Verward in Love

23-01-2009 21:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik heb al een aantal verhalen hier gevolgd op dit forum, maar zit nu zelf ook een beetje in de knoop in me relatie.

Het is een lang verhaal dus pak er een bak koffie bij

Tja waar te beginnen...

Ik begin maar bij het begin, me ex.

Toen ik 15 jaar was werkte ik in de zomervakantie op het platteland zoals de meeste pubers ;).

Aan het einde van de vakantie was er altijd nog een groot feest.

Hier ontmoete ik hem, ik noem hem voor het gemak Nick.

Die avond zaten we gezellig te praten, we waren ook als laatste weg. Hij bracht me dan ook netjes thuis, dus daar stonden we dan buiten voor de garage. Na eerste wat nerveuse gepraat zoende hij mij. En het was de beste zoen die ik ooit heb gehad. We hebben 2 uren lang buiten staan zoenen. Me lippen waren helemaal gevoelloos!

Sinsdien waren we een stel.

We hadden het altijd leuk, we konden samen praten, lachen, en lekker verliefd doen.

Helaas na 1 jaar verkering kreeg ik het heel erg stressvol en was gewoon verward over mezelf. Dit viel ook te merken in onze relatie, ik was vaak moe en een echt bitch tegen hem.

En het probleem was, hij heeft het zelfde karakter als mij, we gaan beiden confrontatie's uit de weg en zullen niet snel zeggen als ons wat dwars zit. We praatte niet over de problemen in onze relatie. Dus de relatie bloeie gewoon dood. We waren op het laatst alleen nog maar vrienden. Dus toen heb ik het een half jaar later uitgemaakt. Hij zei later wel dat hij het ook wel zag aankomen maar ook het lef had om erover te beginnen.

Ik wou nog wel graag vrienden met hem blijven want had altijd lol met hem, hij wou dit ook.

En dit zijn we ook gebleven. We zien elkaar een keer per maand. Kletsen we even bij. Wat altijd reuze gezellig is.

Okay dat was me verhaal over me ex... in het kort .

Nu over me huidige relatie.

Ik ben nu 20 jaar en heb nu bijna 1 jaar met me huidige vriend genaamd Jesse. Het is een hartstikke lieve jongen, alleen er mist wat.

Ik heb nooit goed met hem kunnen praten. Hij heeft wel een redelijk hoog niveau van praten hij kan gewoon niet op een 'lager' niveua praten. Ik hou wel van dom lullen terwijl hij dat gewoon niet kan. Tenzij het erotisch is.

Dat is ook 1 van de dingen waar ik me niet prettig bij voel bij hem. Hij is zo vreselijk klef. Als we bij familie zien, wil hij me continu maar zoenen en nee dan bedoel ik niet een simpel kusje op de mond, nop dan bedoel ik tong in de strot duwen. Heb het hier al met hem over gehad maar hij houdt maar niet op.

Ik klink nu misschien nogal negatief over hem maar dat komt vooral om dat ik heel erg kwaad op hem ben.

Ik heb wat slecht nieuws te horen gekregen waarvan ik nogal depri ben. Dus ik een sms-je sturen naar Jesse. Krijg ik alleen terug "weltrusten xxx". Daar baalde ik dus nogal van. Ik had gewoon even iemand nodig waar ik me verhaal kwijt kon. Dus ik smsen naar mijn ex. Die smste me meteen terug met "wat kut, hoe komt dat?" enz. Ik zie zondag me vriend weer, ik hoop dat hij er nog over gaat beginnen, anders ben ik nog geteleurstelder en kwader dan voorheen, en dan draait het waarschijnlijk erop uit dat ik het uitmaak. Niet alleen om die reden natuurlijk.

Hij is gewoon zo lichamelijk ingesteld. Ik heb een operatie voor dat slecht nieuws wat ik had gekregen en dit wist ik al van te voren dus ik had het er al eens eerder met hem over gehad, het enige wat Jesse toen vroeg was "kunnen we dan nog wel zoenen"!!!

En soms denk ik dat hij nog lang niet over zijn ex is. Terwijl wij aan het vrijen waren begon hij over zijn ex, wat zijn ex een keer bij hem deed, als ik dat ook wou doen. Zoiets vragen oke, maar erbij zeggen 'mijn ex deed dat altijd bij mij' :s .

En nu komt het dillema van mij:

Ik heb weer gevoelens voor me ex, hij ook voor mij.

Alleen we zijn beide bezet.

Zoals jullie misschien al vermoeden is het gewoon niks meer tussen mij en Jesse. Ik mis iets in de relatie. En dat is het praten. De vriendschap.

Ik durf het hem gewoon niet te vertellen, hij zal er toch kapot van zijn. Bij zijn ex toen het uit ging, toen ging hij aan de drank.

Maar ik zie geen toekomst samen met hem.

Met me ex wel. Ik heb altijd nog een toekomst gezien met hem.

Ik wil niet tussen hem en zijn vriendin komen.

Hij heeft een leuke lieve vriendin, ik wil niet degene zijn die hun relatie kapot maakt. Vooral omdat ik hem in eerste instantie heb gedumpt.

Maar het wordt steeds moeilijker om de gevoelens binnen te houden.

Wat mij vraag aan jullie is wat vinden jullie van mij en Jesse?

Hoe moet ik het aanpakken met hem?

En dan Nick?

Wat kan ik het beste doen? Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Nou dat was mijn verhaal. Ik hoop dat de koffie heeft gesmaakt ;)

Ik hoor graag jullie mening.

Thanx
Koffie? Zit al aan mijn tweede glas wijn...

Als je geen toekomst in de relatie met Jesse ziet en daar ook geen verandering in denkt aan te kunnen brengen dan lijkt het me beter om het uit te maken.

Je kunt 'm wel beschuldigen van niet over zijn ex heen te zijn, maar dat ben jij ook niet.

Tja, wat je met Nick kunt doen....Weet je wel zeker dat je verliefd op hem bent, dat je hem niet ziet als vlucht om uit je huidige relatie te komen?

Wat is er veranderd sinds je geen verkering meer hebt met Nick, denk je dat je jullie problemen nu wel het hoofd kunt bieden?

Het is natuurlijk wel zo fair om pas weer iets met Nick te beginnen als hij ook vrij is.

Maar wat is er mis met een tijdje helemaal geen relatie hebben? Kun je alles doen en laten wat je wilt, kun je erachter komen wat je zelf leuk vind, wat je zelf wilt, hoe jij zelf de toekomst ziet (qua opleiding, qua relatie, etc.).

By the way. Je gebruikt steeds het woordje 'me' waar je 'mijn' hoort te gebruiken. Het is bijvoorbeeld 'mijn vriend' maar ook 'die vriend van me'. Geeft niet hoor, maar altijd handig om te weten.
Al hoewel ik niet precies weet wat ik me moet voorstellen bij niet "tussen" jouw ex en zijn huidige vriendin te willen komen lijkt het me wel een charmante gedachte om je niet teveel met het leven van anderen te bemoeien.

Voor alles is een tijd en een plaats en het lijkt me dat je de relatie met je vriend moet beëindigen voordat je gaat nadenken over een relatie met een ander. Dat natuurlijk nog los van de vraag of jouw ex bereid is opnieuw een relatie met jou aan te gaan.
Je bent 20??

Vlinder, ik zit nu aan mijn tweede fles vodka.

*ff ferde lesuh*
Nou, uitmaken met Jessy. Jullie passen niet echt bij elkaar. Dat 'ie dan aan de drank gaat, is niet jouw schuld.

Nick is bezet. Ik zou niet zomaar met hem naar bed gaan of iets dergelijks, maar eerlijk is eerlijk, ik zou wel met hem gaan praten. Misschien wil hij het uitmaken met z'n vriendin en met jou verder. En anders niet.
quote:Digitalis schreef op 23 januari 2009 @ 21:49:

Je bent 20??

Vlinder, ik zit nu aan mijn tweede fles vodka.

*ff ferde lesuh*
off topic...

Digi? Tjee, ik herkende je niet. Waar is het lekkere wijf?

toch geen identiteitscrisis hoop ik
Haha Liselore, even een hommage aan mijn man Het lekkere wijf (Monica B.) komt nog weleens piepen

Vlinder: Nasdarovje!
zij heeft een vraag, en de rest zit te lol trappen.

dit forum is voor vragen, en loltrappen kan je je eigen forum aanmaken.
quote:graspolletje schreef op 23 januari 2009 @ 22:44:

zij heeft een vraag, en de rest zit te lol trappen.

dit forum is voor vragen, en loltrappen kan je je eigen forum aanmaken.

Nou nou het is een beetje fifty-fifty... beetje serieus beetje lol...

Heb jezelf misschien nog een inhoudelijke zinvolle bijdrage?
Als je je niet prettig voelt bij Jesse en je wilt het uitmaken, dan moet je dat gewoon doen.. Los van je ex zegmaar, of dat iets kan worden.

Hij heeft nu een relatie, blijkbaar omdat hij veel van haar houdt, anders zou hij het wel uitmaken, maar op dit moment maakt dat niet uit want het gaat om jou, niet om wat Jesse wil of wat je ex wil, maar wat jij wilt.

Zie je geen toekomst met Jesse en je vind m niet zo leuk.. dan kies je voor jezelf. Als je een tijdje single bent en je afstand neemt van je ex en van je dan andere exvriend kijk je er misschien anders tegenaan, ontmoet je iemand anders en kom je niet tussen je ex en zijn vriendin.

Maar het belangrijkste is dat je kijkt naar wat jij wilt en dat je je op dit moment niet teveel bezig houdt met je ex, het voelt wel veilig, dat als je single bent, hij er voor je is.. maar het is ook geen ramp om een tijdje single te zijn.. toch?

Ikzelf ben ook niet lang/vaak single geweest en ik ben ongeveer even oud als jou. (bijna 21)(ja mijn nick zegt anders dat weet ik) en ik houdt me ook bezig met mijn ex als ik me niet prettig voel in een relatie en nadenk over uitmaken. Maar dat is niet de oplossing, een rebound. Je moet er ook voor jezelf zijn .
Hoi!

Je hebt nu twee mannen/relaties beschreven. Nick is je ex, inmiddels een goede vriend bij wie je wel kwijt kunt wat je bij Jesse niet kwijt kunt.

Maar koppel de hele situatie eens los van Nick. Wat als Nick er niet was, hoe zou je dan tegenover Jesse staan?

Wat ik zo lees is dat je nu boos bent, en teleurgesteld dat hij niet naar je luistert (geen reactie op je smsje, geen zorg over jou na je operatie, alleen over je lippen, geen verandering in zijn kleffe gedrag.) Wil je bij hem blijven om wie hij is? Of mis je teveel in je relatie?

Dat zijn vragen waar je je nu mee bezig moet houden en niet met Nick.

Als Nick en jij 'meant to be' zijn, dan komt dat vanzelf wel.
Iedereen bedankt voor de lieve reacties.

En wat ik vooral opmaak uit de reacties is dat ik Nick eerst gewoon moet loslaten, en me vooral moet focussen op Jesse.

Hier ben ik het mee eens.

@Karin24: Ik heb 2 andere exen na Nick gehad, en geen enkele keer dat het verkeerd ging in die relaties kreeg ik gevoelens voor Nick. Alleen nu pas. Ik vind dat je wel gelijk hebt dat ik mijn ex niet in deze beslissing over mijn huidige vriend moet betrekken.

@pop1980:

Bedankt voor je advies, ik heb er zelf gisteravond ook nog over nagedacht en kwam ook tot het besluit dat ik mijn beslissing over Jesse puur moet baseren op wat ik mis in de relatie en als ik nog verandering zie. Ik zie Jesse morgen weer, ik hoop dan dat hij er dan over begint, zo niet dan is de keuze snel gemaakt. Ik heb iemand nodig waarmee ik kan praten en die dan niet meteen zich zorgen gaat maken over het lichamelijke gedeelte van een relatie. Dit zal ik hem morgen zoiezo vertellen.

Ik vertel zondagavond wel hoe het allemaal is gegaan.
Succes morgen!!
Mijn koffie was best lekker. Mokka uit de café italiano of hoe dat apparaat ook heet. Moet je ook eens proberen.

Als ik je verhaal lees vraag ik me af wat je bij je vriend doet. Daarnaast lijkt het op een herhaling van je eerste relatie. Zonder de lol.

Je communiceert nog steeds niet heb ik het idee, daar ging het in je eerste relatie ook mis. Jij wilt je verhaal kwijt dus je smst. Waarom bel je dan niet? Nu leg je de schuld bij je vriend, terwijl jij je er ook met een sms vanaf maakte.

Je verdenkt je vriend ervan niet over zijn ex heen te zijn, terwijl je zelf al die tijd hebt vastgehouden aan je ex, en zo te lezen al die tijd je vriend hebt vergeleken met je ex. En daar heb je nu weer gevoelens voor.

Waarom ben je nog bij je vriend als je zo weinig om hem geeft? Maak het uit en bedenk daarna wat je verder wilt. Je ex heeft een vriendin dus daar zou ik niet op gaan wachten. Heb respect voor het feit dat hij een relatie heeft, misschien betekend het wel dat je meer afstand moet nemen om je gevoelens te laten afzwakken. Je zegt dat je vriend een lieverd is, dan verdient hij het neem ik aan niet om in de waan gelaten te worden dat jij nog oh zo graag bij hem bent.
quote:Madhe schreef op 24 januari 2009 @ 17:47:

Mijn koffie was best lekker. Mokka uit de café italiano of hoe dat apparaat ook heet. Moet je ook eens proberen.

Ik had een Senseo'tje ook lekker ;).

quote:Als ik je verhaal lees vraag ik me af wat je bij je vriend doet. Daarnaast lijkt het op een herhaling van je eerste relatie. Zonder de lol.

In mijn bericht staat duidelijk dat ik in me eerste relatie heel veel lol had en we goed konden praten, behalve over de relatie zelf, maar goed ik was 15 he ;)

quote:Je communiceert nog steeds niet heb ik het idee, daar ging het in je eerste relatie ook mis. Jij wilt je verhaal kwijt dus je smst. Waarom bel je dan niet? Nu leg je de schuld bij je vriend, terwijl jij je er ook met een sms vanaf maakte.

De reden waarom ik niet belde kwam omdat ik net een half uur een slang in me keel had gehad voor onderzoek. Wat niet bevorderend voor je keel is. Vandaar dat ik smste.

quote:Je verdenkt je vriend ervan niet over zijn ex heen te zijn, terwijl je zelf al die tijd hebt vastgehouden aan je ex, en zo te lezen al die tijd je vriend hebt vergeleken met je ex. En daar heb je nu weer gevoelens voor.

Ik vergelijk me vriend niet met me ex, ze hebben 2 totaal verschillende karakters. Wat ik wel doe is de relatie vergelijken, en wat ik dus nu mis in de huidige relatie. Het praten en lol hebben.

Maar ik had als besloten om me ex nu eerst even opzij te zetten en misschien zoals je al zegt afstand nemen. We zien wel hoe dat komt.

Ik zal morgen met mijn vriend over alles praten. Zien hoe hij het oppakt.

Bedankt voor je antwoord.
Jammer dat je mijn antwoord als aanvallend lijkt te beschouwen, dat is niet zo bedoeld namelijk.

Met het vergelijken bedoel ik inderdaad het vergelijken van de relatie. Niet de personen an sich. En bij mij wekt dat dan de indruk dat je de vorige relatie niet hebt verwerkt. Verder is het hartstikke goed dat je gaat praten met je vriend. In je verhaal kan ik niet opmaken dat je dat al eerder deed en daardoor haalde ik de communicatie/herhaling aan.

Succes morgen.
Mijn reactie was niet aanvallend bedoeld hoor

We communiceren wel maar vooral over zijn problemen.

Hij is nogal onzeker over zichzelf, dus daar praatte ik veel met hem over en dat gaat nu al wat beter.

Dus eigenlijks de interesse naar mij toe mis ik, en dan bedoel ik niet dat het continu over mij moet gaan, maar als ik ergens mee zit wil ik ook steun van hem hebben.

Maar we zien wel hoe het morgen gaat ;).
quote:mystery89 schreef op 24 januari 2009 @ 18:27:

Mijn reactie was niet aanvallend bedoeld hoor

We communiceren wel maar vooral over zijn problemen.

Hij is nogal onzeker over zichzelf, dus daar praatte ik veel met hem over en dat gaat nu al wat beter.

Dus eigenlijks de interesse naar mij toe mis ik, en dan bedoel ik niet dat het continu over mij moet gaan, maar als ik ergens mee zit wil ik ook steun van hem hebben.Maar we zien wel hoe het morgen gaat ;).

Dat is toch wel een belangrijk basisonderdeel ja. Logisch dat je dat mist als dat stuk ontbreekt.

Hoe ga je morgen dat gesprek in? Met welk doel, heb je dat al duidelijk voor jezelf?

Ga je kijken hoe jullie daaraan kunnen werken, of verwacht je dat er een eind aan jullie relatie komt? Jullie zijn namelijk bijna 1 jaar samen, het lijkt me niet simpel te veranderen (en al helemaal niet als het er van zijn kant uit niet in zit, die interesse). Wil jij dan wel verder met hem?
quote:Madhe schreef op 24 januari 2009 @ 18:54:

[...]

Dat is toch wel een belangrijk basisonderdeel ja. Logisch dat je dat mist als dat stuk ontbreekt.

Hoe ga je morgen dat gesprek in? Met welk doel, heb je dat al duidelijk voor jezelf?

Ga je kijken hoe jullie daaraan kunnen werken, of verwacht je dat er een eind aan jullie relatie komt? Jullie zijn namelijk bijna 1 jaar samen, het lijkt me niet simpel te veranderen (en al helemaal niet als het er van zijn kant uit niet in zit, die interesse). Wil jij dan wel verder met hem?

Mijn doel is in 1e instantie hem vertellen dat ik daar teleurgesteld in ben, dat hij niet de steun gaf die ik nodig had. En dat ik dat mis in onze relatie. En als hij daar niet in kan veranderen dan hoeft de relatie van mij niet meer.

Eerlijk gezegd heb ik in me achterhoofd al een beslising genomen dat hij niet de ware is voor mij. Maar ja ik ben koppig en wil eigenlijk gewoon dat het wel werkt maar zoals je al zegt we zijn nu al een jaar samen.

Alleen ik weet gewoon dat hij er erg kapot van zal zijn. En dat hij hierdoor weer zwaar in een dip zal komen (lees. drank).

Ik zie wel hoe het gesprek morgen gaat, misschien heb ik morgen spontaan zo van 'nee met deze relatie moet ik stoppen' of 'Ik wil er nog aan werken'.

Ik vertel het morgenavond.

Dat hij misschien gaat drinken mag geen reden te zijn om in een relatie te blijven. Als jij voelt dat hij niet de ware is en toch doorgaat met de relatie kwets je hem op de lange duur alleen maar erger dan wanneer je het nu na een jaartje laat stoppen.

Succes morgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven