Verliefd op baas

12-06-2009 21:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja zoals de titel al zegt ik ben verliefd op mijn baas terwijl we allebei gebonden zijn en ik wil van deze verliefdheid af!
anoniem_87328 wijzigde dit bericht op 03-08-2009 19:49
Reden: ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Hij heeft een gezin, lijkt me een behoorlijke no go area.

En ja, vervelend als je verliefd bent en je kunt er niets mee, maar dat heeft iedereen wel eens meegemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:sanne1983 schreef op 12 juni 2009 @ 21:55:

Tja zoals de titel al zegt ik ben verliefd op mijn baas… Ik ben er sinds korte tijd achtergekomen dat het meer is dan aantrekkingskracht alleen is. Ik vond hem altijd wel interessant en aantrekkelijk (al bij het sollicitatiegesprek) maar dacht er nooit meer van. Tot ik hem ineens een paar weken niet had gezien en ik me realiseerde dat ik hem miste en de dag dat ik wist dat hij er was ik met vlinders in mijn buik naar mijn werk ging.

Ik heb het vermoeden dat hij mij ook aantrekkelijk vindt uit allerlei kleine dingen blijkt het. Maar het meest nog omdat een collega met wie ik veel omga mij heeft verteld dat hij zich anders gedraagt als ik er ben. Deze collega is er van overtuigd dat hij zich iig aangetrokken voelt tot me omdat ik echt heel ver kan gaan met dingen tegen hem zeggen. Twee andere collega’s zeiden dat hij wel heel erg gesteld op me was. Hij heeft alle karaktereigenschappen die ik zoek: Lief, beschermend, kan tegen een geintje, beschaafd, intellectuele uitdaging, verbaal sterk en toch een echte man. Ik kan goed met hem praten en hij daagt me intellectueel uit. Alleen hij heeft een vriendin en een zoontje en ik heb een vriend (met wie ik vorig een aantal problemen achter de rug heb zoals vreemdgaan van zijn kant). We zijn net weer een half jaar bij elkaar maar ik ben er nooit helemaal zeker van geweest dat het de juiste keuze is geweest. Maar mijn vriend heeft mij nodig al zou het alleen maar zijn omdat hij anders de huur niet kan betalen. Ik zie mijn baas zijn gezicht elke keer voor me of denk ik hoe hij ergens op zou reageren. Op mijn werk ben ik soms zenuwachtig als hij me aankijkt of bij me in de buurt zit en ga ik elke keer met vlinders in mijn buik naar mijn werk. Van de week liet ik de telefoon vallen toen hij me aankeek (ik voelde dat hij me aan keek en hij zag ook hoe de telefoon viel en moest lachen :S)

We zoeken elkaar telkens op (ook omdat we dicht bij elkaar in de buurt werken) en als ik met mijn collega’s praat, mengt hij zich standaard in het gesprek. Hij wil van alles weten en valt allerlei kleine dingen van mij op zoals andere laarzen, oorbellen etc. Als we met elkaar praten, kijken we elkaar soms de hele tijd recht in de ogen aan (ononderbroken). Toch is hij ook afstandelijk en praat niet echt over zijn privé zaken (maar wil wel alles van mij weten). Dit is heel frustrerend omdat ik er weinig hoogte van kan krijgen. En dus collega's ook dingen bemerken van hem tov mij maar zij weten niks van mijn gevoelens voor hem. BIjvoorbeeld als iemand een grapje over mij maakt (hoor ik dan van collega’s) lacht hij net iets te hard en te uitbundig. Ik vind dit heel moeilijk om mee om te gaan vooral omdat ik niet snel verliefd wordt en ik met een paar weken aan een nieuwe baan ga beginnen en hem dus niet meer zal zien :S

Maar mijn vriend heeft mij nodig al zou het alleen maar zijn omdat hij anders de huur niet kan betalen.

