Verliefde gevoelens voor bezette vrouw

11-04-2010 19:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ben benieuwd naar jullie mening over de volgende situatie waarin ik me op dit moment begeef.

Ik, een vrijgezelle man, heb een aantal maanden geleden een geweldige vrouw leren kennen via mijn werk. Weken lang hebben we er flink op los geflirt op het werk. Ze is mooi, lief, en nog veel meer dan dat. Jullie snappen, de vlinders fladderden er flink op los.

Helaas, het bleek te mooi om waar te zijn. Nadat ik een concrete versierpoging had gedaan kwam de aap uit de mouw; mevrouw heeft een vriend. Al een aantal jaren. Ik was teleurgesteld dat ze me dat niet eerder had verteld, helemaal omdat ik uit haar signalen alleen maar opmaakte dat ze mij ook zag zitten. Haar verweer toen ik vroeg waarom ze me dit verzwegen had was dat ze niet wist dat ik haar op die manier interessant vond, en het daardoor raar vond om “out of the blue” tegen me te zeggen dat ze een relatie heeft. Zit op zich wat in. Aan de andere kant; we hadden al zoveel en vaak (ook erg persoonlijke) gesprekken gehad, dat dit zeker wel een keer naar boven had moeten komen. Voor de duidelijkheid, op dit punt was er fysiek nog niets tussen ons gebeurd.

Ik besloot afstand te nemen. Zij niet. Ze bleef contact met me zoeken, flirten etc. En ik heb een zwak voor haar. De gesprekken (telefoon en op het werk) werden steeds meer en intenser. Ik werd verliefd, niet zo’n klein beetje ook. Ik vroeg haar wat ze hiermee wilde. Als zij haar relatie (die prima is naar haar zeggen) niet op het spel wil zetten kan zij hier toch ook niet mee door willen gaan? Zij bleek dezelfde gevoelens voor mij te hebben als ik voor haar en wilde haar gevoel achterna: met mij afspreken, ondanks haar vriend.

Dat hebben we gedaan vorige week. Ze is bij mij thuis geweest. We hebben een fantastische avond/nacht gehad. Gelachen, gepraat, sex, zoenen, alles. Ik ben in de wolken. Aan het eind van de nacht bekende ze me verward te zijn. Ze is ook verliefd op mij en is in de war. Ik ben hier verder niet op ingegaan, was ook verward en wist even niet wat ik met haar opmerking aanmoest.

Dilemma is als volgt. Mijn verstand zegt dat ik hiermee moet kappen. Ik voel me niet alleen slecht tegenover haar vriend, maar ook denk ik dat ik mezelf hier geen plezier mee doe. Ik heb teveel gevoelens voor haar en weet dat als ik zou blijven afspreken dat de kans op verdriet erg groot is. Aan de andere kant: ik wil haar! En als je niet waagt win je nooit. Haar nu al voor het blok zetten lijkt me rigoureus, maar op deze manier maanden doorgaan kan ik ook niet mee leven. Zij gaf aan het liefst zo snel mogelijk weer af te willen spreken. Wat moet ik doen?!
Niets, haar negeren en geen contact zoeken.
...
Niet afspreken en een opzoek gaan naar een leuke vrijgezelle dame! Bedoel je begeeft je gewoon op verboden terrein als je hier mee door gaat. Snap dat je dat verliefde niet zo maar kwijt raakt maar als je haar blijft zien dan raak je het nooit kwijt denk ik
Het gras aan de overkant is niet groen.
Volg je verstand en kap ermee. Zeg haar dat ze terug mag komen wanneer ze het ene heeft afgerond en klaar is voor de volgende stap. Tot die tijd geen contact meer want deze vrouw gaat (als je het mij vraagt) jou meer pijn doen, dan je lief is. Niet omdat ze het met opzet doet, maar omdat een onzekere vrouw vele malen erger is dan een onzekere man.
Het beste wat je kunt doen is haar vertellen dat je het geweldig vond, je gevoelens voor haar hebt, maar het hier verder bij wil laten.Mocht je ooit relatiemateriaal voor deze dame willen zijn, dan kun je je het beste nu zo betrouwbaar en loyaal mogelijk opstellen. Ze zal vanzelf wel na gaan denken, en als jij " de ware " dan blijkt te zijn, komt het vanzelf wel goed. Maar gedonder en gedoe op de hals halen is doorgaans niet de beste manier om een vrouw voor je te winnen. Ben die sterke man en laat haar maar verlangen en denken over haar relatie en jouw rol in haar leven. Trouwens, je zou toch ook niet willen dat je voor haar maar een schnabbel erbij bent? Die positie ga je nu wel tegemoet....
Naar je verstand luisteren!

Die heeft in dit soort gevallen eigenlijk altijd gelijk!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met Sha_la.

Daarbij...waarom zou je een relatie willen opbouwen met een vrouw die niet betrouwbaar is? Wat ze nu haar vriend flikt, dat doet ze straks ook bij jou als de gelegenheid zich voordoet.

Gesproken door een notoire vreemdgangster, die juist om die reden vrijgezel blijft, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Huts!
Bellatrix, wat mij betreft ben je een held met die keuze!!!!!
Precies, weg met haar. Alleen omdat het niet 'mag' is het erg interessant. Als ze al ooit voor jou zou kiezen (en waarom zou je daar op wachten???) dan is ze vast niet zo leuk meer. En flikt ze idd hetzelfde bij jou.
Thx Sha_la. Het is niet altijd leuk hoor, maar ik ben gewoon niet iemand die monogaam kan zijn voor langere tijd.

*Of ik ben de ware nog niet tegengekomen, dat kan ook...*

On topic: ik weet heus wel hoe moeilijk het kan zijn iemand los te laten op wie je verliefd ben TO, maar dit soort dingen gaan jou alleen maar pijn doen.
Huts!
Wat zou je een vriend van je adviseren die in dezelfde situatie zit?

Ik zou tegen een vriendin zeggen; hij kiest toch nooit voor jou.

Volgens mij is het minder dan 5% van de mannen met affaires, die uiteindelijk echt bij hun vrouw weggaan, en voor vrouwen met affaires zal dat niet anders zijn.

Maar wil je haar de kans geven om 'uit de war' te komen en er misschien achter te komen dat ze echt met je verder wil?

Je beleeft misschien nog wat fantastische nachten maar blijft achter met een gebroken hart.

Men zegt niet voor niets dat het erger is spijt te hebben van dingen die je niét gedaan hebt dan van dingendie je wél gedaan hebt?

Als ik in dit geval de bezette vrouw met goede relatie was, dan zou ik me afvragen hoe het kwam dat ik met een ander in bed beland... Iedereen roept altijd dat er 'dan al iets niet goed zat in je relatie'.

Ik ben daarvan niet overtuigd, het kan ook heel erg om de spanning gaan.

En als ze die bij jou vindt, dan verdwijnt die waarschijnlijk ook als het nieuwtje er vanaf is en gaat ze weer terug naar die 'goede relatie'.

Je kunt er nog een tijdje mee doorgaan maar dat heeft voor en nadelen... Je komt er zelf dieper in te zitten waardoor je meer moeite krijgt met afstand nemen/verbreken (sowieso lastig want tis een collega!!), maar komt met een beetje geluk wel te weten of het voor haar misschien toch serieus kan worden met jou.

Als ze de boot af blijft houden dan weet je genoeg.

En vrouwen vertrouwen meestal meer op hun gevoel dan mannen, dus wellicht ben jij niet zo makkelijk in de maling te nemen als man?
anoniem_29943 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 19:37
Reden: sp
% gewijzigd
quote:Sha_la schreef op 11 april 2010 @ 19:16:

Het beste wat je kunt doen is haar vertellen dat je het geweldig vond, je gevoelens voor haar hebt, maar het hier verder bij wil laten.Mocht je ooit relatiemateriaal voor deze dame willen zijn, dan kun je je het beste nu zo betrouwbaar en loyaal mogelijk opstellen. Ze zal vanzelf wel na gaan denken, en als jij " de ware " dan blijkt te zijn, komt het vanzelf wel goed. Maar gedonder en gedoe op de hals halen is doorgaans niet de beste manier om een vrouw voor je te winnen. Ben die sterke man en laat haar maar verlangen en denken over haar relatie en jouw rol in haar leven. Trouwens, je zou toch ook niet willen dat je voor haar maar een schnabbel erbij bent? Die positie ga je nu wel tegemoet....Goeie post.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De enige manier om hier een mogelijkheid tot een echt goede relatie te creeëren, is nu afstand nemen. Die vrouw uit laten zoeken wat ze uit moet zoeken, en pas weer verder met haar gaan als ze zichzelf heeft vrijgemaakt. Doet ze dat niet, dan weet ze dat ze niet écht voor je wil gaan of kiezen en je alleen maar even leuk voor de spanning was.

Zonde van jouw energie en zelfvertrouwen!
Zij heeft het jou niet verteld, jij hebt het haar niet gevraagd. Ik kan me niet voorstellen dat je wekenlang intensief contact kunt hebben zonder dat ooit een keer besproken wordt dat een van beiden een relatie heeft.

Enfin, zij is bezet en vindt jou kennelijk niet leuk genoeg. Anders had zij haar partner toch al lang aan de kant gezet? Ik zou zeggen: trek je conclusies.
Fijn! Die reakties!!

Afstand nemen is inderdaad verstandig. Ik begrijp zelf ook als ik ooit kans wil maken op een serieuze relatie met haar dat ik dan zeker geen genoegen moet nemen met een rol als minnaar nu.

Zoals hierboven al wordt gezegd: het contact helemaal verbreken/haar helemaal ontwijken is onmogelijk aangezien we collega's zijn. Ik kan in ieder geval haar wel vertellen wat ik voel en dat ik om die reden niet meer met haar af wil spreken.

Toch is er iets in me dat hoopt/denkt/gelooft dat ik haar wil laten zien dat ik de man voor haar ben. Als zij echt ook zo verliefd is op mij als ik op haar; dan wil ik haar wel duidelijk laten weten dat ik voor haar open sta. Ik ben bang als ik me nu te afstandelijk ga opstellen dat ze denkt dat ik niet genoeg geinteresseerd ben.

Overigens, bang dat ze straks hetzelfde bij mij zal doen ben ik niet. Ik heb niet het idee dat ze een regelmatig vreemdgangster is. Ik geloof oprecht in haar gevoelens naar mij. Wel denk ik dat ze het lastig vind om een relatie zomaar op te geven die vertouwd is, voor iemand onbekend.

Wuiles: eens, het is inderdaad raar dat dat nooit aan bod is gekomen. Wel overigens dat ik vrijgezel ben. Van haar ging ik er eigenlijk vanuit door haar houding, Ik heb er niet direct naar gevraagd, maar denk ook dat zij het heeft ontweken, anders was het zeker wel eens naar boven gekomen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat deze vrouw vooral geniet van jouw aandacht.

Verder kan ik me aansluiten bij het advies van Sha_la.

Houdt haar op afstand, op dit moment lijk je haar speelgoed te zijn.
Only dead fish go with the flow
[quote]occasionallover schreef op 11 april 2010 @ 20:19:

Fijn! Die reakties!!

Toch is er iets in me dat hoopt/denkt/gelooft dat ik haar wil laten zien dat ik de man voor haar ben. Als zij echt ook zo verliefd is op mij als ik op haar; dan wil ik haar wel duidelijk laten weten dat ik voor haar open sta. Ik ben bang als ik me nu te afstandelijk ga opstellen dat ze denkt dat ik niet genoeg geinteresseerd ben.

Ze weet dat je voor haar openstaat als je haar dit vertelt. Gewoon duidelijk zijn over je gevoelens, maar ook over jouw verwachtingen wat betreft jouw/jullie toekomst.

Afstand nemen heeft niets met bot zijn te maken of afstandelijkheid. In dit geval gaat het dan gewoon om professionaliteit in jullie werkomgeving, en blijft het daar bij. En als jij gewoon collegiaal bent naar haar toe en je bent duidelijk geweest in je gevoel en verwachtingen, dan komt het vanzelf op pootjes terecht en komt ze je op een dag vertellen dat jij voor haar de prins op haar paardje bent. Of niet, maar dan was het niet voor jullie weggelegd en was je toch al die schnabbel gebleven.

Als je het echt wil.... leg die nickname naast je neer!
Hoi, hoe gaat het nu ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven