Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Anna2017 schreef:
27-06-2017 15:52
Wat ben ik blij dat jullie hier mijn ogen geopend hebben om niet te gaan trouwen en om niet verder te gaan....
En wat goed dat je zo dapper bent geweest om door te pakken op zo'n moeilijk moment!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit een soort van wanhoopsdaad? Dat jij bang bent/word dat hij zichzelf iets aandoet? Natuurlijk moet je bij je spullen kunnen, en nu pakt ie dat af. En ja, zulke mensen bestaan, ik heb er met zo een verkering gehad. Dreigen zijn polsen door te snijden maar ik heb toen toch doorgezet. De volgende dag kwam ie op werk met de polsen in het dik verband. Triest figuur was dat zeg. Maar wij woonden niet samen.
On topic, zorg dat je zsm je huis in kan, desnoods door de politie te bellen. Vergeet niet om alle belangrijke papieren mee te nemen. Heel veel sterkte!
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Reageer hier als je dat zelf wil / nodig hebt. Niet voor 'ons' om op de hoogte te houden.

Stuur hem een bericht; morgen haal ik mijn spullen. Laat me dat toe, anders moet ik de politie bellen.

Sterkte hoor, wat een achtbaan is dit waar je in zit!
Sterkte hoor meis, goed dat je nu doorzet. Helaas heeft hij zichzelf bewezen. Nu ook door gek te doen, probeer het hoofd koel te houden.. Heb je inmiddels al toegang tot de woning? Probeer eventueel met je moeder ofzo naar binnen te gaan, niet alleen..
Anna hoe is t met je? Heb je inmiddels al toegang tot de woning gekregen? Ik moet nog vaak aan je denken.
Bedankt voor jullie lieve reacties,
Ik ben vandaag erg moe, heb vorige week kunnen regelen dat collega's mijn diensten van vorige week draaiden, heb aangegeven aan mijn teamleider dat ik even tijd voor mezelf nodig had en toen kwam hij met dat idee, ik stond wat in de plus dus dat kon wel,
Ik moet nu over een paar dagen weer beginnen op het werk, maar mijn hoofd duizeld, van de spanning denk ik... savonds ook hartkloppingen als ik in bed lig en ben erg moe,
Gister had ik een feestje en toen ging het wel goed, maar andere momenten voel ik me heel beroerd en moet ik mezelf van de bank slepen om wat te doen...
vanochtend een kopje koffie gedronken met zijn moeder, dat was wel fijn opzich...
een woning heb ik nog niet, wel een bekeken particulier maar die was toch iets te duur, maar we wachten rustig af, geduld is een schone zaak.

Kijk er tegen op om weer te werken, omdat ik me lichamelijk door alle spanning niet zo goed voel... Maargoed dat zal toch moeten, moet me er alleen even overheen zetten.
Pluisi schreef:
29-06-2017 23:55
Anna hoe is t met je? Heb je inmiddels al toegang tot de woning gekregen? Ik moet nog vaak aan je denken.
Sorry ik had het te snel gelezen, ja uiteindelijk wel... ook spullen gepakt en toen naar Mn moeder gegaan
Sterkte Anna en wel rustig aan blijven doen hoor. Misschien kan je nog extra vrij opnemen?

Als het echt niet gaat dan moet je je gewoon ziek melden.
Wees vooral blij nu dat je aan dit exemplaar ontsnapt bent en dat je niet al reeds getrouwd was met hem voordat je dit alles ontdekte.
Je doet het goed, je bent dapper en ik hoop van harte dat je heel snel een huisje voor jezelf hebt!
Wat een verhaal zeg, net gelezen.
Ik hoop voor je, dat je snel een eigen plekje vindt en een nieuw leven op kunt gaan bouwen.
Neem rustig de tijd om e.e.a. te verwerken, het was niet niks wat je overkomen is.
Hardlopers zijn doodlopers, dus als het niet gaat, geef het dan gewoon aan.

Heel veel succes en geluk voor de toekomst!
Toch wel aan het werk proberen te gaan. Dat is wel wat ik je aan wil raden. Zodat je niet continu alleen maar in deze situatie zit maar ook je zinnen verzet. Goed dat je weg bent gegaan. Nog even en dan een eigen woning. Daar wil je ook nog vrije dagen voor over hebben. En heb je bijzonder verlof voor je verhuizing tzt? Sterkte hoor!
Maar misschien is werken ook wel weer een fijne afleiding!

En gebruik die dagen als je een eigen huisje heb toegewezen gekregen!

Sterkte, zal niet makkelijk zijn!
Was je zondagavond soms in Rotterdam om je spullen op te halen ? :)

http://www.rijnmond.nl/nieuws/156708/Vi ... latiebreuk
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
03-07-2017 20:33
Was je zondagavond soms in Rotterdam om je spullen op te halen ? :)

http://www.rijnmond.nl/nieuws/156708/Vi ... latiebreuk

Whahhaahha ja ik had het gelezen!! Nope, ik was het niet! Hhaha!

Ja ik ga ook wel gewoon aan het werk, kan ook lekker afleiding geven :)
Dubbel
Wou bij deze als positieve afsluiter op dit topic laten weten dat ik een huisje heb!!
Een leuk huisje in een fijne buurt, met een mooie lange tuin en helemaal naar mijn zin!

Iedereen hier heeeel erg bedankt voor de reacties die mijn ogen hebben geopend en alle steun die ik hier heb gekregen! Dat waardeer ik enorm!

:hug: :hug: :hug: :redrose:
:high5:
Topper!
Fijn voor je, gefeliciteerd!
Heb je je spullen uiteindelijk nog uit het huis kunnen halen?
(Edit: Ja dus. Had je korte reactie van 3/7 nu even over het hoofd gezien.)
Wat fijn voor je, gefeliciteerd! Dat is toch nog snel gegaan.
Ik wens je heel, heel veel geluk toe in je eigen huis, jouw eigen plek. Maak er wat moois van!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@Anna, wat fijn voor je dat je een woning hebt gevonden.
Wanneer krijg je de sleutel?
Heb je alle administratie die aan die oude woning verbonden was afgesloten? Ik kreeg na mijn verhuizing namelijk nog rekeningen voor de woning waar ik weg was. (Rekeningen die je maar één keer per jaar hoeft te betalen.)

Ik heb zelf een te lange relatie gehad met iemand die steeds schulden maakte.
En de zorgen die dat gaf: verschrikkelijk.
Ik zat elke dag in de stress.
Alsof je naast een vulkaan zit die af en toe afbarst.
Ook als er niets aan de hand was, wist ik dat er weer wat zou gaan gebeuren.
Of er was al iets gebeurd, en daar kwam ik dan later achter.

Het belangrijkste is dat jij nu tot rust komt.

:hug: Een dikke knuffel en alle goeds voor de toekomst.
Wat heerlijk om te horen, heel veel geluk gewenst!
@Anna2017,
Heel veel geluk op je nieuwe plekje! Het is je gegund!
Gefeliciteerd Anna :-D

Fijn voor je dat je zo snel een huisje gevonden hebt. Ik wens je veel geluk en plezier op je nieuwe stekkie :lol:
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Wat fijn Anna. Een nieuwe start. Het verdriet zal je nog weleens overvallen, want het is niet niks wat je hebt meegemaakt.
Laat het toe, en zoek steun bij de mensen die je vertrouwt.
Voor de toekomst gun ik je zeker een leuke man, hoewel niemand perfect is, was dit teveel.
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Gefeliciteerd Anna!
Veel geluk in je nieuwe huis. Een nieuwe start in je leven. Maak er wat moois van, maar dat gaat je wel lukken!
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven