Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Satchel schreef:
13-06-2017 15:20
Een man die zich voordoet als meisje van 14 hoeft inderdaad helemaal geen pedofiel te zijn. Er zijn ook andere logische verklaringen. Toevallig kwam ik net deze tegen:

http://www.ad.nl/tilburg/brabanders-opg ... s~a80be8f6
Precies! Dat kan ook nog, het kwartje is bij mij gevallen: ik trok wel degelijk te snel conclusies... dat zal me niet snel nog een keer gebeuren.
Dank voor de link en het inzicht :)
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
14-06-2017 00:28
Nee, hij vroeg om naaktfoto's. Geen video en ik denk niet dat hij het meteen op zou biechten dat hij met ze heeft afgesproken. Kan ook bijna niet want dan valt hij toch door de mand als 32-jarige man?
Wel hoor. Zo'n 15 jaar geleden had een klasgenootje ook zo'n lekkere hunk via msn leren kennen. Maandenlang chatten, zijn webcam werkte niet (wat destijds nog kon, want mijn webcam weigerde destijds ook de helft van de tijd te werken. Maar hey, Nokia 3310 was toen nog modern :proud: )

Hun eerste date: een veel oudere man (31, wij waren 13) kwam langs. Hij was de oom van X, blablabla.
Niet lang daarna bleek dat hij degene was waar ze al die tijd mee gechat had.
Kreeg ze een relatie met die oude bok.
Het eindigde met dat zij op 14jarige leeftijd van huis wegliep en hij aangeklaagd werd voor ontvoering.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Bestaardigopzich schreef:
14-06-2017 00:32
Ik weet niet waar jij je mee bemoeit?? Gaat het wel goed met jou? Heb geen quote of wat dan ook van je gezien, waar héb je het over? Denk dat je in de war bent met een ander maar zie toevallig net dat je dit plaatst.

O, enneh.. als je iets niet wil lezen dan scroll je maar door, doeg! :bye:
Ook alles behalve vriendelijk...
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
DorothyParker schreef:
14-06-2017 00:44
Wel hoor. Zo'n 15 jaar geleden had een klasgenootje ook zo'n lekkere hunk via msn leren kennen. Maandenlang chatten, zijn webcam werkte niet (wat destijds nog kon, want mijn webcam weigerde destijds ook de helft van de tijd te werken. Maar hey, Nokia 3310 was toen nog modern :proud: )

Hun eerste date: een veel oudere man (31, wij waren 13) kwam langs. Hij was de oom van X, blablabla.
Het eindigde met dat zij op 14jarige leeftijd van huis wegliep en hij aangeklaagd werd voor ontvoering.
Ja, zulke dingen gebeuren dus wel.. dat vind ik echt doodeng ik bedoel het zal je dochter van 13 maar zijn die met zo'n man aanpapt en uiteindelijk wegloopt.
Die man kwam dus ook onder valse voorwendselen en het is hem toch gelukt om jouw klasgenootje in te palmen. Tijdens die maanden chatten via MSN zal hij echt wel de juiste vragen hebben gesteld om uit te vogelen of het een meisje was die open stond voor contact.
En dingen hebben gezegd die ze graag wilde horen, hoe volwassen ze al overkwam etc. :(

Ik persoonlijk vind het vreemd dat mensen zulke dingen doen of de chatgesprekken bagatelliseren, je snapt toch dat het zo'n man niet om een spelletje spelen online met die meisjes te doen is.. hij gaf zich uit voor lesbische maagd van 14, waarom, what's the point? :facepalm:

Kan daar inderdaad wel geïrriteerd van raken. Zeker als iemand me gaat voorschrijven of ik wel of niet mag reageren op een topic van een ander denk ik huh wie ben jij dan, dit is een openbaar forum dus als ze denkt dat ik hier niet mag schrijven moet ze maar staffen of een klacht indienen ;-))
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2017 09:37
Reden: provoceren
98.23% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2017 09:36
Reden: provoceren
98.50% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2017 09:36
Reden: offtopic
98.23% gewijzigd
DorothyParker schreef:
14-06-2017 00:44

Een ontmoeting is makkelijker als je gewoon blijft wie je bent. Als de ex van to een ontmoeting wil dan moet hij zich veranderen in een 14-jarig meisje. Best lastig lijkt mij. ;)
DorothyParker schreef:
14-06-2017 00:32
Haar post is toch overduidelijk sarcastisch?
Dat vermoedde ik idd van wel, maar was laat...
En wist het ivm vorige posts niet zeker, daar was al vastgesteld dat de man in dit verhaal minstens een jonger broertje van Marc Dutroux moest zijn
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Of Ex nu wel of niet op veertienjarige meisjes valt, ik denk dat TO er goed aan doet om nu eerst aan haar eigen belang te denken. Meldingen en verdachtmakingen kunnen ervoor zorgen dat TO en Ex straks helemaal niet meer on speaking terms zijn, en dat kan het voor haar heel moeilijk maken om de verhuizing en de financiële afhandeling rond te krijgen.
TO heeft de meisjes met wie Ex heeft gechat gewaarschuwd (toch?). Voor nu lijkt me dat even voldoende. Als alles helemaal is afgewikkeld kan ze hier alsnog iets mee doen.
Ik moet helemaal niks!
Hoe zou het met TO zijn?
Nicky_L schreef:
14-06-2017 10:22
Of Ex nu wel of niet op veertienjarige meisjes valt, ik denk dat TO er goed aan doet om nu eerst aan haar eigen belang te denken. Meldingen en verdachtmakingen kunnen ervoor zorgen dat TO en Ex straks helemaal niet meer on speaking terms zijn, en dat kan het voor haar heel moeilijk maken om de verhuizing en de financiële afhandeling rond te krijgen.
TO heeft de meisjes met wie Ex heeft gechat gewaarschuwd (toch?). Voor nu lijkt me dat even voldoende. Als alles helemaal is afgewikkeld kan ze hier alsnog iets mee doen.
Dat lees ik nergens terug helaas... alleen dat ze even met die meisjes gechat heeft en dat ze vertelden dat haar vriend om naaktfoto's vroeg.
Maar of ze ook even verteld heeft dat het om haar 32-jarige verloofde ging zegt TO nergens.
Nou ja, maar hopen dat het inderdaad wel losloopt allemaal maar als moeder kan ik je wel vertellen dat ik niet mijn schouders op zou halen als ik erachter kwam dat mijn dochtertje met een volwassen man van 32 -die zich voordoet als een lesbische 14 jarige vrouwelijke maagd- zou chatten.
Zeker vanwege de vraag om naaktfoto's, hoeft niet sexueel getint te zijn omdat hij ook zoekt op de term: 'tieners in ondergoed' daar is natuurlijk niks mis mee. In de ogen van velen: ik ben achterdochtig en wantrouwend en zou wel degelijk denken wtf moet jij met naaktfoto's van mijn 13 of 14 jarige dochter??? En waarom doe je je voor als pubermeisje terwijl je een man van 32 bent die op het punt staat te gaan trouwen maar nogmaals: ik ben belachelijk achterdochtig, heel irritant gelukkig heb ik geen dochter :)

Als hij om naaktfoto's had gevraagd aan mijn denkbeeldige dochter zou hij nog lang niet van me af zijn maar goed niet iedere moeder zou er problemen mee hebben begrijp ik.

TO is waarschijnlijk vooral met zichzelf bezig op dit moment, laat haar maar even met rust. Ze heeft het al moeilijk genoeg en om nou de verantwoording deels bij haar te leggen is wellicht niet ok. Je kan ook denken horen, zien, zwijgen als een man die gewoon van naakte jonge meisjes houdt een manier zoekt om contact te leggen met meisjes van die leeftijd. Is ook haar probleem niet meer, ze heeft nu behoefte aan woonruimte en begrip.

Ik hoop dat het goed met je gaat TO en je niet later nog een pak problemen krijgt omdat je ook heb gechat met die meisjes en niet verteld hebt dat ze met een volwassen man te maken hebben. Sommige mensen zijn echt gemeen en zouden je medeplichtig noemen!! Ja, zo krom is het recht in Nederland dus geen contact meer zoeken met die meisjes: concentreer je op je verloofde, met de rest heb je niets te maken. Al was het niet slim om met die meisjes contact te zoeken: dat kan je nu nog wel uitleggen, toch? Sterkte ermee :hug:
Ja hallo, bestaardigopzich, natuurlijk heeft ze dat wel tegen die meisjes gezegd. Dat staat niet letterlijk in haar post nee. Maar hoe denk je anders dat het is gegaan? Dat TO zich ook voor dat nichtje heeft uitgegeven en dan heeft gevraagd "wat vroeg ik vorige week ook al weer aan je?" antwoord: "naaktfoto's". TO: "oh ja, bedankt, ik was het even kwijt".
Nee, die heeft contact gezocht en uiteraard gezegd wie ze was.
Dus dat jij nu over medeplichtig en krom recht loopt te praten en dat het niet slim was... ik vind jouw reactie niet zo slim. Dom eerder. Maar goed, ieder zijn eigen inbreng hier.
Goh ..bestaardigopzich.Misschien staat het wereldje van TO wel op zijn kop en heeft ze tijd nodig om dingen te regelen. In welke volgorde ze dat doet in niet aan jou ons!
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
elviva schreef:
14-06-2017 17:02
Goh ..bestaardigopzich.Misschien staat het wereldje van TO wel op zijn kop en heeft ze tijd nodig om dingen te regelen. In welke volgorde ze dat doet in niet aan jou ons!
Nee.
Nou hoewel... ik heb mijn zoon -begin 20- gevraagd wat hij van deze discussie vond en wat denk je? Hij vond het net zo ziek als ik, dat gedoe met die naaktfoto's.
We hebben dan ook vanmiddag gebeld (nou ja, hij dus eigenlijk) met een instantie die méér dan een beetje belangstelling had en hem nog wat vragen stelde.

Ik bemoei me verder nergens meer mee, 'Anna' mag het zelf uitleggen :) Dat haar wereld 'op zijn kop' staat is niet van belang, het wereldje van de pubermeisjes gaat éven voor in dit soort zaken.
Daar wil ik het verder bij laten.
@Bestaardigopzich: Wees eens wat duidelijker?
aquariusje7700 schreef:
14-06-2017 18:33
@Bestaardigopzich: Wees eens wat duidelijker?
Alsjeblieft niet, dan krijgen we weer zo'n ellenlang epistel vol aannames, overdrijvingen en hysterische toestanden.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
GijsdeGoede schreef:
14-06-2017 16:36
Ja hallo, bestaardigopzich, natuurlijk heeft ze dat wel tegen die meisjes gezegd. Dat staat niet letterlijk in haar post nee. Maar hoe denk je anders dat het is gegaan? Dat TO zich ook voor dat nichtje heeft uitgegeven en dan heeft gevraagd "wat vroeg ik vorige week ook al weer aan je?" antwoord: "naaktfoto's". TO: "oh ja, bedankt, ik was het even kwijt".
Nee, die heeft contact gezocht en uiteraard gezegd wie ze was.
Dus dat jij nu over medeplichtig en krom recht loopt te praten en dat het niet slim was... ik vind jouw reactie niet zo slim. Dom eerder. Maar goed, ieder zijn eigen inbreng hier.
TO had het over veel meisjes op zijn kiklijst. Ze heeft er maar 2 gesproken. Niet iedereen weet het dus en zij weet niet wat hij aan die andere meisjes heeft gevraagd.

Die medeplichtigheid is onzin. Zelfs bij medeplichtigheid tot een misdrijf (en dus niet medeplichtigheid bij een misdrijf) moet er meer aan de hand zijn dan alleen op de hoogte zijn van zijn intenties.
Solivagant schreef:
14-06-2017 18:46
Alsjeblieft niet, dan krijgen we weer zo'n ellenlang epistel vol aannames, overdrijvingen en hysterische toestanden.
Haha ja sorry :bonk:
Zijn er in ieder geval overeenkomsten @bestaardigopzich. Want de rest van de forummees vindt het op z'n minst ook raar dat ex van TO met 14 jarige meisjes chat.

Wat die instantie in relatie tot je zoon met dit verhaal te maken heeft, ontgaat me een beetje....en volgens mij ben ik niet de enige.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Hightower schreef:
14-06-2017 19:57
Zijn er in ieder geval overeenkomsten @bestaardigopzich. Want de rest van de forummees vindt het op z'n minst ook raar dat ex van TO met 14 jarige meisjes chat.

Wat die instantie in relatie tot je zoon met dit verhaal te maken heeft, ontgaat me een beetje....en volgens mij ben ik niet de enige.
Ja dat ontgaat mij ook een beetje bestaardigopzich, leg eens uit?
elviva schreef:
14-06-2017 17:02
Inderdaad... bedankt voor je reactie!

Ik probeer hier zoveel mogelijk te reageren maar ben op dit moment druk met van alles bezig en ondertussen te zorgen dat mijn emoties niet de overhand nemen,
TO ik vraag me inmiddels echt af waarom je op het punt stond om met deze stumperd te gaan trouwen. Er is zoveel mis aan hem. Hoe heb je hem uitgezocht. Zat je al die tijd in een winterslaap?
Ik zou zeker melding maken bij instanties en of de politie van de online activiteiten van je vriend/ex. Je kan hier je ogen niet voor sluiten.
Anna2017 schreef:
14-06-2017 22:58
Ja dat ontgaat mij ook een beetje bestaardigopzich, leg eens uit?
'Daar wil ik het verder bij laten' zei ik.
Wat valt daaraan uit te leggen? (retorische vraag!)

Ik ben hier nu wel klaar mee, stuur me geen pb'tjes, werkt op m'n lachspieren en ik zeg toch écht niks terug :cencored:
Prettige vakantie ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven