uiteindelijk) weer goede vrienden zouden kunnen worden.
Nou, mag ik iets zeggen. Na een lange vriendschap relatie gekregen, kind uit geboren, nu 5 maanden oud en ex, ja ex, heeft inmiddels nieuwe relatie met iemand die hij 23 jaar kent. Dus...het kan alle kanten op.

Het is ook vreemd om te zoenen met iemand die eerst een vriend was. Is anders dan als je echt meteen verliefd op iemand wordt. Vraag je af wat je echt zoekt en of je de vriendschap op spel wilt zetten. Succes en geniet ervan...
Thnxx voor jullie lieve adviezen tot nu toe en ik neem ze mee in mijn gedachten....uitend in het gesprek wat denk ik wel plaats moet vinden tussen hem en mij.

Ik ga proberen te slapen....en voor jullie ....droom mooie dromen en maak ze morgen waar.

Liefs

Vlinder
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde als wat Pear schrijft, mijn lief was ook al 4 jaar een vriend. Moet zeggen dat het wel al heel lang in mijn (en in zijn) achterhoofd zat dat we het wel echt heel erg leuk zouden kunnen hebben samen, maar ik had nog wat wilde haren te verliezen en hij is iemand die niet snel grote veranderingen in z'n leven zal forceren omdat-ie bijzonder tevreden van aard is.

Anderhalf jaar geleden was ik er ineens behoorlijk zeker van dat ik m niet kwijt wilde, en heb ik stappen ondernomen De eerste maand vond ik ook wel erg verwarrend, maar ondertussen zijn we dus al anderhalf jaar verschrikkelijk blij met elkaar.

Vlinders had ik trouwens wel, in de beginperiode, maar inderdaad heel anders dan wanneer je iemand nog niet goed kent en onzeker bent over wat diegene wel/niet voor je voelt.
Het lijkt me dat als je iemand zoveel jaar alleen als goede vriend ziet niet ineens de vonk overslaat. Want je schrijft ook in je bericht dat je zijn toenaderingen vaker hebt afgehouden en dan zou je hem ineens anders gaan bekijken. (?)

Tja, weet het niet maar dit komt ook omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt. Ik weet meestal gelijk of ik me tot iemand aangetrokken voel of niet. Misschien werkt het voor jou anders? Het is soms ook lastig om onderscheid te maken tussen de aandacht en liefde/verliefheid. Ik zou zeggen, doe rustig aan en volg je hart!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven