Verleden vriend: slettebak

21-11-2010 01:20 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai dames (en heren),

Heb sinds kort nadat ik twee redelijk vervelende relaties achter de rug heb weer een vriend. Na een aantal ontmoetingen moest hij iets kwijt: Hij had voorheen veel wisselende contacten. Nou ja dacht ik nog, dat was voor mijn tijd. Maar nu legde hij me onlangs uit dat ie zich een soort van gigolo voelde. Ging soms gewoon de ene dag bij die vrouw langs, de andere dag bij de andere, soms bij twee tegelijk en soms deed ie t ook met stellen. Gratis, uit lust. Ben ervan geschrokken. Vertrouw hem niet meer. Wat vinden jullie hier nu van?
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 14:09:

[...]

het gaat niet over " vroeger" deze man is al 40. dus tis meer structureel gedrag dan een puberuitspatting

Ja in dat geval bieden in het verleden behaalde resultaten vaak wél een garantie voor de toekomst.

Niet altijd maar meestal wel..

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken enzo..
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 13:17:

[...]

Ja is wel een essentieel verschil idd. Ik denk dat fladder en losbandig gedrag best nog te pruimen is als het onderdeel uitmaakt van de adolescentie waarin je dingen uitprobeert, maar een man van 40, nee dat is echt geen aanbeveling. Heeft hij uberhaupt een langdurige relatie gehad? Als het antwoord nee is dan weet je eigenlijk al genoeg

Vind persoonlijk dat Meds hier wel een goed punt heeft..Heb zelf ook wel redelijk rondgefladderd.En ook vriendinnen gehad die er wel pap van lusten,no problem...

Maar ik denk zelf dat het verdere plaatje wel belangrijk is.In hoeverre andere zaken een belangrijke plaats innamen in z'n leven zoals werk,vrienden etc.En hoe is z'n ervaring met langduriger relaties. Of was hij op z'n 40e idd alleen nog maar bezig met "scoren"?

In dat laatste geval,tsja......
Hey Lord,don't ask me questions
Ik vind het allemaal wel heel mooi, dat je iemand niet mag afrekenen op zijn verleden en dat hij tenminste eerlijk is, et cetera, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het ook niet bepaald een pluspunt vinden. Het verleden maakt deel uit van wie je nu bent, dat kan ook minder positief zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het allemaal wel heel mooi, dat je iemand niet mag afrekenen op zijn verleden en dat hij tenminste eerlijk is, et cetera, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het ook niet bepaald een pluspunt vinden. Het verleden maakt deel uit van wie je nu bent, dat kan ook minder positief zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nee idd dat is nou ook precies waar ik mee worstel. Ik wil zijn verleden niet veroordelen maar ben bang dat ie het niet los kan laten.

Star, kom je ook uit Amsterdam?
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 14:09:

[...]

het gaat niet over " vroeger" deze man is al 40. dus tis meer structureel gedrag dan een puberuitspatting

Dat blijkt toch nergens uit ? Misschien heeft die man wel van zijn 17e tot 35e in 1 vaste relatie gezeten, nooit gefladderd en is daarna even een tijdje helemaal losgegaan. Ik zie het regelmatig om me heen gebeuren.

TO, ik denk dat je het met je vriend moet bespreken. Eens vragen wat zijn visie is op seks en relaties en monogamie. Aangeven waar en waarom jij moeite hebt wb zijn verleden.
Denk dat je het beter op kunt splitsen: kan je ermee leven dat hij zo'n verleden heeft gehad en jij nr 1000(?) bent? En daarnaast, is hij nu te vertrouwen?

Het hangt echt helemaal van jouw ideeën af of je zijn verleden 'verwerpelijk' vindt of niet. De één staat daar heel anders tegenover dan de ander, dat is echt heel persoonlijk. Hiervoor geldt ook gewoon: take it or leave it. Zijn verleden verander je niet.

Waarom vertelde hij je het? Omdat hij eerlijk tegen je wilt zijn, serieus met jou verder wilt en jou dit alvast wilt zeggen, zodat je nu kunt beslissen of je met hem verder wilt, zodat je je niet nog meer aan hem gaat hechten, mocht je het niets vinden? Of omdat er straks nog wel meer boven komt en dit slechts het begin is van het verhaal? Ik weet het niet, beiden is heel goed mogelijk. Ik kan dat niet zo inschatten.

Praat met hem erover, luister naar je gevoel!
Laat dit je relatie niet beinvloeden. Hij kiest voor JOU. Als hij nog niet uitgesext was met anderen, had hij gekozen voor het vrijgezellenleventje om zijn gang te kunnen gaan. Vertrouwen is de basis in een relatie. Als je hem niet vertrouwt, begin er dan niet aan.

[...]

Ja is wel een essentieel verschil idd. Ik denk dat fladder en losbandig gedrag best nog te pruimen is als het onderdeel uitmaakt van de adolescentie waarin je dingen uitprobeert, maar een man van 40, nee dat is echt geen aanbeveling. Heeft hij uberhaupt een langdurige relatie gehad? Als het antwoord nee is dan weet je eigenlijk al genoeg

Ik vind erg zwart-wit hokjes denken onaantrekkelijker dan losbandig gedrag......
quote:quattro35 schreef op 21 november 2010 @ 19:15:

[...]

Ik vind erg zwart-wit hokjes denken onaantrekkelijker dan losbandig gedrag......jij bent toch te oud voor mij
quote:Dani70 schreef op 21 november 2010 @ 15:29:

Star, kom je ook uit Amsterdam?Bij Amsterdam, maar jouw hoer is niet mijn hoer
Laat ook maar, schijtende kamelen zijn de moeite niet waard.
[quote]Dani70 schreef op 21 november 2010 @ 15:29:

Nee idd dat is nou ook precies waar ik mee worstel. Ik wil zijn verleden niet veroordelen maar ben bang dat ie het niet los kan laten.

Star, kom je ook uit Amsterdam?[/quote]

Ik vind het erg raar dat er een leeftijdsgrens wordt gegeven aan losbandig gedrag. Het is oké als het tot de 25 gebeurt en daarna niet meer? Of is het 30?

Apart hoor. Wat nou als de man gewoon nooit iemand is tegen gekomen waar hij echt voor viel. Moet hij tot die tijd dan als een monnik leven?
Grief is just love with nowhere to go
Waarom is het nou zo'n probleem als iemand een wat losbandig verleden heeft. Ik snap wel dat je niet wil dat hij het nu nog steeds doet, maar wat is er verder eigenlijk erg aan? Heeft hij er mensen mee beschadigd? Of is de enige reden om het verwerpelijk te vinden een morele reden?
Opinions are like assholes. Everybody has one.

[...]

Ja is wel een essentieel verschil idd. Ik denk dat fladder en losbandig gedrag best nog te pruimen is als het onderdeel uitmaakt van de adolescentie waarin je dingen uitprobeert, maar een man van 40, nee dat is echt geen aanbeveling. Heeft hij uberhaupt een langdurige relatie gehad? Als het antwoord nee is dan weet je eigenlijk al genoegMee eens!!!
quote:BWitched schreef op 22 november 2010 @ 07:39:

Waarom is het nou zo'n probleem als iemand een wat losbandig verleden heeft. Ik snap wel dat je niet wil dat hij het nu nog steeds doet, maar wat is er verder eigenlijk erg aan? Heeft hij er mensen mee beschadigd? Of is de enige reden om het verwerpelijk te vinden een morele reden?

Een kille vergelijking, maar wel op zijn plaats: stel je bent ondernemer en je denkt erover een bepaalde sollicitant aan te nemen voor een lange tijd. Je wilt namelijk van je werknemer opaan kunnen. Echter, op zijn cv staan vijfhonderd korte, enigszins dubieuze klussen, dan hier, dan weer daar, en er zijn geen referenties.

Dan zou ik me toch wel even over de kin gaan krabben.

En om even gesputter, gezeik en gezanik voor te zijn: nee, TO is uiteraard geen werkgever en haar vriendje geen sollicitant. Het is een me-ta-foor. De vergelijking is ook omkeerbaar: de nieuwe vlam van TO gaat in zijn partnerkeuze net zo goed te werk als iemand die een kracht 'aanneemt' (maar dan in zijn leven). Ook hij heeft zijn criteria, net zo goed. Maar daar gaat dit topic niet over.
quote:sweetcandy schreef op 21 november 2010 @ 17:38:

Laat dit je relatie niet beinvloeden. Hij kiest voor JOU. Dat weet je nooit zeker. Die informatie kan ook kan ook de functie hebben van een soort disclaimer in de zin van 'Hey je wist toch van te voren dat je met een slettebak te doen hebt, verwacht nu niet dat ik deze karaktertrek helemaal achterwege laat speciaal voor jou''. Als hij nog niet uitgesext was met anderen, had hij gekozen voor het vrijgezellenleventje om zijn gang te kunnen gaan. Vertrouwen is de basis in een relatie. Als je hem niet vertrouwt, begin er dan niet aan.
Waarom vind je het nodig als intro te vermelden dat je net twee vervelende relaties hebt gehad, vind je dat je daarom nu niet zo kritisch mag zijn of dat je juist extra kritisch moet zijn in het begin? Hoe heb jij op zn bekentenis gereageerd, ter kennisgeving aangenomen of heb je ook met hem besproken dat het je vertrouwen in jullie gezamenlijke toekomst heeft beschadigd? Hoe ziet hij het voor zich om vanaf nu een monogame relatie te hebben?

Kan hij er op vertrouwen dat jij je twijfels en onzekerheden over hem niet alleen met anderen maar ook met hem durft te bespreken?

@frankie, ik denk dat de me-ta-fo-ri-sche vergelijking met een overal en nergens klussende zzp-er die nu een vaste baan zoekt beter op gaat. Het is volgens mij nog nergens uit gebleken dat hij eerder een ‘baas’ of partner heeft bedrogen met zn klusserij, hij deed immers ‘voor zichzelf’. Het is dan de vraag of hij naast zn baan het bijklussen kan laten, als je het geen kans geeft zal je het nooit weten, maar dat geldt voor elke relatie.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Er is niks mis met grenzen wat je in je leven wil betrekken (ook een verleden) te trekken. Het probleem is alleen dat bij elke grens een keuze hoort. Er over blijven vallen is niet fair, de beste man kan niet terugdraaien wat hij heeft gedaan en zal dat ongetwijfeld ook niet willen. Het is dus simpelweg accepteren of weggaan. Niemand heeft wat aan gezeur over het verleden. jijzelf ook niet.
quote:not_me schreef op 22 november 2010 @ 10:03:

Waarom vind je het nodig als intro te vermelden dat je net twee vervelende relaties hebt gehad, vind je dat je daarom nu niet zo kritisch mag zijn of dat je juist extra kritisch moet zijn in het begin?

Eens.

En als jij jezelf wil beschermen dan is dat je goed recht. Dan moet je er mee stoppen. Maar bedenk je wel dat de meest betrouwbare man (op het oog) ook een bedrieger kan zijn. Je kan nooit in iemand zijn hoofd kijken.
Grief is just love with nowhere to go
Ik kan me helemaal vinden in de visie van Frankie. Eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat wij er van vinden. Als jij er moeite mee hebt dat hij een dergelijk verleden heeft en dat niet kan loslaten en daarom op hem afhaakt dan is het aan jou om te bepalen of je daarmee kan leven of niet. Als je dat moeilijk vindt (wat zo lijkt te zijn) dan is het je goed recht om daarom de relatie te beëindigen. Of wij dat nou onzin vinden of niet. En of dat wantrouwen nou terecht is of niet. Als jij niet in staat bent hem te vertrouwen vanwege zijn verleden dan ontbreekt er iets belangrijks om een goede relatie te kunnen hebben.
quote:not_me schreef op 22 november 2010 @ 10:03:

@frankie, ik denk dat de me-ta-fo-ri-sche vergelijking met een overal en nergens klussende zzp-er die nu een vaste baan zoekt beter op gaat. Het is volgens mij nog nergens uit gebleken dat hij eerder een 'baas' of partner heeft bedrogen met zn klusserij, hij deed immers 'voor zichzelf'. Het is dan de vraag of hij naast zn baan het bijklussen kan laten, als je het geen kans geeft zal je het nooit weten, maar dat geldt voor elke relatie.

Goeie!

Waar het mij vooral om gaat is het fenomeen van iemand die rondzwerft van werkplek naar werkplek, van stad naar stad (of zelfs land) of dus van sekspartner naar sekspartner. Vaak van baan, woonplaats of sekspartner veranderen is niet verkeerd op zichzelf. Maar het is wel een beproefde methode van mensen die het nodig hebben om telkens opnieuw te beginnen. En de vraag is waarom.
Mijn vriend heeft een stuk of zes echte serieuze relaties gehad. De langste relatie duurde ongeveer vier jaar. Hij is een hele open, lieve, zorgzame en mooie man. Morgen gaan we om de tafel om te praten.
quote:Dani70 schreef op 22 november 2010 @ 23:25:

Mijn vriend heeft een stuk of zes echte serieuze relaties gehad. De langste relatie duurde ongeveer vier jaar. Hij is een hele open, lieve, zorgzame en mooie man. Morgen gaan we om de tafel om te praten.

Dit klinkt toch heel anders dan jouw topic-tekst.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven