Verliefd op een ander

30-04-2011 20:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al 8 jaar ben ik samen met mijn man. Zijn 2 jaar getrouwd, maar nu heb ik gevoelens voor een andere man. Hij zit de hele dag in mijn hoofd en voel dat ik verliefd ben. Dat gevoel heb ik nooit zoooooo erg bij mijn eigen man gehad. Hij heeft 2 kindjes en een vrouw. Hun relatie zit niet goed meer zegt hij. Ik ben verdrietig, bang en ongelukkig. Wij hebben een koophuis, zijn getrouwd, hij heeft hetzelfde. Ik weet niet wat we moeten doen. Dat weten jullie ook niet, maar moest het even kwijt. Er zullen zoveel problemen komen i.v.m. de financiën en dat vind ik zo erg. Maar ik ben helemaal de weg kwijt en de man op wie ik verliefd ben ook. Zijn vrouw belde mij al om hem met rust te laten. Hij heeft het zijn vrouw ook verteld. En ik mijn man..... Zucht... moeilijk.
Hoe reageerde jouw man dan?
Eerlijk gezegd hoop ik dat hij zelf op het idee komt om jou met rust te laten. Jij hebt nog alleen met je man te maken, maar hij heeft een gezin, hij kan het niet maken om bij de eerste de beste verliefdheid op te stappen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het dapper dat je het ook aan je man hebt vertelt. Of is hij er anders achter gekomen?

Wat mis je in je eigen relatie of denk je niet dat het daaraan ligt dat je op die andere man verlieft bent geworden? Kon je die man niet ontlopen zodat de verliefdheid gewoon weer zou zakken?

Ga werken aan je eigen relatie en laat die andere man met rust. Dat lijkt mij het beste.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zijn jullie 'slechts' verliefd of hebben jullie al met elkaar gerommeld?
verliefdheid gaat over... na een paar jaar is je nieuwe man/relatie ook hetzelfde en zijn er andere dingen waar je je aan gaat storen of waar je nog steeds aan moet wennen. Dat zijn dan niet de dingen waar je nu tegen aan loopt bij je huidige man, maar hele andere. Maar ze zijn er. Verliefd zijn is ook een hormonenkwestie. Dopamine etc maakt dat je alles rooskleuriger ziet en dat he door je lijf raast. Trust me... ook dat gaat weer weg.

Als je hem nu niet tegen gekomen was had je dan je huwelijk opgegeven? (zonder te denken aan de fin. consequenties!)
To do:

- een foto van zijn kindjes vragen

- hier elke keer naar kijken als je denkt aan "hoe het zou kunnen zijn"
So? Ik ben op zoveel vrouwen verliefd geweest. Heftige verliefdheden, halve verliefdheden, crushes... Het gaat allemaal weer over hoor.

Je moet doen wat je moet doen, maar waarom ben je met je man getrouwd als je hem voor de eerste de beste heftige verliefdheid weer wilt inruilen? Wat betekent trouw volgens jou?

Wees een flinke meid en zeg tegen die getrouwde man (hoe goed zijn relatie is gaat jou niks aan) dat jullie elkaar met rust gaan laten. Als je tenminste zelf verder wilt met je man. Ik neem aan dat je dat wilt anders was je niet hier. Toch?
Mijn man is een beetje saai en wil niets ondernemen en de man waar ik nu gek op ben, is heel levendig. Dat is eigenlijk het verschil. Maar ik moet eerst voor mijn eigen relatie knokken. En dat zal ik ook doen. We hebben gezoend, maar verder niet. Maar toch denk ik steeds aan hem. Maar dat kan overgaan. Mijn man was verdrietig, maar is er van overtuigd dat hij en ik bij elkaar blijven. Het waait wel over zegt hij. Ik heb het mijn moeder wel verteld. Zij zei, begin nog niet aan kids.
quote:Friia schreef op 30 april 2011 @ 20:27:

To do:

- een foto van zijn kindjes vragen

- hier elke keer naar kijken als je denkt aan "hoe het zou kunnen zijn"

En nog een vraag: je man was niet saai toen je 2 jaar gelden met je volle verstand JA tegen hem zei?

En je hebt nog nooit gehoord dat stiekeme beginnende verliefdeheden spannend zijn en vooral niet saai? Denk je dat deze man over 8 jaar nog steeds zo levendig als nu?
Je had zes jaar om er achter te komen dat je man een beetje saai is en toch ben je met hem getrouwd. Je hebt dus hele goede redenen om bij je man te zijn neem ik aan.

Wil je vechten voor je relatie of niet? Het enige wat je voorlopig dan hoeft te doen is niet zoenen met getrouwde mannen!
Mijn man en ik leerden elkaar kennen toen wij allebei ontzettend in de knoop zaten. Het laatste jaar gaat het weer helemaal perfect met mij. Nu kom ik erachter dat hij en ik waarschijnlijk niet zo goed bij elkaar passen. Wij hebben elkaar altijd door en door gesteund. Maar nu ik zo sterk ben, is de liefde die wij daardoor voor elkaar voelden, een beetje weg. Klinkt raar hoe ik het zeg, maar zo is het wel. Toen ik niet sterk was en erg labiel, zag ik het allemaal niet zo goed. Toen was ik blij dat hij mij steunde en voelde ik mij ontzettend op mijn gemak bij hem. Maar nu voelt het anders. Maar toch ga ik ervoor zorgen dat het weer goed komt tussen mij en mijn man! Het moet gewoon!
Dan zou ik als ik jou was eerst een poosje op mezelf gaan wonen en niet gelijk naar in een nieuwe relatie (met de nodige problemen met ex-vrouw en kinderen) stappen.

Weet je man dat je het al langer zo voelt? Of durf je nu pas de stap te gaan zetten? Nu je nieuwe schoenen hebt durf je je oude weg te gooien?
Bianca40, ik ga het eerst maar even aanzien. Door al jullie reacties, zie ik opeens in dat beginnende verliefdheden spannend zijn en dat is het ook. Maar ook dat wordt gewoon. Ik moet gewoon weer even gaan landen op aarde om het maar zo te zeggen. En mijn man weet het wel dat ik het zo voel.
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
ik kan me goed voorstellen wat je bedoelt, maar vergis je niet dat als je nu alles opgeeft dat je waarschijnlijk weer een roerige tijd tegemoet gaat en dat je er dan alleen voorstaat. Misschien wordt je dan teveel teruggeworpen op jezelf en dan kan het goed zijn dat je je weer labiel gaat voelen. De man waar je verliefd op bent, daarvan is nog maar de vraag of hij zijn vrouw en kindjes gaat verlaten. Romantiseer dat ook niet. Een relatie straks met een gescheiden man met kindjes is straks ook niet spannend. Probeer eens te denken aan relatietherapie? Geef aan waar je onvrede zit. Misschien is hij wel geschrokken en wil hij meer zijn best doen om gezellige dingen te gaan doen samen. Wat ook kan helpen is om eens terug te halen waar je in het begin zo voor viel bij hem. Een periode je goed voelen, dan voel je je sterk en dan denk je... ik kan het ook wel alleen. Je hormonen nu versterken dat gevoel nog meer, vergeet dat niet.

Als je echt niet meer van hem houdt en uitgekeken bent in deze relatie, dan zou het beter zijn om te stoppen.... maar dan eerst de getrouwde man proberen uit je hoofd te zetten..... Dus contact verbreken ook al is de spanning en aandacht zo fijn!
quote:Carola schreef op 30 april 2011 @ 20:55:

Bianca40, ik ga het eerst maar even aanzien. Door al jullie reacties, zie ik opeens in dat beginnende verliefdheden spannend zijn en dat is het ook. Maar ook dat wordt gewoon. Ik moet gewoon weer even gaan landen op aarde om het maar zo te zeggen. En mijn man weet het wel dat ik het zo voel.Als je weg wilt van je man, prima. Ik kan je zelfs wat tips geven om het makkelijker te maken. Maar we zijn gewoon een beetje bang dat je momenteel niet zo helder denkt, vanwege die verliefdheid. Snap je? Weet je zeker dat je de relatie met je man geen onrecht aandoet door te vallen voor een spannend snoepje?
quote:Carola schreef op 30 april 2011 @ 20:32:

Mijn man is een beetje saai en wil niets ondernemen en de man waar ik nu gek op ben, is heel levendig. Dat is eigenlijk het verschil. Maar ik moet eerst voor mijn eigen relatie knokken. En dat zal ik ook doen. We hebben gezoend, maar verder niet. Maar toch denk ik steeds aan hem. Maar dat kan overgaan. Mijn man was verdrietig, maar is er van overtuigd dat hij en ik bij elkaar blijven. Het waait wel over zegt hij. Ik heb het mijn moeder wel verteld. Zij zei, begin nog niet aan kids.Mijn vriendin is verliefd op een ander

Lees mijn ellende maar eens door, misschien helpt het je.

Vorig jaar rond deze tijd was mijn vrouw smoor verliefd op

een collega, we knokten, gingen in relatietherapie maar niets

hielp.

Zoals bij alle verliefdheden "voelde het bij deze man zoooooooo

anders" en "dit had ze nog nooit meegemaakt"

Uiteindelijk had ik het nakijken en ging ze haar "hartje" achterna,

grote verliezers: de 2 kinderen.

Hoe het afliep? Binnen enkele maanden was het stofje

(want dat is verliefdheid) uitgewerkt en bleek het

zooooooooooooo anders reuze tegen te vallen.

Ze gingen uit elkaar.

Moraal van het verhaal: verliefdheid kan een hele slechte

raadgever zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
--
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 30-04-2011 23:42
Reden: Andere adviezen zijn al meer dan prima.
% gewijzigd
Ik vind het goed dat je het besproken hebt met je man.

Verliefdheid kan vaker voorkomen maar ik vind dat een slechte reden om de relatie te verbreken. Zoals anderen ook zeggen, dat wordt uiteindelijk ook weer minder.

Maar persoonlijk denk ik wel dat als je verliefd wordt op een ander, dit vaak betekent dat er iets niet goed zit in je relatie. Probeer te voor jezelf uit te zoeken wat er niet goed is en werk hieraan. Zo'n tijd samen geef je toch niet zomaar op? Ik zou het contact met die andere man stopzetten en kijken of je hier met je man uit kan komen.

Kan zijn dat, zoals je zelf aangeeft, jij veranderd bent en hij niet in dat opzicht is mee veranderd. Dat zou, als hier niet aan te werken valt, een reden kunnen zijn om de relatie te verbreken. Misschien vind je andere dingen nu belangrijker in een relatie dan een paar jaar geleden.

Ik zou veel praten met je man en goed bij jezelf nadenken wat jij zoekt in een relatie. Maar ik zou het wel proberen te scheiden van de verliefdheid op een ander. Ik zie dat als gevolg en niet als oorzaak. Maar goed, zo zie ik het.

Veel succes met het maken van een keuze.
Dat dal waar je uit gekomen bent, heb je dat alleen gedaan, of ben je waar je nu bent door de steun van je man?
Ik vind het niet helemaal eerlijk van je. Jullie hebben samen een moeilijke tijd gehad. Hij heeft je gesteund in tijden dat jij het moeilijk had. Nu het weer goed gaat met jou wil je hem niet meer steunen?

Je bent met hem getrouwd. In voor en tegenspoed, in ziekte en gezondheid. Die tekst bestaat niet voor niks. Dat maakt onderdeel uit van het leven, het leven is nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Jullie hebben elkaar 2 jaar geleden die belofte gedaan. Dit is misschien de eerste drempel die jullie nu tegen komen. Probeer die belofte dan ook waar te maken. Na tegenspoed komt echt wel weer voorspoed. Dat zie je alleen pas als je bij tegenspoed niet gelijk opgeeft.

Sterkte!
quote:Carola schreef op 30 april 2011 @ 20:51:

Mijn man en ik leerden elkaar kennen toen wij allebei ontzettend in de knoop zaten. Het laatste jaar gaat het weer helemaal perfect met mij. Nu kom ik erachter dat hij en ik waarschijnlijk niet zo goed bij elkaar passen. Wij hebben elkaar altijd door en door gesteund. Maar nu ik zo sterk ben, is de liefde die wij daardoor voor elkaar voelden, een beetje weg.

Liefde kan niet ineens verdwijnen. Je hebt gewoon op je man geleund en nu je sterk genoeg bent blijkt dat je hem niet meer nodig hebt. Dat is afhankelijkheid en geen liefde.

Klinkt raar hoe ik het zeg, maar zo is het wel. Toen ik niet sterk was en erg labiel, zag ik het allemaal niet zo goed. Toen was ik blij dat hij mij steunde en voelde ik mij ontzettend op mijn gemak bij hem. Maar nu voelt het anders. Maar toch ga ik ervoor zorgen dat het weer goed komt tussen mij en mijn man! Het moet gewoon!Ga aan jezelf werken, misschien ben je nu dan wel sterker geworden, blijkbaar is de man waar je je veilig bij voelt niet spannend genoeg voor je.De vraag is of je dan wel echt in balans bent of dat je dat slechts denkt
quote:Letgo schreef op 01 mei 2011 @ 01:04:

Je bent met hem getrouwd. In voor en tegenspoed, in ziekte en gezondheid. Die tekst bestaat niet voor niks. Die tekst is zo 1980 tegenwoordig hier op Viva,
quote:Moonlight82 schreef op 01 mei 2011 @ 00:46:

Dat dal waar je uit gekomen bent, heb je dat alleen gedaan, of ben je waar je nu bent door de steun van je man?

Ze schrijft zelfs dat haar man haar uit een dal getrokken heeft en dat het met haar sinds een jaar 'prima' gaat. Ze hebben elkaar gesteund en Carola gaat nu goed en heeft haar steunpilaar niet meer nodig.

Na jaren trouwe dienst, waarvan dus vele met een vrouw die niet lekker in haar vel zat, mag hij nu aanhoren dat zij, met wie het

mede door zijn toewijding en steun, eindelijk eens goed gaat, verliefd is op een ander.

En de schande, de trouweloosheid ook om bij elkaar te gaan lopen klagen over de relaties. Het onderwerp van de verliefdheid die zegt dat zijn huwelijk niet goed meer is. Ach gossie. Het zal je vader wezen. Zijn vrouw die wanhopig de concurrentie gaat bellen om te proberen het tij te keren. Wat een ellende. Wat zal ze een pijn hebben, die vrouw.

En dat allemaal voor een paar op hol geslagen hormonen.

Ik zou gaan scheiden. Serieus. Als partner van Carola dan. Eerst voldoen om je vrouw uit de put te trekken en als het eindelijk een keer goed gaat de pot op kunnen.

Wat mij betreft zou Carola een lost cause zijn. Die zou het lekker zelf uit mogen zoeken. Met zo'n oppervlakkige, egocentrische opportunist zou ik niet samen willen leven.

Dahaag C'rool, ga maar fijn gelukkig worden met een trouweloze zak hooi die bij je zeikt over zijn teloorgaande huwelijk terwijl hij kinderen heeft. Jullie verdienen elkaar.

Als ik de man was van Carola was dat mijn reactie geweest. Maar jah, hij zal wel te lief zijn om zo te reageren. Hij lijdt, in de hoop dat ze bij 'm terugkeert, emotioneel. En dat terwijl er wél leuke vrouwen in de ríj zouden staan voor iemand als hij.

Helaas maakt ontrouw je zelfvertrouwen kapot. Arme man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven