Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:Kwejeebo schreef op 03 juni 2016 @ 10:08:

[...]

Zeeland had het geloof ik over bijdragen rond de 40-50 euro. En daarvan gaat natuurlijk ook een deel naar de pooier. Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die zich voor minder vrijwillig laten neuken. Dus ik zou uitgaan van allemaal gedwongen prostitutie.

En wordt het strafbaar? Heb je daar een bron van?

zie cijfers over gedwongen prostitutie - onder meer wat bgb eerder hierover postte in dit topic.

en ik ken verhalen van iemand die met heroïnehoertjes werkte als hulpverleenster, dat daar in geval vn hoge nood (noodzaak om te scoren) voor 20 euro of nog minder werd geneukt. zonder condoom.

een link:

Een bezoek aan een prostituee die slachtoffer is van mensenhandel wordt strafbaar. De Tweede Kamer heeft een wet aangenomen waardoor klanten met een "ernstig vermoeden" dat de prostituee het werk gedwongen doet vervolgd kunnen worden.

http://nos.nl/artikel/210 ... prostituee-strafbaar.html
quote:simone789 schreef op 03 juni 2016 @ 10:37:

[...]

zie cijfers over gedwongen prostitutie - onder meer wat bgb eerder hierover postte in dit topic.

en ik ken verhalen van iemand die met heroïnehoertjes werkte als hulpverleenster, dat daar in geval vn hoge nood (noodzaak om te scoren) voor 20 euro of nog minder werd geneukt. zonder condoom.

een link:

Een bezoek aan een prostituee die slachtoffer is van mensenhandel wordt strafbaar. De Tweede Kamer heeft een wet aangenomen waardoor klanten met een "ernstig vermoeden" dat de prostituee het werk gedwongen doet vervolgd kunnen worden.

http://nos.nl/artikel/210 ... prostituee-strafbaar.htmlDank, heb denk ik over de post van bgb heen gelezen.
Ik heb medelijden met Zeeland. Als alles toch zo onder je voeten wordt weggetrokken. Ik moet er niet aan denken.

Ik vind alleen dat ze een plaat voor haar hoofd heeft en wel eentje die slecht is voor haarzelf.

Nl ver van haar eigen gevoel en wil afstaan en te vaak het belang van een ander voorlaten gaan. In dit geval haar man.

Dan denk ik meid waar is je power? Dit pik je toch niet? Ga staan voor jezelf!

Wat ik me heb gerealiseerd in de loop van deze 2 topics dat ik gewoon echt niet kan begrijpen dat iemand bij zijn partner blijft na bedrog van deze omvang. Waar is je eigenwaarde dan vraag ik me af.
Rrinkje, ik vind jouw posts heel prettig. Ik heb ook medelijden met Zeeland.

Ik vind haar reactie eigenlijk heel natuurlijk. Die plaat voor haar hoofd heeft ze keihard nodig. Als je zoiets ondenkbaars en afschuwelijks overkomt, dan kun je dat niet in 1 keer binnen laten komen.dan ga je kapot en de meest natuurlijke reactie is dan om het stukje bij beetje binnen te laten komen, gewoon om jezelf te beschermen.

Natuurlijk, ga staan voor jezelf, maar ik kan me zomaar indenken, dat je na deze boodschap niet meer weet wie je bent en waar je staat.

Ik denk dat een relatie dit kan overleven, maar aan de eindstreep zal dat een heel andere relatie zijn, dan de relatie die je nu denkt te moeten redden. Ik word al moe bij de gedachte aan de inspanningen, het verdriet, onbegrip en misverstanden die nodig zullen zijn om dit voort te zetten.
dank je wel Nomos.

Misschien heb jij wel gelijk. Dat je zoiets als dit niet in 1x binnen kunt laten komen. Lijkt me ook wel heel logisch eigenlijk.

Ik vergelijk het ook teveel met mezelf denk ik. Ik was al bijna 40 toen ik met mijn man begon, heb al meerdere relaties achter de rug. Waarvan eentje toen ik begin 20 was, die ook naar de hoerenbuurt ging om te kijken en gevraagd had wat het kostte. Verder was hij niet gegaan toen, zei hij. En die zijn ring afdeed als hij ging stappen. Dat heb ik niet a la minute afgekapt, dat heeft nog een paar maanden geduurd. Maar bij hem had ik dus na het hoerenbuurt verhaal altijd een beeld voor me dat hij het met een hoer deed als wij seks hadden. en dat hou je niet vol, ik niet althans, weet ik uit ervaring.

Ik ben ook niet mijn hele volwassen leven met mijn man, pas vanaf eind 30. En door andere ervaringen heb ik in deze relatie heel duidelijk wat ik wel en niet wil en ben ik vanaf het begin naar man toe duidelijk geweest. Dat is een hele andere situatie dan als je vanaf je 23e ofzo bij dezelfde man bent , je het prima vindt, en opeens valt een bom zoals deze. Dat is denk ik de situatie bij TO.

Dan staat alles op zijn kop. Dat zou bij mij minder zijn, omdat ik ook een heel leven alleen heb gehad en dat zo weer zou kunnen. Ik zou er kapot van zijn, maar op 3 hoog achter heb ik jaren met plezier gewoond dus die drempel heb ik niet.

Maar goed, Ik loop nu ook in te vullen. Ik hoop vooral dat ze goede hulp krijgt , wel bij haar gevoel uitkomt uiteindelijk en daar ook voor durft te staan dan.

Zeeland
quote:rrinkje schreef op 03 juni 2016 @ 12:33:

Nl ver van haar eigen gevoel en wil afstaan en te vaak het belang van een ander voorlaten gaan. In dit geval haar man.

Ik denk dat het niet alleen puur om die man gaat, maar het leven wat ze met deze man dacht te hebben in stand houden en op die manier pleasen of puzzelen om alles bij elkaar te houden.
En dat is nou precies zo prettig aan jouw berichten, ze zijn doorleefd en ze hebben inhoud. Je vult wel in, maar ik denk dar het niet zo'n verkeerde invulling is. Wat er gebeuren moet, gebeurt toch wel, ook bij Zeeland. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

Even aanvullen, deze was voor Rrinkje.
quote:zimi schreef op 03 juni 2016 @ 14:19:

[...]

Ik denk dat het niet alleen puur om die man gaat, maar het leven wat ze met deze man dacht te hebben in stand houden en op die manier pleasen of puzzelen om alles bij elkaar te houden.Dit ook, maar als alles wat je dacht te hebben in 1 klap uit je handen wordt geslagen, dan houd je vast wat je denkt te hebben aan zekerheden, dat is het feit dat je relatie, een leven had met de man waar je van hield en de vader van je kinderen. Alles in 1 keer na 20 jaar uit je handen laten donderen, is wel heel veel gevraagd van een mens.
quote:Nomos schreef op 03 juni 2016 @ 14:26:

[...]

Dit ook, maar als alles wat je dacht te hebben in 1 klap uit je handen wordt geslagen, dan houd je vast wat je denkt te hebben aan zekerheden, dat is het feit dat je relatie, een leven had met de man waar je van hield en de vader van je kinderen. Alles in 1 keer na 20 jaar uit je handen laten donderen, is wel heel veel gevraagd van een mens.Ineens is iets anders dan weken door laten sudderen met als oogpunt bij iemand te blijven die op walgelijke wijze misbruik maakt van vrouwen (onder de 18 ben je zelfs nog een kind). Ze hoeft van mij niet te scheiden maar wees dan wel zo fair om te erkennen dat je besluit te blijven bij een man die vrouwen tegen een klein bedrag molesteert. Niets van dat alles, het gaat over zijn geweldige vaderschap en de geweldig beschouwende wijze waarop TO met de situatie omgaat. Soms moet je stoppen goedpraten van iemands gedrag onder het mom van shock of het redden van een huwelijk en kijken naar de rauwe realiteit van wat hij doet en waar zij, door bij hem te blijven, stilzwijgend toestemming voor geeft.
Weet je wat ik me na aanleiding van dit topic ook afvraag? Als dit niet de grens is voor iemand om haar man eruit te knikkeren, wat dan wel. Doel nu niet specifiek op TO maar ik heb weleens naar documentaires zitten kijken waarbij een vrouw bij haar man bleef ook al was hij veroordeeld voor verkrachting. Ze vonden de tape met de haren erop van dat grietje in zijn pickup truck maar nog steeds wilde die vrouw het niet geloven 'want hij was zo'n goede vader'.

Ik zeg niet dat dit dezelfde situatie is, maar vraag me dus wel af als het jarenlange prostituee bezoek geen keiharde grens is voor TO wat dan in vredesnaam wel..
Hoe lang mag je er gemiddeld over doen, Geronimo? Na 20 jaar huwelijk, twee kinderen en al die jaren in het volste vertrouwen dat het wel goed zat? Ik denk dat Zeeland, voor zo ver wij dat kunnen volgen, nog helemaal niet toe is aan sociaal-maatschappelijke beschouwingen over het gedrag van haar man. Zij zit nog na te schudden van de aardschok, weet niet waar ze het zoeken moet en waar ze nog veilig is, nou ja, dat denk ik, ik weet het natuurlijk niet.
quote:Nomos schreef op 03 juni 2016 @ 18:04:

Hoe lang mag je er gemiddeld over doen, Geronimo? Na 20 jaar huwelijk, twee kinderen en al die jaren in het volste vertrouwen dat het wel goed zat? Ik denk dat Zeeland, voor zo ver wij dat kunnen volgen, nog helemaal niet toe is aan sociaal-maatschappelijke beschouwingen over het gedrag van haar man. Zij zit nog na te schudden van de aardschok, weet niet waar ze het zoeken moet en waar ze nog veilig is, nou ja, dat denk ik, ik weet het natuurlijk niet.

Zeeland kwam me nog wel redelijk rustig over.Wist iedereen te bedanken, hier ook van zich af te bijten/zaken recht te zetten en te nuanceren die mensen hier volgens haar verkeerd opvatten, na te denken hoe en of ze dingen aan anderen zou vertellen, kon blijven werken, zich met zoons' probleem bezig te houden, en onderwijl wist ze niet waar ze het zoeken moest?

Natuurlijk was ze heftig aangedaan door t bedrog en de hoerenloperij van man.

Maar ontreddert en als iemand die niet wist waar ze het zoeken moest kwam TO me geen moment over.

Verbazingwekkend afstandelijk-analytisch, kalm en redelijk vond ik haar in elke post.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:misia schreef op 03 juni 2016 @ 18:19:

[...]

Zeeland kwam me nog wel redelijk rustig over.Wist iedereen te bedanken, hier ook van zich af te bijten/zaken recht te zetten en te nuanceren die mensen hier volgens haar verkeerd opvatten, na te denken hoe en of ze dingen aan anderen zou vertellen, kon blijven werken, zich met zoons' probleem bezig te houden, en onderwijl wist ze niet waar ze het zoeken moest?

Natuurlijk was ze heftig aangedaan door t bedrog en de hoerenloperij van man.

Maar ontreddert en als iemand die niet wist waar ze het zoeken moest kwam TO me geen moment over.

Verbazingwekkend afstandelijk-analytisch, kalm en redelijk vond ik haar in elke post.

Ach, wat zegt dat nou. Dat maakt het juist zo... verontrustend zou ik haast zeggen.

Ik vind trouwens wel dat de echtgenoot van TO verantwoordelijk is voor zijn daden.

Ik zou zo'n partner inderdaad ook niet willen, maar dat maakt TO niet de "dader". En ja, ook daar kunnen we weer over discussieren en ik begrijp de gevoelens maar toch, TO wordt wel erg hard aangepakt, dat kan toch altijd nog als ze inderdaad uiteindelijk besluit bij haar man te blijven.

We eten allemaal wel eens oneerlijke chocola of kopen een oneerlijk shirtje etc. etc., hier oordelen is gemakkelijk en moet misschien uiteindelijk ook gebeuren maar iets minder mag in deze fase best vind ik.
TO wel kijken vanavond, schijnt toch een goede film te zijn en misschien word je er weer wat wijzer van.

Vergeet verder niet de tip van de haptonoom want inderdaad, jij kunt recht redeneren wat krom is en dat is denk ik niet altijd in je voordeel. Je bent meer dan je hoofd, je ratio en je logica.

Wat betreft die haptonoom, daar voel ik me ook niet echt gehoord, ik kan me wel voorstellen dat dat mij gaat irriteren. Doe ik mijn best, reageer je zelfs niet eens op mijn tip.
"

Ach, wat zegt dat nou. Dat maakt het juist zo... verontrustend zou ik haast zeggen.

Ik vind trouwens wel dat de echtgenoot van TO verantwoordelijk is voor zijn daden.

Ik zou zo'n partner inderdaad ook niet willen, maar dat maakt TO niet de "dader"."

Dat schrijft ook niemand he.

En nee het zegt ook niks. Hoe kalm of niet kalm TO is.

Het viel me alleen op.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Hard? Ik zeg direct en eerlijk, dat kan wel hard aan komen, maar alleen als er waarheid in zit helaas.

Ik hoop dat zeeland wat meer rust heeft en ik hoop oprecht dat ze de juiste hulp heeft.
Ik denk Kiki, dat Ieleen bedoelt, dat als iemand al ligt, je op moet houden met schoppen. Zeeland zegt dat zij het hier te snel vond gaan met reacties, het niet kon bijbenen en ze afstand neemt van haar actieve rol hier. Vervolgens krijgt ze een hoop schijt over zich heen, omdat ze het in haar hoofd haalt om op een ander forum ook om steun te vragen. Daarna is ze aandachtsverslaafd, de vrouw van een viezerik, een lafaard die ervoor kiest om bij een vrouwenmisbruiker te blijven, nou ja lees maar terug.

En je zegt dat de waarheid hard kan aankomen. Jouw waarheid, de waarheid van Geronimo, of Sofietje, of liever die van Deadpool? De waarheid waar Zeeland nu dagelijks mee te leven heeft, lijkt mij al hard genoeg, daar kan ze dat natrappen vermoedelijk niet met meer bij hebben.

Echt hoor, ik vraag me af waarom vrouwen het nodig vinden om een andere vrouw zo volledig af te branden, omdat ze zich niet doet wat er bijna geëist wordt, haar viespeuk van een man verlaten? Is dat allemaal goed bedoeld, zodat de plaat voor het hoofd van Zeeland verdwijnt? Ik denk dat die plaat hierdoor alleen maar dikker wordt.
quote:Nomos schreef op 04 juni 2016 @ 07:33:

Ik denk Kiki, dat Ieleen bedoelt, dat als iemand al ligt, je op moet houden met schoppen. Zeeland zegt dat zij het hier te snel vond gaan met reacties, het niet kon bijbenen en ze afstand neemt van haar actieve rol hier. Vervolgens krijgt ze een hoop schijt over zich heen, omdat ze het in haar hoofd haalt om op een ander forum ook om steun te vragen. Daarna is ze aandachtsverslaafd, de vrouw van een viezerik, een lafaard die ervoor kiest om bij een vrouwenmisbruiker te blijven, nou ja lees maar terug.

En je zegt dat de waarheid hard kan aankomen. Jouw waarheid, de waarheid van Geronimo, of Sofietje, of liever die van Deadpool? De waarheid waar Zeeland nu dagelijks mee te leven heeft, lijkt mij al hard genoeg, daar kan ze dat natrappen vermoedelijk niet met meer bij hebben.

Echt hoor, ik vraag me af waarom vrouwen het nodig vinden om een andere vrouw zo volledig af te branden, omdat ze zich niet doet wat er bijna geëist wordt, haar viespeuk van een man verlaten? Is dat allemaal goed bedoeld, zodat de plaat voor het hoofd van Zeeland verdwijnt? Ik denk dat die plaat hierdoor alleen maar dikker wordt.+1
Opinions are like assholes. Everybody has one.
"ik vraag me af waarom vrouwen het nodig vinden om een andere vrouw zo volledig af te branden,"

Wie heeft haar afgebrand?

Andere meningen en reflecties houd je op een forum, die waardeerde Zeeland ook.

Denk dat het voor velen gewoon onbegrijpelijk was dat de grenzen van wat Zeeland kan accepteren en mee leven, zeg, nogal ver weg liggen. Dat je weinig grenzen hierin lijkt te hebben volgens velen, bv, kan nuttig zijn om terug te horen.

Niemand pretendeerde de waarheid te kennen. Heel weinig werd er gezegd wat ze moet doen. Maar de feedback gewoon terug kunnen geven zoals jij t leest is de grote meerwaarde van het forum, met afbranden heeft het helemaal niks te maken.

Zeeland is een volwassen vrouw, gaf aan alle verschillende feedback te waarderen, en nu is ze ineens de gebeten hond die hier werd afgebrand?

Ze hoeft haar man niet te verlaten. En ja ieder z'n waarheid is anders. Maar er zijn wel bepaalde feiten en wat ik zag is dat ze die feiten ernstig probeerde weg te drukken en dat ze haar emoties wegdrukt. Zolang ze dat blijft doen, zal ze daar zelf de dupe van worden. Dat is de basis van ieders psyche. Dat maakt dan beide opties onmogelijk; blijven of weggaan, althans met rust in het hart en hoofd.

Ik vind van mezelf wel dat ook ik wat feller naar haar werd, omdat ik graag tot haar wilde doordringen en dat lukte niet. Daarbij vind ik ook dat ze met haar weerstand (inhoud van haar teksten) die felle reacties opriep. Ti's wel actie en reactie he
En idd afbranden is dan jouw mening (wat als waarheid wordt gezegd) hierin Nomos. Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk, maar wel voor mezelf, dat was niet mijn intentie dat afbranden. Met jouw uitspraak hierover lijkt het of dat dat ieders intentie was en lijkt het erop dat je zeeland vrij pleit van haar eigen rol daarin (actie reactie).

Relschoppers zullen er altijd zijn en mensen met andere intenties. Maar ik denk dat er dus ook heel veel nuttig advies is gegeven waardoor zij zelf een heel eind voor haarzelf mee zou kunnen komen.

Edit

En dat die plaat dan dikker wordt is geen automatisch gevolg, dat is een keuze die ze maakt. Ze wilde ervaringen van anderen, ze wilde weten hoe hiermee om te gaan, dat begint door te accepteren wat er is en kritische vragen voor jezelf te stellen. Dan krijg je het helder en kan je keuzes maken, wat dus ook kan inhouden dat ze blijft maar dan wel op een manier zonder twijfel voor haarzelf.
quote:Nomos schreef op 04 juni 2016 @ 07:33:

Echt hoor, ik vraag me af waarom vrouwen het nodig vinden om een andere vrouw zo volledig af te branden, omdat ze zich niet doet wat er bijna geëist wordt, haar viespeuk van een man verlaten? Is dat allemaal goed bedoeld, zodat de plaat voor het hoofd van Zeeland verdwijnt? Ik denk dat die plaat hierdoor alleen maar dikker wordt.

Plaat? Dat noemen we een deurmat.... Waar je zo lekker je voeten op kunt afvegen, zodat de smerigheid van je man niet mee naar binnen loopt. En binnen spelen we dat alles schoon is.....

Echt, hoe kun je als vrouw blijven bij iemand die je bedrogen heeft?? Dat zegt wat over de vrouw, als je daar over heen kunt stappen. Dat zegt wat over je eigenwaarde, je voorbeeldfunctie voor eventuele kinderen. Er is geen doorgaan na bedrog, er is alleen een nieuwe start van een vrouw die accepteert dat ze niet goed genoeg is als gelijkwaardige partner. Iemand die accepteert dat er gelogen wordt en het niet uitmaakt dat er gelogen wordt. Want dan hoeft ze niet meer uren te gaan werken, op ander huis/flat zoeken, de eindjes aan elkaar knopen......

Altijd zal er dat stemmetje zijn: zou hij weer......
Idd. En als reactie altijd maar krijgen dat je denkfouten maakt, of juist totaal geen reactie. Dat je respectloos bent door te zeggen dat je het niet snapt waar is je eigenwaarde?

Vervolgens met een veel te lange post vertrekken naar een ander forum en dan mogen wij niets zeggen vanwege het tere zieltje?

Staat los van het feit dat deze situatie uitermate kut is voor zeeland! Daar is iedereen het over eens. Maar nog steeds, dat je dit pikt, snap ik niet.

En aangezien zeeland toch vertrokken is mag een grapje best. Niet zo snel gepikeerd hoor
Ik zie ook niet hoe therapie gaat werken als je je bewust afsluit voor bepaalde feiten. Daar zal die therapeut dan ook juist naar willen kijken. Alleen al om het feit dat het zo gevoelig ligt.
Die relatie gaat sowieso niet standhouden. Het was al kapot voordat TO wist dat man een hoerenloper was.

5 Redenen:

1. totaal verschillende belevingswerelden en onvermogen dit te zien. TO vond het een toprelatie en man is ongelukkig

2. ongelijkwaardigheid en passieve agressie. hij kan niet tegen haar op en dus saboteert hij de relatie

3. Machtsstrijd, macht willen over de ander: controledwang Macht afdwingen door stiekem verboden dingen te doen. Macht kopen met geld.

4. emotionele afhankelijkheid, partners denken dat ze niet alleen kunnen zijn en baseren hun gedrag op angst. Ze zijn samen omdat ze denken dat alles beter is dan alleen.

5. waar is in deze relatie de liefde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven