Verdeling huistaken

31-05-2018 16:45 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben er al een paar keer ruzie over gemaakt. Hoe overtuig ik mijn vrouw dat ze meer ( of zelf alle ) van de huishoudelijke taken moet overnemen.
Ik ben momenteel met te veel dingen bezig en deze taken kunnen er echt niet meer bij. Zij is echter van mening dat ze dat ook niet graag doet en dat het dus best 50/50 kan blijven.

Wat denken jullie hier over?
Vraag je zoon en je schoondochter om bij je te komen inwonen
Je kunt ook je moeder vragen om te komen logeren. Ik ben er zeker van dat je hemden netjes gestreken in je kast zullen liggen en de vaat zal gedaan zijn als je thuis koimt, ook al doen je schoonmoeder en schoondochter niets.
FrankB21 schreef:
01-06-2018 18:57
Ik snap het verhaal wel, maar de reacties niet.

Laten we alles eens omdraaien.
Stel dat een man werkloos is en de vrouw doet overuren en ze komt 's avonds thuis ze mag nog het volledig huishouden doen.

Wat zou dan jullie reactie zijn? Och arme die man, hij krijgt geen aandacht genoeg van zijn vrouw en daarom doet hij niets in het huishouden. Ik heb gelijksoortige threads gezien hier op het forum en daar staat wat anders.
Ik ben dergelijke draadjes ook wel tegen gekomen en dan is toch het eerste wat mensen dan vragen is of hij geen depressie heeft of dat hij blowt. Dus zo verschillend is dat niet met de reacties in dit draadje.

En ik heb nog nooit een vrouw in een van die draadjes horen beweren dat ze in het weekend van 22 uur tot 2 uur snachts met het huishouden bezig was.
En niet veel vrouwen zullen klussen bij hun volwassen zoon. Maar genoeg vrouwen moeten én werk én zorg voor de kinderen én huishouden én mantelzorg combineren.

TO en zijn partner hebben geen kleine kinderen dus al die uren tuinieren en huishoudelijk werk zijn echt ongeloofwaardig.
TO en zijn partner hebben geen kleine kinderen dus al die uren tuinieren en huishoudelijk werk zijn echt ongeloofwaardig.
Je weet niet hoe groot zijn huis en zijn tuin is.

TO en zijn vrouw wonen waarschijnlijk in een huis, gebouwd eind de jaren '80 en in België. Een middelgroot huis van die tijd voor een gegoed gezin moet zo'n bewoonbare oppervlakte hebben van ongeveer 300 m2 ( 4 à 5 slaapkamers, zo iets ) en een tuin van rond de 15 are.

Er staat ook nergens dat hij dat elke dag doet.
Een typische dag is bijvoorbeeld:
Of hij geen depressie heeft of dat hij blowt
Is dat zo? Ik heb hier niemand zien vragen of zij aan de drugs of de drank zit.
Je vertelt je vrouw dat zolang ze werkeloos is en jij 2 banen draait om het gezin draaiende te houden zij de afwas doet, stofzuigt en de was voor jullie beiden. Verder worden er geen tuinhekjes meer geschilderd
Dat is wat ik bedoel. Als de zwangere schoondochter daar vrolijk rond huppelt, zal het niet geschilderde tuinhekje haar plots niet veel meer kunnen schelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven