Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

woensdag 21 juni 2017 om 09:35
Mee eens...is het waard je dat allemaal op de nek te halen..omdat je van hem houd ??Videre schreef: ↑09-06-2017 09:18Huwelijkse voorwaarden is volgens mij maar deels de oplossing. Naast dat je in je huwelijk vast vaak aardig bent hem uit de brand te helpen, zal hij ook het ene gat gaan vullen met het andere. Zo worden oude schulden afgelost en NIEUWE schulden gemaakt. Die nieuwe schulden ontstaan TIJDENS je huwelijk en dan klopt de bank gewoon bij jou aan.
De beste tip is al 100+ keer gegeven: NU NIET TROUWEN
woensdag 21 juni 2017 om 09:42
woensdag 21 juni 2017 om 09:44

donderdag 22 juni 2017 om 17:07
Nee absoluut niet! Dan zou ik mezelf de vernieling in helpen.
Ik heb van een aantal collega's reacties gekregen op mijn mail, dat deed me toch ook wel goed.
Ben nog steeds druk op zoek naar een huisje, er staan wel een aantal woningen die per direct beschikbaar zijn maar die zijn helaas boven mijn prijsklasse, maaaar....geduld zal vast lonen
Ik heb van een aantal collega's reacties gekregen op mijn mail, dat deed me toch ook wel goed.
Ben nog steeds druk op zoek naar een huisje, er staan wel een aantal woningen die per direct beschikbaar zijn maar die zijn helaas boven mijn prijsklasse, maaaar....geduld zal vast lonen

donderdag 22 juni 2017 om 20:36
Djeeeesss ik heb mijn eigen topic nog een keer goed doorgelezen, als dit topic door iemand anders was gestart had ik als buitenstaander gedacht: wat een drama!
sommige reacties hier die niet zo leuk waren kan ik op dit moment wel heel goed begrijpen!
Ik heb vannacht slaapdienst gehad, maar 3 uren geslapen omdat ik er steeds uit moest voor een cliënt, dus vandaag de hele dag lekker NIKS gedaan en veeeeeeel nagedacht en ik weet niet maar ineens, valt nu echt het kwartje!
Ik heb geen zin Meer in zijn moeilijke gedoe (oke klink ik nu misschien een beetje egoistisch?)
I

Ik heb vannacht slaapdienst gehad, maar 3 uren geslapen omdat ik er steeds uit moest voor een cliënt, dus vandaag de hele dag lekker NIKS gedaan en veeeeeeel nagedacht en ik weet niet maar ineens, valt nu echt het kwartje!
Ik heb geen zin Meer in zijn moeilijke gedoe (oke klink ik nu misschien een beetje egoistisch?)
I
anoniem_348364 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 00:23
27.26% gewijzigd

donderdag 22 juni 2017 om 22:28
Je werkt in de zorg dus hebt ooit de fases van het rouwproces geleerd: daar zit je nu in.Anna2017 schreef: ↑22-06-2017 20:36Djeeeesss ik heb mijn eigen topic nog een keer goed doorgelezen, als dit topic door iemand anders was gestart had ik als buitenstaander gedacht: wat een drama!sommige reacties hier die niet zo leuk waren kan ik op dit moment wel heel goed begrijpen!
Ik heb geen zin meer in hem, in zijn moeilijke gedoe (oke klink ik nu misschien een beetje egoistisch?)
Ik heb zin om lol te maken, even luchtig te doen... ik heb zin om te sjansen![]()
Oke dat ga ik niet doen...dat is niet eerlijk, dat komt gewoon omdat ik even geen zin meer heb in dat gedoe, ik heb gewoon zin in een luchtige babbel met iemand.
Op dit moment denk ik:ik kan het wel, ik ga mijn eigen koers varen en lekker genieten van het leven, even niet meer die spanning! even een yeahhhh momentje.
![]()
Ik heb niet alle reacties gelezen in dit topic, maar wel jouw berichten...

donderdag 22 juni 2017 om 23:40
Ik ken je niet, maar ik ben blij dat je niet met je ex getrouwd bent, dat was echt op een fiasco uitgelopen.Anna2017 schreef: ↑22-06-2017 20:36Djeeeesss ik heb mijn eigen topic nog een keer goed doorgelezen, als dit topic door iemand anders was gestart had ik als buitenstaander gedacht: wat een drama!sommige reacties hier die niet zo leuk waren kan ik op dit moment wel heel goed begrijpen!
Ik heb geen zin meer in hem, in zijn moeilijke gedoe (oke klink ik nu misschien een beetje egoistisch?)
Ik heb zin om lol te maken, even luchtig te doen... ik heb zin om te sjansen![]()
Oke dat ga ik niet doen...dat is niet eerlijk, dat komt gewoon omdat ik even geen zin meer heb in dat gedoe, ik heb gewoon zin in een luchtige babbel met iemand.
Op dit moment denk ik:ik kan het wel, ik ga mijn eigen koers varen en lekker genieten van het leven, even niet meer die spanning! even een yeahhhh momentje.
![]()
vrijdag 23 juni 2017 om 06:32
Dat kan ik me voorstellen. Dat je een keer behoefte hebt aan een onbezorgd leven!Anna2017 schreef: ↑22-06-2017 20:36Ik heb geen zin meer in hem, in zijn moeilijke gedoe (oke klink ik nu misschien een beetje egoistisch?)

World of Warcraft: Legion
vrijdag 23 juni 2017 om 09:12
vrijdag 23 juni 2017 om 11:22
Met respect voor de reacties en goede bedoelingen maar wat een onzin over dat opvegen/instorten komt nog etc. Laat je niet gek of bang maken Anna; natuurlijk kom je straks in een andere fase terecht, maar dat is ook een fase waar je met meer afstand naar deze situatie kan kijken.
Ik denk dat nu de ergste fase is waarin je kan zitten en dat je al op weg bent afstand te nemen. Afstand van je vriend, afstand van het idee dat je in een schijnwerkelijkheid hebt geleefd en afstand van het idee van je toekomst met hem. De nieuwe mogelijkheden die op je pad gaan komen gaan je ook veel energie opleveren!
Kortom, wees sterk en je komt er echt wel

maandag 26 juni 2017 om 18:11
maandag 26 juni 2017 om 19:59
Ik stond toen net 10 maanden ingeschreven, Normale wachttijd is rond de 5 jaar. Hier worden de eerste 10 opgeroepen en ik was de enige die op kwam dagen.
Je kan zomaar geluk hebben.

dinsdag 27 juni 2017 om 15:52
Ja, dat is waar:)
Misschien moet ik binnenkort dit topic maar laten voor wat het is, aan de ene kant is het wel fijn om van me af te schrijven, maar ik kan natuurlijk niet eeuwen hier door blijven typen haha.
Zo dom, ik dacht vandeweek wel thuis te kunnen slapen (bij hem dus) tot ik een huisje heb, maar gister is het alweer mis gegaan.
Nog een leugen, dus ik ben weg gegaan naar mijn moeder.
Mijn moeder zei dit kan zo niet langer, we gaan erheen en je pakt kleding en dan slaap je hier maar tot je een eigen plekje hebt.
Toen ik dus het huis binnen stapte zag ik dat hij weg was, ik had hem gebeld maar hij drukte de telefoon weg.
Toen heb ik met zijn broertje gebeld, die heeft hem ook gebeld maar bij hem drukte hij ook de telefoon weg.
Zijn broertje is er helemaal klaar mee, hij zei: het is goed zo. het is klaar. je hebt hem al zovaak gesteund je moet nu aan jezelf denken en hij zei ik ga nu ook niet naar hem toe, hij moet het zelf maar lekker uitzoeken.
Rond 22:30 kregen we alletwee hetzelfde berichtje: ben net thuis, was te wandelen.
En dat was het ook, daarna niks meer gehoord,
Ik wou vandaag nog meer spullen halen, maar hij heeft alle deuren op de knip. zijn portemonee en telefoon liggen op tafel zag ik en geen spoor van hem te bekennen. ik denk dat hij boven is,
Ik kan dus niet eens mn huis in en bij mijn eigen spullen komen!!!!!!

Ik wil gewoon mijn spullen daar weg hebben, maar kan gewoon niet binnen komen!! Ik ben er echt helemaaaal klaar mee!
Sorry dat moest ik even kwijt...wat een drama...
Wat ben ik blij dat jullie hier mijn ogen geopend hebben om niet te gaan trouwen en om niet verder te gaan....
dinsdag 27 juni 2017 om 16:34
Typ hier zoveel en zolang je maar wil!Anna2017 schreef: ↑27-06-2017 15:52Ja, dat is waar:)
Misschien moet ik binnenkort dit topic maar laten voor wat het is, aan de ene kant is het wel fijn om van me af te schrijven, maar ik kan natuurlijk niet eeuwen hier door blijven typen haha.
Zo dom, ik dacht vandeweek wel thuis te kunnen slapen (bij hem dus) tot ik een huisje heb, maar gister is het alweer mis gegaan.
Nog een leugen, dus ik ben weg gegaan naar mijn moeder.
Mijn moeder zei dit kan zo niet langer, we gaan erheen en je pakt kleding en dan slaap je hier maar tot je een eigen plekje hebt.
Toen ik dus het huis binnen stapte zag ik dat hij weg was, ik had hem gebeld maar hij drukte de telefoon weg.
Toen heb ik met zijn broertje gebeld, die heeft hem ook gebeld maar bij hem drukte hij ook de telefoon weg.
Zijn broertje is er helemaal klaar mee, hij zei: het is goed zo. het is klaar. je hebt hem al zovaak gesteund je moet nu aan jezelf denken en hij zei ik ga nu ook niet naar hem toe, hij moet het zelf maar lekker uitzoeken.
Rond 22:30 kregen we alletwee hetzelfde berichtje: ben net thuis, was te wandelen.
En dat was het ook, daarna niks meer gehoord,
Ik wou vandaag nog meer spullen halen, maar hij heeft alle deuren op de knip. zijn portemonee en telefoon liggen op tafel zag ik en geen spoor van hem te bekennen. ik denk dat hij boven is,
Ik kan dus niet eens mn huis in en bij mijn eigen spullen komen!!!!!!dit moment voelt echt zo gek...alsof ik in een film zit.
Ik wil gewoon mijn spullen daar weg hebben, maar kan gewoon niet binnen komen!! Ik ben er echt helemaaaal klaar mee!
Sorry dat moest ik even kwijt...wat een drama...
Wat ben ik blij dat jullie hier mijn ogen geopend hebben om niet te gaan trouwen en om niet verder te gaan....
Voor jou is het belangrijk dus laat je hier maar volledig gaan!
Ik zou de politie hiervan op de hoogte brengen.
Het is bizar dat hij plots alles wel helemaal dicht timmert/afzondert (al dan niet letterlijk).
Laat hen een toegang verschaffen onder het mom van 'Ik ben ongerust over de situatie want hij stelt wel heel vreemd gedrag'.
En liefst nog zo snel mogelijk.
Dat zijn persoonlijkste spullen zonder hem te bespeuren zijn klopt mijn inziens ergens niet...
Vertel er eerlijkheidshalve wel bij dat je toen jouw resterende spullen wou gaan halen maar dat het nog vreemder werd dan het al was.
Dit kan zelfs onder 112 volgens mij.
Geen idee wat ik er moet van vinden maar dit schoot me te binnen.
Is er niets aan de hand kan jij onder begeleiding jouw spullen weghalen en het geheel afsluiten.