Verward

11-04-2021 08:24 118 berichten
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier maar ik moet mijn verhaal even kwijt.
Ik heb al bijna een jaar een relatie met een man. Wij hebben beide nog onze eigen woning zien elkaar regelmatig en hebben ook veel contact. Maar af en toe is het net alsof het een vreemde is. Een paar maanden geleden begon hij in een keer dat ik hem beklemde, hij had meer tijd voor zichzelf nodig en hij minder contact wilde maar hij was ook gek op mij en wil mij niet kwijt. Hoeveel pijn dit ook deed ok minder contact. Vreemde is hij heeft zich er een uur aan gehouden en hij bleef maar berichten sturen en bellen en ook afspreken. Het is weer maanden goed gegaan tot afgelopen week... ik kreeg opeens te horen dat ik afstandelijk was geweest terwijl ik dat zeker weet dat het niet zo is. Hij wil opeens weer minder contact. Het komt erop neer dat het maar weer eens mijn schuld is? Ik ben me echt van geen kwaad bewust, ik ben niet anders dan anders geweest. Weet hetzelfde, ik beklem hem... hij wil minder contact momenten bla bla... ik ben serieus nu al een paar dagen aan het nadenken wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had. Wat moet ik hier nu in godsnaam van denken?
Dat je wat beters verdiend?

Waarom wil je zo graag een relatie dat je genoegen neemt met zo'n raar type?
Alle reacties Link kopieren
Niet denken, zoek een leukere. Dit is gedoe
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een drama vent zeg beetje last van moodswings ligt niet aan jou zou deze man afkappen hier ga jij je niet gelukkig vanworden, het feit dat je aan je zelf twijfeld....
lavendel2 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 09:05
3.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een droeftoeter. Waarom wil je een relatie met zo’n man, echt he onbegrijpelijk. Ik zie zoveel van dit soort berichten op dit forum, wat is dat toch met vrouwen dat ze zo fucking wanhopig zijn dat werkelijk élke man beter is dan géén man, sheeesh.
rastan schreef:
11-04-2021 09:05
Wat een droeftoeter. Waarom wil je een relatie met zo’n man, echt he onbegrijpelijk. Ik zie zoveel van dit soort berichten op dit forum, wat is dat toch met vrouwen dat ze zo fucking wanhopig zijn dat werkelijk élke man beter is dan géén man, sheeesh.
Is aangeleerd/verwacht?

Ouders, maatschappij?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat je teveel negatieve energie kosten. Vermoeiend. Jammer.
Maar bestaan er mannen (mensen) die altijd leuk zijn? Als er op een jaar tijd 2 keer een minder moment is, zou ik het de moeite waard vinden om erover te hebben wat er nou eigenlijk gebeurt op zo'n moment.
Eventueel eindigend met 'He Piet, met constructieve gedachten over wat je anders wil kun je me bellen, maar als je gewoon een keer humeurig bent, wil je dat dan alleen verwerken in plaats van onze relatie steeds schade toe te brengen? Ik ga hier namelijk ook van twijfelen.'
Alle reacties Link kopieren
Heb je een relatie met mijn ex?
Die was gewoon extreem onzeker en hoopte op die manier van aantrekken en afstoten op geruststelling van mijn kant. Als ik door zijn gedrag gekwetst was, was dat voor hem een teken dat ik van hem hield. Heel vermoeiend. Ook dat onredelijke, leek wel alsof hij soms pms had!
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
11-04-2021 09:20
Maar bestaan er mannen (mensen) die altijd leuk zijn? Als er op een jaar tijd 2 keer een minder moment is, zou ik het de moeite waard vinden om erover te hebben wat er nou eigenlijk gebeurt op zo'n moment.
Eventueel eindigend met 'He Piet, met constructieve gedachten over wat je anders wil kun je me bellen, maar als je gewoon een keer humeurig bent, wil je dat dan alleen verwerken in plaats van onze relatie steeds schade toe te brengen? Ik ga hier namelijk ook van twijfelen.'
Ja die bestaan!

Ik zou hiet ook geen energie meer in steken. Wat een lek....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
fluttershy schreef:
11-04-2021 09:20
Maar bestaan er mannen (mensen) die altijd leuk zijn? Als er op een jaar tijd 2 keer een minder moment is, zou ik het de moeite waard vinden om erover te hebben wat er nou eigenlijk gebeurt op zo'n moment.
Eventueel eindigend met 'He Piet, met constructieve gedachten over wat je anders wil kun je me bellen, maar als je gewoon een keer humeurig bent, wil je dat dan alleen verwerken in plaats van onze relatie steeds schade toe te brengen? Ik ga hier namelijk ook van twijfelen.'
Er zijn heus wel mensen die niet zo doen als wat TO beschrijft.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 09:35
2.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij best onzeker is en dan een soort bevestiging van jou wil in de vorm van dat jij er heel erg mee gaat zitten / achter hem aan gaat rennen / verdrietig wordt als hij afstand neemt of lullig doet.

Door erover te piekeren en met hem mee te gaan, geef je hem precies wat hij wil en het wordt waarschijnlijk alleen maar erger als hij niet met zijn issues gaat dealen. Als je in een jaar tijd al een paar keer zulke dingen meemaakt...

Eigenlijk zou je een beetje harder tegen hem moeten zijn (ook om je eigen grenzen te bewaken, er is namelijk helemaal niks aan de hand - al die drama speelt zich alleen af in zijn hoofd). Dit gedrag is natuurlijk ook best een afknapper en ook niet echt sexy :P. Geef hem aan dat je niet meegaat in dit dramatische gedoe, dat je best met hem wil uitzoeken waar de bron van dit onzekere gedrag vandaan komt, maar dat hij wel een beetje normaal tegen je moet blijven doen, omdat jij strakjes zodanig bent afgeknapt dat jij degene bent die opeens heeeeel veel behoefte heeft aan afstand. Zo neemt redelijkheid weer een beetje de controle en wordt jij geen drenkeling op zijn zee van onzekerheden.
Alle reacties Link kopieren
Rhoslynne schreef:
11-04-2021 09:25
Heb je een relatie met mijn ex?
Die was gewoon extreem onzeker en hoopte op die manier van aantrekken en afstoten op geruststelling van mijn kant. Als ik door zijn gedrag gekwetst was, was dat voor hem een teken dat ik van hem hield. Heel vermoeiend. Ook dat onredelijke, leek wel alsof hij soms pms had!
Hele nare manipulatie.

Wat wil je er zelf mee, TO? Even een dr. Philletje: De beste voorspeller voor toekomstig gedrag is het gedrag dat iemand in het verleden heeft laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel. Het is aan jou of je dat pikt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat Bellinis zegt :thumbsup:
Als je er nog wat energie in wilt steken, zou ik dat doen. Grenzen aangeven en heel duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me killing, om telkens zo weggeduwd te worden.

Ik heb zelf een tijd achter de rug van daten met iemand die wel af en toe iets wilde maar niet echt iets vasts. Altijd wachten op zijn berichten, wanneer hij weer tijd had, etc etc. Misschien niet hetzelfde als dit maar ook flinke moodswings waarin hij een hekel had aan vrouwen.

Het slurpt energie. Vooral als je telkens gaat piekeren wat je verkeerd gedaan hebt etc. Ik zou hiermee stoppen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dit is hoe hij is en dit is hoe jullie relatie er zal uitzien. Het zal waarschijnlijk zelfs nog erger worden...
Moet je niet willen, hoe hard het ook klinkt.
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Waarom is jouw eerste reactie dat je gaat bedenken wat jij verkeerd hebt gedaan?
Voor een buitenstaander is meteen duidelijk dat hij issues heeft.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
11-04-2021 09:49
Misschien niet hetzelfde als dit maar ook flinke moodswings waarin hij een hekel had aan vrouwen.

:rofl: Pardon, maar waaaatttt? Je lachte hem op zo’n moment toch wel recht in zijn gezicht uit hoop ik :biggrin: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft zo'n ex. Zijn 3 jaar samen geweest, elk half jaar wist ze het allemaal niet meer, wilde afstand en rust, had een beklemmend gevoel, twijfelde elke keer of ze nog wel verder met hem wilde.
Hij hield ook heel veel van haar maar is hier echt compleet op afgeknapt en heeft na 3 jaar de keuze gemaakt om voor zichzelf te kiezen en niet meer afhankelijk te zijn van haar grillen.

Ik zou van een partner zoals die van jou heel onrustig worden en geen zin hebben in die onzekerheid. Ik zou dus op zoek gaan naar een leuker exemplaar. Aan jou de keus of je hier wel mee kan dealen. :)
Not my circus, not my monkeys
fluttershy schreef:
11-04-2021 09:20
Maar bestaan er mannen (mensen) die altijd leuk zijn? Als er op een jaar tijd 2 keer een minder moment is, zou ik het de moeite waard vinden om erover te hebben wat er nou eigenlijk gebeurt op zo'n moment.
Eventueel eindigend met 'He Piet, met constructieve gedachten over wat je anders wil kun je me bellen, maar als je gewoon een keer humeurig bent, wil je dat dan alleen verwerken in plaats van onze relatie steeds schade toe te brengen? Ik ga hier namelijk ook van twijfelen.'
Ja, die zijn er. Twee keer gezeik in het eerste jaar al? Ik zou ervoor passen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-04-2021 09:01
Dat je wat beters verdiend?

Waarom wil je zo graag een relatie dat je genoegen neemt met zo'n raar type?
Ja, dit. Waarom blijf jij je afvragen wat je fout doet? Hij zit zelf fout.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je zo meegaat in de verwarring die hij zaait.

Ik zou er boos van worden. Als hij niet 100% zeker is, moet hij de oplossing niet bij jou leggen, maar zelf een knoop doorhakken.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
11-04-2021 09:52
:rofl: Pardon, maar waaaatttt? Je lachte hem op zo’n moment toch wel recht in zijn gezicht uit hoop ik :biggrin: :hug:
Was altijd als ie alleen thuis zielig zat te doen op de app. En dan natuuuuuuuuuuuurlijk niet aan mij maar wel aan vrouwen in het algemeen.

Nouja het is klaar, weet ook eigenlijk niet waarom ik het schreef :rofl:
Je kunt méér.
Lavendel2 schreef:
11-04-2021 09:05
Jeetje wat een drama vent zeg beetje last van moodswings ligt niet aan jou zou deze man afkappen hier ga jij je niet gelukkig vanworden, het feit dat je aan je zelf twijfeld....
Yep, een drama queen is hij. Vermoeiend gedoe. Zeker op jullie leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven