Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

donderdag 15 juni 2017 om 00:53
Zou niet weten waarom ik jou een PB zal moeten sturen.Bestaardigopzich schreef: ↑15-06-2017 00:24'Daar wil ik het verder bij laten' zei ik.
Wat valt daaraan uit te leggen? (retorische vraag!)
Ik ben hier nu wel klaar mee, stuur me geen pb'tjes, werkt op m'n lachspieren en ik zeg toch écht niks terug
Prettige vakantie![]()

donderdag 15 juni 2017 om 01:00
Laat je niet opnaaien, joh, niet elke vraag hoeft een reactie terug hoor, ondanks wat sommige mensen hier de forumetiquette achten. Ik heb er een broertje dood aan.
Sterk dat je bent opgestapt of in ieder geval het allemaal in gang zet! Hoe is het nu? Heb je al meer emotionele en praktische hulp?
donderdag 15 juni 2017 om 07:04
Maar éérst haar eigen zaakjes op orde.tampontouwtje schreef: ↑14-06-2017 23:05Ik zou zeker melding maken bij instanties en of de politie van de online activiteiten van je vriend/ex. Je kan hier je ogen niet voor sluiten.
Tjee zeg. Ze heeft een fake account ontdekt, geen geheime kelder vol ontvoerde kinderen. Natuurlijk is dat heel raar en verdacht. TO sluit dan ook niet haar ogen, ze is bij Ex weggegaan. Maar haar prioriteit mag best bij haarzelf liggen: woonruimte regelen, bruiloft afzeggen, zorgen dat ze financieel van Ex af is. Daarna kan ze hier alsnog mee aan de slag.
Echt, ik heb zelf ook een dochter. Ik begrijp best dat een volwassen vent die zich voordoet als een pubermeisje op veel mensen werkt als een rode lap op een stier. Maar niemand is gebaat bij een heksenjacht.
Nu heeft TO de mogelijkheid om haar zaken netjes af te handelen. Als ze Ex tegen zich krijgt heeft hij misschien ook wel wat tegen haar in te brengen en zit zij straks met een beschuldiging van diefstal tegen zich, omdat zij per ongeluk zíjn gastendoekjes heeft meegenomen. (Tja, als we nou toch aan het speculeren zijn...)
Ik moet helemaal niks!

donderdag 15 juni 2017 om 10:13
Slappe hap ditBestaardigopzich schreef: ↑15-06-2017 00:24'Daar wil ik het verder bij laten' zei ik.
Ik ben hier nu wel klaar mee, stuur me geen pb'tjes, werkt op m'n lachspieren en ik zeg toch écht niks terug
Prettige vakantie![]()
donderdag 15 juni 2017 om 13:40
Mensen, die meisjes van dat Kik account zijn jaren terug benaderd. Dit is niks actueels!! Ooit vroeger is ze erachter gekomen dat hij daar een account had en heeft ze kort gepraat met die meisjes. Vervolgens ontkende hij alles en werd hij boos. Zei hij dat t account gehackt was. Daarna heeft hii dat account (voor zover zij weet) niet meer gebruikt.
Onlangs heeft ze die meisjes weer benaderd met de vraag om af te spreken.
donderdag 15 juni 2017 om 16:24
En dit weet jij zo precies omdat........?appelientjex schreef: ↑15-06-2017 13:40Mensen, die meisjes van dat Kik account zijn jaren terug benaderd. Dit is niks actueels!! Ooit vroeger is ze erachter gekomen dat hij daar een account had en heeft ze kort gepraat met die meisjes. Vervolgens ontkende hij alles en werd hij boos. Zei hij dat t account gehackt was. Daarna heeft hii dat account (voor zover zij weet) niet meer gebruikt.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

donderdag 15 juni 2017 om 18:49
Ze heeft natuurlijk gezegd wie ze was. Ze wil denk ik afspreken om te horen hoe en wat. Meer details.

donderdag 15 juni 2017 om 19:08
Maar waar heb jij gelezen dat ze met die meisjes ging afspreken? Ik kan dat nergens terugvinden.appelientjex schreef: ↑15-06-2017 18:49Ze heeft natuurlijk gezegd wie ze was. Ze wil denk ik afspreken om te horen hoe en wat. Meer details.

donderdag 15 juni 2017 om 21:57
Nou, ik heb geen idee, daarom vraag ik het.
Waar is TO bang voor als zij niet tussen al het andere door zou proberen de emoties niet de overhand te laten nemen?
donderdag 15 juni 2017 om 22:58
TO, je hebt een topic geopend over "verloofde liegt over schulden".
Ik hoopte eigenlijk dat er iemand een ander topic zou openen met als titel:
"wat zou jij doen als je vriend/man/zoon/broer/vader op internet een account aanmaakt waarbij hij zich voordoet als 14 jarig meisje", zodat die discussie los zou komen te staan van jouw topic. Maar dat is helaas niet gebeurd.
Hoe is het verder met je?
Logeer je nog steeds bij je moeder; is je verloving verbroken, het huwelijk afgezegd; zijn de financiën geregeld; etc.
En vooral: hoe kijk je nu naar de toekomst?
Ik hoopte eigenlijk dat er iemand een ander topic zou openen met als titel:
"wat zou jij doen als je vriend/man/zoon/broer/vader op internet een account aanmaakt waarbij hij zich voordoet als 14 jarig meisje", zodat die discussie los zou komen te staan van jouw topic. Maar dat is helaas niet gebeurd.
Hoe is het verder met je?
Logeer je nog steeds bij je moeder; is je verloving verbroken, het huwelijk afgezegd; zijn de financiën geregeld; etc.
En vooral: hoe kijk je nu naar de toekomst?
gebruna wijzigde dit bericht op 16-06-2017 20:55
0.18% gewijzigd

donderdag 15 juni 2017 om 23:45
Pfff echt!Bestaardigopzich schreef: ↑14-06-2017 18:16Nee.
Nou hoewel... ik heb mijn zoon -begin 20- gevraagd wat hij van deze discussie vond en wat denk je? Hij vond het net zo ziek als ik, dat gedoe met die naaktfoto's.
We hebben dan ook vanmiddag gebeld (nou ja, hij dus eigenlijk) met een instantie die méér dan een beetje belangstelling had en hem nog wat vragen stelde.
Ik bemoei me verder nergens meer mee, 'Anna' mag het zelf uitleggenDat haar wereld 'op zijn kop' staat is niet van belang, het wereldje van de pubermeisjes gaat éven voor in dit soort zaken.
Daar wil ik het verder bij laten.
donderdag 15 juni 2017 om 23:47
Ik meen me echt te herinneren dat ze opnieuw contact had gezocht met die meisjes, toen ze erachter was gekomen dat hij een pathologisch leugenaar was... Geen zin om alleen te gaan graven in alle posts...

donderdag 15 juni 2017 om 23:48
Ben jij voor de rest wel helemaal goed?Bestaardigopzich schreef: ↑15-06-2017 00:24'Daar wil ik het verder bij laten' zei ik.
Prettige vakantie![]()

vrijdag 16 juni 2017 om 10:37
Ik zou dan denken dat to met praten chatten bedoeld en niet afspreken.
Maar goed, niet echt belangrijk.