Vermoedelijke tijdverspiller
dinsdag 5 oktober 2021 om 19:28
Na bijna een jaar liefdesverdriet, die langzaam is verdwenen, leerde ik via een kennis een man kennen die voorzichtig toenadering zocht via sociale media. Voor het eerst was ik terug nieuwsgierig naar iemand, ook al was ik het eerste moment doodsbang vanbinnen (liet ik hem niet merken) maar ik verzamelde al mijn moed om me toch terug open te stellen.
Hij vroeg me enkele weken geleden om wat te gaan drinken en ik heb ingestemd.
Door onze drukke agenda's konden we pas deze zaterdag, maar toch hebben we elkaar ondertussen al eens heel kort gezien - we waren toevallig in elkaars buurt terwijl we elk met onze eigen vrienden gingen uiteten, en we hebben daarna elkaar ontmoet om nog een slaapmutsje te drinken. Het was kort maar heel gezellig en hij gaf sindsdien meerdere keren aan erg uit te kijken naar onze "officiële" date. We appen dagelijks, niet urenlang maar wel leuke conversaties over vanalles en nog wat. Het deed me goed omdat hij niet te opdringerig was en me niet het gevoel gaf slechte bedoelingen te hebben, maar oprechte interesse.
Voorbije vrijdagvoormiddag werden terug wat leuke appjes over en weer gestuurd. Ik vroeg 2 uurtjes later wat zijn plannen voor het weekend waren en ik kreeg geen antwoord. De dag erna stuurde ik nog een berichtje waarop hij een kort, nietszeggend antwoord stuurde. Ik heb nog een poging gedaan maar gezien hij daar ook kortaf op antwoordde en verder geen moeite deed om het gesprek levendig te houden heb ik het opgegeven. Ik krijg af en toe een like of reactie op mijn foto's of verhalen op Instagram maar daar blijft het dan ook bij. Misschien maak ik me druk om niks maar mijn buikgevoel vertelt me dat hij deze zaterdag zal cancellen met een of ander smoesje. Ergens wil ik mij er niet druk in maken en denk ik "boy, bye! Your loss" en besef ik dat het beter is dat ik het vroeg genoeg weet dat deze man niet de juiste is, maar na zoveel teleurstellingen ben ik de datingwereld, mannen en hun onverklaarbaar gedrag zo ontzettend moe. Ik verlang naar iemand die helemaal voor me gaat zonder gedoe en zonder spelletjes, maar het lijkt alsof niemand nog normaal is.
Ik denk dat het beter is dat ik hem niet meer contacteer, maar ik blijf wel zitten met de vraag "waarom". Waarom vraagt hij me uit, doet hij nog een week enthousiast nadat hij me heeft gezien, om dan opeens te gaan "slow faden" (ja, ook dit is een term in de datinghel!)? Ik wil niet denken dat het aan mezelf ligt maar ik kan een boek vullen met date-horrorverhalen dus ik moet eerlijk gezegd heel hard mijn best doen om niet aan mezelf te gaan twijfelen
ik kon vroeger altijd goed om met teleurstellingen maar nu begint het na al die jaren toch wat aan mijn zelfvertrouwen te knagen.
Bedankt dat ik terug even mijn hart mocht luchten!
Hij vroeg me enkele weken geleden om wat te gaan drinken en ik heb ingestemd.
Door onze drukke agenda's konden we pas deze zaterdag, maar toch hebben we elkaar ondertussen al eens heel kort gezien - we waren toevallig in elkaars buurt terwijl we elk met onze eigen vrienden gingen uiteten, en we hebben daarna elkaar ontmoet om nog een slaapmutsje te drinken. Het was kort maar heel gezellig en hij gaf sindsdien meerdere keren aan erg uit te kijken naar onze "officiële" date. We appen dagelijks, niet urenlang maar wel leuke conversaties over vanalles en nog wat. Het deed me goed omdat hij niet te opdringerig was en me niet het gevoel gaf slechte bedoelingen te hebben, maar oprechte interesse.
Voorbije vrijdagvoormiddag werden terug wat leuke appjes over en weer gestuurd. Ik vroeg 2 uurtjes later wat zijn plannen voor het weekend waren en ik kreeg geen antwoord. De dag erna stuurde ik nog een berichtje waarop hij een kort, nietszeggend antwoord stuurde. Ik heb nog een poging gedaan maar gezien hij daar ook kortaf op antwoordde en verder geen moeite deed om het gesprek levendig te houden heb ik het opgegeven. Ik krijg af en toe een like of reactie op mijn foto's of verhalen op Instagram maar daar blijft het dan ook bij. Misschien maak ik me druk om niks maar mijn buikgevoel vertelt me dat hij deze zaterdag zal cancellen met een of ander smoesje. Ergens wil ik mij er niet druk in maken en denk ik "boy, bye! Your loss" en besef ik dat het beter is dat ik het vroeg genoeg weet dat deze man niet de juiste is, maar na zoveel teleurstellingen ben ik de datingwereld, mannen en hun onverklaarbaar gedrag zo ontzettend moe. Ik verlang naar iemand die helemaal voor me gaat zonder gedoe en zonder spelletjes, maar het lijkt alsof niemand nog normaal is.
Ik denk dat het beter is dat ik hem niet meer contacteer, maar ik blijf wel zitten met de vraag "waarom". Waarom vraagt hij me uit, doet hij nog een week enthousiast nadat hij me heeft gezien, om dan opeens te gaan "slow faden" (ja, ook dit is een term in de datinghel!)? Ik wil niet denken dat het aan mezelf ligt maar ik kan een boek vullen met date-horrorverhalen dus ik moet eerlijk gezegd heel hard mijn best doen om niet aan mezelf te gaan twijfelen
Bedankt dat ik terug even mijn hart mocht luchten!
woensdag 6 oktober 2021 om 06:50
Klopt, heb ik ook al gedacht dat ik met dit gedrag geen fijne toekomst zie
woensdag 6 oktober 2021 om 08:16
Als elke volgende date de mislukkingen uit het verleden moet goed maken, dan zijn de verwachtingen ten aanzien van iemand die je 1x in een glimp hebt gezien echt wel toren hoog.
Pas over een paar weken tijd is voor mij wel een signaal dat daten in het leven van de ander echt 0,0 prio heeft en vooral leuk is voor erbij. Wanneer jouw insteek het vinden van een levenspartner die alles uit het verleden goed maakt is, dan zit je sowieso mbt interesse en verwachtingen mijlen ver uit elkaar.
Daar heeft niemand schuld aan, maar het is wel goed om je te realiseren dat daten in het begin voor veel mensen een heel vrijblijvende aangelegenheid is. Wanneer jouw geluk en eigenwaarde daar deel van afhankelijk is, dan bevindt je je wel in een benarde en niet benijdbare positie.
Als je er niet wat luchtiger in kunt staan, dan zou ik je aanraden om er niet op deze manier mee door te gaan. Zoek een leuk hobby waar je mensen ontmoet of ga serieus aan de slag via een bemiddelsbureau die jou mannen aanbiedt met dezelfde insteek als jij.
Sociale media en tinder zijn niet jouw media.
Concreet gedrag zegt 100X meer dan een uitleg. Maar blijven vragen naar het waarom gaat je helemaal niets opleveren.
Pas over een paar weken tijd is voor mij wel een signaal dat daten in het leven van de ander echt 0,0 prio heeft en vooral leuk is voor erbij. Wanneer jouw insteek het vinden van een levenspartner die alles uit het verleden goed maakt is, dan zit je sowieso mbt interesse en verwachtingen mijlen ver uit elkaar.
Daar heeft niemand schuld aan, maar het is wel goed om je te realiseren dat daten in het begin voor veel mensen een heel vrijblijvende aangelegenheid is. Wanneer jouw geluk en eigenwaarde daar deel van afhankelijk is, dan bevindt je je wel in een benarde en niet benijdbare positie.
Als je er niet wat luchtiger in kunt staan, dan zou ik je aanraden om er niet op deze manier mee door te gaan. Zoek een leuk hobby waar je mensen ontmoet of ga serieus aan de slag via een bemiddelsbureau die jou mannen aanbiedt met dezelfde insteek als jij.
Sociale media en tinder zijn niet jouw media.
Concreet gedrag zegt 100X meer dan een uitleg. Maar blijven vragen naar het waarom gaat je helemaal niets opleveren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 6 oktober 2021 om 08:26
Jij kent die man nauwelijks en wij kennen m nog veel minder. Het kan zijn dat je de eerste keer in het echt iets bent tegengevallen en hij nu minder enthousiast is. Het kan zijn dat je de eerste keer in het echt zo’n verpletterende indruk hebt gemaakt dat hij nu een beetje zenuwachtig is en daardoor anders over komt. Het kan zijn dat hij een ander heeft ontmoet, het kan zijn dat hij mega druk is. Het kan zijn dat hij niet al te happig is op hele app gesprekken met iemand die je nog niet in het echt kent, en liever wat gespreksonderwerpen over houdt voor de date.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 06:50Klopt, heb ik ook al gedacht dat ik met dit gedrag geen fijne toekomst zie
Kortom: als je het niet vraagt ga je het nooit weten.
Ik zou zonder al te super hoge verwachtingen toch op die date gaan. Wat heb je te verliezen? Als het niet leuk is kan je altijd nog opstappen.
woensdag 6 oktober 2021 om 10:02
Ha, zoals ik dus vermoedde: hij appt me net om af te zeggen. Hij gebruikt zijn werk als excuus, opeens wordt hij opgeroepen voor een "meeting met de nachtdienst want er zijn onderhandelingen die stroef verlopen". Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen, zichzelf zo interessant willen doen lijken terwijl het gewoon een lafaard is.
Advies gevraagd: Antwoord ik? En hoe?
woensdag 6 oktober 2021 om 10:29
Niet. Verder gaan met je leven.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 10:02Ha, zoals ik dus vermoedde: hij appt me net om af te zeggen. Hij gebruikt zijn werk als excuus, opeens wordt hij opgeroepen voor een "meeting met de nachtdienst want er zijn onderhandelingen die stroef verlopen". Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen, zichzelf zo interessant willen doen lijken terwijl het gewoon een lafaard is.
3x Nadenken wanneer hij ooit nog in de lucht.
Je doet zelf met je reageren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 6 oktober 2021 om 10:31
Ik zou wel wat terug sturen.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 10:02Ha, zoals ik dus vermoedde: hij appt me net om af te zeggen. Hij gebruikt zijn werk als excuus, opeens wordt hij opgeroepen voor een "meeting met de nachtdienst want er zijn onderhandelingen die stroef verlopen". Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen, zichzelf zo interessant willen doen lijken terwijl het gewoon een lafaard is.
Iets van dat ik dat al had verwacht van hem. En dat jij dat helemaal prima vindt maar dat hij ook best eerlijk mocht zeggen dat hij niet meer verder wilde daten. Wel zo netjes.
En dan verder gaan met mijn leven.
woensdag 6 oktober 2021 om 11:25
Je gaat dan dus toch wachten op een datum ergens. Ik zou echt zelf dit afkappen en duidelijk ook.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 11:20Ik ga niet antwoorden, zoals esmeralda en P80 zeggen: laat hem maar komen met een nieuwe datum. Zo niet dan is het klaar.
woensdag 6 oktober 2021 om 11:54
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij nog met een nieuwe datum gaat komen, ik wou hier eerder mee zeggen "eens zien wat hij doet". Misschien schrikt hij dat ik niet reageer en vraagt hij meteen of het een ander keertje past, maar ik ga er alleszins niet op zitten wachten en hij hoeft er morgen ook niet meer om te vragen.FeeLucifer01 schreef: ↑06-10-2021 11:25Je gaat dan dus toch wachten op een datum ergens. Ik zou echt zelf dit afkappen en duidelijk ook.
woensdag 6 oktober 2021 om 12:00
Ik krijg een beetje het gevoel dat je blijft hopen dat deze kikker nog in een prins verandert.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 11:54Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij nog met een nieuwe datum gaat komen, ik wou hier eerder mee zeggen "eens zien wat hij doet". Misschien schrikt hij dat ik niet reageer en vraagt hij meteen of het een ander keertje past, maar ik ga er alleszins niet op zitten wachten en hij hoeft er morgen ook niet meer om te vragen.
Wanneer je geneigd bent om er toch mee bezig te blijven, terwijl je eigenlijk al weet dat dit niet de persoon is voor jou, dan kan je hem ook gewoon blokkeren. Mensen laten in het begin hun beste kan zien en zijn beste kant maakt al een heel moeilijk gedoe om de eerste date. Beter dan dit gaat het echt niet worden, zelfs niet na een veelvuldig sorry en ik kan dan en dan. Deleten, blokker, tijd en ruimte maken voor mensen en dingen die wel de moeite waard zijn. Blijf er niet te lang in hangen en maak het niet zwaar.
woensdag 6 oktober 2021 om 12:28
Nee hoor, denk ik niet. Vroeger ging ik dit wel gedacht hebben maar heb al wat pijnlijke lessen geleerd. Ik kan nu gewoon de teleurstelling moeilijk verbergen omdat ik mijn hoop en geloof steeds een stukje verlies, ik wil zo graag het geluk eens vinden. En met het cliché advies die ik hierboven ergens zag met "zoek een hobby" ben ik niks mee, ik heb een leven met hobby's, vrienden, een job enz waar ik best tevreden mee ben, ik mis het alleen om het met iemand te delen en de weg om die te vinden ligt vol obstakels waar ik de energie steeds moeilijker kan voor vinden om deze te overwinnen.viva-amber schreef: ↑06-10-2021 12:00Ik krijg een beetje het gevoel dat je blijft hopen dat deze kikker nog in een prins verandert.
Wanneer je geneigd bent om er toch mee bezig te blijven, terwijl je eigenlijk al weet dat dit niet de persoon is voor jou, dan kan je hem ook gewoon blokkeren. Mensen laten in het begin hun beste kan zien en zijn beste kant maakt al een heel moeilijk gedoe om de eerste date. Beter dan dit gaat het echt niet worden, zelfs niet na een veelvuldig sorry en ik kan dan en dan. Deleten, blokker, tijd en ruimte maken voor mensen en dingen die wel de moeite waard zijn. Blijf er niet te lang in hangen en maak het niet zwaar.
woensdag 6 oktober 2021 om 13:31
Ik app in dat soort gevallen 'ok' en verder niks. Niet dat ik aan het daten ben, ben net 25 jaar getrouwd, maar als familie of vrienden op een lullige manier afzeggen. Dan ligt de bal bij hun en je reactie is voor velerlei uitleg vatbaar. Bovendien, heel praktisch, weten ze dan dat je het bericht hebt gehad en dus niet op de afgesproken tijd voor niks ergens bent.
woensdag 6 oktober 2021 om 13:33
Het geluk zit niet in een ander en zeker niet in iemand die nooit tijd heeft.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 12:28Nee hoor, denk ik niet. Vroeger ging ik dit wel gedacht hebben maar heb al wat pijnlijke lessen geleerd. Ik kan nu gewoon de teleurstelling moeilijk verbergen omdat ik mijn hoop en geloof steeds een stukje verlies, ik wil zo graag het geluk eens vinden. En met het cliché advies die ik hierboven ergens zag met "zoek een hobby" ben ik niks mee, ik heb een leven met hobby's, vrienden, een job enz waar ik best tevreden mee ben, ik mis het alleen om het met iemand te delen en de weg om die te vinden ligt vol obstakels waar ik de energie steeds moeilijker kan voor vinden om deze te overwinnen.
Al die weken dat hij niet kon had je ook met een ander kunnen daten die wel tijd heeft.
woensdag 6 oktober 2021 om 13:37
Klopt al had to zelf ook drukke agenda
Kunst is niet teveel waarde hechten en verwachtingen hebben in dit soort gevallen , maak het niet groter dan het is ,
Gewoon je eigen dingen doen en dit toch iets luchtiger proberen te zien
Zodat je dit zoals iemand schreef allemaal mee neemt als ballast voor toekomstige dates
Maar lullig is het wel
Kunst is niet teveel waarde hechten en verwachtingen hebben in dit soort gevallen , maak het niet groter dan het is ,
Zodat je dit zoals iemand schreef allemaal mee neemt als ballast voor toekomstige dates
Maar lullig is het wel
woensdag 6 oktober 2021 om 13:39
Ja, vreselijk hoor een beetje ervaring en nog go's mee nemen maar een volgende date.Esmeralda9 schreef: ↑06-10-2021 13:37Klopt al had to zelf ook drukke agenda
Maar lullig is het wel
woensdag 6 oktober 2021 om 13:40
Prachtige topictitel. Ik heb heel de tijd een soort Baantjer boek in gedachten: De Cock en de Vermoedelijke Tijdverspiller.
Rechercheur de Cock (met ceeooceekaa) is belast met het onderzoek naar een serieteleursteller die vrouwen het hoofd op hol brengt en gemaakte afspraken niet nakomt.
Rechercheur de Cock (met ceeooceekaa) is belast met het onderzoek naar een serieteleursteller die vrouwen het hoofd op hol brengt en gemaakte afspraken niet nakomt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 6 oktober 2021 om 13:43
Meerdere lijntjes uit gooien en meerdere mensen daten, dan sta je er misschien ook minder zwaar in. De tijd nemen om de andere te leren kennen, voordat je de persoon ziet al degene met wie je alles gaat delen. De ander moet dat ook waard zijn en wanneer blijkt dat iemand dat niet is, dan is het tijd om los te laten en verder te daten.
woensdag 6 oktober 2021 om 14:13
Eerlijk gezegd denk ik dat hij het wel prima vindt dat jij niet reageert. Geen drama, lekker makkelijk.PeppermintPatty schreef: ↑06-10-2021 11:54Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij nog met een nieuwe datum gaat komen, ik wou hier eerder mee zeggen "eens zien wat hij doet". Misschien schrikt hij dat ik niet reageer en vraagt hij meteen of het een ander keertje past, maar ik ga er alleszins niet op zitten wachten en hij hoeft er morgen ook niet meer om te vragen.
woensdag 6 oktober 2021 om 14:45
Schrijven is toevallig een hobby van me, bedankt voor het idee!Chienandalou schreef: ↑06-10-2021 13:40Prachtige topictitel. Ik heb heel de tijd een soort Baantjer boek in gedachten: De Cock en de Vermoedelijke Tijdverspiller.