Wat een goede reden om bij je vriend te blijven en zo altruïstisch, petje af hoor!!!
Nee dat vind ik dus ook... Ik wil ook niet tussen hen in komen. Een gezin hoort samen te zijn dus vandaar dat ik het hier heb geplaatst aangezien ik niet tegen mensen kan vertellen omdat de kans te groot is dat ze zich verspreken. Wel zou ik graag willen weten wat hij voor mij voelt en of ik idd gelijk heb dat hij ook iets voor mij voelt... Ik kan er niks mee en wil er ook niks mee maar het is gewoon jammer dat die paar keer dat ik verliefd ben geweest, nu is en dan op zo'n man die zo goed bij mij past. Dus nogmaals ik wil niet tussen hen in komen te staan en wil ook niet degene zijn die een gezin uit elkaar haalt als ze gelukkig zijn
idd hij heeft een gezin! afblijven van die man, iets met hem beginnen is not done!

en wees blij dat je over een aantal weken een andere baan hebt.
het heeft geen enkele zin om te weten of hij iets voor je voelt, je wilt niks met hem, dus het is niet van belang!
@Nefertiti: als ik nu weg zou gaan bij mijn vriend weet ik zeker dat het echt heel bergafwaarts zou gaan met hem. Maar aan de andere kant twijfel ik of ik wel moet blijven... Ook ik heb recht op een gelukkige relatie (lees niet met mijn baas die heeft een gezin en is daar gelukkig mee) en daar worstel ik de laatste paar weken erg mee. Mijn vriend heeft mij echt veel pijn gedaan maar toch kan ik niet zo maar zeggen je zoekt het maar uit. Hij probeert het nu allemaal zo goed te doen en dat vind ik zo jammer want ik sta daar op dit moment dus helemaal niet open voor.... :S
quote:sanne1983 schreef op 12 juni 2009 @ 21:55:

verbaal sterk en toch een echte man,

Inderdaad, dat zijn meestal geen echte mannen

Joh, je baas geilt op je. Big deal. En jij zoekt alleen maar een nieuw exemplaar omdat je huidige je heeft bedrogen. 1+1=2.
Neem aan dat je vriend ook op de hoogte is van hoe altruïstisch jij bent!
Stel dat het wederzijds is en je weet dat, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker en dan wordt het nog frustrerender dat het niks kan worden.

En stel dat het niet wederzijds is, dan manoeuvreer je jezelf én hem alleen maar in een heel ongemakkelijke positie als je het aan hem gaat vragen. De kans bestaat trouwens ook nog dat áls hij jou al leuk vindt, hij het toch niet zal zeggen, omdat hij niet bij zijn vriendin weg wil of omdat hij professioneel wil blijven.

Ik ben het trouwens wel met Nefertiti eens dat het wat vreemd is om bij je vriend te blijven omdat hij anders de huur niet kan betalen. Dat is dan heel vervelend voor hem, maar dan zal hij of op zoek moeten naar goedkopere woonruimte, of tijdelijk ergens anders moeten intrekken. Je kan moeilijk in een relatie blijven hangen puur omdat je iemand van woonruimte wil voorzien.
@newstylista: dat zeg ik dus ook tegen mezelf... alleen is het lastig dat vol te houden als hij de hele dag mij plaagt en uitdaagt en mijn aandacht zoekt. Toch hou ik het wel in balans hoor op het werk zodra ik merk dat het gesprek de verkeerde kant op gaat maak ik het gesprek af met een geintje en ga ik ineens druk bezig met mijn werk. Hij doet hetzelfde trouwens.
Het gaat niet echt om je verliefdheid, dat is maar een verschijnsel. Het gaat in feite om jouw relatie, die niet lekker loopt. Je baas moet je gewoon laten voor wat 'ie is. Of hij ook een oogje op jou heeft gaat je niks aan, dat hoeft hij van jou ook niet te weten. Misschien flirt hij wel met het halve bedrijf en daarbij, je kunt best eens vlinders voor iemand hebben, zonder dat het onderwerp van die vlinders daarvan op de hoogte hoeft te zijn.

Het doet er niet toe, jij hebt andere zorgen. Je bent niet happy met je vriend, focus je op je toekomst met of zonder die vriend.

Sterkte!
Het klinkt alsof jouw vriend ook wel heel erg afhankelijk van jou is, zonder jou kan hij de huur niet betalen, zonder jou gaat het heel snel bergafwaarts. Daarbij gaat het dus ook nog eens niet goed tussen jullie? Zou je je daarom niet juist extra aangetrokken voelen tot je baas, omdat hij eigenlijk een compleet tegenovergestelde rol speelt, en dat het eigenlijk niets te maken heeft met je baas als persoon?
quote:sanne1983 schreef op 12 juni 2009 @ 22:12:

@newstylista: dat zeg ik dus ook tegen mezelf... alleen is het lastig dat vol te houden als hij de hele dag mij plaagt en uitdaagt en mijn aandacht zoekt. Toch hou ik het wel in balans hoor op het werk zodra ik merk dat het gesprek de verkeerde kant op gaat maak ik het gesprek af met een geintje en ga ik ineens druk bezig met mijn werk. Hij doet hetzelfde trouwens.

misschien ipv een grapje zeggen dat je er niet van gediend bent. en verder eens met eleonora.

offtopic: eleonora hoe is het afgelopen met het gesprek van je man?
Even over mijn relatie met mijn vriend... Hij heeft een moeilijke tijd achter de rug en hij weet dat ik het moeilijk vind te doen alsof alles weer koek en ei is. Ik heb nu het gevoel dat ik niet weg kan omdat hij dat niet zal trekken maar daarom had ik dit topic niet geopend...

Ik ben niet van plan het te gaan vragen aan mijn baas... Dat zal ik nooit doen. Ik doe ook noncelant erover tegen mijn collega's die dit onderwerp hebben aangekaart en niemand is op de hoogte van mijn gevoelens en dat blijft ook zo. Ik let heel erg op mijn reacties ;)

@emaille: nee idd haha ik kom idd weinig mannen tegen die echt verbaal sterk zijn ;) haha
quote:newstylista schreef op 12 juni 2009 @ 22:17:

[...]

misschien ipv een grapje zeggen dat je er niet van gediend bent. en verder eens met eleonora.

offtopic: eleonora hoe is het afgelopen met het gesprek van je man?

Hé, wat leuk dat je dat vraagt!

Ik wil de vlag nog niet uithangen schat, maar dinsdag heeft hij een tweede gesprek, dus het is nog even duimen. Duim je mee voor ons?

(f)

Excuses voor het off-topiccen.
dat is onzin, je kunt ten alle tijden bij je vriend weg gaan. want wat stelt het nu voor, jij blijft bij hem uit medelijden. wie weet is hij je wel liever kwijt dan rijk.
quote:eleonora schreef op 12 juni 2009 @ 22:19:

[...]

Hé, wat leuk dat je dat vraagt!

Ik wil de vlag nog niet uithangen schat, maar dinsdag heeft hij een tweede gesprek, dus het is nog even duimen. Duim je mee voor ons?

(f)

Excuses voor het off-topiccen.dat is positief! ik ga heel hard voor jullie duimen! (ook sorry voor het offtopic gaan.) ik zoek je een volgende keer wel ergens anders op eleonora
@ eleanora: misschien heb je wel gelijk... Misschien is het wel een symptoom omdat mijn relatie niet goed is met mijn vriend. Dat die niet goed is zoals die nu is weet ik wel zeker. Hij is inderdaad erg afhankelijk van me en ik wil juist de laatste tijd meer vrijheid. Mijn vriend is idd het tegenovergestelde van mijn baas. Alleen denk ik niet dat het alleen dat is. Zoals ik al er was al een bepaalde spanning bij het eerste sollicitatiegesprek die ik had met hem. Toen had ik al het gevoel goh wat een aantrekkelijke man ;)

Ik laat de verliefdheid ook gewoon wat het is en ik geniet er gewoon nog even van zolang het kan
Iemand aantrekkelijk vinden kan, gebeurt vaak. Zelfs wederkerig dat gevoel, ook mogelijk en het is zelfs niet ondenkbaar dat je het ooit heel leuk met elkaar zou kunnen hebben.

Maar in zijn geval is het duidelijk, hij heeft een gezin.

Bij jou is het juist even helemaal niet duidelijk en dat maakt je wel éxtra vatbaar voor aantrekkelijke meneren die het tegenovergestelde zijn van je huidige vriend. Dat is mijn punt.

Wat moet er anders? Bij jou thuis? En denk je oprecht dat dat er in zit? Realiseer je je ook dat je een ander mens niet kunt veranderen en dat bij iemand blijven omdat je het anders zielig vindt, geen goede reden is om door te gaan?
quote:newstylista schreef op 12 juni 2009 @ 22:07:

het heeft geen enkele zin om te weten of hij iets voor je voelt, je wilt niks met hem, dus het is niet van belang!Mee eens: als je niets met je gevoel wil doen kun je het volgens mij beter niet weten: volgens mij creeer je daarmee alleen nog maar meer onduidelijkheid.
nee inderdaad dat is nou net datgene wat ik me de laatste paar dagen vooral afvraag. Waarom blijf ik eigenlijk? Omdat ik echt om hem geef of omdat ik medelijden heb en weet wat er gaat gebeuren? Waarom ben ik eigenlijk bij hem terug gegaan? Dat soort dingen. Ik merk aan mezelf dat ik heel graag alleen wil zijn en dat doet mijn vriend wel pijn omdat hij zo zijn best doet alles goed te krijgen tussen ons. Maar ik weet zelf ook niet of dat nog wel mogelijk is. Maar die laatste stap zetten is best moeilijk en vooral omdat ik nu niet weet dat ik me zo voel tov mijn vriend omdat ik verliefd ben op mijn baas of omdat het gewoon mijn gevoel is tov hem. Dat wil ik eerst uitzoeken voor ik een beslissing neem....Hoop dat dat een beetje begrijpelijk is...

In het geval van mijn baas weet ik dat als we allebei vrijgezel waren geweest het misschien wel heel leuk zou kunnen worden tussen ons. Vooral omdat hij dingen uit zijn mond heeft laten vallen (hihi waar hij dan later niks op wist te zeggen en ik dus meestal maar uit verstandige redenen niet op in ga) dat hij ook wel een bepaald gevoel heeft voor mij. Hij is geen flirter op het werk maar merk wel dat ik een bevoorrechte positie heb op het werk bij hem. en inderdaad ik ga niet stoken in een goed huwelijk/relatie/gezin en nogmaals als hij vrijgezel was geweest was het misschien anders geweest maar dat is het niet Ik vind het alleen jammer dat ik nou net weer verliefd geworden ben en dan op iemand die al gebonden is :( ik weet het het overkomt bijna iedereen wel maar het blijft jammer
Misschien heeft ie inderdaad gevoelens voor je. Vindt hij je leuk. Maar dat houdt toch niet in dat hij ook daadwerkelijk daar iets mee wil doen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
nee jullie hebben gelijk. het is beter dat niet te weten omdat het alles toch alleen maar lastiger maakt. Als ik het zeker weet van hem dan zal hij het waarschijnlijk ook van mij weten en tot nu toe is het nog allemaal vaag en hebben alleen wat oplettende collega's het door. Ze hebben gelukkig alleen mij erop aangesproken en deze collega's zijn niet het type die erover gaan roddelen (behalve dan tegen mij erover omdat ik er mee te maken heb). Zo blijft het leefbaar en leuk op het werk

Het hele verhaal van mijn verliefdheid en mijn relatie met mijn vriend werd voor mij even onduidelijk omdat hij 24/7 in mijn hoofd zat en ik kon het niet helemaal meer allemaal op een helder rijtje krijgen om alles in perspectief te zien vandaar dit berichtje op viva en zo wat dingen in het juiste perspectief te zien

Als het meant to be is dan zullen we elkaar vast in de toekomst nogmaals ontmoeten in een betere situatie ;)
Ik zou erg gekwetst zijn als ik hoorde dat mijn partner bij me wilde blijven omdat ik anders de huur niet zou kunnen betalen. Dat lijkt me een lulsmoes.

En jij bepaalt voor hem dat hij het eind van jullie relatie niet aan zal kunnen. Neem jij hem wel serieus?

Je baas lijkt een stuk leuker omdat hij schijnbaar geen problemen met zich mee zeult. Maar het grootste 'probleem' is uiteraard dat hij gebonden is. De spanning en de afleiding zijn natuurlijk leuk, hoewel flirten met de baas vaak spelen met vuur is. En de enige met wie je iets 'moet' is je vriend.

Wees eerlijk naar je vriend over je twijfels en besluit vervolgens of je er nog voor wilt gaan of dat je er mee stopt. Eerlijk duurt het langst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven