Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Rosalind schreef:
28-08-2019 13:57
Dat blijkt.

Hopelijk helpen de reacties hier je wat relativeren.
Drink vanavond een glas wijn met je kersverse man en praat over de dingen die wél leuk waren aan de dag. En vergeet ook de ceremoniemeesters niet. Zij waren misschien niet perfect, maar deden vast hun best.
Zeker! Ik ben blij dat ik wat objectieve meningen mag krijgen :)
Je hebt helemaal gelijk!
-Meds schreef: ↑28-08-2019 10:19
ik krijg al een rolberoerte als ik termen zoals
- speech bruidegom
- openingsdans
- ceremoniemeester
- schrijven in gastenboek

En “daggasten” ;-D

Serieus, ik ben 2 keer getrouwd maar beide keren die woorden niet nodig gehad. 😂
Wel 2 mooie feesten 🧖‍♀️💃
Geen bijzonderheden
Laat maar zitten dan
anoniem_222443 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 14:39
84.80% gewijzigd
Star² schreef:
28-08-2019 13:25
Afbeelding
:rofl: :rofl: :rofl:
Betty_Slocombe schreef:
28-08-2019 10:08

Geniet van elkaar en doe het anders nog eens een keer klein over, zonder hoepel, dj en stomme broodjes.

En zonder die ceremoniemeesters, want die waren niet tegen hun taak opgewassen.
Such fun!1
Je bedoelt dat je nu een leuk artikeltje kan schrijven TO?
Had je man je nog niet gezien voor je de kapel in schreed? Meestal haalt de bruidegom de bruid thuis op, en is dat het moment dat je graag zijn reactie wilt zien, toch?
OT leeghalen, was niet slim
Zo goed geholpen dat je als dank de OP weghaalt :sarcastic:
Star² schreef:
28-08-2019 14:37
Je bedoelt dat je nu een leuk artikeltje kan schrijven TO?
Nee hoor, zeker niet! Ik waardeer de input puur voor mijzelf.
Huh waarom nou weggehaald?
Zo de tering zeg, ik schrijf nog eens een heel stuk over mijn ervaringen. Lekker dankbaar weer. Doei TO! :byee:
yasmijn schreef:
28-08-2019 14:25
-Meds schreef: ↑28-08-2019 10:19
ik krijg al een rolberoerte als ik termen zoals
- speech bruidegom
- openingsdans
- ceremoniemeester
- schrijven in gastenboek

En “daggasten” ;-D

Serieus, ik ben 2 keer getrouwd maar beide keren die woorden niet nodig gehad. 😂
Wel 2 mooie feesten 🧖‍♀️💃
Wij hadden die woorden wel en ook een mooie bruiloft gehad.
Marana schreef:
28-08-2019 14:39
Had je man je nog niet gezien voor je de kapel in schreed? Meestal haalt de bruidegom de bruid thuis op, en is dat het moment dat je graag zijn reactie wilt zien, toch?
Ik ben in de UK getrouwd en de Mevrouw-van-de-locatie en de ceremoniemeesteres schrokken zich de pleuris, toen (aanstaande) man en ik samen uit de auto kwamen
Dat was niet de bedoeling blijkbaar
KersversMrs schreef:
28-08-2019 14:41
Nee hoor, zeker niet! Ik waardeer de input puur voor mijzelf.
Zo werkt het internet niet hè, dan bel je naar een vriendin. Ik had dit ook heel relevant gevonden.
Ah ja, perfectionisme.
Echt een pain in the ass als je daar last van hebt.
Ik ben ook zo’n tut, echt een drama voor mijzelf en anderen soms.

Ik denk dat niemand zijn trouwdag zonder de nodige minpunten verloopt.
Ik heb mijn bruiloft van a tot z zelf geregeld samen met mijn vriendinnen.
Alles was amateuristisch, maar de dag kon zo een scène uit een film zijn.

Picture perfect, low budget, pinterest bruiloft in vintage stijl.
Toch waren er ook minpunten.
Een vriendin zou de foto’s maken, maar haar aandacht verslapte snel zodat ik niet in het bezit ben van de nodige standaard familie foto’s ( nergens sta ik er op met mijn ouders en broer en schoonzus)
Ook weinig leuke portretfoto’s en door de felle zon op mijn kruin lijkt het op vele foto’s alsof ik daar een kale plek heb.
Ik had zelf een simpel vintage jurkje met prachtige schoenen, maar door het gras lopen op hakken, zag er op het filmpje helemaal niet zo charmant uit :D
De leuke limonade taps werkte niet, het eten was ruim een uur later pas klaar.
Ik was vergeten een playlist te maken , dus de muziek was echt geïmproviseerde chaos.
Het moment om met zijn allen te proosten en taart aan te snijden, was ook al chaotisch, we stonden daar een beetje zelf taart te eten.
Ah ja, vast nog wat kleine dingen, maar het zijn echt futiliteiten.
Als je alleen maar aan de details gaat denken zie je het grote geheel niet meer.
En dat is zonde want de dag draait helemaal niet om details.
Mensen praten nu nog over onze bruiloft en hoe leuk, gezellig en speciaal deze was.
En dat was het ook!!
De jouwe vast ook, gewoon ff een stapje terug doen en naar het grote plaatje kijken.

Oh en mensen die kritiek op je bruiloft gaan leveren vind ik echt bot.
Dat doe je gewoon niet tegen het bruidspaar.
Ik ben een paar maanden geleden getrouwd, met alleen naaste familie (gezinsleden en oma’s)...gratis op maandagochtend. In een mooie maxijurk van 60 euro. Daarna wat foto’s gemaakt in een park (allemaal niet echt mooi geworden, op 2 na) en daarna koffie drinken en taart eten. Half 1 s middags was ik weer thuis. Mijn haar wilde niet zitten, mn make-up heb ik in de auto opgesmeerd omdat ik tijdnood had. Daar baalde ik toen echt even van.

Maar ik vond het helemaal geweldig. Ik heb ja mogen zeggen tegen de liefde van mijn leven, de belangrijkste mensen waren erbij en omdat de verwachtingen niet hooggespannen waren, heb ik (op haar en make-up na) 0 stress gehad.

Ik vond het zelfs zo mooi en leuk allemaal dat ik mss alsnog af ga zien van de officiële bruiloft. We waren nog van plan om op een later moment alles over te doen met een mooi feest, maar ik ben bang dat het toch niet aan alle verwachtingen voldoet, terwijl ik nu dit mooie moment heb gehad.
lilalinda schreef:
28-08-2019 14:41
Ik ben in de UK getrouwd en de Mevrouw-van-de-locatie en de ceremoniemeesteres schrokken zich de pleuris, toen (aanstaande) man en ik samen uit de auto kwamen
Dat was niet de bedoeling blijkbaar

Ik vind het ook nogal buitenlands (Amerikaans dacht ik vooral, maar ook Brits dus blijkbaar) dat je elkaar pas in de kapel ziet (kapel vind ik overigens ook een buitenlands trouwwoord). Vandaar dat het me zo opviel in de OP.
Ja nu heb ik “Going to the Chapel” in mijn hoofd. 💏
Geen bijzonderheden
redbulletje schreef:
28-08-2019 12:31
Zonder zelf ooit getrouwd te zijn denk ik ook zo. Bakken vol geld kost 't en wat heb je er feitelijk aan? Het is te druk om mensen echt te spreken en het is alleen maar stressvol.
Misschien er daarom ook niet over oordelen.
Zonder ooit zelf getrouwd te zijn ;-)

Hier getrouwd op ons eigen erf, kostte geen bakken met geld, wij hadden 40 man en heb dus met iedereen gesproken.
En wat ik er aan heb?

Ik kijk terug op een heerlijke zomerse dag waar ik, mijn man, mijn vrienden, en mijn dierbaren de liefde hebben gevierd.

En weet je....over een paar jaar doe ik het gewoon nog een keer.
Waarom?
Omdat mooie feestjes met goede vrienden onbetaalbaar zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
28-08-2019 15:13

Hier getrouwd op ons eigen erf, kostte geen bakken met geld, wij hadden 40 man en heb dus met iedereen gesproken.
En wat ik er aan heb?

Ik kijk terug op een heerlijke zomerse dag waar ik, mijn man, mijn vrienden, en mijn dierbaren de liefde hebben gevierd.

Waarom?
Informeel op je eigen erf klinkt ook 'n stuk relaxter dan de poppenkast waar TO het over heeft/had.
Tijdens mijn bruiloft gaf ik ongewenst zowat een striptease doordat de vintage broche die mijn jurk bij elkaar hield, het begaf. En ik bleef in een rooster steken met 1 hak. Die brak. Ik vergat mijn bloemen op locatie 1. Aangekomen op locatie 2 gingen net de hemelsluizen open: Daar was geen plu tegen opgewassen. Na afloop bleek het hotel waar we de nacht doorbrachten ipv het gerenommeerde etablissement dat het ooit was, omgetoverd tot rendez vous hotel. Onze tuinkamer was daar ook uitstekend op ingericht en de uitbaatster schoof 's ochtends ongevraagd bij ons aan tafel aan om te vertellen wat een klootzakken mannen toch zijn.

Het was een weekend waaraan ik met een grote glimlach terug denk. Want man oh man wat heeft iedereen het naar zijn zin gehad en wat was het fijn dat al die lieverds speciaal voor ons tijd vrij gemaakt hadden! Bij man en mij gaat doorgaans niets van de eerste keer goed. Behalve dus ons huwelijk, dat gaat al weer heel veel jaren prima!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Summerdance schreef:
28-08-2019 15:13

En wat ik er aan heb?

Waarom?
Ja ik wil over een paar jaar ook wel weer ( wel met dezelfde man, deze is echt de leukste !)
Wij hadden zo’n beetje dezelfde setting, in de mooie tuin van vriendin op een mooie zomerse dag met 55 mensen.
Het is zo leuk!
Ik hou van bruiloften :love:
consuelabananahammok schreef:
28-08-2019 15:20
Ja ik wil over een paar jaar ook wel weer ( wel met dezelfde man, deze is echt de leukste !)
Wij hadden zo’n beetje dezelfde setting, in de mooie tuin van vriendin op een mooie zomerse dag met 55 mensen.
Het is zo leuk!
Ik hou van bruiloften :love:
Ik vond onze locatie heel erg leuk, maar soms lopen man & ik door onze stad en verzuchten dan: we zijn niet in onze stad getrouwd
Of we zitten in een hele leuke pub waar je trouwen kan: Was ook leuk geweest
We zeggen wel eens: jammer dat we al getrouwd zijn
(en om voor een tweede bruiloft nou te scheiden)
Ik vind het toch best hatelijk dat er reacties zijn waarin de to uitgelachen wordt om haar emoties.
Onnodig ook, want ze vraagt uit zichzelf om advies en is ook bereid tot zelfreflectie.

Ik geloof dat je als mens soms door een emotie kunt worden overvallen en het is jammer dat zoiets menselijks dan belachelijk wordt gemaakt.

Ik vind het niet enkel een eerste wereld probleem omdat het ook gaat over gevoelens van onzekerheid onder spanning.
Een bruiloft kan uiteraard veel emoties losmaken.
Het is fijn als je daarop kunt reflecteren zonder direct al te hard veroordeeld te worden.

Iedereen heeft weleens moeilijke momenten.

Je zwakke plekken durven toegeven vind ik heel erg moedig, ik respecteer dat.
Streng toespreken mag, maar uitlachen of belachelijk maken vind ik beneden peil.

Daarom snap ik dat de op wordt gewist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven