Verboden verdriet

02-10-2011 12:50 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getrouwde vent gaat vreemd met getrouwde vrouw.

Ze spreken af enkel met elkaar sex te hebben en natuurlijk met hun eigen partners.

Getrouwde minnares gaat scheiden en treft een vrije vent waar ze verder mee wil.

Getrouwde vent (TO dus) is nu verdrietig omdat hij niet meer van 2 walletjes kan eten.

Dat is het ongeveer.
anoniem_132375 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 17:30
Reden: aangepast op verzoek
% gewijzigd
@ derringer, ik zal je niet veroordelen, want ik ben van mening dat een situatie die jij beschrijft je inderdaad overkomt en je niet op zoekt. Dat staat los van het feit dat ik vreemdgaan niet vind kunnen.

Waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is de Eden waarom je bij je vrouw blijft.
Ik weet niet of zijn gezin er nu iets van merkt. Die zijn nu misschien wel gezellig naar de kinderboerderij. Of TO zit telkens te lezen en te posten als hij op de familieverjaardag even naar buiten gaat om een sigaretje te roken, terwijl hij een traantje wegpinkt.

Ik hoop in elk geval van harte dat hij het verdriet voor zichzelf kan houden, waar het hoort.
Ga in therapie!
Nog even over dat "verbodene": dat klinkt allemaal heel erg dramatisch en romantisch en "Angélique" maar het is onzin. Het is niet verboden om vreemd te gaan, je vrouw voor te liegen of je huwelijk te laten klappen. Het punt is dat jij het eerste wel wilde, daarvoor het tweede deed maar het derde niet wil riskeren.

Dat risico kende je toen je hieraan begon en heb je geaccepteerd. Nu betaal je de prijs. Daar is niets verbodens aan, het is een keuze die JIJ maakt. Je kan op elk moment open kaart spelen. Dan kun je je liefdesverdriet van de daken schreeuwen. Je kiest daar zelf niet voor.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 15:04:

Ik weet niet of zijn gezin er nu iets van merkt. Die zijn nu misschien wel gezellig naar de kinderboerderij. Of TO zit telkens te lezen en te posten als hij op de familieverjaardag even naar buiten gaat om een sigaretje te roken, terwijl hij een traantje wegpinkt.

Ik hoop in elk geval van harte dat hij het verdriet voor zichzelf kan houden, waar het hoort.Hier ben ik het niet mee eens! Als het mijn huwelijk was zou ik willen weten wat er speelt. Ik zou zelf willen kiezen of ik met zo iemand oud wil worden.
Dat snap ik, maar jij bent zijn vrouw niet. Persoonlijk zou ik het vreselijk asociaal vinden als hij nu, na VIJF jaar, zijn vrouw zou gaan lastigvallen met het verdriet over zijn verloren grote liefde. Want daar schrijft hij over. Niet over hoe hij zijn huwelijk weer op de rails wil krijgen.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 15:11:

Dat snap ik, maar jij bent zijn vrouw niet. Persoonlijk zou ik het vreselijk asociaal vinden als hij nu, na VIJF jaar, zijn vrouw zou gaan lastigvallen met het verdriet over zijn verloren grote liefde. Want daar schrijft hij over. Niet over hoe hij zijn huwelijk weer op de rails wil krijgen.Dat hij verdriet heeft zal me worst wezen. Dat ik belazerd wordt wil ik weten. Kan hij met z'n verdriet en koffer zien waar hij naar toe gaat. Met zo iemand wil ik 's avonds niet in 1 bed liggen.
quote:labello23 schreef op 02 oktober 2011 @ 14:59:

[...]

Ik ken zijn vrouw niet. Heb dit wel eerder meegemaakt van dichtbij (gelukkig niet zelf). Maar dan met een stel waarbij de man ong 1 jaar een affaire had met een collega. Deze (1e) vrouw heeft besloten te vechten voor haar relatie. Ze zijn nu al een aantal jaren heel "gelukkig" samen. Knap van haar. Ik zou zo'n vent echt nooit meer vertrouwen. Iedere keer als ik hem zie krijg ik de rillingen van 'm. Maar goed. Gelukkig hoef ik 's avonds niet naast hem te liggen.Hoe gelukkig is ze echt denk je? Ik zou m nooit meer vertrouwen.
quote:christiane__04 schreef op 02 oktober 2011 @ 15:03:

@ derringer, ik zal je niet veroordelen, want ik ben van mening dat een situatie die jij beschrijft je inderdaad overkomt en je niet op zoekt. Dat staat los van het feit dat ik vreemdgaan niet vind kunnen.

Waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is de Eden waarom je bij je vrouw blijft.Dat denk ik dus echt niet. Het kan zijn dat je verliefd wordt op iemand anders, of gevoelens krijgt voor een ander. Dat overkomt je inderdaad. Maar een relatie beginnen met iemand is een keuze, dat overkomt je niet. Is mijn mening.
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 15:11:

Dat snap ik, maar jij bent zijn vrouw niet. Persoonlijk zou ik het vreselijk asociaal vinden als hij nu, na VIJF jaar, zijn vrouw zou gaan lastigvallen met het verdriet over zijn verloren grote liefde. Want daar schrijft hij over. Niet over hoe hij zijn huwelijk weer op de rails wil krijgen.Is het ook. Maar dan kan ze er wel voor keizen om weg te gaan ipv met een zwelgende kerel te zitten zonder dat ze weet waarom.

@TO: Vraagt je vrouw nooit wat er met je is?
Dat zou natuurlijk wel eerlijk zijn. Alleen heeft TO al vijf jaar lang niets gezegd, ook niet toen hij de kans had er met zijn liefje vandoor te gaan. Nu het liefje een ander heeft, schat ik de kans laag in dat hij alsnog gaat opbiechten.

Netjes is het allemaal niet natuurlijk.
Ga in therapie!
Ik denk dat je na 5 jaar zeker wel gevoelens kunt hebben voor je minnares en dat het pijn doet om dat dan te verliezen. Is Derringer daarom zielig? Neuh dat niet.

Ik ben het wel eens met Dubiootje om het aan een goede vriend te vertellen, wel eentje die niet ook echt bevriend is met zijn vrouw.

Ik vraag me af hoe er gereageerd wordt irl wanneer een echt goede vriendin aan zou komen met dit verhaal. Gewoon uit interesse hoor, niet uit veroordeling richting de reacties. Hoe je het ook bekijkt, TO heeft zich gedragen als een zak hooi. Maar wanneer het gaat om iemand die je echt kent, kan ik me voorstellen dat het toch net iets anders ligt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:_minny schreef op 02 oktober 2011 @ 15:14:

[...]

Hoe gelukkig is ze echt denk je? Ik zou m nooit meer vertrouwen.Eerlijk gezegd geen idee. Ze komen heel gelukkig over. Maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Ik zou zo iemand nooit meer kunnen vertrouwen. Ik heb er wel diep respect hoe zij (vooral zij, ze wilde hem niet kwijt) zo voor hun relatie heeft gevochten. Oa voor de 3 kinderen.
Deze situatie is TO niet overkomen, hij heeft het opgezocht.

Hij is bewust gaan mailen.

Hij is bewust gaan afspreken.

Onzin dus dat zoiets je overkomt. Als je dat zegt, ben je te zwak om toe te geven dat je fout zit.
quote:Zanne schreef op 02 oktober 2011 @ 15:15:

[...]

Dat denk ik dus echt niet. Het kan zijn dat je verliefd wordt op iemand anders, of gevoelens krijgt voor een ander. Dat overkomt je inderdaad. Maar een relatie beginnen met iemand is een keuze, dat overkomt je niet. Is mijn mening.Eens met dat je zegt dat het een keuze is, maar ik denk dat maar heel weinig mensen een verstandige keuze maken als ze eenmaal voor die keuze staan. Ook de moraalridders. Simpelweg omdat we mens zijn. Dat het geen goe keuze is, ben ik het mee eens overigens.
quote:Zanne schreef op 02 oktober 2011 @ 15:15:

[...]

Dat denk ik dus echt niet. Het kan zijn dat je verliefd wordt op iemand anders, of gevoelens krijgt voor een ander. Dat overkomt je inderdaad. Maar een relatie beginnen met iemand is een keuze, dat overkomt je niet. Is mijn mening.Eens. Verliefd worden overkomt je (als je er voor open staat), Wat je ermee doet niet!
Waarom nou weer strooien met termen als moraalridders?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:christiane__04 schreef op 02 oktober 2011 @ 15:24:

[...]

Eens met dat je zegt dat het een keuze is, maar ik denk dat maar heel weinig mensen een verstandige keuze maken als ze eenmaal voor die keuze staan. Ook de moraalridders. Simpelweg omdat we mens zijn. Dat het geen goe keuze is, ben ik het mee eens overigens.Ik heb niet gezegd of ik het een goede keuze of slechte keuze vond, dus ik snap niet hoe ik een moraalridder kan zijn op dit gebied.
quote:christiane__04 schreef op 02 oktober 2011 @ 15:24:

[...]

