verliefd op oudere man

18-04-2012 15:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu al veel topics hier over gelezen, maar ik vind het toch fijn om persoonlijke reacties te krijgen.

Ik ben 23 jaar en verliefd geraakt op een man van 43. Ik heb het al met mijn moeder besproken, mijn ouders zijn gescheiden, ik ken mijn vader gewoon zelfs bij hem gewoont. Ben niet op zoek naar een vader figuur. Mijn moeder keurt het goed, ( heeft zelf een 7 jaar jongere vriend en in het verleden een relatie gehad met een man van 17 jaar ouder, dus het begrip is er).dus ook dat geeft geen problemen. Ik ben altijd verliefd geweest op jongens rond mijn eigen leeftijd, dit is de eerste keer dat ik verliefd ben op een oudere man. Vrienden, familie, iedereen accepteerd het en zegt dat ik mijn hart moet volgen als het me gelukkig maakt. Maar nu is mijn vraag, hoe benader ik hem ? Hoe ga ik hem vertellen wat ik voel?
Denkt je dat die man ook op jou verliefd is?
Heb je vaak contact met hem? Want je bent neem ik niet aan zomaar efkes verliefd op hem geworden na 1 x zien? Ik weet niet of ik het hem zou kunnen vertellen. Ik zou meer van het aftasten zijn.
Is hij vrijgezel?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb dagelijks contact hij is een collega. Ik ben normaal ook wel van het aftasten, maar nu zeker omdat het ' onbekend' is. Maar ik weet gewoon helemaal niet waar ik moet beginnen.
Denk je dat die man ook verliefd op jou is?

Is de beste man vrijgezel?

Ik persoonlijk moet er niet aan denken zoveel leeftijdverschil.
Ja hij is vrijgezel.
Ik heb geen idee of hij ook wat voor mij voelt daar zou ik graag achter zien te komen.
Ik vind het leeftijdsverschil wel groot. Ik zeg niet dat het nooit kan werken, maar over het algemeen denk ik wel dat het moeilijk is. Jullie zitten in hele andere leeftijdsfases.

Maar goed, je weet dus helemaal niet of het wederzijds is.
Het is voor mij ook nieuw, het leeftijdsverschil. Maar het schijnt deze dagen heel normaal te zijn, na wat ik allemaal op andere forums heb gelezen etc. En niemand in mijn omgeving vind het vreemd, dus ja.

Ik weet inderdaad niet of het wederzijds is.
Ik vind het leeftijdsverschil wel groot, maar jullie zijn allebei volwassen, dus..... Klein detail: nog 'even' uitzoeken of het wederzijds is
Het uitzoeken of het wederzijds is vind ik zo moeilijk, hij is altijd heel aardig en gluurt vaak over zijn beeldscherm naar me maar ja dat kan vanalles zijn natuurlijk! Ik weet ook echt niet hoe hij denkt over zo'n groot leeftijdsverschil.
quote:sayame88 schreef op 18 april 2012 @ 16:08:

Het is voor mij ook nieuw, het leeftijdsverschil. Maar het schijnt deze dagen heel normaal te zijn, na wat ik allemaal op andere forums heb gelezen etc. En niemand in mijn omgeving vind het vreemd, dus ja.

Ik weet inderdaad niet of het wederzijds is.

Tja... Ik weet niet of de informatie die je vind op het internet via forums maatgevend is voor de hele nederlandse bevolking.

Ik moet er in iedergeval niet aan denken dat iemand die 20 jaar jonger is mij op die manier benaderd, en mijn wederhelft zou denken " hmm leuk neukertje, en voor de rest hoef ik er niets mee" ....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Dat weten wij natuurlijk ook niet.
Kijk en daarom ben ik hier, om meningen en adviezen te horen.
Vraag hem mee voor een borrel, klaar.
Misschien is dat een goede optie ja @Kier_V tnx!
Of het tegenwoordig echt normaal is dit leeftijdsverschil weet ik niet, veel mensen posten er misschien wel over op een forum, maar ik denk meer om bevestiging of goedkeuring te krijgen.

Ik vind het trouwens niet raar hoor, alleen zou ik inderdaad heeeeeeeel voorzichtig gaan aftasten en misschien je collega het voortouw laten nemen. Hij vindt het keeftijdsverschil misschien wel een belemmering en ziet jou daardoor als gewoon een jongere collega. Per slot van rekening zou je zijn dochter kunnen zijn. Niet dat je zodadelijk een flater slaat en het werken samen eronder gaat lijden.
Lekker jong blaadje... het zegt me wel iets
Los van het leeftijdsverschil en dat je niet weet of hij in to you is, geen relaties aangaan op de werkvloer. En wat nou als hij not interested blijkt? Hoe voel je je dan op je werk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou er niet aan beginnen als je een vaste lange relatie wil hebben, je zit in een volledig andere levensfase. Maar als je gewoon een tijdje een relatie wil, dan is er niks mis mee.

Ben zelf ook van die leeftijd (van die man), ik heb weleens gehad dat een medewerkster van een supermarkt met mij wilde gaan stappen. Die heeft het ook een paar keer gevraagd, elke keer nee gezegd. Hoe verleidelijk het ook was. Die was ook 20 jaar jonger. Ik dacht daar moet ik niet beginnen.Sex is leuk, maar gevoelsmatig had ik geen goed gevoel erbij.

Maar als je echt wil, zou ik het gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Jullie zijn allebei volwassen.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Ik lees ze stuk voor stuk, en overal kan ik wel wat mee.
Eerst: Sowieso geen relaties aangaan op de werkvloer! (Heeft mij vorig jaar mn baan gekost)

Ik val op oudere mannen zolang ik me kan herinneren. Wat belangrijk is denk is als je een relatie met hem zou willen aangaan is hoe zijn levensstijl is. Single, maar met een ex en 2 kinderen in hun tienerjaren? Dat is lastig. Al lang single en heel erg op zoek naar een vriendin, dus wel blij met zo'n interessant jong ding? Ook niet leuk.

Mijn vriend en ik schelen 15 jaar en we doen hetzelfde soort werk, hadden hetzelfde soort sociaal leven en vinden dezelfde dingen leuk. We wonen al een paar maanden samen en dat gaat prima.

Voordat je hem van je verliefdheid op de hoogte stelt zou ik er eerst achter komen wat voor levensstijl hij heeft, als hij totaal niet op zoiets zit te wachten maak je het alleen maar lastig op je werk, toch?

En dan tja, arrangeer een borrel met hem. Tijdens die borrel kan je altijd nog aftasten of je het beter wel of niet zegt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
De borrel blijft een goed idee, misschien een deze dagen maar eens vragen.
Ik denk eigenlijk eerlijk dat het voor meer mensen wel een probleem is dan geen. Wees er dus op voorbereid dat er een vrij grote kans is dat hij je gaat afwijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven