Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

dinsdag 20 juni 2017 om 15:37
Je hebt gelijk natuurlijk is verdriet dan toegestaan en af en toe laat ik dat ook wel toe, van anderen krijg ik te horen dat ze het zo knap vinden hoe ik ermee omga, zelfs zijn ouders hadden tegen hem gezegd dat ze het knap vonden dat ik er nog ben, maar misschien laat ik mijn echte gevoel niet zien aan iedereen, ik probeer me vooral staande te houden op dit momentjaw schreef: ↑19-06-2017 11:46Wat je voor een relatie nodig hebt bij elkaar is vertrouwen. En dat is nu natuurlijk niet meer aanwezig. Als hij al jaren lang van alles bij elkaar heeft gelogen, dan zal dat niet zomaar opeens anders zijn. Wanneer jij bij hem blijft moet je accepteren dat jij altijd bij alles wat hij beweert je twijfels zal hebben, dat alles wat jij denkt te weten over zijn verleden anders zou kunnen zijn. Dus ook dat je nog jaren lang geconfronteerd gaat worden met alternatieve feiten.
Zoals je nu al merkt dat jouw gevoelens voor hem veranderd zijn, is het ook de vraag of dat ooit weer goed komt wanneer je continue geconfronteerd gaat worden met weer iets dat niet blijkt te kloppen.
Hij zal dus evengoed een schone start moeten maken qua relatie, omdat hij al genoeg heeft goed te maken met zijn familie.
Verdriet is gewoon toegestaan wanneer je relatie crasht.
Dankjewel voor je reactie

dinsdag 20 juni 2017 om 15:39
Fijn om te horen dat het jou zo goed heeft gedaan toen je de laatste plank van je parket had neergelegd, dat geeft mij ergens ook wat hoop!monsterpinguin schreef: ↑19-06-2017 09:36Ik ben zelf ook ooit uit een relatie gestapt die slecht voor mij was. Maar toen was dat huisje er eenmaal. En ik had wat spullen gekocht en net de laatste plank van m'n nieuwe parket gelegd, en kreeg een gevoel van voldoening en vrijheid dat moeilijk te beschijven is.
Tussen de regels door lees ik dat je alweer therapeutje aan het spelen bent, en hem hoop geeft dat het goed komt. Ik vind alles prima, maar als jij zegt "ik vind de stap zo eng", dan herinner ik je graag aan het spreekwoord: angst is een slechte raadgever.
Angst is een slechte raadgever.... bedankt dat je me eraan herinnerd, slaat de spijker op zn kop!
Klinkt misschien gek maar, je bericht is kort maar krachtig, het zet me echt aan het denken, dankjewel
dinsdag 20 juni 2017 om 15:40

dinsdag 20 juni 2017 om 15:52
Nee, ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Naast de gewone huisartsen hier, is er ook een pand waar van alles onder een dak zit, iets van 5 huisartsen, apotheek etc.
Hij zei dat hij zich ongeveer 15 jaar terug daar had ingeschreven, maar hij is er daarna nooit geweest(hij gaat echt nooit naar de huisarts) dus hij wist dat zijn huisarts in dat pand zit, maar welke van 5 dan zijn huisarts was wist die niet.
Dus ik zei bel maar allemaal bij langs en vraag maar als je er in het systeem staat.
Hij zou vorige week bellen, toen deed hij dat in de middag (zat ik naast hem) maar toen bleek dat hij niet meer kon bellen, dat kan alleen voor 12:30. ik zei tegen hem dat hij dat ook wel zelf even had kunnen bedenken....maar goed.
Toen heeft hij die ochtend daarna gebeld,(toen was ik ook thuis) die vrouw had gezegd dat hij beter even langs kon komen daar bij de receptie/balie en ze het dan zou uitzoeken en als hij er niet meer stond ingeschreven ze hem opnieuw zouden inschrijven.
Toen moest hij naar het werk dus is hij de volgende ochtend (ik ben niet mee gegaan) daarheen gegaan en zei hij dat hij niet meer stond ingeschreven, volgens de receptioniste waarschijnlijk omdat er verloop was geweest in de artsen (artsen weg gegaan) en hij waarschijnlijk bij een arts zat die weg is gegaan uit dat pand, hij zou daar ooit een brief van hebben moeten gekregen maar hij zei zelf die heb ik waarschijnlijk gewoon weggegooid. en is die dus uitgeschreven.
Maar, nu is hij echt ingeschreven en hij zou daar deze week via de post een brief over moeten krijgen en kan dan echt een afspraak maken.
Ja ik heb dus wel wat twijfels erbij.... Kan een arts je echt uitschrijven als hij van pand verhuisd en je reageert niet op een brief die daarover gaat? als een arts een nieuw pand heeft word je sowieso niet zomaar uitgeschreven, maar misschien moest iedereen na die brief reactie geven om ingeschreven te staan?
Ik denk eigenlijk dat hij zich gewoon nooit heeft ingeschreven, en dat hij dus daarom nooit naar de huisarts ging!
word er alweer raar van als ik er aan denk dat dit ook wel weer een leugen kan zijn, kortom....tijd voor een eigen plekje

dinsdag 20 juni 2017 om 15:52
Nee, ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Naast de gewone huisartsen hier, is er ook een pand waar van alles onder een dak zit, iets van 5 huisartsen, apotheek etc.
Hij zei dat hij zich ongeveer 15 jaar terug daar had ingeschreven, maar hij is er daarna nooit geweest(hij gaat echt nooit naar de huisarts) dus hij wist dat zijn huisarts in dat pand zit, maar welke van 5 dan zijn huisarts was wist die niet.
Dus ik zei bel maar allemaal bij langs en vraag maar als je er in het systeem staat.
Hij zou vorige week bellen, toen deed hij dat in de middag (zat ik naast hem) maar toen bleek dat hij niet meer kon bellen, dat kan alleen voor 12:30. ik zei tegen hem dat hij dat ook wel zelf even had kunnen bedenken....maar goed.
Toen heeft hij die ochtend daarna gebeld,(toen was ik ook thuis) die vrouw had gezegd dat hij beter even langs kon komen daar bij de receptie/balie en ze het dan zou uitzoeken en als hij er niet meer stond ingeschreven ze hem opnieuw zouden inschrijven.
Toen moest hij naar het werk dus is hij de volgende ochtend (ik ben niet mee gegaan) daarheen gegaan en zei hij dat hij niet meer stond ingeschreven, volgens de receptioniste waarschijnlijk omdat er verloop was geweest in de artsen (artsen weg gegaan) en hij waarschijnlijk bij een arts zat die weg is gegaan uit dat pand, hij zou daar ooit een brief van hebben moeten gekregen maar hij zei zelf die heb ik waarschijnlijk gewoon weggegooid. en is die dus uitgeschreven.
Maar, nu is hij echt ingeschreven en hij zou daar deze week via de post een brief over moeten krijgen en kan dan echt een afspraak maken.
Ja ik heb dus wel wat twijfels erbij.... Kan een arts je echt uitschrijven als hij van pand verhuisd en je reageert niet op een brief die daarover gaat? als een arts een nieuw pand heeft word je sowieso niet zomaar uitgeschreven, maar misschien moest iedereen na die brief reactie geven om ingeschreven te staan?
Ik denk eigenlijk dat hij zich gewoon nooit heeft ingeschreven, en dat hij dus daarom nooit naar de huisarts ging!
word er alweer raar van als ik er aan denk dat dit ook wel weer een leugen kan zijn, kortom....tijd voor een eigen plekje

dinsdag 20 juni 2017 om 15:54
aquariusje7700 schreef: ↑18-06-2017 18:19Zoals ik al eerder zei was dit te verwachten. Hij gaat waarschijnlijk een lang traject aan psychische hulpverlening tegemoet en de vraag is of je dat met hem mee wilt maken of dat je nu vertrekt. Ben je daar al uit voor jezelf?
Hij is al zover dat hij open kaart speelt over bijna alles, behalve zijn online contacten met jonge tienermeisjes. Daar kán hij nog niets mee omdat dat sowieso té groot is en niet alleen jou daarmee definitief kwijt is, maar misschien wel iedereen.
Ja.. zolang hij geen antwoord op die vraag heeft kan ik sowieso niet verder... want dan ga ik me altijd afvragen wat het antwoord zal zijn...

dinsdag 20 juni 2017 om 16:03
Hij vertelde een paar dagen terug dat hij een keer hulp heeft gehad van de GGZ, voor dingen in het verleden enzo.
Ik zal hem straks eens vragen hoelang dat geleden is, als hij zegt 5 jaar geleden dan klopt er iets niet, aangezien je dan echt wel een doorverwijzing nodig hebt van je huisarts! en hij zegt dat hij al 15 jaar niet bij de huisarts is geweest, dan klopt er duidelijk iets niet aan zijn verhaal.

dinsdag 20 juni 2017 om 16:04
Wat fijn Anna om te lezen dat je al zoveel wachttijd hebt opgebouwd. Dan kun je ook echt straks snel een eigen woning betrekken.
Is het voor je werk een idee om de teammanager in vertrouwen te nemen en dat die het aan de groep doorgeeft? Dit is heftig en echt waar, de klap komt nog hoor. Je zit er nog middenin.
Onderschat straks de datum niet waarop je eigenlijk had moeten gaan trouwen. En de dagen en weken daarna.
Nu sta je nog op standje shock en overleven, maar als dat is uitgewerkt, dan kunnen ze je waarschijnlijk opvegen. Wees dat eigenlijk voor en zoek nu al hulp voor wat je overkomt allemaal.
Is het voor je werk een idee om de teammanager in vertrouwen te nemen en dat die het aan de groep doorgeeft? Dit is heftig en echt waar, de klap komt nog hoor. Je zit er nog middenin.
Onderschat straks de datum niet waarop je eigenlijk had moeten gaan trouwen. En de dagen en weken daarna.
Nu sta je nog op standje shock en overleven, maar als dat is uitgewerkt, dan kunnen ze je waarschijnlijk opvegen. Wees dat eigenlijk voor en zoek nu al hulp voor wat je overkomt allemaal.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 16:17
0.33% gewijzigd

dinsdag 20 juni 2017 om 16:08
Lieve helpende zorgzame Anna.Anna2017 schreef: ↑20-06-2017 16:03Hij vertelde een paar dagen terug dat hij een keer hulp heeft gehad van de GGZ, voor dingen in het verleden enzo.
Ik zal hem straks eens vragen hoelang dat geleden is, als hij zegt 5 jaar geleden dan klopt er iets niet, aangezien je dan echt wel een doorverwijzing nodig hebt van je huisarts! en hij zegt dat hij al 15 jaar niet bij de huisarts is geweest, dan klopt er duidelijk iets niet aan zijn verhaal.
Dit is niet langer aan jou. Hij liegt, heeft gelogen en zal blijven liegen. Hij weet niet beter.
Laat het bij hem. Wat zou het jou nu kunnen schelen of je hem opnieuw op een leugen betrapt. Het is klaar. Echt klaar. Ik lees het aan je posts.
Verspil geen energie met zoeken naar weer een nieuwe leugen. Hem opnieuw klemzetten of betrappen.
Ik snap dat je dit wilt hoor. Dat snap ik echt. Ik wil nu alleen jouw lieve, meehelpende, zorgzame Doreia zijn die JOU graag op poten heeft. En dan liggen de prioriteiten niet bij dit soort zaken.

dinsdag 20 juni 2017 om 16:18
Ik zou een mail rondsturen. Hierbij laat ik jullie weten dat mijn huwelijk met ..... niet doorgaat. Op het laatste moment zijn er ontwikkelingen geweest waardoor wij samen geen toekomst meer zagen. Ik ben erg verdrietig en vraag jullie om mijn wens dat ik geen vragen wil beantwoorden, te respecteren.
dinsdag 20 juni 2017 om 16:31
Bij onze huisartsenpraktijk zijn er in een aantal jaren tijd vier huisartsen weg gegaan en we werden altijd gewoon over geschreven naar de nieuwe huisarts.
Zo kun je toch geen relatie met iemand hebben? De hele tijd het gevoel hebben dat hij liegt (wat ik ook snap) en hem niet vertrouwen. Je verdient zoveel beter, sterkte!
Zo kun je toch geen relatie met iemand hebben? De hele tijd het gevoel hebben dat hij liegt (wat ik ook snap) en hem niet vertrouwen. Je verdient zoveel beter, sterkte!

dinsdag 20 juni 2017 om 16:34
Hmm ja jullie hebben gelijk.... Het is klaar inderdaad, ik moet geen detective meer gaan spelen.
Dat is verspilde energie, dan kan ik nog zolang doorgaan en doorgaan en komen er alleen maar meer leugens bij en dat veranderd de situatie niet. Daar moet ik mee stoppen inderdaad en de energie in andere dingen stoppen!
Dat is verspilde energie, dan kan ik nog zolang doorgaan en doorgaan en komen er alleen maar meer leugens bij en dat veranderd de situatie niet. Daar moet ik mee stoppen inderdaad en de energie in andere dingen stoppen!

dinsdag 20 juni 2017 om 16:48
Bedankt voor je lieve en helpende berichten Doreia
Ik heb mijn teamleider al een bericht gestuurd, omdat hij gisteren vroeg als ik een extra dienst kon werken.
Ik heb hem gestuurd dat de trouwerij niet doorgaat wegens omstandigheden en ik mijn vrije dagen t/m vandaag liever nog even vrij wou houden omdat ik de rust nu wel even kon gebruiken.
Zijn reactie was dat hij het begreep en me veel sterkte wenst.
Ja wat je zegt klopt wel, ik sta op standje shock en overleven, ik ben nu zo bezig om met verstand te laten spreken en mijzelf op de been te houden, want ik ben bang dat ik anders volledig instort en straks overspannen in de ziektewet kom, en dat wil ik niet natuurlijk.
Inderdaad de datum.... gisteren zei ik tegen mijn vriend: zou die datum ooit nog normaal kunnen worden? en barstte ik in tranen uit
Stel een collega van jullie zou zoiets overkomen, hadden jullie een mail met korte uitleg dan gewaardeerd? of hadden jullie het meer gewaardeerd als de uitleg zou komen nadat je een vraag had gesteld over de bruiloft, bijv: en de jurk al helemaal af? en dan als antwoord: euhm...de trouwerij gaat niet door.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden waarderen van een collega, ik wil namelijk geen medelijden oid.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.....nogmaals, heel erg bedankt iedereen hier, jullie hebben half niet door hoeveel steun ik krijg vanuit dit forum, het is fijn omdat jullie ons niet persoonlijk kennen, dus een mening hebben doordat je er buiten staat. dat is vaak toch anders dan mensen die dichtbij staan en ons alle twee persoonlijk kennen.
vanavond maar even een filmpje met
hihi

Ik heb mijn teamleider al een bericht gestuurd, omdat hij gisteren vroeg als ik een extra dienst kon werken.
Ik heb hem gestuurd dat de trouwerij niet doorgaat wegens omstandigheden en ik mijn vrije dagen t/m vandaag liever nog even vrij wou houden omdat ik de rust nu wel even kon gebruiken.
Zijn reactie was dat hij het begreep en me veel sterkte wenst.
Ja wat je zegt klopt wel, ik sta op standje shock en overleven, ik ben nu zo bezig om met verstand te laten spreken en mijzelf op de been te houden, want ik ben bang dat ik anders volledig instort en straks overspannen in de ziektewet kom, en dat wil ik niet natuurlijk.
Inderdaad de datum.... gisteren zei ik tegen mijn vriend: zou die datum ooit nog normaal kunnen worden? en barstte ik in tranen uit
Stel een collega van jullie zou zoiets overkomen, hadden jullie een mail met korte uitleg dan gewaardeerd? of hadden jullie het meer gewaardeerd als de uitleg zou komen nadat je een vraag had gesteld over de bruiloft, bijv: en de jurk al helemaal af? en dan als antwoord: euhm...de trouwerij gaat niet door.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden waarderen van een collega, ik wil namelijk geen medelijden oid.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.....nogmaals, heel erg bedankt iedereen hier, jullie hebben half niet door hoeveel steun ik krijg vanuit dit forum, het is fijn omdat jullie ons niet persoonlijk kennen, dus een mening hebben doordat je er buiten staat. dat is vaak toch anders dan mensen die dichtbij staan en ons alle twee persoonlijk kennen.

vanavond maar even een filmpje met

dinsdag 20 juni 2017 om 16:53
Het zal moeilijk zijn, want je kunt dat boek niet zomaar dicht slaan en er zullen vaak herinneringen boven komen waardoor je weer over iets gaat twijfelen, maar ik ben het volledig met de rest eens. Het is klaar en je kwelt jezelf ermee, terwijl het helaas niets oplost.Anna2017 schreef: ↑20-06-2017 16:34Hmm ja jullie hebben gelijk.... Het is klaar inderdaad, ik moet geen detective meer gaan spelen.
Kijk, zou het nog wat oplossen, voor jou of voor hem, dan heeft het detective spelen (om die term te gebruiken) nog enig nut. Dan is het pijnlijk maar hoop je met het naar boven halen van de waarheid iets te bereiken. Dat is nu niet het geval.
Voor jou is er al genoeg gebeurt en je moet nu eerst je leven zonder hem goed op poten krijgen. Loskoppelen, je eigen plek en dan ook nog rouw verwerking. Want je zit nu vast in de overlevingsmodus.
Pas daarna kun je, als je en hij het uberhaupt willen, nog wat voor elkaar betekenen. Door het gedeelde verleden kan hij er wat aan hebben, als hij echt in therapie is en stappen zet. Dan zou het voor hem goed zijn om in die fase meer open kaart te spelen. Dan kan hij het verleden afsluiten. Bij elk verslavingstraject komt zo'n moment, als je gaat afkicken. Maar de vraag is of hij aan afkicken echt gaat beginnen...
En los daarvan moet jij er dan iets aan hebben. Jij bent hem niets verplicht. Maar het zou over een tijdje misschien wel kunnen helpen voor jou als hij inderdaad zo ver is en dat je dan op onbeantwoorde vragen nog wat antwoord krijgt. Want hoe je het went of keert, die dingen zullen nog wel door je hoofd blijven spoken.
De kunst wordt nu voor jou om te zorgen dat je iedere dag gewoon een beetje meer afstand neemt, waardoor het je minder gaat raken. En dat jouw leven elke dag een beetje meer om andere dingen gaat draaien. Sterkte!

dinsdag 20 juni 2017 om 18:11
Je werkt in de zorg. Is het een idee om het tijdens een vergadering te melden anders?
Zelf zou ik niet na een belangstellende vraag zo'n antwoord krijgen. Da geeft mij een ongemakkelijk gevoel, want dan voel ik me schuldig dat ik het je heb moeten laten vertellen aan mij terwijl ik slechts mee wilde doen in de voorpret voor de bruiloft.
En na 1 persoon dit te hebben gemeld, zal heel snel de 'roddel' rondgaan in het team. En verhalen een eigen leven misschien gaan leiden. Kortom, ik zou zeggen: wees alles en iedereen voor en meld datgene wat Pluisi schreef. Mooi, kort en bondig en precies wat je wilt en verwacht van je collega's. Geeft ook geen ongemakkelijke olifant in de kamer.
Sterkte vrouw, echt waar, het komt goed> Maar nu nog even doorbijten tot alles ontrafeld en uit elkaar is gehaald tussen jullie.
Zelf zou ik niet na een belangstellende vraag zo'n antwoord krijgen. Da geeft mij een ongemakkelijk gevoel, want dan voel ik me schuldig dat ik het je heb moeten laten vertellen aan mij terwijl ik slechts mee wilde doen in de voorpret voor de bruiloft.
En na 1 persoon dit te hebben gemeld, zal heel snel de 'roddel' rondgaan in het team. En verhalen een eigen leven misschien gaan leiden. Kortom, ik zou zeggen: wees alles en iedereen voor en meld datgene wat Pluisi schreef. Mooi, kort en bondig en precies wat je wilt en verwacht van je collega's. Geeft ook geen ongemakkelijke olifant in de kamer.
Sterkte vrouw, echt waar, het komt goed> Maar nu nog even doorbijten tot alles ontrafeld en uit elkaar is gehaald tussen jullie.

dinsdag 20 juni 2017 om 21:24
Ik heb een collega die op dit moment grote problemen heeft in haar huwelijk. Ze heeft dat tegen een paar mensen kort verteld, zonder uit te leggen wat er aan de hand is. Ze vertelde simpelweg dat ze er weinig over kwijt wilde. Ik waardeerde het erg dat ze me erover in vertrouwen nam en uiteraard respecteer ik helemaal dat ze er verder niets over kwijt wil. Het gaat mij immers ook niets aan!Anna2017 schreef: ↑20-06-2017 16:48
Dat zou ik ook tegen je collega's zeggen: dat de trouwerij niet doorgaat en dat je er niet veel over kwijt wil en er liever niet over praat.
Dat vind ik ook een volwassen manier van doen.
Beter een half motto....

dinsdag 20 juni 2017 om 21:30
Ik zou dit via een email doen. Dan is iedereen in elk geval op de hoogte en je voorkomt er mee dat er indianenverhalen rondgaan. Nu horen ze het van jouw, dat lijkt mij veel fijner dan dat ze het via via horen. Want dat gaat dan toch gebeuren, je zal nooit iedereen tegelijk kunnen inlichten.
Het lijkt mij veel pijnlijker als ze over je trouwerij beginnen en je dán moet zeggen dat het niet doorgaat. Ieder normaal mens zal snappen dat zoiets niet zomaar gebeurd, en dat het te pijnlijk is om dit 100 x te moeten vertellen.
Het lijkt mij veel pijnlijker als ze over je trouwerij beginnen en je dán moet zeggen dat het niet doorgaat. Ieder normaal mens zal snappen dat zoiets niet zomaar gebeurd, en dat het te pijnlijk is om dit 100 x te moeten vertellen.

dinsdag 20 juni 2017 om 22:29
Het idee van tijdens een vergadering vind ik ook niet slecht. En anders zou ik een mail sturen, mss als inleiding dat je niet goed weet hoe je het moet zeggen en dat dit je de beste oplossing leek, omdat het te pijnlijk is om tegen iedereen persoonlijk te zeggen?
Verder wou ik je nog eens een dikke
geven. En idd, geen energie meer steken in hem op nieuwe leugens betrappen als je niet van plan bent om de relatie nog te proberen te redden. Laat hem liegen over de huisarts, hij bewijst er eens te meer mee dat hij je vertrouwen niet waard is. Stop je energie in mensen die dat wél zijn.
Verder wou ik je nog eens een dikke

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
dinsdag 20 juni 2017 om 23:21
Ik zou wél zo snel mogelijk iedereen die voor de bruiloft was uitgenodigd, op de hoogte brengen! Als jij dit te moeilijk of te confronterend vindt, kun je het bv. via je moeder of je leidinggevende doen. Maar wachten totdat iemand er toevallig naar vraagt kun je echt niet maken. Die gasten zijn namelijk ook bezig met voorbereidingen: vrij vragen, oppas regelen, kleding, kado. Ik zou echt boos zijn als ik dan min of meer toevallig zou horen dat het feest niet doorgaat. Bovendien heb je dan minder overzicht van wie het wel en niet weet, waardoor de kans groter wordt dat mensen voor niks komen omdat je ze helemáál bent vergeten af te zeggen.

dinsdag 20 juni 2017 om 23:27
het ging me er in de vorige post even om hoe ik dat het beste aan collega's kon vertellen, andere gasten zijn allemaal op de hoogte inmiddelsLariba schreef: ↑20-06-2017 23:21Ik zou wél zo snel mogelijk iedereen die voor de bruiloft was uitgenodigd, op de hoogte brengen! Als jij dit te moeilijk of te confronterend vindt, kun je het bv. via je moeder of je leidinggevende doen. Maar wachten totdat iemand er toevallig naar vraagt kun je echt niet maken. Die gasten zijn namelijk ook bezig met voorbereidingen: vrij vragen, oppas regelen, kleding, kado. Ik zou echt boos zijn als ik dan min of meer toevallig zou horen dat het feest niet doorgaat. Bovendien heb je dan minder overzicht van wie het wel en niet weet, waardoor de kans groter wordt dat mensen voor niks komen omdat je ze helemáál bent vergeten af te zeggen.