Verward

11-04-2021 08:24 118 berichten
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier maar ik moet mijn verhaal even kwijt.
Ik heb al bijna een jaar een relatie met een man. Wij hebben beide nog onze eigen woning zien elkaar regelmatig en hebben ook veel contact. Maar af en toe is het net alsof het een vreemde is. Een paar maanden geleden begon hij in een keer dat ik hem beklemde, hij had meer tijd voor zichzelf nodig en hij minder contact wilde maar hij was ook gek op mij en wil mij niet kwijt. Hoeveel pijn dit ook deed ok minder contact. Vreemde is hij heeft zich er een uur aan gehouden en hij bleef maar berichten sturen en bellen en ook afspreken. Het is weer maanden goed gegaan tot afgelopen week... ik kreeg opeens te horen dat ik afstandelijk was geweest terwijl ik dat zeker weet dat het niet zo is. Hij wil opeens weer minder contact. Het komt erop neer dat het maar weer eens mijn schuld is? Ik ben me echt van geen kwaad bewust, ik ben niet anders dan anders geweest. Weet hetzelfde, ik beklem hem... hij wil minder contact momenten bla bla... ik ben serieus nu al een paar dagen aan het nadenken wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had. Wat moet ik hier nu in godsnaam van denken?
Nora40 schreef:
12-04-2021 10:16
Hij heeft vanmorgen een berichtje gestuurd dat het gewoon komt omdat hij ziek is en dan het liefst met rust gelaten wil worden? Wat moet ik hier nu weer van denken dan?
Hij legt alle schuld bij jou maar dat komt omdat hij ziek is?
Zie je hoe krom het is?
Jij doet niets verkeerd. Hij is ziek. En dus doe jij alles verkeerd.

Hij is ziek, maar hij zegt nu even geen 'schat' tegen je, want je beklemd hem teveel. Koekkoek!

Hier heb je echt geen zin in.
Iemand die ziek is zegt: lieverd, ik ben ziek. Laat mij maar even uitzieken, ik ben niet een leukerd op dit moment. ja, ik zou kippensoep wel fijn vinden, nee, een film kijken is me teveel.
Dan hou je het helemaal bij jezelf.

Mooi dat je dit nu van hem ziet. Weet je meteen dat je hier geen 60 jaar mee vol gaat houden.
Nora40 schreef:
Hij heeft vanmorgen een berichtje gestuurd dat het gewoon komt omdat hij ziek is en dan het liefst met rust gelaten wil worden? Wat moet ik hier nu weer van denken dan?
Ziek als in; borderline persoonlijkheidsstoornis?

Eerlijk, ik word ook het liefst met rust gelaten als ik ziek ben, maar communiceer dat anders. En het is niet de eerste keer; die aantrekken/afstoten dynamiek is iets waar sommige mensen heel goed op gaan. Ik heb er vriendschappen om verbroken.

Je kunt het proberen om als volwassenen uit te praten. Behoeftes uit wisselen en afspreken hoe je met elkaar omgaat als dat op een moment even niet met matcht.

Maar dit klinkt vooral dodelijk vermoeiend en ik vraag me af of dit aantrekken/afstoten niet terug blijft komen. Aan jou of je je daar als een speelbal voor wil blijven lenen.
Als je wegens ziekte met rust gelaten wil worden, dan zeg je op ziektedag 1, sorry lieverd, maar laat me maar even rustig uitzieken. Ik laat het wel even weten als het weer iets beter gaat. Hou van je, Gerrit.

Deze gast zoekt zelf het contact met zijn ik noem je geen schat en we zitten al een uur. En gaat dan lopen mekkeren dat je hem met rust moet laten.

Echt, het dweilgehalte wordt bij ieder berichtje groter. Heb je hier echt nog energie voor?
Leuke man maar niet heus. Dit neigt echt naar emotionele mishandeling. Heb je dit op z'n minst door en heb je door dat je het in stand houdt door je bij ieder bericht af te vragen wat jij nu weer gedaan hebt? Laat die jojo gaan joh, hij is niet in staat een gelijkwaardige relatie aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nora40 schreef:
Dat hij geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn bezopen omgang met jou en beroerd communiceert.
Nora40 schreef:
11-04-2021 12:30
Ja het erge is ik geef aan dat ik me niet bewust ervan ben dat ik afstandelijk zou zijn geweest. Zit hij te zeggen dat dat zijn gevoel is en ik hem afkap hierin?
Hij blijft nu een beetje kortaf in zijn gedrag maar zegt ik ben niet meer boos?
Hij is momenteel ziek daardoor zie ik hem even niet. Dan geef ik te veel aandacht, dan heb ik te weinig aandacht voor zijn ziek zijn. Dan zeg ik ok ik hoor je wel als je er behoefte aan hebt.. ook niet goed.
Momenteel zie je echt een groot vraagteken boven mijn hoofd hangen..
Momenteel geeft hij mij gewoonweg het gevoel alsof ik iets helemaal fout gedaan heb! Ik reageer dan ook eens even een paar dagen nergens meer op... hij bekijkt het maar even!

Al die vragen.... who cares?

Weggaan en niet meer aan dit gezeik meedoen.
Je gaat toch nooit een fijn antwoord krijgen waar je iets mee kan.
Wat maakt het uit waarom hij zo doet? Onderaan de streep blijft het toch naar gedrag.

Ik snap niet dat je het überhaupt bij jezelf zoekt. Het zou me heel erg irriteren als iemand zou denken dat hij zo met mij om kan gaan.
Cum non tum age
Nora40 schreef:
11-04-2021 12:30
Hij blijft nu een beetje kortaf in zijn gedrag maar zegt ik ben niet meer boos?
Deze had ik nog gemist. Die man is hilarisch. Hij is niet meer boos.

:woa:

:D
Oriander schreef:
12-04-2021 15:00
Deze had ik nog gemist. Die man is hilarisch. Hij is niet meer boos.

:woa:

:D

Echt hè.
Rhoslynne schreef:
11-04-2021 09:25
Heb je een relatie met mijn ex?
Die was gewoon extreem onzeker en hoopte op die manier van aantrekken en afstoten op geruststelling van mijn kant. Als ik door zijn gedrag gekwetst was, was dat voor hem een teken dat ik van hem hield. Heel vermoeiend. Ook dat onredelijke, leek wel alsof hij soms pms had!
Jeetje herkenbaar. Ik zit er middenin helaas. Zo vermoeiend maar ook kwetsend als je partner steeds zo aantrekt en afstoot. Mijn vriend zit continu in de slachtofferrol en alles draait om hem en zijn problemen. Ik weet het ook niet meer. Houd hardstikke veel van hem maar dit doet mij langzaam afknappen.
Surebaby schreef:
11-04-2021 10:05
Zolang we allemaal nog wegzwijmelen bij twilight en andere onzin waarbij mannen raar gedrag vertonen en de vrouw eerst therapie moet toepassen/mishandeling moet ondergaan om een man te krijgen is dit wel een logische situatie hoor.

Je hoeft deze man niet te fixen to, je bent geen therapeutische workshop. Dit is voor jou niet leuk, je bent gewoon jezelf en dat past dus niet bij deze man.
Sterker nog, hij lijkt actief te zoeken naar manieren om je uit balans te brengen door steeds te wisselen in aangeven wat hij nodig heeft. Dat mag hij eerst zelf gaan oplossen.
Ik zou het laten.
'jouw wisselvallige gedrag beklemt mij en geeft mij geen veilig gevoel. Toedeledokie!' is wel een mooie afscheidstekst.
Leuk jaar geweest, vast wel een leukere te vinden.
Je hebt zoooo gelijk maar het is (voor mij) ook zoooo moeilijk om dit te doen. Ik ben stapelgek op hem en heb nog nooit met iemand zulke goeie seks gehad en aantrekkingskracht. Wat is het in mij dat in dit drama blijft hangen? Want dat is me wel duidelijk inmiddels, dat iets in me dit wil. Ongezond... dat zeker. Sorry T.O. ik wilde niet je topic kapen.
Ik ken je gevoel helemaal...
Het is zo moeilijk omdat het gewoon ook leuk is geweest.
Geweest....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mariekkk schreef:
12-04-2021 17:16
Je hebt zoooo gelijk maar het is (voor mij) ook zoooo moeilijk om dit te doen. Ik ben stapelgek op hem en heb nog nooit met iemand zulke goeie seks gehad en aantrekkingskracht. Wat is het in mij dat in dit drama blijft hangen? Want dat is me wel duidelijk inmiddels, dat iets in me dit wil. Ongezond... dat zeker. Sorry T.O. ik wilde niet je topic kapen.
Gebrek aan eigenwaarde?
Cum non tum age
Nora40 schreef:
12-04-2021 17:38
Ik ken je gevoel helemaal...
Het is zo moeilijk omdat het gewoon ook leuk is geweest.
En dat was het. Maar nu is het niet meer leuk. En dan is het tijd om afscheid te nemen en op zoek te gaan naar iemand die wél leuk is.
Je kan je afvragen of het wel ooit leuk was of dat het vooral in jouw ogen leuk was omdat jij zo graag wilde dat het leuk zou zijn.
Iedere dag is gehaktdag
Oei. Wat verwarrend zulk gedrag. Ik zou uitspreken dat zijn gedrag onvoorspelbaar is voor jou en dat je wil dat hij zich hier van bewust is. Houd er wel rekening mee dat onvoorspelbaar gedrag vrij onveilig kan voelen om mee samen te wonen en een toekomst mee op te bouwen. Je kunt dan nooit helemaal ontspannen zijn, bent op je hoede. Hak zelf de knoop door.
mariekkk schreef:
Drama bindt, dat is mij altijd bijgebleven. Een relatie zonder veilig gevoel bij elkaar is mijn inziens een relatie op los zand. Is dit een patroon vaker zulke types op te zoeken en de meer betrouwbare partners links te laten liggen? Is dit iets wat je vanuit huis mee hebt gekregen? Er zal een wereld opengaan als je je durft open te stellen voor iemand buiten je vertrouwde patroon en de veiligheid te durven voelen bij een persoon met weinig tot geen drama.
Hij klinkt niet erg stabiel. Lijkt me ook erg vermoeiend. De relatie met mijn ex was in het begin ook leuk en na een tijdje begon hij ook vervelend gedrag te vertonen. Ik vond het echt een afknapper en heb er op een gegeven moment gewoon een einde aan gemaakt. Soms komt pas na een tijdje de ware aard naar boven. Ik trok het niet meer. Er zijn ook echt leuke mannen, en ook al dienen die dan niet aan, ben dan nog liever alleen dan met iemand samenzijn die zoveel energie kost.
mariekkk schreef:
12-04-2021 17:11
Jeetje herkenbaar. Ik zit er middenin helaas. Zo vermoeiend maar ook kwetsend als je partner steeds zo aantrekt en afstoot. Mijn vriend zit continu in de slachtofferrol en alles draait om hem en zijn problemen. Ik weet het ook niet meer. Houd hardstikke veel van hem maar dit doet mij langzaam afknappen.
:hug:
Jufjoke schreef:
11-04-2021 21:57
Dat kan ook nog. Hij zou niet de eerste op aarde zijn die deze strategie toepast. Hoe zielig en kansloos ook.
Waarom dan zo?
Durven ze niet gewoon te zeggen hoe het zit? Dat het uit is?
mariekkk schreef:

De high van de aantrekkingskracht en goede seks? En hoe meer drama, hoe groter de high daarna is natuurlijk. En wat iemand anders ook zegt: drama bindt. Jullie zijn continu met elkaar bezig, of dat gevoel heb je in elk geval en daar zul je ook wel een behoefte aan hebben?
In je OP heb je het over maanden geleden. Is hij al maanden ziek dan? Of komt dat excuus hem NU goed uit? Doe je ogen open.
zimi schreef:
12-04-2021 21:41
In je OP heb je het over maanden geleden. Is hij al maanden ziek dan?
Nee dat niet, maar hij was ook een keer moe en hij had een keer een naar bericht gehad en hij had het ook een keer heel koud en hij was ook een keer iets kwijt wat ook heel naar voor hem was. Ja en dan heeft hij geen zin meer om schat te zeggen en een uur te praten. Denk ik.
Oriander schreef:
13-04-2021 08:46
Nee dat niet, maar hij was ook een keer moe en hij had een keer een naar bericht gehad en hij had het ook een keer heel koud en hij was ook een keer iets kwijt wat ook heel naar voor hem was. Ja en dan heeft hij geen zin meer om schat te zeggen en een uur te praten. Denk ik.

:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven