Verboden vlinders in de buik

24-10-2017 20:57 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Muziek kan soms tijdelijk meer leven blazen in de hersendode bedoening genaamd de sleur van het dagelijks bestaan. En dat doen vlinders in de buik ook. Ze zijn een waanachtige gemoedstoestand eigenlijk. Mijn sleur is doorbroken door een engel. Alsof je rechtstreeks uit de hemel bent ontsnapt, jij rebel. Dat is slechts 1 ding dat ik zo leuk aan je vind. Je bent zo anders. Zo bijzonder. Het lijkt alsof alles fascinerend is aan je wanneer ik je observeer. Stiekem. Je lach is er een uit duizenden. Zo warm als de zon op mijn huid. Zo zacht als zijde. Zo gebroken als mijn ziel ooit was, voor zo'n lange tijd. Vanaf de eerste dag zag ik jouw pijn, gecamoufleerd met ongekend veel liefde naar anderen. Je bent zo'n goede ziel. Je bent zo lief voor de medemens. Zie je dat zelf niet? Je collega's zijn enorm blij wanneer je er bent. Wat ben ik dankbaar dat je er bent. Je bent zo aardig tegen me. Zoals je naar me kijkt, -ik zal die momenten nooit meer vergeten- alsof de tijd even stil staat en we alleen in de ruimte zijn. Je kijkt recht in mijn ziel, je ziet mij om wie ik ben, zoals niemand mij ziet. Je ziet mijn schoonheid zoals ik de jouwe zie. Ieder moment duurt maar een fractie van een seconde, maar het voelt als een eeuwigheid. In die split second voel ik zo ontiegelijk veel verbondenheid. En eenzaamheid. Want. We mogen of kunnen er geen woorden aan geven. Jij bent single, maar ik zit in een relatie. Ik zou je zo graag vertellen hoe bijzonder en mooi je bent. Maar eerlijk gezegd weet je dit al. Intuïtief. Ik heb waarschijnlijk nog nooit eerder in mijn leven zo'n mooi mens ontmoet.
anoniem_357437 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 22:10
0.06% gewijzigd
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 10:29
0.00% gewijzigd
@Gemalto, soms is het gewoon "op" he? Zo voelt het tenminste. Ik zie hem echt wel graag, als mens. Maar de passie, de connectie, de liefdesband... die is ergens onderweg in het drijfzand blijven steken.
Mensen veranderen, dat uit elkaar groeien is dan geen cliché meer.

Hoe ging de scheiding, met de kinderen enzo? Zijn jullie ondertussen stabiel in de nieuwe situatie enzo?
Listen very carefully, i shall say this only once.
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 15:05
0.00% gewijzigd
Bazul schreef:
27-10-2017 13:20
@Uomo, thx.. wel fijn als mensen het begrijpen.

@Universeinmotion, dat is mooi. Knokken doe je inderdaad samen, in het beste geval. Wat fijn dat je stille man toch op zijn manier zijn schouders eronder gezet heeft, zo hoort het toch!

We leven nu echt als broer en zus met de kinderen erbij. Ik heb daar op zich geen problemen mee, ik dénk zelfs dat ik het zo nog jaren kan volhouden, totdat ze wat ouder zijn... máár dan wel met een liefde erbij, want leven zonder liefde en sprankels, dat lukt me niet.
We hebben gelukkig niet dikwijls ruzie, het is gewoon doods.
En hij? Staat hij daar ook zo in? Als hij weet dat je het niet jaren gaat volhouden zonder iemand "erbij". In theorie zijn dit soort scenarios altijd makkelijker te accepteren. Maar de praktijk pakt vaak zo anders uit. Mensen zijn complex Als je elkaar ook nog eens moet delen naast een gezinsleven, dat is niet niks, dat is best heel heftig. Ik begrijp je wel. Je wil je gezin bij elkaar houden voor de kids en zelf ook gelukkig zijn. Maar of dat nu de beste oplossing is. Er zijn drie deuren: blijven, weggaan, of een beetje van beide, en je weet dat er achter iedere deur een ander soort pijn schuilt als je hem open doet. :hug:
TO, ik hoop dat je ergens al wat conclusies voor jezelf hebt ondertussen?

Hier: ik heb gisteren toch maar nog eens het gesprek op gang getrokken.
Kan het hier onmogelijk allemaal uitleggen, maar... het lijkt erop dat we gaan voor meer openheid in leven en liefde.
We zetten het gezin altijd op 1, maar mijn nood aan vrijheid heeft hem ook wel doen nadenken.
Ik ben blij verrast door zijn openheid..
We hebben nog niet alles op een rijtje, maar de deur staat wel open en dat geeft wel hoop.

@Gemalto, dat klinkt echt heel fijn zoals het is... als je op die manier met elkaar kan omgaan is dat van zoveel waarde voor de kinderen. Je hoort vaak andere zaken, ik heb diep respect voor mensen, zoals jullie, die het op een rustige en volwassen manier doen.
(Mijn ouders zijn zelf ook zo uit elkaar gegaan en ik heb daar nooit last van gehad)

@Universeinmotion, sinds gisteren weet hij dat dus. Het is allemaal nog vers, we waken wel over elkaars welzijn, emotioneel.
We gunnen elkaar de wereld, we beseffen dat het maatschappelijk beeld van hoe “het hoort” ook maar een illusie is.
Voor sommige koppels werkt het, maar ik heb zo’n vermoeden dat het voor velen ook een geforceerd ideaal is.

We’ll see. Het voelt wel heel erg fijn dat we samen zoeken naar een balans.
Hee wat goed Bazul!
Wat fijn dat jullie er over kunnen praten en samen kunnen onderzoeken wat voor jullie werkt.
In dat stadium zitten wij ook al een tijdje, en we zijn er ook nog lang niet uit..dat hoe dan..maar we hebben al wat avonturen beleefd en dat is leuk om samen te doen.
Bedankt voor de reacties iedereen!

@Chattybetty: Je hebt gelijk dat ik inderdaad in mijn hoofd al 10 stappen verder denk en al bezig ben met scenario's als: hoe verdelen we de spullen, kan ik wel in dezelfde stad blijven wonen of wordt dat onbetaalbaar etc.. Terwijl ik bij het begin zou moeten beginnen en mijn twijfels over de relatie moet aankaarten en vertellen dat het gevoel weg is. Helaas ben ik nog steeds niet met het gesprek begonnen..

@Lavendel2: Goed dat je even weg bent gegaan en het gesprek bent aangegaan. Ik ben blij voor je dat dit heeft geholpen om toch weer verder met hem te kunnen. Ik kan me voorstellen dat soms een verliefdheid op iemand anders de relatie beter kan maken omdat het een wake up call is over de slechte staat van de relatie. Hoop dat je relatie nu een stuk leuker is geworden.

@Bazul: Jammer dat je partner aangeeft om niet in therapie te willen. Vraag me af waarom hij dat niet wilt, want in jullie geval staat er wel heel erg veel op het spel lijkt het (kinderen, huis, huwelijk etc als ik het goed begrijp) Het is inderdaad zuur dat je het gevoel hebt enkel voor de kinderen te blijven en dat je je tijd lijkt uit te zitten totdat ze oud genoeg zijn om te gaan. Ik heb er wel respect voor dat je het gesprek met hem opnieuw bent aangegaan. Ik hoop dat jullie toch samen oplossingen kunnen bedenken om het leuker te maken. Of dat je anders toch de kracht vindt om toch op eigen benen te staan.

---

Ik heb trouwens de afgelopen tijd mijzelf wat afstandelijker opgesteld richting mijn collega. Ik probeer de communicatie tussen ons enkel te houden over werkgerelateerde dingen, niet over privé dingen. Hopelijk helpt dat om emotioneel iets wat afstand te creëren van hem. Verder wil ik nog steeds wel in gesprek gaan met mijn vriend over het ontbreken van mijn gevoel maar ik vind het echt doodeng en loop het te vermijden. Ik zit vooral de hele tijd in mijn hoofd.. Hij is helaas ook best wel een conflictvermijdend type net als ik en hij lijkt zich thuis ook meer af te zonderen dan normaal. Ik voel me erg verward en probeer voor mezelf ook eerst duidelijk te krijgen wat ik dan precies mis in onze relatie. Ik kan nog niet de vinger erop leggen wat ik dan mis of wat mijn collega dan wel heeft dat mijn partner niet heeft. Mijn partner is een betrouwbaar, liefdevol persoon, een goed mens, er zijn nooit rare dingen gebeurd in onze relatie en hij heeft altijd heel veel voor mij klaar gestaan.. Het zou een scenario kunnen zijn dat ik dingen groter maak dan het is: dat die collega niet zo leuk is als ik denk dat hij is en dat mijn ontbrekende gevoel voor mijn partner minder groots is dan het lijkt. Maar ja, wat jullie zeggen.. Als je na 4 jaar samen zijn al het gevoel hebt dat je al 15 jaar samen bent en je geen behoefte meer voelt (of zelf aversie voelt) om te knuffelen, seks te hebben en de ander enkel nog ziet als vriend.. ik zit echt klem.

Zoals iemand ooit tegen mij zei: geen keuze maken is ook een keuze maken.
@eenzamebloem, dat gevoel van aversie herken ik ook heel erg en het maakt me soms fysiek misselijk. Ik kan bijna geen aanrakingen meer verdragen, het is me soms te veel als hij wat te duidelijk naar me kijkt...
Daarbij het "niet snappen" waar die aversie ineens vandaan komt, hij is niet onaantrekkelijk, ik zie hem graag,... maar de nabijheid kan ik niet verdragen.
Staat trouwens volledig los van "zin in seks", want dat heb ik wel absoluut, maar niet met hem. Wat een ellende soms.

@Uomo, wat fijn dat jullie zich toch ook op dat wankele padje begeven... Ik begrijp dat jullie de avonturen voorlopig samen beleven? Hoe is dat? Mijn gevoel zegt me dat ik het liever apart zou doen, omdat het dan niet meteen zo "in your face" is. Maar goed, misschien zijn dat ook maar projecties die ik maak in mijn hoofd.
Hier is ook nog geen duidelijk "plan", maar... tja, ik ga de teugels nu niet laten vieren en ga er binnenkort wel eens voor zitten, samen met hem.
Wij hebben ook geen plan hoor, maar we hebben het er over gehad dat anderen ook leuk zijn en dat het leuk is als anderen ons leuk vinden en dat we misschien wel iets meer dan flirten met anderen willen zo af en toe. Maar op welke manier..los van elkaar "stiekem" zien we als een grotere bedreiging voor de relatie, niet zomaar van "doe maar als je iemand leuk vindt en ik wil het niet weten". Dus we onderzoeken samen maar een beetje. Een keer naar een parenclub geweest, een ander stel ontmoet via een swingerssite, beiden met anderen gezoend tijdens het reguliere uitgaan, vrouw onderzoekt of ze andere vrouwen misschien ook leuk vind..hoe dan ook, het is van ons samen en we delen het met elkaar.

Maar het is best lastig, we zijn niet echt swingers volgens mij, het gaat niet alleen om maar om een lijf, het gaat om personen, elkaar leuk vinden en wat daar uit voortvloeit. Maar je kan toch ook moeilijk een andere vaste vriend/vriendin erop na houden zonder dat daar romantische gevoelens bij komen..geen idee of dat kan, of wij dat kunnen, of dat we het beter met rust kunnen laten..de tijd zal het leren. Het ideaal zou zijn als je een anders stel vind en ieder elkaar ziet zitten..dan lijkt het veiligste..maar dat gaat denk ik nooit lukken.
meikebikker schreef:
24-10-2017 21:14
Ik zeg; niks meer aan doen! Gewoon uitprinten en aan je scheidingspapieren nieten!
:rofl:
Uomo schreef:
29-10-2017 17:26
Wij hebben ook geen plan hoor, maar we hebben het er over gehad dat anderen ook leuk zijn en dat het leuk is als anderen ons leuk vinden en dat we misschien wel iets meer dan flirten met anderen willen zo af en toe. Maar op welke manier..los van elkaar "stiekem" zien we als een grotere bedreiging voor de relatie, niet zomaar van "doe maar als je iemand leuk vindt en ik wil het niet weten". Dus we onderzoeken samen maar een beetje. Een keer naar een parenclub geweest, een ander stel ontmoet via een swingerssite, beiden met anderen gezoend tijdens het reguliere uitgaan, vrouw onderzoekt of ze andere vrouwen misschien ook leuk vind..hoe dan ook, het is van ons samen en we delen het met elkaar.

Maar het is best lastig, we zijn niet echt swingers volgens mij, het gaat niet alleen om maar om een lijf, het gaat om personen, elkaar leuk vinden en wat daar uit voortvloeit. Maar je kan toch ook moeilijk een andere vaste vriend/vriendin erop na houden zonder dat daar romantische gevoelens bij komen..geen idee of dat kan, of wij dat kunnen, of dat we het beter met rust kunnen laten..de tijd zal het leren. Het ideaal zou zijn als je een anders stel vind en ieder elkaar ziet zitten..dan lijkt het veiligste..maar dat gaat denk ik nooit lukken.
Ik begrijp je volledig :)

We hebben ook een bevriend swingers koppel en ooit vroegen ze ons mee naar zo’n club.
We hebben er dan over gepraat maar het sprak me totaal niet aan...
Omdat ik dus niet op zoek ben naar seks pur sang.
Als mijn man dat wel zou willen, heb ik daar verder geen probleem mee... maar ik zoek net intensiteit en diepte die ik hier thuis mis. (Mijn verlangens ivm bdsm spelen daar natuurlijk ook erg in mee).

Ik ben wel benieuwd naar hoe het jullie verder vergaat!
Bazul schreef:
26-10-2017 16:37
Niet "meer" nee... als ik geen initiatief neem gebeurt er niks. En eerlijk, na 13j initiatief ben ik moe... Therapie wil hij niet.
Hij heeft me na dat eerste gesprek ook geen 1 keer gevraagd, na een aantal weken bijvoorbeeld, of ik me nog steeds zo voelde...
Hij zwijgt in alle talen en gaat gewoon door met het leven. Hij zei toen wel, dat hij "ons" wilde redden van de ondergang, maar tussen woorden en effectief moeite doen is er een groot verschil.
Misschien is het flauw, dat ik nu geen zin meer heb om WEER eens het gesprek op gang te brengen, maar eerlijk, wie blijft eeuwig gemotiveerd als er nooit wat input komt? Ik niet, dat merk ik nu.

We bevinden ons in een soort niemandsland. Er is geen ruzie ofzo, maar ik voel ook niks. Het is koud in niemandsland.
Ik lees mijn verhaal een beetje...
:hug:
Dit is mijn motto
@Bazul: Erg rot voor je dat je dit zo voelt, ik begrijp wat je bedoelt. Het bijna niet kunnen verdragen van aanrakingen, niet snappen waar die aversie vandaan komt en wel zin hebben in seks maar niet met hem. Het is inderdaad echt moeilijk. Je schrijft dat je er geen problemen mee zou hebben als je partner seks zou hebben met iemand anders en vroeg me af of hij dat weet en wat hij daar van zou vinden om seks met iemand anders te hebben. Want misschien als jullie daar beiden geen problemen mee hebben zou een open relatie kunnen werken? Of misschien geeft hij je dan de vrijheid om zelf iemand te zoeken voor ernaast zonder dat het dan vreemdgaan is.

@Uomo: knap dat jullie dat met elkaar hebben besproken en samen dingen onderzoeken bij een parenclub. Ik zou dat zelf niet kunnen maar ik kan me voorstellen dat als je je daar beiden comfortabel bij voelt, het misschien dingen leuker kan maken.

---

Ik heb trouwens gisteren met mijn vriend gepraat. Ik heb verteld dat ik twijfel of ik nog wel gevoel voor hem heb. Dat ik dit merk aan mezelf door nul zin in seks te hebben met hem. En ik heb mijn schuldgevoelens hierover aangekaart. Dat ik bang ben dat dit het begin is van het einde. Bang dat een andere vrouw misschien gelukkiger zou zijn met hem. Dat ik twijfel of hij niet beter verdient. Dat dit misschien niet normaal is om nu al te ervaren na 4 jaar. Hij reageerde in eerste instantie heel geschrokken, boos en huilend van "ga je het nou ter plekke hier uitmaken?". Maar toen het hem duidelijk werd dat ik juist wilde delen dat ik worstel met de afwezigheid van gevoel werd hij heel rustig. Hij zei dat het heel normaal is dat partners in lange relaties (even) gevoel kwijt raken, dat er sleur komt, dat dingen saaier worden. Dat hij dat al wist voordat we een relatie kregen want hij vindt dat het niet realistisch is om te verwachten van een lange relatie dat het altijd rozengeur en maneschijn is, altijd spannend etc. Hij zei dat hij heel blij was dat ik dit aankaartte omdat we nu samen kunnen kijken naar oplossingen. Hij gaf aan juist gelukkig met mij en de relatie te zijn en vertrouwen te hebben dat we hier samen uit komen. Omdat hij zo kalm bleef en het een veilig gesprek was, besloot ik om ook te vertellen over mijn verliefdheid voor mijn collega.. En ook daarop reageerde hij rustig en begripvol. Dat verliefdheid op een ander in iedere relatie wel een keer zal voorkomen. Dat dat nog niet hoeft te betekenen dat onze relatie nu niets meer voorstelt. Dat hij zelf ook vorig jaar iets heeft gevoeld voor een collega maar daar niets mee heeft gedaan. Dat ik me niet schuldig hoef te voelen dat dit nu allemaal gebeurt en dat hij mij erin vertrouwt dat ik geen domme dingen ga doen omdat ik weet wat ik heb.

Ik ben verbaasd dat hij zo realistisch en kalm hierin denkt en deels opgelucht dat hij zo ruimdenkend is hierin. Maar ergens voel ik me ook nog steeds verdrietig, schuldig en bezorgd om de afwezigheid van gevoel voor de 1 en de aanwezigheid van gevoel voor de ander. Bang dat het toch het begin van het einde is. Wat als het gevoel echt nooit meer terug komt en voor die ander juist groeit. Maar goed, zoals jullie merken ben ik een piekeraar en vaak al 10 doemscenario's verder dan het hier en nu...
@zozoe, knuffel terug!

@eenzamebloem, waw, wat een fijn gesprek, zeg?!
Los van je gedachtes (wat als...) is het toch al mooi en goed dat je het kunnen uitspreken hebt! Dat scheelt echt zoveel gewicht op je schouders.
Misschien moet je jezelf gewoon de tijd geven om te ontdekken of die gevoelens vooe je vriend toch nog terug kunnen groeien.
Het is mooi dat jullie nu beiden weten waar jullie staan.
Ik hoop het beste voor je, wat dat ook mag wezen! :hug:
Bedankt Bazul voor je lieve reactie.

Ik zal proberen het heel kort te houden (ook vanwege mijn paraheid dat ik bang ben dat dit anders mss niet meer anoniem genoeg is haha)

1. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar. Ik zie het niet meer zitten om in een broer zus relatie te zitten en ik vind dat wij beiden niet goed genoeg bij elkaar passen voor een romantische relatie.

2. Ik heb het mijn collega verteld en guess what... Hij is ook verliefd op mij. Mijn intuïtie had dus gelijk haha.
Nou, dus lekker neuken binnenkort :cheer:

Zonder gekheid: fijn dat het zo goed uitpakt. Ik hoop dat je gelukkig zult zijn met je nieuwe vriend.
Jaren geleden ook zoiets meegemaakt, op zich geen slechte relatie, maar ook na 4 jaar niet genoeg gevoel van mijn kant. En ja, ook een nieuw iemand op het werk op wie ik verliefd werd. En hij op mij. Met hem kreeg ik een lange relatie. Hoewel we inmiddels niet meer samen zijn, zijn we nog steeds goede vrienden en had ik deze liefde niet willen missen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven