Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:ldbieepl schreef op 14 mei 2016 @ 22:25:

Wat zegt jouw man nu over jullie relatie?Hij wil verder, wil werken aan zichzelf, doen wat nodig is. En hoopt dat dit met z'n tweeën kan, als ik hem die kans wil geven.
Totdat alles weer "normaal" is dn hij weer in z'n oude gewoonte vervalt?

Daar zou ik dus altijd bang voor zijn en niet mee kunnen leven
Mijn vriend is eenmalig vreemd gegaan. We zijn samen in relatie therapie gegaan en hij heeft een half jaar geen alcohol gedronken en is naar de Jellinek verslavingszorg geweest omdat hij teveel dronk (bijv. als hij uitging) en daar toen geen controle over had.

Dit is nog steeds pijnlijk voor me, het is zo'n groot verraad. En dit is nog maar eenmalig.
Appelientjex, hoe lang waren jullie samen? Heeft hij het zelf opgebiecht of kwam je er achter? Heb je het gevoel dat er iets onherstelbaar beschadigd is? Wat voor Hulp heb jij zelf gehad in dit proces?
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 22:36:

Feow: (quote: )

"Dan zeg ik: 

Waak ervoor dat jij je grenzen niet te veel verschuift met je begripspogingen. "

Oké. Ik probeer dit te bewaken. Enerzijds wil ik hem horen. Begrijpen (rationeel) wat hem ertoe heeft gebracht om te doen wat hij deed.

Maar verklaren en begrijpen hoe iets voor iemand is gekomen, is niet hetzelfde als kunnen invoelen. Dat het ook invoelbaar is, empathisch volgbaar, zeg maar.

Soms kun je iets rationeel volgen, maar het (gevoelsmatig ) niet in overeenstemming brengen met je gevoel.

Je waarschuwt me dat ik die 2de (die persoonlijke gevoelsgrenzen) niet koste wat het kost op moet rekken. Ten koste v alles. Toch?je kan iets begrijpen maar er toch geen begrip voor hebben
quote:S-Meds schreef op 15 mei 2016 @ 00:59:

[...]

je kan iets begrijpen maar er toch geen begrip voor hebbenEn soms kun je iets ook gewoon simpelweg niet begrijpen. Daar is niets mis mee. Je hoeft niet alles te begrijpen.
quote:Kwejeebo schreef op 15 mei 2016 @ 01:10:

[...]

En soms kun je iets ook gewoon simpelweg niet begrijpen. Daar is niets mis mee. Je hoeft niet alles te begrijpen.En evengoed kun je begrip hebben voor iets niet-begrijpen.
quote:iemand_anders schreef op 15 mei 2016 @ 01:12:

[...]

En evengoed kun je begrip hebben voor iets niet-begrijpen.Zo is dat.
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 15:19:

[...]

Ik probeer juist zo min mogelijk 'weg te stoppen'.

Dat artikel is wel interessant, heb je daar een linkje van toevallig? Of was dat niet online?Nee, staat niet online volgens mij
Jammer, had het ook wel willen lezen.

Geronimo, heb je een bron over dat het illegale hoerencircuit vele malen groter is dan het legale? Ik dacht juist dat dat de laatste jaren veeeeeeel beter ging maar misschien vergis ik mij?

Uiteraard weet ik dat er walgelijke praktijken zijn in deze - vaak schimmige- wereld en dat er loverboys zijn etc. Maar houdt de man van TO dat " in stand" door een legale hoer te bezoeken ( als dat zo was). Lastige materie. Sorry voor enigzins offtopic afdwalen.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
er zijn ook genoeg dingen die ik niet eens wil begrijpen
quote:netwakker schreef op 15 mei 2016 @ 01:41:

Jammer, had het ook wel willen lezen.

Geronimo, heb je een bron over dat het illegale hoerencircuit vele malen groter is dan het legale? Ik dacht juist dat dat de laatste jaren veeeeeeel beter ging maar misschien vergis ik mij?

Uiteraard weet ik dat er walgelijke praktijken zijn in deze - vaak schimmige- wereld en dat er loverboys zijn etc. Maar houdt de man van TO dat " in stand" door een legale hoer te bezoeken ( als dat zo was). Lastige materie. Sorry voor enigzins offtopic afdwalen.

Het wordt juist steeds erger omdat er veel rozebuurten worden opgedoekt en dus ook alle controle wegvalt. Ik heb geen cijfers maar een vriend van mij werkt bij een dienst die zich richt op dit probleem. De omstandigheden van deze vrouwen zijn verschrikkelijk en je kan wel janken als je details hoort. Aan de andere kant wordt er ook in de kranten veel over geschreven maar we raken een beetje afgestompt door te veel aan menselijk leed.

Wat mij ook opvalt aan de reactie van TO dat ze zijn gedrag walgelijk vindt en dat hij die sector steunt maar niet dat haar man, door 50 euro neer te leggen, zo'n vrouw eigenlijk mishandeld/verkracht. Daarom begrijp ik TO niet, meer hoef je toch niet te weten? Denk je nou echt dat hij in al die keren niet een grietje heeft geneukt die onder de 18 was, die gedwongen is tot prostitutie, die handen is van mensenhandelaren en mishandeld wordt? Een hoerenloper weet heel goed dat dat aan de orde van de dag is maar kiest ervoor omdat te negeren want zijn geilheid is belangrijker.

Een hoer die maar 50 euro kost om mee te neuken is geen vrouw die het doet omdat het leuk verdiend naast haar studie of omdat het een makkelijke manier is om het huishoudbudget aan te vullen. Je moet verdorie wel onder een steen leven wil je niet weten hoe verschrikkelijk het er in die sector aan toe gaat en al helemaal in het goedkope segment.

Dat is ook waarom ik bijna niet aardig kan doen over/tegen TO, ze blijft maar doorgaan over haar huwelijk en haar waarheidsvinding, haar leed en die van de kinderen terwijl de ris van slachtoffers die hij heeft gemaakt bijzaak is. Ik kan er met mijn pet niet bij, het zegt zoveel over wie haar man is maar ook wie zij is dat ze dat ziet als een detail. Dat begrip, dat onder het mom van een seksverslaving, een vrouw tot een stuk vlees wordt gedegradeerd en TO dat ook zo ziet (want het is maar een hoer ) maakt dat er in mijn ogen iets helemaal mis is in deze samenleving.
Beste Zeeland, je vraagt, in reactie op appelientjex, hoe lang deze mensen samen waren en of er iets onherstelbaar beschadigd is. Ik heb het idee, dat die onherstelbare schade je het meest dwars zit en terecht.

Mijn vriend, inmiddels alweer meer dan 30 jaar mijn echtgenoot, werd na vier jaar relatie verliefd op een ander. Hij moest en zou deze verliefdheid omzetten in daden en vertelde mij dat voordat hij dat zou gaan doen. En het is gebeurd, ik wist precies wanneer, het was een afschuwelijke nacht, de hele periode rondom die nacht was vreselijk.

Nu, decennia later, is dat stukje van mijn leven nog steeds een plek waar ik niet wil zijn, niet aan wil denken, maar dat lukt niet. In tegendeel, een geur, de zomerwarmte, een bepaald soort licht, kortom allerlei omstandigheden brengen mij onverwacht en ongewenst soms weer heel kort terug in die periode. Dan is alles wat mooi was weer lelijk en kapot.

We hebben eraan gedaan wat we konden, de daden van mijn echtgenoot hebben laten zien, dat dit nooit meer zal gebeuren en toch is er een stukje van mijn gevoel voor hem compleet en onherstelbaar kapot. Het onvoorwaardelijke en onbelast vrolijke is weg.

Ik stond er toen hetzelfde in als jij, ik wilde de relatie niet kwijt, want er zat zoveel moois in. Nu kan ik zeggen dat dat gevoel ook klopte. We hebben een prachtige relatie, we hebben elkaar tot grote persoonlijke ontwikkeling gestimuleerd, we hebben prachtige en verstandige kinderen, we hebben dromen waar gemaakt en we leven ze samen, zonder elkaar hadden we het niet gekund en gewild, de liefde voor elkaar is diep. Maar dat ene stukje in ons leven, daarin is iets essentieels vernield. Essentieel, maar het woog onvoldoende op tegen de andere essentiële zaken in de relatie.

Bij jou betreft het meerdere stukjes in jullie leven, met het verschil dat jouw man niet verliefd was op de vrouwen waarmee hij betaalde sex heeft gehad,. Hij heeft nooit overwogen om jou voor deze dames te verlaten, hij heeft jou nooit verteld dat die ander veel leuker en grappiger is dan jij, dat stuk van jullie leven is nooit verraden of verkwanseld. Bij jouw man was het sex om de sex. Dat is ook bedrog, als je andere afspraken hebt gemaakt met elkaar, maar het voelt toch anders dan wanneer een van de twee een volwaardige liefdesrelatie wil aangaan met een ander.

Ik denk dat er iets onherstelbaar kapot is in jullie relatie, de vraag is of jij de relatie zo waardevol vindt, dat je bereid bent met die rauwe plek verder te gaan. Ik zeg dat het kan, maar het wordt er niet makkelijker of mooier op.
Nou als mijn man mij vertelt dat hij een ander liever heeft én er de nacht door gaat brengen dan ga ik echt niet als een slachtoffer thuis liggen wachten, dan kon hij er blijven. Net als het hoerenloperverhaal. Waar the f*** is jullie eigenwaarde??!!!
Je hebt groot gelijk sofietje83, als je er onder geen voorwaarde mee kunt leven, moet je stoppen met de relatie. Mijn gevoel van eigenwaarde is behoorlijk groot, altijd al geweest, dat heeft alleen helemaal niets te maken met de moeite die je wilt doen om je relatie voort te zetten. Daarmee verlies je geen grammetje eigenwaarde, zolang het voor jou - dus niet voor de ander,, maar om de ander - de juiste keuze is.
quote:Nomos schreef op 15 mei 2016 @ 08:10:

.

Mijn vriend, inmiddels alweer meer dan 30 jaar mijn echtgenoot, werd na vier jaar relatie verliefd op een ander. Hij moest en zou deze verliefdheid omzetten in daden en vertelde mij dat voordat hij dat zou gaan doen. En het is gebeurd, ik wist precies wanneer, het was een afschuwelijke nacht, de hele periode rondom die nacht was vreselijk.

.Da Fuck????!!!! Net als je denkt dat niet je meer verbaasd na dit topic .......
quote:Nomos schreef op 15 mei 2016 @ 08:49:

Je hebt groot gelijk sofietje83, als je er onder geen voorwaarde mee kunt leven, moet je stoppen met de relatie. Mijn gevoel van eigenwaarde is behoorlijk groot, altijd al geweest, dat heeft alleen helemaal niets te maken met de moeite die je wilt doen om je relatie voort te zetten. Daarmee verlies je geen grammetje eigenwaarde, zolang het voor jou - dus niet voor de ander,, maar om de ander - de juiste keuze is.Voelde je je dan niet gekwetst, vernederd? Zo zou ik mij denk ik voelen. Maargoed ik ben er niet bij geweest en blijkbaar werkt dit voor iedereen anders. Ik probeer me dat voor te stellen maar verder dan exit kom ik niet
Niet vernederd, meer onderschat en dat js het verschil tussen een "deurmat" zijn en het gevoel van eigenwaarde. Gekwetst? Nou en of, maar dat gebeurt vaker en om andere redenen in een relatie, maar ook daarbuiten. Maar, weet je, gekwetstheid gaat voorbij, kan herstellen. Als je in de hitte van de strijd een besluit neemt dat niet omkeerbaar is, dan doe je iets onherstelbaarst. Toen het stof was neergedaald en de tranen op waren, het moment van herstel aangebroken was, vond ik dat het herstel alle kanten op moest kunnen. Met of zonder elkaar, dat maakte niet uit, als het leven maar weer goed werd. En met elkaar leek ons de beste keuze.
quote:Nomos schreef op 15 mei 2016 @ 09:02:

Niet vernederd, meer onderschat en dat js het verschil tussen een "deurmat" zijn en het gevoel van eigenwaarde. Gekwetst? Nou en of, maar dat gebeurt vaker en om andere redenen in een relatie, maar ook daarbuiten. Maar, weet je, gekwetstheid gaat voorbij, kan herstellen. Als je in de hitte van de strijd een besluit neemt dat niet omkeerbaar is, dan doe je iets onherstelbaarst. Toen het stof was neergedaald en de tranen op waren, het moment van herstel aangebroken was, vond ik dat het herstel alle kanten op moest kunnen. Met of zonder elkaar, dat maakte niet uit, als het leven maar weer goed werd. En met elkaar leek ons de beste keuze.

Ik moet er niet aan denken dat het na 30 jaar nog speelt! En herstel dat alle kanten op moest kunnen, zo dacht ik ook. Nu vertaal ik het als: ik reageerde vanuit angst. Angst om hem kwijt te raken, angst voor mijn leven.

Het heeft een tijd geduurd voordat ik zag dat ik meer waard was en boven die angst kon uitstijgen. 30 jaar.....

En in de hitte van de strijd een onomkeerbaar besluit nemen, dat heeft Zeelandman, meer dan 1 keer gedaan.
Wat een walgelijk verhaal Nomos en wat een lul van een vent.
En ik vind het nogal wat om dus BEWUST met een ander te zijn terwijl je een relatie hebt en de ander wacht nog op jou ook!? Das toch anders dan een keer een dronken zoen he. Sorry dan hebben wij een andere definitie van eigenwaarde.

Bovendien steekt het na al die jaren dus nog steeds af en toe de kop op. Je hebt het dus nooit écht achter je gelaten
quote:Geronimo2 schreef op 15 mei 2016 @ 08:09:

[...]

Het wordt juist steeds erger omdat er veel rozebuurten worden opgedoekt en dus ook alle controle wegvalt. Ik heb geen cijfers maar een vriend van mij werkt bij een dienst die zich richt op dit probleem. De omstandigheden van deze vrouwen zijn verschrikkelijk en je kan wel janken als je details hoort. Aan de andere kant wordt er ook in de kranten veel over geschreven maar we raken een beetje afgestompt door te veel aan menselijk leed.

Wat mij ook opvalt aan de reactie van TO dat ze zijn gedrag walgelijk vindt en dat hij die sector steunt maar niet dat haar man, door 50 euro neer te leggen, zo'n vrouw eigenlijk mishandeld/verkracht. Daarom begrijp ik TO niet, meer hoef je toch niet te weten? Denk je nou echt dat hij in al die keren niet een grietje heeft geneukt die onder de 18 was, die gedwongen is tot prostitutie, die handen is van mensenhandelaren en mishandeld wordt? Een hoerenloper weet heel goed dat dat aan de orde van de dag is maar kiest ervoor omdat te negeren want zijn geilheid is belangrijker.

Een hoer die maar 50 euro kost om mee te neuken is geen vrouw die het doet omdat het leuk verdiend naast haar studie of omdat het een makkelijke manier is om het huishoudbudget aan te vullen. Je moet verdorie wel onder een steen leven wil je niet weten hoe verschrikkelijk het er in die sector aan toe gaat en al helemaal in het goedkope segment.

Dat is ook waarom ik bijna niet aardig kan doen over/tegen TO, ze blijft maar doorgaan over haar huwelijk en haar waarheidsvinding, haar leed en die van de kinderen terwijl de ris van slachtoffers die hij heeft gemaakt bijzaak is. Ik kan er met mijn pet niet bij, het zegt zoveel over wie haar man is maar ook wie zij is dat ze dat ziet als een detail. Dat begrip, dat onder het mom van een seksverslaving, een vrouw tot een stuk vlees wordt gedegradeerd en TO dat ook zo ziet (want het is maar een hoer ) maakt dat er in mijn ogen iets helemaal mis is in deze samenleving.
quote:Geronimo2 schreef op 15 mei 2016 @ 08:09:

[...]

Dat is ook waarom ik bijna niet aardig kan doen over/tegen TO, ze blijft maar doorgaan over haar huwelijk en haar waarheidsvinding, haar leed en die van de kinderen terwijl de ris van slachtoffers die hij heeft gemaakt bijzaak is. Ik kan er met mijn pet niet bij, het zegt zoveel over wie haar man is maar ook wie zij is dat ze dat ziet als een detail. Dat begrip, dat onder het mom van een seksverslaving, een vrouw tot een stuk vlees wordt gedegradeerd en TO dat ook zo ziet (want het is maar een hoer ) maakt dat er in mijn ogen iets helemaal mis is in deze samenleving.Helemaal mee eens
Ik heb aardig wat gelezen en meegemaakt op gebied van verraad maar dit slaat alles. Ook ongelofelijk manipulatief van die kerel. Maar goed jij hebt het geslikt, dat is ook je advies aan Zeeland?
quote:Zeeland1970 schreef op 14 mei 2016 @ 15:54:

[...]

Ik begrijp dat ik mss rationeel overkom op dit forum (?), maar je moet me geloven als ik zeg dat ik meer dan voldoende 'voel' hierover.

For the record: ik vind niet dat je overdreven rationeel overkomt. Ik lees duidelijk al je verwarde gevoelens, soms in tekst soms tussen de regels door.

Daarbij denk ik ook dat veel mensen grote gevoelens vaak in brokjes toelaten en dat dit prima is. Steeds een stukje en je bent alleminst verplicht elk stukje tot in detail met ons te delen.
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven