verdorie ...... en nu ?

15-01-2009 16:48 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!!,

ik heb al eerder en topic geopend met dit onderwerp, ik heb er wel naar gezocht maar ik kon hem niet meer vinden. bovendien ben ik een beetje overstuur en weet ik me echt even geen raad meer..

Oke ik volg drie dagen in de week therapie..

Deeltijdtherapie, en dat houd in dat je verschillende soorten therapien krijgt van verschillende soorten therapeuten. Ik zit daarbij wel in een groep.. En de groep is altijd hetzelfde bij elke therapie...

Nu heb ik ook een hoofdbehandelaar.. is een vrouwlijke therapeute.. ik ben ook een vrouw.

Toen ik haar voor het eerst zag dacht ik jeetje!!!! Wat een vrouw!!! wie is dit ????

Alleen toen zag ik haar op de gang, ik wist niet dat zij mijn therapeute was... er lopen daar honderde mensen, dus het had net zo goed een cliente kunnen zijn... Maar goed liefde op het eerste gezicht dus...Ik liep toen mijn allereerste therapie binnnen en jahoor.. zij was mijn therapeute...

Ik dacht Nee dit kan niet, dus klaar geen gevoelens hebben..

Dat ging een tijdje goed, tot dat het opviel dat zij in de kantine in onze pauze ook de hele tijd naar ij aan het kijken was..

Verders weet ze niet hoe ze opme moet reageren.. word ze verlegen van me, ze weet zich geen houding te geven.. zegt dingen die ze eigenlijk niet hoort te zeggen...Maar goed..

Ik heb me anderhalve maand heel sterk gehouden..

Ondanks dat ik haar signalen vreemd vond.. wilde ik alles zo klein mogelijk houden en klaar.. punt...

Anderhalve week geleden, wilde ik haar even spreken omdat het niet goed met me ging... Ook in de groep ging het niet goed... en ik vond dat ik dat met haar moest bespreken omdat ik niet anders wist wat ik moest doen.. ik vroeg haar dus even van:

Kan ik je even spreken ?? Waarop zij mij echt met enorme verschrikte ogen aankijkt, en nerveus reageerd dat ze vandaag geen tijd had....

Ik vroeg haar dus of het anders een andere dag in de week kon.. en ze reageerde weer verschrikt en zei dat ze de rest van de week ook vol zat...

Ik vond dit een hele rare reactie alsof ze ergens bang voor is o.i,d

Verder zijn er tussen toen en nu ook nogal een aantal rare dingen gebeurd...Maar goed.. vandaag zat ik er zo erg mee dat ik het wilde vertellen.. IK ben belangrijk en mijn therapie is belangrijk en niet mijn verliefdheid...

Dus ik ging naar haar kantoor daarnet.. klopte aan.. en ze zat met een andere therapeute te praten dus ik zei sorry dat stoor.. maar ik zou graag een afspraak willen maken met je ...

Ze keek me wederom erg verschrikt aan en zei : ehhh ik zit nu in bespreking en heb zo ook een afspraak... weer deed ze dus raar...

ze ontwijkt me dus een beetje.. en ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen ....Ik raak een beetje in paniek..Natuurlijk weet ik dat ze als ze gevoelens heeft daar nooit eerlijk in zal zijn, en dat hoeft voor mij ook niet, want ikwilgewoon mijn therapie kunnen volgen...

ik had gehoopt dat ze gewoon met me wilde praten.. En dat we naar een oplossing kunnen zoeken...

Help .......zucht
Ik krijg een beetje de indruk dat je hier op zoek bent naar bevestiging dat ze verliefd op je is, of dat ze vreemd doet?
@ Madhe...

Nee ik zit niet voor verschillende dingen in therapie...

Maar ik heb wel verschillende therapien ...

Deeltijdtherapie betekend dat je een dagdeel therapie hebt, en in dat dagdeel verschillende soorten therapien krijgt
@ helenita2,

Nee hoor, ik zoek hier geen bevestiging van jullie dat zij misschien verliefd op mij is, want die bevestiging kunnen jullie me namelijk niet geven... dat kan alleen zij...

En of ze vreemd doet.. eh tja.. ik vind dat ze vreemd doet... omdat andere therapeuten ook niet zo op mij reageren...

Ze gaat soms stotteren als ik haar iets vraag terwijl ze over het al gemeen niet stotterd, en ze gaat nerveus zitten doen..

Naar mijn idee..

Dat is inderdaad een intrepertatie... ik weet niet of ze ook werkelijk nerveus is o.i.d... dat weet niemand.. alleen zij
quote:somehow schreef op 15 januari 2009 @ 17:38:

@ Madhe...

Nee ik zit niet voor verschillende dingen in therapie...

Maar ik heb wel verschillende therapien ...

Deeltijdtherapie betekend dat je een dagdeel therapie hebt, en in dat dagdeel verschillende soorten therapien krijgt

Oke, dan heb ik dat verkeerd gelezen.

Maar het is dus op geen enkele manier mogelijk dat jij dingen ziet die er niet zijn of dingen verkeerd interpreteerd omdat je ze graag zou willen zien? Dat doet verliefdheid meestal.
@ madhe...

Ja tuurlijk zou het kunnen zijn dat ik dingen verkeerd intreperteer.. Dat gebeurd overigens niet alleen bij mensen die verliefd zijn... ook mensen die niet verliefd zijn kunnen dingen verkeerd intreperteren...

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat had ik waarschijnlijk ook gezegd als ik dit TO had gelezen terwijl het van een ander was...

Maar het is ook 1 van mijn groepsgenoten opgevallen dat mijn therapeute een beetje 'vreemd' doet tegenover mij... dat groeplid kwam gisteren ook naar mij toe.. en vroeg me ook waarom dat zou kunnen zijn .. ik zei dat ik geen idee had...
is ze niet gestressed en met een hele volle agenda, dat et daardoor van haar kant niert lukt om een afspraak te plannen? Ik heb namelijk nog niet echt iets heel opzienbarends gelexen, behalve kleine dingetjes die door to enorm worden opgeblazen.
@marahbloem....

Hoe weet jij nou of ik dingen opblaas ???

Dat weetje helemaal niet... je was er toch niet bij...

Trouwens, ze kan, gewoon zeggen : ik zit vandaag vol, maar we kunnen even in mijn agenda kijken om een afspraak te plannen...

Doet ze ook niet..Terwijl ik haar drie keer per week zie, maar dan wel in de groep en niet alleen
quote:Very Cherry schreef op 15 januari 2009 @ 17:29:

[...]

Nogal kort door de bocht, dit. Ik zie drie aannames, gekleurd door jouw eigen mening/ ervaring/ karakter? Niks MOET, behalve het euvel aankaarten; dit kan juist een verrijking betekenen, niet alleen in persoonlijk (individueel) opzicht, maar hopelijk ook in het onderlinge contact. Verder stel je dat zij (de therapeute) het contact wel af zal sluiten. Ben jij helderziend?

Kortom te veel aannames in een klein stukje tekst, bovendien vind ik het niet alleen not done maar ronduit gevaarlijk om iemand vanachter een beeldscherm te adviseren te kappen met haar therapie.Vind jij dat? Ik kan niet anders dan lezen in de OP dat TO volledig gefixeerd is op deze therapeute. Alles wordt opgemerkt (lees het andere topic maar eens). Therapie is bedoeld om verder te komen en dat kan niet wanneer er sprake is van verliefdheid. Een goede therapeute zal daarom ook niet verder gaan met het geven van therapie aan iemand die er zo instaat. TO zal een andere therapeute moeten nemen, iemand die zij ziet als therapeute niet meer en niet minder.
Weetje pom???

jij begrijpt het gewoon niet,

ik kan niet zomaar naar een andere therapeut ... ik zit niet 1 uurtje op de bank bij een gewone psycholoog, ik zit bij een instelling.. ik volg daar drie dagen in de week therapie..

Ik kan niet zomaar naar een andere instelling geplaatst worden.

En ja .. ik heb al die dingen in mijn topic neergezet omdat duidelijk te maken, de dingen die opvallen van haar kant waardoor ik juist zo op dingen reageer.. .

En ja, ik wil een enorme KUT situatie voorkomen, daarom analyseer ik dingen van haar kant... bovendien ga jij me niet vertellen, als jij verliefd zou zijn op iemand, of die persoon nou bereikbaar is of onbereikbaar, dat niet meer gefocust zou zijn op die persoon...tuurlijk ben ik gefocust, ik ben ook verliefd, en ik denk dat we dat allemaal zijn als we verliefd zijn, zelfs als we het niet willen..

Jij bent degene die alleen maar gefixeerd is op het idee dat ik zo gefixeerd ben op therapeute... Ik heb gevoelens voor een therapeut en dat vind ik zeer vervelend..

En ja een aantal weken geleden stond ik er anders in dan nu...

Ik ben me wel degelijk tot het besef gekomen dat ik mijn gevoelens moet bespreken met therapeute..

Juist omdat deze gevoelens mijn therapie belemmeren..De gevoelens zijn in aantal weken dusdanig verergerd dat ik met haar een gesprek wil..

Dus ik neem wel degelijk verantwoordelijkheid voor mezelf..

Bovendien, als ik werkelijk zo gefixeerd op haar zou zijn omdat ik lekker wil wentelen in mijn gevoel, en zou willen blijven dromen en in katzwijm willen liggen over haar.. zou ik dan een gesprek met haar aan willen gaan ??? NEE

Namelijk: ik weet dondersgoed dat een relatie niet in het perspectief ligt.. ik weet heel goed dat ik dingen verkeerd kan intreperteren.. Ik weet heel goed dat zij ( of ze het nou wel of niet voor mij voelt ) zal zeggen dat deze gevoelens niet wederzijds zijn en dat het nooit wat kan worden..

Ik wil niet in gesprek met haar, in de hoop dat ze misschien zal zeggen het zelfde te voelen want of ze wel of niet hetzelfde voor mij voelt.. ze zal er nooit eerlijk in zijn...Dat mag ze niet eens.. en ik zou, ocht dat het geval zijn, niet eens willen dat ze haar gevoelens aan mij verteld.. ik wil namelijk een therapie volgen en niet meer met haar bezig zijn..

Ik wil een gesprek met haar aangaan omdat ik weet dat dit mijn therapie wel degelijk hindert, en omdat ik naar een oplossing wil zoeken...Dat is de reden ...
Als ik jouw postings zo lees, krijg ik het gevoel dat je je vastklampt aan die verliefdheid en aan al dan niet aanwezige signalen van je therapeut. Kan het niet zo zijn dat je je hier in vast bijt om je aandacht af te leiden van de therapie en/of je gevoelens daarbij? Soort struisvogelpolitiek waarbij je verliefdheid alleen een bliksemafleider is?

Daarmee zit je hoofd nu namelijk vol, er is geen ruimte voor iets anders. Ik weet niet of het zo is hoor, maar dat gevoel krijg ik er wel bij.

Ik hoop voor je dat je de kracht vindt om dit het hoofd te bieden. Sterkte!
quote:pom508 schreef op 15 januari 2009 @ 18:27:

[...]Vind jij dat? Ik kan niet anders dan lezen in de OP dat TO volledig gefixeerd is op deze therapeute. Alles wordt opgemerkt (lees het andere topic maar eens). Therapie is bedoeld om verder te komen en dat kan niet wanneer er sprake is van verliefdheid. Een goede therapeute zal daarom ook niet verder gaan met het geven van therapie aan iemand die er zo instaat. TO zal een andere therapeute moeten nemen, iemand die zij ziet als therapeute niet meer en niet minder.Dit vind ik al minder paniekerig klinken dan je vorige posting. Toch blijf ik het zwart wit vinden allemaal; Eerst maar eens gewoon open bespreekbaar maken, en zien of het op te lossen valt met bep. behandelafspraken die voor iedereen werkbaar zijn. Dat is professioneler en minder drastisch.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
En trouwens, een verliefdheid hoeft een therapeutische relatie niet in de weg te staan wanneer het groepsbehandeling betreft. Zwaartepunt ligt dan namelijk bij de groepsdynamiek, niet bij het een-op-een-contact. Het kan het wel wat lastiger maken, qua focus, maar is niet onoverkomelijk, zeker niet wanneer dingen gewoon bespreekbaar zijn. Het is voornamelijk aan de therapeut om dit in goede banen te leiden en de veiligheid te bewaken, en in de gaten te houden of de client zich niet verliest o.i.d.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:somehow schreef op 15 januari 2009 @ 17:48:

@ madhe...

Maar het is ook 1 van mijn groepsgenoten opgevallen dat mijn therapeute een beetje 'vreemd' doet tegenover mij... dat groeplid kwam gisteren ook naar mij toe.. en vroeg me ook waarom dat zou kunnen zijn .. ik zei dat ik geen idee had...Het kan heel goed, dat ze een beetje vreemd doet naar jou. Maar hoe je dát moet interpreteren weet je alleen als je het aan haar vraagt.
Hai iedereen,

Ik snap dat het voor jullie lijkt alsof ik deze verliefdheid gebruik als 'vlucht' ..

Maar dat is het juist niet.. ik wil juist bezig zijn met de dingen waar ik mee bezig hoor te zijn..Daarom wil ik ook een gesprek met haar aangaan, zodat we naar oplossing kunnen kijken.. zodat het mijn therapie niet meer belemmert...

Ik verdien het om nu mijn verleden te verwerken, en om aan mezelf te kunnen werken.. het klinkt misschien gek..

Maar ik zie deze therapie als een cadeautje, een cadeautje waardoor ik aan mezelf kan werken.. En ik zie het niet zitten om dit in de weg te laten staan door een verliefdheid...

Vandaar mijn reden om het JUIST met haar te bespreken..
En zou je het aan kunnen, als ze zou zeggen dat het niet wederzijds is? Of zou je dan toch een terugval krijgen, bijvoorbeeld.
Hai soundpost!!

Ik zou het heel goed aankunnen om te horen dat het niet wederzijds is..

Sterker nog! Ik weet ook dat ze dat gaat zeggen..

Ik weet ook dat ze gaat zeggen dat het niet wederzijds is..

Want zelfs als het wederzijds zou zijn mag ze dat nooit tegen me zeggen..

En dat is ook niet wat ik wil..

Ik wil een oplossing zoeken, voor deze belemmering..

dank je voor je reactie
Somehow, ik denk dat het verstandig is te stoppen met nadenken over wat alle losse signalen die je ziet kunnen betekenen. Dat is lastig maar wat je geloof ik vooral bereikt is dat je steeds verder gaat denken en er helemaal niet meer uit komt zelf. Richt je op je therapie en niet op de therapeute.

Overigens lijkt het me helemaal niet verstandig met anderen over het in jouw ogen vreemde gedrag van de therapeute te praten, ook als je zelf niet degene bent die erover begint.

Zou het kunnen dat ze het lastig vindt een individuele afspraak met je te maken omdat ze je groepstherapeute is? De belangrijkste zaken spelen zich in de groep af en ik kan me voorstellen dat het voor de therapeute niet wenselijk is met individuele groepsgenoten buiten de groepstherapie te spreken.

Als ik jou was zou ik nogmaals (misschien voorafgaande aan een groepssessie en niet daarna wanneer de kans groot is dat ze door moet naar een volgende afspraak) aangeven dat je graag een gesprek hebt met iemand (en misschien niet perse met haar) om over de dingen te spreken die je wilt bespreken.

Heb je geen casemanager of een eerste aanspreekpunt? Misschien is dat een goed uitgangspunt?
Dan hoop ik dat je haar snel te spreken krijgt hierover, en dat je dat durft, lijkt mij behoorlijk eng. Is er niet een andere therapeut waarmee je dit kan bespreken en die je hiermee kan helpen, om te kijken hoe je dit aan kan pakken? Of maakt dat het alleen maar erger?
Ha, Drift was me voor
quote:Soundpost schreef op 15 januari 2009 @ 21:02:

Ha, Drift was me voor

Hey! Goede suggestie!

Overigens vind ik dat je in eerste instantie moet aankaarten wat er volgens jou niet goed gaat. Hoewel ik me kan voorstellen dat dat samenhangt met je verliefdheid.
Nee ze vind het niet naar om individuele gesprekken te hebben..

Die heb ik ook met haar gehad toen ik mijn behandelplan besprak met haar.. en dat ging ook gewoon goed..

Enneh aanspreekpunt ???

Toen ik mijn intake had bij de deeltijdtherapie werd ij juist gezegd dat zij mijn aanspreekpunt was als er iets zou zijn..

Er werd gezegd dat ik ten alle tijden bij haar terrecht kon als er iets zou zijn wat betrekking had tot mijn therapie... en dat ze liever hebben dat ik het tegen haar zeg dan in de groep om misverstanden te voorkomen....

Dus ja ????????
Maar op zo'n deeltijdbehandeling lopen toch meer therapeuten rond? Kan je niet een van hen in vertrouwen nemen hierover?
Hey,

Ja dat kan wel, alleen wil ik het met haar bespreken, want uiteindelijk heb ik met haar te maken.. ik kan het wel met een ander bespreken .. Maarja dan komt er nog geen oplossing,,

En daarbij heb ik liever de confrontatie in mijn gezicht.. als een andere therapeut het met haar zou bespreken, en dat gaat er gebeuren als ik het met een andere therapeut zou bespreken, dan zou ik me geen houding meer weten te geven, als ik haar weer tegen kom...

Ik bespreek het liefste met haar, dan heb ik de confrontatie maar gehad...
als het jouw dwarszit in je therapie moet je het gewoon bespreken. Zoals jij het beschrijft vraag ik me af of het niet voor een groot deel in je hoofd zit. Daar zullen we niet achterkomen omdat we niet bij de voorvallen aanwezig zijn geweest. Waarschijnlijk zijn voor de dingen die gebeurt zijn hele logische verklaringen, echter door de manier waarop jij erin staat, kan het voor jou maar op 1 manier uitgelegd worden. Dat is op zich natuurlijk begrijpelijk.

Nogmaals, als het je dwarszit in je therapie, moet je het bespreken.
Hai krokusje...

Dat wat jij zegt heb ik uiteraard al meerdere malen gehoord, dat ik de dingen zo zie omdat ik er zo in sta, en niet omdat ze zo zijn...

Ik ben zelf niet zo van dat ik alles zie als "ooo ze kijkt naar me enn ooh dit en oo dat"

Uiteraard logisch dat er zo gedacht word..

Maar zoals ik al eerder geschreven heb is dat niet alleen het mij is opgevallen, maar ook groepsgenoten. dat ze apart doet...

Ze vinden het vreemd.. ik doe net alsof ik gek ben .. en zeg dat ik niets door heb,,,

Ik vind dat niet nodig heb geen zin in moelijkheden..

Het enige wat ik wil is iets met haar bespreken zodat we een oplossing kunnen vinden.. zodat ik weer mijn therapie kan doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven