verschrikkelijk

31-10-2011 13:47 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
het naakt slapen is nog even de vraag he en ik kan me wel voorstellen dat je verstijfd en aan alles twijfelt. Denk dat zij zich dezelfde dingen heeft afgevraagd, hoe heeft dit kunnen gebeuren. Ik vind het niet fair om haar dan te veroordelen en ik denk dat je degenen die dit op deze manier hebben meegemaakt te kort doet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
en wat TO nou wel of niet gedaan heeft, wel of niet naakt heeft geslapen, te veel gedronken of wat dan ook, die gozer had niks in haar kamer en in haar bed te zoeken
.
Als je niet naakt slaapt kan niemand zomaar zijn *piep* naar binnen duwen.

Ik heb al gepost dat die vent zijn fikken had moeten thuis houden geloof ik.
had ik ook gelezen hoor wollig ding

ik verschil alleen van mening met je over de rest
.
Nee pinacolada ik weet idd niet hoe het is om me zo gruwelijk klem te zuipen dat ik niet meer weet wat ik doe.
.
.
Pinacolada, dat is wel een groot onderdeel van het topic.

TO zit tussen 2 verschrikkelijke, niet weten wat eigen aandeel is, en wel weten dat iemand iets gedaan heeft wat je niet wil maar waar je niet naar kon handelen.

De enige halte waar TO echt wat aan heeft is volgens mij de zeden politie die kan haar de verschillende wegen wijzen.
..
Ik moet zeggen ik wordt er toch een beetje treurig van dat zelfs vrouwen met een vinger wijzen dat je er zelf voor een deel schuld aan hebt.

Iedereen, hoort gewoon met zijn poten en zeker met zijn pik van je af te blijven als je geen sex wil, nee zegt, gilt, verstijfd, duwt, schopt, niet meewerkt, in een staat verkeert waarin je niet bij volle bewustzijn of verstand bent of wat dan ook.

OOk niet als je stomdronken bent, slaapt, een kort rokje draagt, je tieten uit je shirt rollen, of naakt rond huppelt.

Dat sommige actie's niet raadzaam zijn omdat je als vrouw hoe ellendig ook een bepaalde kwetsbaarheid hebt, daar ben ik het mee eens.

Maar dat doet uiteindelijk niets af aan de schuldvraag, die ligt ten alle tijden bij diegene die ongewenst je lijf bepotelt.

In het geval van TO achtte ze zich in een veilige situatie.

In huis, met alleen vrienden, in een kamer alleen waar ze stomdronken haar roes uit wilde slapen.

Die kerel had daar niets te zoeken, maar deed dat wel en dat is fout.
quote:iry schreef op 01 november 2011 @ 08:52:

Ik moet zeggen ik wordt er toch een beetje treurig van dat zelfs vrouwen met een vinger wijzen dat je er zelf voor een deel schuld aan hebt.

Iedereen, hoort gewoon met zijn poten en zeker met zijn pik van je af te blijven als je geen sex wil, nee zegt, gilt, verstijfd, duwt, schopt, niet meewerkt, in een staat verkeert waarin je niet bij volle bewustzijn of verstand bent of wat dan ook.

OOk niet als je stomdronken bent, slaapt, een kort rokje draagt, je tieten uit je shirt rollen, of naakt rond huppelt.

Dat sommige actie's niet raadzaam zijn omdat je als vrouw hoe ellendig ook een bepaalde kwetsbaarheid hebt, daar ben ik het mee eens.

Maar dat doet uiteindelijk niets af aan de schuldvraag, die ligt ten alle tijden bij diegene die ongewenst je lijf bepotelt.

In het geval van TO achtte ze zich in een veilige situatie.

In huis, met alleen vrienden, in een kamer alleen waar ze stomdronken haar roes uit wilde slapen.

Die kerel had daar niets te zoeken, maar deed dat wel en dat is fout.Wellicht ben ik in eerder posts iets stelliger geweest over wat TO (niet) had moeten doen, maar ik ben het eens met bovenstaande post. Ik ben zelf nog nooit dronken geweest, laat staan zo van de wereld als TO en dat verklaart ook mijn onbegrip voor het ontstaan van de situatie: wat dat betreft vind ik nog altijd dat TO zich onverantwoord gedragen heeft. MAAR, zoals iry zegt: dat is absoluut geen excuus om iemand te 'bepotelen'.
Het 'Blaming the Victim' effect is een bekend psychologisch verschijnsel waar al heel wat onderzoek naar is gedaan. Het helpt mensen om het geloof in een rechtvaardige wereld overeind te houden. En het helpt daders om zichzelf vrij te pleiten,

De meeste mensen zullen het er overigens wel mee eens zijn dat sex iets is dat op vrijwillige basis moet gebeuren en dat iemand die zomaar een slapende vrouw gaat (proberen te) berijden zich schuldig maakt aan aanranding / verkrachting.

Wat ik aan deze topic lastig vind, is dat TO aangeeft stomdronken te zijn geweest en datzelfde geldt waarschijnlijk voor de 'dader'. Dit maakt verklaringen en herinneringen gewoon een stuk minder betrouwbaar.
Andersom komt overigens ook voor. Ik belandde een keer na een feestje bij een dame in bed. We kenden elkaar en het was duidelijk: we gingen gewoon slapen, no hanky panky.

Maar we hadden alcohol gedronken: ik matig en de dame behoorlijk veel. Midden in de nacht werd ik wakker: ze lag bovenop me en was bezig mijn penis in zich te wurmen.

Naderhand zei ze dat ze door de alcohol dacht dat ik haar vriend was.

(veel) alcohol doet rare dingen met mensen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 01 november 2011 @ 09:29:

Andersom komt overigens ook voor. Ik belandde een keer na een feestje bij een dame in bed. We kenden elkaar en het was duidelijk: we gingen gewoon slapen, no hanky panky.

Maar we hadden alcohol gedronken: ik matig en de dame behoorlijk veel. Midden in de nacht werd ik wakker: ze lag bovenop me en was bezig mijn penis in zich te wurmen.

(veel) alcohol doet rare dingen met mensen.

Op de een of andere manier denk ik dat ik dat dit een stuk minder voorkomt hoor.

Hoe is het afgelopen trouwens?
Ik vind stomdronken zijn ook geen staat van goed bezig zijn.

Maar dat vind ik nooit,bij niemand wat ik heb een hekel aan stomdronken zijn.

Maar het gaat hier niet om wat ik vind van dronkenschap,het gaat om het feit dat het geen excuus is om de schuld terug in de schoenen van een slachtoffer te schuiven.

Mocht de kerel in kwestie ook stomdronken zijn, ook geen excuus.

Kennelijk ook niet zo lam dat je toch kan bedenken iemand's slaapkamer binnen te sluipen, tegen iemand aan te rijden en hem ook nog omhoog kunnen krijgen.

Dat klinkt in mijn ogen toch erg met voorbedachte rade.
Hoe stomdronken moet je wel niet zijn om dit soort dingen te doen zoals donky ook beschijft

Maakt weer waarom ik goed besef dat ik gewoon een hekel heb aan stomdronken zijn en controleverlies.
quote:Donkeyshot schreef op 01 november 2011 @ 09:29:

(veel) alcohol doet rare dingen met mensen.Zie hier een nogal groot verschil tussen de psyche van mannen en vrouwen. Als een man zoiets overkomt, dan is de kans erg groot dat dit wordt gezien als een gebeurtenis die weliswaar ongepast was maar ergens ook wel weer grappig en niet geheel onplezierig en waar je je verder maar niet te druk om moet maken. Vrouwen zitten wat dat betreft toch wel een stukje complexer in elkaar.
Voor de duidelijkheid: ik vond het niet grappig en wel onplezierig.

Mede omdat er uiteraard geen condoom werd gebruikt.

Sommige vriendinnen zijn gewoon vrouwelijke maatjes van me.

Het komt weleens voor dat zo'n vriendin blijft slapen, ook weleens in mijn bed. En dan gaan we ook gewoon slapen dus.

Maar na dit incident ben ik daar voorzichtiger mee geworden.
quote:Donkeyshot schreef op 01 november 2011 @ 09:49:

Voor de duidelijkheid: ik vond het niet grappig en wel onplezierig.

Mede omdat er uiteraard geen condoom werd gebruikt.

Duidelijk. Ik kan er verder natuurlijk niet over oordelen, maar op basis van je nuchtere toon vermoed ik dat je er verder ook geen enorm issue van maakt dat dit is gebeurd.

Ik zat nog wat na te denken over verschil m-v in deze. Vrouwen zijn gemiddeld genomen natuurlijk wel wat kwetsbaarder dan mannen in dit soort situaties. En verder is de beleving in veel gevallen denk ik toch anders.

Je zou de geenstijl-maatstaf ernaast kunnen leggen. Een berichtje over een 40-jarige leraar die 'het' heeft gedaan met een 15-jarige leerlinge kan rekenen op pek en veren. Soms staat er ook wel eens een berichtje over een 40-jarige lerares die er een 15-jarige scholier als minnaar op nahield. Dan is er over het algemeen heel wat meer begrip en veel minder afkeuring. Kennelijk is de maatstaf voor mannen en vrouwen anders.
quote:ondernemer schreef op 01 november 2011 @ 09:56:

[...]

Duidelijk. Ik kan er verder natuurlijk niet over oordelen, maar op basis van je nuchtere toon vermoed ik dat je er verder ook geen enorm issue van maakt dat dit is gebeurd.

Ik zat nog wat na te denken over verschil m-v in deze. Vrouwen zijn gemiddeld genomen natuurlijk wel wat kwetsbaarder dan mannen in dit soort situaties. En verder is de beleving in veel gevallen denk ik toch anders.

Je zou de geenstijl-maatstaf ernaast kunnen leggen. Een berichtje over een 40-jarige leraar die 'het' heeft gedaan met een 15-jarige leerlinge kan rekenen op pek en veren. Soms staat er ook wel eens een berichtje over een 40-jarige lerares die er een 15-jarige scholier als minnaar op nahield. Dan is er over het algemeen heel wat meer begrip en veel minder afkeuring. Kennelijk is de maatstaf voor mannen en vrouwen anders.Mooi voorbeeld. Ik vind een 15-jarige jongen net zo kwetsbaar.
Heeft iemand enig idee waarom TO het verhaal verwijderd heeft, zonder enige toelichting?

Goed voorbeeld van ondernemer trouwens!
quote:beertje87 schreef op 01 november 2011 @ 09:58:

Heeft iemand enig idee waarom TO het verhaal verwijderd heeft, zonder enige toelichting?

Goed voorbeeld van ondernemer trouwens!

Ik heb het verhaal verwijderd omdat ik genoeg advies heb gekregen. Ook wil ik het dolgraag afsluiten voor mezelf, en niet steeds nieuwe reacties ( de meeste zijn al meerdere keren voorbij gekomen) lezen. Ik had dit echt, echt,echt nodig en ik wil jullie heel erg bedanken!!!!

Ga gerust lekker door, maar niet met betrekking op mijn verhaal
Dank voor je toelichting Maria, en sterkte met de verwerking en afsluiting !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven