Verboden verdriet

02-10-2011 12:50 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getrouwde vent gaat vreemd met getrouwde vrouw.

Ze spreken af enkel met elkaar sex te hebben en natuurlijk met hun eigen partners.

Getrouwde minnares gaat scheiden en treft een vrije vent waar ze verder mee wil.

Getrouwde vent (TO dus) is nu verdrietig omdat hij niet meer van 2 walletjes kan eten.

Dat is het ongeveer.
anoniem_132375 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 17:30
Reden: aangepast op verzoek
% gewijzigd
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:32:

[...]

Het verdriet een plekje geven natuurlijk. Dat gaat hem hier niet lukken.

Dat is duidelijk inderdaad.

Het verdriet een plekje geven....gaat het opnieuw beleven van de situatie in een gesprek hiertoe bijdragen? Ik denk zelf echt van niet.
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 14:28:

Ik ben het eens dat het prettig zou zijn om een aantal vragen beantwoord te zien maar snap ook wel dat iemand er niet zo'n zin meer in heeft na al die posts.

En @Kier, ik weet uit nabije omgeving, van een goede vriendin dat dit soort dingen kunnen gebeuren ja. Daar zit geen greintje "met opzet een ander pijn doen"bij. En ook heel zeker het besef dat het niet goed is. Maar soms overheerst er iets anders. En daar kan je een oordeel over hebben etc. ect. Maar kijk om je heen, het gebeurt heel veel. Dat maakt die vriendin niet tot een slecht mens. Het enige wat je kan concluderen dat je zelf misschien de dingen anders doet.Hoe kan dat dan zomaar opeens gebeuren? Je bent er altijd nog zelf bij toch?
Ik snap echt serieus niet dat er mensen zijn die medelijden hebben met TO.
quote:labello23 schreef op 02 oktober 2011 @ 14:30:

[...]

Eens. Wij zijn te goed voor een 2e plaats
Dat weet ik niet, maar er helemaal met niemand over kunnen praten is ook niks. Dan gaat hij stilletjes op de wc zitten janken en vragen zijn vrouw en kinderen zich af wat er met hem is.
Ga in therapie!
quote:twilight123 schreef op 02 oktober 2011 @ 14:34:

[...]

Ik kan er nog steeds met de beste wil van de wereld geen medelijden mee hebben..Kweenie hoor, maar er is een groot verschil tussen medelijden en inlevingsvermogen/ het verdriet snappen
quote:derringer schreef op 02 oktober 2011 @ 14:05:

[...]

Omdat ik ook niet bij een vriend hoef aan te komen met dit verhaal. Het gaat om verboden verdriet.

Door dat woordje 'verboden' maak je het weer beladen. Je verdriet is niet verboden, kom eens stevig met je voeten terug op aarde. Je verdriet is je verdriet. Punt. Daar kun je niets aan veranderen.

Stop alsjeblieft met termen als 'verboden', je maakt het daarmee weer iets abstracts. Het is echt zoals het is, niet meer en niet minder. Dus moet je nu zien te dealen met dat verdriet, wat er gewoon mag zijn, om keuzes die je gemaakt hebt en die naderhand niet de beste bleken te zijn. Breek de boel open door er met iemand over te praten en hou jezelf niet zo gevangen in 'ik kan en mag er met niemand over praten', dat is de grootste onzin die er is.
@dubiootje, mss is jouw onderschrift een goede tip voor TO?!
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:36:

Dat weet ik niet, maar er helemaal met niemand over kunnen praten is ook niks. Dan gaat hij stilletjes op de wc zitten janken en vragen zijn vrouw en kinderen zich af wat er met hem is.Dat is zielig voor zijn vrouw en kinderen, niet voor TO.
Als hij echt verliefd op die vrouw is geweest en het hem echt zo'n pijn doet, tuurlijk heeft ie dan verdriet. En daar zou ook niet aan voorbij gegaan moeten worden. Maar ik vind wel dat ie dat zelf moet doen. Hij heeft dit bewust zelf op gezocht. Je bent niet verliefd op iemand als je iemand online leert kennen. Hij is haar zelf gaan ontmoeten. Het is hem niet overkomen. Hij heeft het zelf op gezocht. En bewust er voor gekozen om zo te leven en zijn gezin nooit wat te laten weten. Die zijn nu 5 jaar bedonderd door hem. En ik denk als ze erachter komen dat ze daar nooit weer helemaal over heen komen. Als je je eigen vader niet kunt vertrouwen, wie dan wel? Hij zal dit alleen moeten op lossen. En als ie er niet meer mee kan leven, bij haar weg gaan omdat het huwelijk niet meer werkt. Maar dit nooit vertellen.
quote:Kier_V schreef op 02 oktober 2011 @ 14:31:

[...]

Nou, een 1e plaats is ook geen beste, dan wordt je sowieso 5 jaar beduveld.Dat hij haar 5 jaar beduveld geeft toch al aan dat ook zij niet op de eerste plaats staat. Hij komt eerst en daarna vrouw 1 en 2.
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:35:

[...]

Hoe kan dat dan zomaar opeens gebeuren? Je bent er altijd nog zelf bij toch?Ja en soms neemt gevoel het over van ratio en voor je het weet zit je in een bepaalde situatie die lastig te keren is. Zo gaat dat soms in het leven. NIet iedereen handelt altijd meteen volgens ratio
Dat zou ik in dit geval niet aanraden. TO was niet in de war of psychisch instabiel toen hij deze relatie aanging, hij wist precies wat hij deed. Hij heeft nu doodgewoon liefdesverdriet, daar hoef je niet voor in therapie.

Het grootste probleem van therapie is dat hij dan weer moet liegen tegen zijn vrouw.
Ga in therapie!
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:38:

[...]

Dat hij haar 5 jaar beduveld geeft toch al aan dat ook zij niet op de eerste plaats staat. Hij komt eerst en daarna vrouw 1 en 2.Eens
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 14:36:

[...]

Kweenie hoor, maar er is een groot verschil tussen medelijden en inlevingsvermogen/ het verdriet snappen

Ik kijk teveel uit de ogen van zijn vrouw denk ik. Hij is willens en wetens een affaire van notabene 5 jaar begonnen. Zij is uiteindelijk gescheiden en heeft een andere relatie gekregen. Hij blijft bij zijn vrouw, maar heeft veel verdriet om zijn tweede liefde.

Ik kan dat verdriet niet snappen. Hij had eerder hierover na moeten denken. Denk zo dat daar genoeg tijd voor is geweest. Hij had ook voor liefde nr 2 kunnen kiezen toen de kans daar was.

Verder ben ik blij dat ik me niet kan inleven in deze situatie. Ik hoop dit dan ook nooit mee te maken.
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:39:

Het grootste probleem van therapie is dat hij dan weer moet liegen tegen zijn vrouw.
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:39:

Dat zou ik in dit geval niet aanraden. TO was niet in de war of psychisch instabiel toen hij deze relatie aanging, hij wist precies wat hij deed. Hij heeft nu doodgewoon liefdesverdriet, daar hoef je niet voor in therapie.

Het grootste probleem van therapie is dat hij dan weer moet liegen tegen zijn vrouw.Niet voor zijn "liefdesverdriet", maar voor de manier hoe hij met mensen omgaat.
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:36:

Dat weet ik niet, maar er helemaal met niemand over kunnen praten is ook niks. Dan gaat hij stilletjes op de wc zitten janken en vragen zijn vrouw en kinderen zich af wat er met hem is.

Het is dus liefdesverdriet.

Dan raden wij op de Viva altijd aan:

Paar DVD'tjes en een reep chocolade

Door erover te praten los je in zijn geval, denk ik, niets op.

Hij moet zichzelf een schop onder zijn kont geven en dit zien als een begin van een nieuwe periode, met of zonder zijn gezin.

Soms is je verdriet ondergeschikt aan andere situaties, denk je niet?
En pas als je 100% zeker weet dat je vanuit je hart voor je vrouw kunt kiezen (en zover ben je nu nog lang niet) vertel het haar dan ook, met alles risico's van dien. Zij kan besluiten dat ze niet verder met je wil, dat is haar goed recht. Maar als het goed uitpakt, dan zal jullie relatie zich verdiepen en loop je niet de rest van jullie leven samen met een gevoel van gemis en verlangen naar een andere vrouw. Dat is, zoals ik al zei, niet eerlijk naar jezelf toe, maar ook zeker niet naar je vrouw.

Accepteer dat je dit niet in 1 week kunt oplossen, dit kost tijd, maar leer ervan!
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 14:38:

[...]

Ja en soms neemt gevoel het over van ratio en voor je het weet zit je in een bepaalde situatie die lastig te keren is. Zo gaat dat soms in het leven. NIet iedereen handelt altijd meteen volgens ratioWat een onzin zeg. Gevoel en ratio kun je niet zo van elkaar loskoppelen als jij hier doet. Zeker niet in een affaire van 5!!!! jaar.
quote:twilight123 schreef op 02 oktober 2011 @ 14:40:

[...]

Hij had eerder hierover na moeten denken. Denk zo dat daar genoeg tijd voor is geweest. Hij had ook voor liefde nr 2 kunnen kiezen toen de kans daar was.Hier ben ik het helemaal mee eens en daarom was het fijn geweest als er nog wat vragen waren beantwoord. Bijvoorbeeld of hij ooit op het punt heeft gestaan zijn vrouw te verlaten en voor haar te kiezen.
Misschien is het inderdaad niet met opzet pijn doen, maar ik vind het risico van de ander kwetsen voor lief nemen om de eigen egoistische zin door te kunnen drijven, eigenlijk net zo verwerpelijk.
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 14:41:

[...]

Wat een onzin zeg. Gevoel en ratio kun je niet zo van elkaar loskoppelen als jij hier doet. Zeker niet in een affaire van 5!!!! jaar.Kan je dat even veranderen in dat JIJ dat onzin vindt? Ik zie het toch in mijn omgeving hoe dingen zich kunnen ontwikkelen en met alle twijfels (ratio) en twijfels (gevoel) van dien. Hoe kan jij daar nou over oordelen?
Als het goed uit pakt als ie het zijn vrouw verteld verdiept hun relatie zich? Na 5 jaar bedonderd te zijn? Op welke planeet?
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 14:42:

[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens en daarom was het fijn geweest als er nog wat vragen waren beantwoord. Bijvoorbeeld of hij ooit op het punt heeft gestaan zijn vrouw te verlaten en voor haar te kiezen.Ik denkt niet dat TO nog terug durft te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven