Verdeling huistaken
donderdag 31 mei 2018 om 16:45
We hebben er al een paar keer ruzie over gemaakt. Hoe overtuig ik mijn vrouw dat ze meer ( of zelf alle ) van de huishoudelijke taken moet overnemen.
Ik ben momenteel met te veel dingen bezig en deze taken kunnen er echt niet meer bij. Zij is echter van mening dat ze dat ook niet graag doet en dat het dus best 50/50 kan blijven.
Wat denken jullie hier over?
Ik ben momenteel met te veel dingen bezig en deze taken kunnen er echt niet meer bij. Zij is echter van mening dat ze dat ook niet graag doet en dat het dus best 50/50 kan blijven.
Wat denken jullie hier over?
donderdag 31 mei 2018 om 17:04
donderdag 31 mei 2018 om 17:07
donderdag 31 mei 2018 om 17:08
Je zoon is niet jouw kind? Hoe bedoel je; ik zit bij mijn kind?JohanCorn1 schreef: ↑31-05-2018 17:04Mijn vrouw is werkloos. Ik werk ongeveer 45 + 24 = 70 uur per week. Bij mijn zoon zit ik ongeveer 20 uur per week, bij mijn moeder ongeveer 6 à 8 uur ( wat ze veel te weinig vindt trouwens ).
We hebben geen kinderen.
donderdag 31 mei 2018 om 17:10
Misschien kan je een overzicht maken van jou week in uren en die van haar en er dan een gesprek over hebben hoe het huishouden er in te passenJohanCorn1 schreef: ↑31-05-2018 17:00Mijn vrouw is een tijdje geleden werkloos geworden. Daarom ben ik avondles gaan geven om een extra inkomen te hebben. Ik heb maar twee avonden per week vrij, anders kom ik om 11 uur 's avonds thuis.
Daarenboven is mijn moeder alleen komen te vallen en heeft het er moeilijk mee, en ze komt om de haverklap af met een aantal klusjes. Ik begrijp dat ergens wel.
Mijn zoon, die aan het verbouwen is, vraagt ook regelmatig om hulp. Veelal zit ik daar volledige weekends.
Laat het een gezamenlijk plan zijn dan heeft het meer kans van slagen
donderdag 31 mei 2018 om 17:13
tja dat is jammer... Ik doe het huishouden ook niet graag maar als ik werkloos was en mijn man draait dubbele shiften dan zou ik het niet in mijn hoofd halen om hem zijn huishoudelijke taken nog te laten doen.JohanCorn1 schreef: ↑31-05-2018 17:07Dat ze het huishouden niet graag doet. Als ik om 11 uur 's avonds thuis kom staat de afwas daar nog en als ik zelf mijn hemden niet was of strijk, dan heb ik er op de duur geen meer.
Strijk alleen jouw spullen en laat de afwas staan. Ze zal snel genoeg afkeer krijgen van de rotzooi.
De kans is wel groot dat hier weer ruzie van komt.. de forumster boven mij heeft een optie die wellicht vredelievender is.
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 17:21
9.79% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 17:14
Met een afwas die dagen blijft staan en hemden die niet gewassen en gestreken worden? Ik heb er echt geen zin in om als ik 's avonds thuis kom nog tot 2 uur te zitten opruimen en afwassen, want om 6 uur moet ik weer op.Wat boeit het of ze wel of niet wat in het huishouden doet. Zo te lezen ben je toch nooit thuis.
Heb je er ook geen last van.
donderdag 31 mei 2018 om 17:15
Nou ik vind het niet meer dan normaal dat je vrouw nu alle taken op zich neemt. Jullie zijn verdorie maar met zijn 2-en, wat kan dat nou voor rotzooi en was opleveren?
Ik vind je vrouw erg lui. Niemand vindt het leuk om het huishouden te doen. Ik denk dat ik al heel veel zeg dat als ze elke dat 2 uur aan het huishouden besteedt alles er netjes uit ziet. Dan heeft ze nog steeds heeeeeeeeeel veel vrije tijd heeft.
Die zou ze moeten besteden aan het zoeken naar werk. Onvoorstelbaar dat jij zoveel moet werken om genoeg geld binnen te brengen en dat zij nog durft te vragen om je eigen was en strijk te doen.
Ik vind je vrouw erg lui. Niemand vindt het leuk om het huishouden te doen. Ik denk dat ik al heel veel zeg dat als ze elke dat 2 uur aan het huishouden besteedt alles er netjes uit ziet. Dan heeft ze nog steeds heeeeeeeeeel veel vrije tijd heeft.
Die zou ze moeten besteden aan het zoeken naar werk. Onvoorstelbaar dat jij zoveel moet werken om genoeg geld binnen te brengen en dat zij nog durft te vragen om je eigen was en strijk te doen.
donderdag 31 mei 2018 om 17:17
Onvoorstelbaar dat jij er zo over denkt. Zijn vrouw zit de hele dag te niksen en hij werkt zich de rambam om alles te kunnen betalen.
Als je samen werkt (evenveel) dan doe je ook samen het huishouden, maar als er maar 1 werkt mag de ander het huis doen vind ik.
donderdag 31 mei 2018 om 17:17
Onder deze omstandigheden vind ik het niet meer dan normaal dat je een andere verdeling wil. Is ze overdag ook bezig om werk te zoeken? Heeft ze nog andere bezigheden die tijd vergen?
Maak inderdaad eens een vergelijking, en baseer daar je eerlijke verdeling op.
Het zou ook mooi zijn als jullie - ondanks deze tegenslag - ook tijd in plannen voor jullie samen, om wat leuks te doen. Dat kan een avondje tv kijken zijn, of een wandeling, of een kopje koffie ergens drinken - dingen die weinig tot geen geld kosten, maar als jij al 90 uur per week bezig bent, moet je ervoor zorgen dat dit soort dingen niet uit het oog verliezen. Als er dan ook nog ruzie komt om het huishouden, is er zo een verwijdering aan het ontstaan.
Ga dus een goed, en vooral rustig, gesprek aan.
Heel veel sterkte!
Maak inderdaad eens een vergelijking, en baseer daar je eerlijke verdeling op.
Het zou ook mooi zijn als jullie - ondanks deze tegenslag - ook tijd in plannen voor jullie samen, om wat leuks te doen. Dat kan een avondje tv kijken zijn, of een wandeling, of een kopje koffie ergens drinken - dingen die weinig tot geen geld kosten, maar als jij al 90 uur per week bezig bent, moet je ervoor zorgen dat dit soort dingen niet uit het oog verliezen. Als er dan ook nog ruzie komt om het huishouden, is er zo een verwijdering aan het ontstaan.
Ga dus een goed, en vooral rustig, gesprek aan.
Heel veel sterkte!
anoniem_369961 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 17:18
0.83% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 17:18
Wauw, wat kwetsend voor zijn vrouw. Omdat ze niet werkt zit ze de hele dag te niksen?veensteker schreef: ↑31-05-2018 17:17Onvoorstelbaar dat jij er zo over denkt. Zijn vrouw zit de hele dag te niksen en hij werkt zich de rambam om alles te kunnen betalen.
Als je samen werkt (evenveel) dan doe je ook samen het huishouden, maar als er maar 1 werkt mag de ander het huis doen vind ik.
donderdag 31 mei 2018 om 17:19
Hij vangt wel een deel van haar salaris op, door extra te werken. Kan zij toch deel van zijn huishoudelijke taken overnemen? Mensen die zo samenleven met elkaar vind ik zó a sexy. Kan toch geen leuke relatie zijn als je alles zo afweegt en dan ook nog eens in je eigen voordeel. Je gunt elkaar toch minstens wat je jezelf gunt?
Ik zou zo niet samen kunnen leven. Uren overzicht maken en samen bespreken.
donderdag 31 mei 2018 om 17:20
Ze zegt altijd dat je als vrouw boven de 50 geen werk meer kunt vinden en daarom zoekt ze ook weinig. Omdat ze weinig zoekt vind ze natuurlijk geen en daardoor wordt ze in haar idee bevestigd dat haar denkwijze juist is.Die zou ze moeten besteden aan het zoeken naar werk. Onvoorstelbaar dat jij zoveel moet werken om genoeg geld binnen te brengen en dat zij nog durft te vragen om je eigen was en strijk te doen.
donderdag 31 mei 2018 om 17:20
Dat zou kunnen. Maar ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat, omdat zij werkeloos is, dus de hele dag ligt te niksen en daarom wel het complete huishouden op zich kan nemen.
Het hoeft echt niet per se strak door de helft verdeelt te worden, maar het is in mijn optiek wel zo eerlijk om er allebei aan mee te werken.
donderdag 31 mei 2018 om 17:21
donderdag 31 mei 2018 om 17:21
Ja ze voert geen reet uit. Maar TO mag wel alle rekeningen betalen. Het is een lui kreng. Ik ben ook hele dagen thuis maar mijn man hoeft niks te doen hoor. Ik zou me kapot schamen als de afwas er nog zou staan.
Je bent beter af zonder haar TO.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 31 mei 2018 om 17:23
En wat vind jij hiervan?JohanCorn1 schreef: ↑31-05-2018 17:20Ze zegt altijd dat je als vrouw boven de 50 geen werk meer kunt vinden en daarom zoekt ze ook weinig. Omdat ze weinig zoekt vind ze natuurlijk geen en daardoor wordt ze in haar idee bevestigd dat haar denkwijze juist is.
donderdag 31 mei 2018 om 17:24
Wat is wel leuk aan je vrouw?
Hebben jullie überhaupt nog een relatie, of is het gewoon 2 mensen die toevallig in 1 huis slapen?
Ik krijg zo'n vermoeden dat er meer meespeelt. Werkeloos worden kan een grote impact hebben op je leven. En op dat moment gaat je partner ook meer het huis uit, spendeert meer aandacht aan zijn zoon en moeder. En is hij een keer thuis, dan krijg je op je kop dat het huishouden niet gedaan is. Dat kan je fingers natellen dat dit niet goed gaat.
Het gaat niet over wie er gelijk heeft. Maar hoe gaan jullie dit samen oplossen? Niet alleen de verdeling van het huishouden, maar hoe gaan jullie samen beter communiceren.
Hebben jullie überhaupt nog een relatie, of is het gewoon 2 mensen die toevallig in 1 huis slapen?
Ik krijg zo'n vermoeden dat er meer meespeelt. Werkeloos worden kan een grote impact hebben op je leven. En op dat moment gaat je partner ook meer het huis uit, spendeert meer aandacht aan zijn zoon en moeder. En is hij een keer thuis, dan krijg je op je kop dat het huishouden niet gedaan is. Dat kan je fingers natellen dat dit niet goed gaat.
Het gaat niet over wie er gelijk heeft. Maar hoe gaan jullie dit samen oplossen? Niet alleen de verdeling van het huishouden, maar hoe gaan jullie samen beter communiceren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 31 mei 2018 om 17:24
Schijnbaar wel want anders was de afwas wel gedaan en zijn overhemden gestreken als hij om 23 uur thuis komt,en dan hebben ze ook nog eens geen thuis wonende kinderen.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
donderdag 31 mei 2018 om 17:25
Dat zou ik wel willen, maar dan heb ik nog mijn moeder die me constant zit op te bellen voor duizend en één prullen. Ik heb wel begrip voor haar situatie, maar zij niet.Het zou ook mooi zijn als jullie - ondanks deze tegenslag - ook tijd in plannen voor jullie samen, om wat leuks te doen. Dat kan een avondje tv kijken zijn, of een wandeling, of een kopje koffie ergens drinken - dingen die weinig tot geen geld kosten, maar als jij al 90 uur per week bezig bent, moet je ervoor zorgen dat dit soort dingen niet uit het oog verliezen. Als er dan ook nog ruzie komt om het huishouden, is er zo een verwijdering aan het ontstaan.