verliefd op het werk

09-01-2011 21:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Loop al een tijd met een verliefd gevoel rond. heb dit gevoel ontkent, weggedrukt maar het is zo sterk dat ik er niet meer tegen kan. Ik ben van plan om degene op wie ik verliefd ben dit te gaan zeggen.

Alleen we zijn beide getrouwd. Ik zelf zit in een huwelijk waar niet meer te redden valt en ben al een tijdje bezig om voor mijzelf te kiezen en mijn hart te volgen, maar mijn hart schreeuwt het ongeveer uit dat ik mijn gevoelens voor hem moet uiten.

Alleen mijn verstand zegt dat moet je niet doen. Denk na over de gevolgen. Ik wil degene op wie ik ver;liefd ben niet in de problemen brengen , ik weet niet hoe zijn huwelijk ervoor staat.

Ik wilzo graag mijn hart bij hem kunnen luchten maar hoe breng ik dit. Hij is namelijk ook nog eens een collega, dus wanneer ik wel mijn gevoelens toon, weet ik niet wat dit voor de werksitautie betekent. Wat moet ik doen. Toch mijn gevoel volgen en Trouw aan mijzelf blijven?
En wat voelt die getrouwde collega voor jou?
Mijn verstand zou zeggen: begin er niet aan, meng je niet in een huwelijk van een ander!
Je mond houden zolang hij getrouwd is en jij getrouwd bent. Lees het minaressentopic, dan snap je waarom.
Je bent dus nog getrouwd. Eerst dat netjes afhandelen hè?
Kies voor jezelf.

Zet alles goed op een rij.

Wat zou je willen?

Gelijk in iets nieuws stappen?

Denk na.

Wat is verliefdheid? Een stofje.

Als je niet gelukkig bent, kies dan voor jezelf.

Of vecht.
quote:liesse schreef op 09 januari 2011 @ 21:18:

Je bent dus nog getrouwd. Eerst dat netjes afhandelen hè?Die collega die misschien nog helemaal van niets weet is ook nog getrouwd. Lijkt me ook een detail om niet licht over te denken.
Kies voor jezelf.

Wat zou je willen?

Denk na.

Of vecht.
Kies voor jezelf.

Wat zou je willen?

Denk na.

Of vecht.
Dat weet ik niet precies. Soms is er naar mijn idee wel sprake van een bepaalde spanning tussen ons. Ik heb het idee dat er iets in de lucht hangt zeg maar als we elkaar zien. Maar verder? hij vraagt bv wel naar mijn leeftijd? en hoe het thuis gaat? maar ja dat kan iedereen vragen natuurlijk
Het wordt in echt nooit zo mooi als nu in je hoofd, omdat er ook heel veel narigheid van komt omdat jullie beiden getrouwd zijn.

Ben je sowieso van plan om bij je man weg te gaan of zou relatietherapie nog een reddeing kunnen zijn?

Ik wil niet zeggen dat het niet kan dat het tussen jou en je collega niets kan worden maar het lijkt me beter eerst je huwelijk of te redden of te beeindigen en dat dan vervolgens te verwerken alvorens je in iets te storten waarvan je nog niet weet of het echte liefde is.
Het wordt in echt nooit zo mooi als nu in je hoofd, omdat er ook heel veel narigheid van komt omdat jullie beiden getrouwd zijn.

Ben je sowieso van plan om bij je man weg te gaan of zou relatietherapie nog een reddeing kunnen zijn?

Ik wil niet zeggen dat het niet kan dat het tussen jou en je collega niets kan worden maar het lijkt me beter eerst je huwelijk of te redden of te beeindigen en dat dan vervolgens te verwerken alvorens je in iets te storten waarvan je nog niet weet of het echte liefde is.
Ik ben niet van plan om meteen een affaire of zoiets te beginnen met hem. Ik wil hem laten weten wat ik voor hem voel.

Geen idee hoe hij gaat reageren. Misschien wel heel bot, ben ik van mijn verliefdheid genezen. Mocht er wel iets wederzijs zijn dan denk ik eerst echt wel na. Ben niet van plan om een minnares te worden.
Is het hip om alles (drie)dubbel te posten?

Ontopic; het woord Trouw schrijf je met een Hoofdletter in je laatste zin. Handel Daarnaar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
waarom moet je zo nodig je gevoelens uiten, dan?

dat jouw huwelijk op zijn einde loopt, wil nog niet zeggen dat dat voor hem ook zo is.

quote:hiparis schreef op 09 januari 2011 @ 21:20:

Dat weet ik niet precies. Soms is er naar mijn idee wel sprake van een bepaalde spanning tussen ons. Ik heb het idee dat er iets in de lucht hangt zeg maar als we elkaar zien. Maar verder? hij vraagt bv wel naar mijn leeftijd? en hoe het thuis gaat? maar ja dat kan iedereen vragen natuurlijk

dat vraagt mijn collega ook wel eens aan mij en die is toch echt homo.

sterker nog; mijn vrouwelijke collega's vragen zulke dingen ook wel eens....
Oh je weet nog helemaal niet of het wederzijds is..

Ik zou het dan niet zeggen, die man is hopelijk gelukkig getrouwd.

Maar nogmaals, zou je huwelijk het wel kunnen redden zonder deze verliefdheid?
quote:hiparis schreef op 09 januari 2011 @ 21:26:

Ik ben niet van plan om meteen een affaire of zoiets te beginnen met hem.

Niet meteen, maar wel daarna?

Je bent een vlucht aan het zoeken. Hoe werk je aan je huwelijksproblemen, als ik zo vrij mag zijn?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:hiparis schreef op 09 januari 2011 @ 21:26:

Ik ben niet van plan om meteen een affaire of zoiets te beginnen met hem. Ik wil hem laten weten wat ik voor hem voel.

Geen idee hoe hij gaat reageren. Misschien wel heel bot, ben ik van mijn verliefdheid genezen. Mocht er wel iets wederzijs zijn dan denk ik eerst echt wel na. Ben niet van plan om een minnares te worden.

WAAROM moet hij het weten dan???

je leeft niet in een Bouquet-reeks....

hou het lekker voor je of hoop je op de kleine kans dat je zijn huwelijk erbij verkloot?
Dikke kans dat ie je uitlacht.
Verliefd worden op een collega kan gebeuren, zeker als je op het punt staat je relatie te verbreken. Dat betekent niet dat je er iets mee moet doen.

Ga scheiden, ga eerst eens alleen zijn, zoek een rebound, wat dan ook, maar ga niet je hart uitstorten bij een getrouwde collega...
Risico:

1. hij wil helemaal niets van jou gevolg: onprettige werksituatie

2. Jij en partner willen uit elkaar gevolg: onprettige thuissiuatie

3. 1 + 2 optellen en je voelt je thuis, op je werk en bij jezelf niet meer prettig.

Zou je niet eens bij het begin beginnen en met jezelf aan de slag gaan (daarmee bedoel ik keuze maken relatie redden of afscheidnemen), daarna met je relatie en als laatste zie je dan wel of die collega nog een keer aanbod komt.
quote:hiparis schreef op 09 januari 2011 @ 21:20:

Dat weet ik niet precies. Soms is er naar mijn idee wel sprake van een bepaalde spanning tussen ons. Ik heb het idee dat er iets in de lucht hangt zeg maar als we elkaar zien. Maar verder? hij vraagt bv wel naar mijn leeftijd? en hoe het thuis gaat? maar ja dat kan iedereen vragen natuurlijkOoo, een (mogelijk eenzijdige) spanning!? En hij vraagt hoe het thuis gaat? Ik denk dat hij de scheidingspapieren en 2 tickets naar de Bahama's allang op zijn nachtkastje heeft liggen hoor. Die vis is binnen!
Laat hem, z'n huwelijk en z'n gezin met rust. Voor hen maar ook voor jezelf.

Je weet niet waar je aan begint, een verliefdheid is echt sneller over dan die ellende. En als het zo moet zijn komen jullie ooit alsnog wel samen.
quote:danivo schreef op 09 januari 2011 @ 21:28:

waarom moet je zo nodig je gevoelens uiten, dan?

dat jouw huwelijk op zijn einde loopt, wil nog niet zeggen dat dat voor hem ook zo is.

[...]

dat vraagt mijn collega ook wel eens aan mij en die is toch echt homo.

sterker nog; mijn vrouwelijke collega's vragen zulke dingen ook wel eens....Nou Danivo, dan zou ik toch maar snel gaan overwegen om je evt. partner te verlaten en met die mensen een commune te stichten. Tuttut, de erotiek is niet van de lucht daar.
Als je je leven heel ingewikkeld wil maken: vertel hem je gevoel.

Hou je liever je leven wat op orde, hou dan je mond.

Kans op succes is stukken lager als je maar een van de onderstaande punten zou hebben, laat staan hoe onwaarschijnlijk de kans is op een leuke succesvolle relatie ze alledrie opgaan.

-je bent nog getrouwd

-hij is getrouwd

-je bent collega's

-hebben jullie kinderen in jullie huidige huwelijk? Nog moeilijker én niet eerlijk naar je kinderen toe om te willen scharrelen met een ander ipv je huidige relatie netjes af te ronden als er geen andere uitweg is.

En wanneer je het vertelt, is de kans op een ongemakkelijke werksituatie groot.... best naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven