Verliefd op jongere leeftijd
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Hoi ik ben een jongen van 25 en heb een sterke band met jongen van 16. We zitten in de zelfde jeugdbeweging ben ondertussen verliefd op hem en hij weet het... En hebben ondertussen nu heel sterke band. Nu heb ik veel gepraat met hem en bekend hij dat hij lichte gevoelens eeft voor mij en dat hij twijfelt over zich zelf.. Wat moet ik hier van denken?
Ps : Ik doe geen dingen die niet mogen volgens de wet!
Ps : Ik doe geen dingen die niet mogen volgens de wet!
donderdag 10 januari 2019 om 10:03
Maar weet hij zeker dat hij op jongens valt?
Ik denk dat je als zestienjarige dit (in sommige gevallen) nog niet zeker weet.
Misschien is hij nog nooit écht verliefd geweest en weet hij niet hoe dit voelt?
Verward hij 'verliefdheid' met 'vriendschap' en mede omdat jij op hem inpraat gaat hij aan zichzelf twijfelen.
Misschien is hij bang om homo te zijn en beeld hij zich bepaalde gevoelens in?
Ik was op mijn 16e ook nooit echt verliefd geweest namelijk.
Dring je niet zo op, hij is waarschijnlijk nog helemaal niet zeker waar hij op valt.
Ik denk dat je als zestienjarige dit (in sommige gevallen) nog niet zeker weet.
Misschien is hij nog nooit écht verliefd geweest en weet hij niet hoe dit voelt?
Verward hij 'verliefdheid' met 'vriendschap' en mede omdat jij op hem inpraat gaat hij aan zichzelf twijfelen.
Misschien is hij bang om homo te zijn en beeld hij zich bepaalde gevoelens in?
Ik was op mijn 16e ook nooit echt verliefd geweest namelijk.
Dring je niet zo op, hij is waarschijnlijk nog helemaal niet zeker waar hij op valt.
donderdag 10 januari 2019 om 10:21
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
Mocht die jeugdbeweging een scoutingvereniging zijn, lees je dan vooral even in in het protocol 'grensoverschrijdend gedrag'. https://www.scouting.nl/downloads/onder ... lamiteiten
donderdag 10 januari 2019 om 12:24
Je bent al veel te ver gegaan. Ten eerste door als volwassen man van 25 zo’n “sterke band” op te bouwen met een minderjarige jongen. Ten tweede door je gevoelens met deze jongen te delen.
Ten derde heb ik sterke vermoedens dat jij in de leiding zit van deze “jeugdbeweging”. Met 25 jaar ben je namelijk geen jeugd meer. Ik vind je weerzinwekkend.
Zelf werkte ik (vrouw) toen ik begin 20 was al in de Jeugdzorg. Ook een tijdje op een jongensgroep. Op een correcte manier omgaan met afstand-nabijheid is zo enorm belangrijk als je met jongeren werkt. Juíst met puberjongens. Echt, ik vind dit walgelijk om te lezen.
Ten derde heb ik sterke vermoedens dat jij in de leiding zit van deze “jeugdbeweging”. Met 25 jaar ben je namelijk geen jeugd meer. Ik vind je weerzinwekkend.
Zelf werkte ik (vrouw) toen ik begin 20 was al in de Jeugdzorg. Ook een tijdje op een jongensgroep. Op een correcte manier omgaan met afstand-nabijheid is zo enorm belangrijk als je met jongeren werkt. Juíst met puberjongens. Echt, ik vind dit walgelijk om te lezen.
donderdag 10 januari 2019 om 12:36
Op die leeftijd is dat wel een erg groot verschil. Ik vraag me inderdaad ook af of jullie rol binnen die beweging hetzelfde is? Ik zou afstand nemen en misschien wel helemaal stoppen met die jeugdbeweging, want dit is voor hem natuurlijk wel erg ongemakkelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 10 januari 2019 om 12:43
Hoop dat dit een nep post is .. maar eens met Lotus. Wat fout.. kijk ajb even hier en zoek hulp:
https://gevoelens.stopitnow.nl/wie-ben-jij/
En die gevoelens van hem voor jou.. die komen uit het niets? Jij hebt hem totaal geen aanleiding gegeven daar toe? Ik zou ook eens gaan praten met hulpverleners om te onderzoeken hoe het zit met jou gevoelens en aantrekkingskracht tot tieners/minderjarigen/kinderen. Nu, voordat je nog meer jonge mensen gaat beschadigen met je gedrag en de "sterke band" die je met ze opbouwt.
En niet meer als jeugdleider werken, want je bent al over de streep aan het gaan.
https://gevoelens.stopitnow.nl/wie-ben-jij/
En die gevoelens van hem voor jou.. die komen uit het niets? Jij hebt hem totaal geen aanleiding gegeven daar toe? Ik zou ook eens gaan praten met hulpverleners om te onderzoeken hoe het zit met jou gevoelens en aantrekkingskracht tot tieners/minderjarigen/kinderen. Nu, voordat je nog meer jonge mensen gaat beschadigen met je gedrag en de "sterke band" die je met ze opbouwt.
En niet meer als jeugdleider werken, want je bent al over de streep aan het gaan.
donderdag 10 januari 2019 om 12:53
Natuurlijk niets mee doen.
Maar vooral ook ten rade gaan bij jezelf; hoe komt het dat je als man van 25 verliefd wordt op een jongen van 16??
Leeftijdsverschil op een andere leeftijd is een andere zaak, maar dit is nog echt een jongen/puber.
M.i ben je ook al te ver gegaan om dit aan die jongen te vertellen en hem hiermee op te zadelen. Ook dat je zelf niet hebt ingeschat dat je dit niet had moeten bespreken( en dat dat totaal niet gepast is) vind ik een signaal.
Maar vooral ook ten rade gaan bij jezelf; hoe komt het dat je als man van 25 verliefd wordt op een jongen van 16??
Leeftijdsverschil op een andere leeftijd is een andere zaak, maar dit is nog echt een jongen/puber.
M.i ben je ook al te ver gegaan om dit aan die jongen te vertellen en hem hiermee op te zadelen. Ook dat je zelf niet hebt ingeschat dat je dit niet had moeten bespreken( en dat dat totaal niet gepast is) vind ik een signaal.
donderdag 10 januari 2019 om 12:53
ik vind ook dat je al te stap te ver gegaan ben met je gevoelens delen met hem
ik zou als ik jou was nu afstand nemen van hem misschien zelfs van de verenging zelf
het gaat nooit worden zoals jij het in je wensen heb
hij is nog jong, minderjarig, misschien is die nooit verliefd geweest, weet die niet wat hij exact voelt en kan het ook helemaal niks zijn
wees de verstandigste nu,
kap het af,
ik zou als ik jou was nu afstand nemen van hem misschien zelfs van de verenging zelf
het gaat nooit worden zoals jij het in je wensen heb
hij is nog jong, minderjarig, misschien is die nooit verliefd geweest, weet die niet wat hij exact voelt en kan het ook helemaal niks zijn
wees de verstandigste nu,
kap het af,
mamsvan wijzigde dit bericht op 10-01-2019 12:54
0.50% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"