Eens met dat je zegt dat het een keuze is, maar ik denk dat maar heel weinig mensen een verstandige keuze maken als ze eenmaal voor die keuze staan. Ook de moraalridders. Simpelweg omdat we mens zijn. Dat het geen goe keuze is, ben ik het mee eens overigens.Er is niks moraalridderigs aan. Ik heb van dichtbij gezien hoe desastreus vreemdgaan kan zijn voor iemands omgeving. Dat zal ik nooit, maar dan ook nooit, een ander aan willen doen. Dat zijn gewoon mijn normen en waarden en heeft niks met moraalridderij te maken.
O.k. TO ik had net een moment.

Je kunt het verleden niet meer ongedaan maken, maar het gaat erom wat je er NU mee doet. Denk daar goed over na.
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 15:30:

[...]

Er is niks moraalridderigs aan. Ik heb van dichtbij gezien hoe desastreus vreemdgaan kan zijn voor iemands omgeving. Dat zal ik nooit, maar dan ook nooit, een ander aan willen doen. Dat zijn gewoon mijn normen en waarden en heeft niks met moraalridderij te maken.En jij denkt dat een ieder die het wel gebeurt een ander opzettelijk pijn wil doen? Het gaat erom dat je dus helemaal geen begrip kan opbrengen voor degene die het wel gebeurt. Dat mag dan niet in jouw straatje passen en het afdoen als blablabla, maar welkom tot het echte leven
quote:labello23 schreef op 02 oktober 2011 @ 15:25:

[...]

Eens. Verliefd worden overkomt je (als je er voor open staat), Wat je ermee doet niet!Zelfs verliefdheid kun je de kop in drukken door je focus te verleggen.
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 15:37:

[...]

En jij denkt dat een ieder die het wel gebeurt een ander opzettelijk pijn wil doen? Het gaat erom dat je dus helemaal geen begrip kan opbrengen voor degene die het wel gebeurt. Dat mag dan niet in jouw straatje passen en het afdoen als blablabla, maar welkom tot het echte levenLeo, ik weet erover mee te praten, ik ben er letterlijk ziek van geworden dat ik een ander zoveel pijn heb gedaan, en geloof me, het is heel moeilijk om jezelf dat te vergeven. Ik oordeel dus niet zo snel meer, ik weet dat er dingen kunnen gebeuren die je nooit van jezelf had verwacht. We zijn het nog steeds eens .
Ik heb er moeite mee te geloven dat dit iets is wat je overkomt.. Zoals meerdere hebben aangegeven heb je zelf altijd nog een keuze. Verder eens met Zammm
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 15:37:

[...]

En jij denkt dat een ieder die het wel gebeurt een ander opzettelijk pijn wil doen? Het gaat erom dat je dus helemaal geen begrip kan opbrengen voor degene die het wel gebeurt. Dat mag dan niet in jouw straatje passen en het afdoen als blablabla, maar welkom tot het echte levenSorry, maar ik weet heel goed hoe het echte leven inelkaar zit. Ik ben van mening dat het je niet overkomt inderdaad. Misschien de eerste verliefdheid wel, maar wat je er dan mee doet daar heb je toch echt zelf de hand in en ben je zelf verantwoordelijk voor. Door wel vreemd te gaan hou je geen enkele rekening met de gevoelens van de mensen die je ermee treft. Wat jij wil dat is het belangrijkste. En dat vind ik inderdaad niet kunnen ja en daar kan ik ook op geen enkele manier begrip voor opbrengen. Als je dan zo nodig met een ander iets aan wil leggen sluit dan eerst je huidige relatie af. Maar nee, het is veel te moeilijk om eerst je ouder schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt.
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 15:41:

[...]

Als je dan zo nodig met een ander iets aan wil leggen sluit dan eerst je huidige relatie af. Maar nee, het is veel te moeilijk om eerst je ouder schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt.Hier ben ik het absoluut met je eens. Maar angst, omgeving, twijfel, veroordeling etc etc. kunnen ervoor zorgen dat dit niet altijd zo simpel is. Dan soms liever de schijn ophouden En ben het echt met je eens, ik vind ook dat mensen dan een keus moeten maken. Maar ik snap wel dat er factoren mee kunnen spelen waardoor iets ineens lang duurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven