Verward

11-04-2021 08:24 118 berichten
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier maar ik moet mijn verhaal even kwijt.
Ik heb al bijna een jaar een relatie met een man. Wij hebben beide nog onze eigen woning zien elkaar regelmatig en hebben ook veel contact. Maar af en toe is het net alsof het een vreemde is. Een paar maanden geleden begon hij in een keer dat ik hem beklemde, hij had meer tijd voor zichzelf nodig en hij minder contact wilde maar hij was ook gek op mij en wil mij niet kwijt. Hoeveel pijn dit ook deed ok minder contact. Vreemde is hij heeft zich er een uur aan gehouden en hij bleef maar berichten sturen en bellen en ook afspreken. Het is weer maanden goed gegaan tot afgelopen week... ik kreeg opeens te horen dat ik afstandelijk was geweest terwijl ik dat zeker weet dat het niet zo is. Hij wil opeens weer minder contact. Het komt erop neer dat het maar weer eens mijn schuld is? Ik ben me echt van geen kwaad bewust, ik ben niet anders dan anders geweest. Weet hetzelfde, ik beklem hem... hij wil minder contact momenten bla bla... ik ben serieus nu al een paar dagen aan het nadenken wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had. Wat moet ik hier nu in godsnaam van denken?
Of je houdt even op om samen met hem de schuld bij jezelf te leggen of jezelf te verdedigen.

Hoezo moet hij het éven bekijken, waarom niet gewoon de rest van z'n leven?
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
11-04-2021 09:49
Lijkt me killing, om telkens zo weggeduwd te worden.

Ik heb zelf een tijd achter de rug van daten met iemand die wel af en toe iets wilde maar niet echt iets vasts. Altijd wachten op zijn berichten, wanneer hij weer tijd had, etc etc. Misschien niet hetzelfde als dit maar ook flinke moodswings waarin hij een hekel had aan vrouwen.

Het slurpt energie. Vooral als je telkens gaat piekeren wat je verkeerd gedaan hebt etc. Ik zou hiermee stoppen.
Oh herkenbaar dat heb ik ook net achter de rug..
Mis hem nog wel maar zie nu ook wel in dat het trekken aan een dood paard was..

To bedenk even goed wat jij wil, en wat is je gevoel voor hem?
Misschien kan een tijdelijke pauze je wat meer inzichten geven? Als je ergens inzit is dat een stuk lastiger en dan komt wat anderen vinden ook niet echt binnen is mijn ervaring..

Oh ik lees nu nog geen jaar bij elkaar, dan zou ik er denk ik toch een punt achter zetten.. Ik dacht langer gelezen te hebben, en dan gooi je iets niet zomaar weg..
Nora40 schreef:
11-04-2021 12:30
Ja het erge is ik geef aan dat ik me niet bewust ervan ben dat ik afstandelijk zou zijn geweest. Zit hij te zeggen dat dat zijn gevoel is en ik hem afkap hierin?
Hij blijft nu een beetje kortaf in zijn gedrag maar zegt ik ben niet meer boos?
Hij is momenteel ziek daardoor zie ik hem even niet. Dan geef ik te veel aandacht, dan heb ik te weinig aandacht voor zijn ziek zijn. Dan zeg ik ok ik hoor je wel als je er behoefte aan hebt.. ook niet goed.
Momenteel zie je echt een groot vraagteken boven mijn hoofd hangen..
Momenteel geeft hij mij gewoonweg het gevoel alsof ik iets helemaal fout gedaan heb! Ik reageer dan ook eens even een paar dagen nergens meer op... hij bekijkt het maar even!
Oh dus het maakt niets uit wat je doet, goed doe je het in elk geval nooit. Hij vertelt je gewoon graag wat jij allemaal verkeerd doet want dan voelt hij zich lekker superieur.

Mensen die anderen neerhalen om zichzelf beter te voelen zijn nooit leuk. Stop met je in allerlei bochten wringen om het hem naar de zin te maken. Een relatie hoort iets toe te voegen aan je leven, niet je eigenwaarde af te breken.
Nora40 schreef:
Ja het erge is ik geef aan dat ik me niet bewust ervan ben dat ik afstandelijk zou zijn geweest. Zit hij te zeggen dat dat zijn gevoel is en ik hem afkap hierin?
Hij is momenteel ziek daardoor zie ik hem even niet. Dan geef ik te veel aandacht, dan heb ik te weinig aandacht voor zijn ziek zijn. Dan zeg ik ok ik hoor je wel als je er behoefte aan hebt.. ook niet goed.
Momenteel geeft hij mij gewoonweg het gevoel alsof ik iets helemaal fout gedaan heb! Ik reageer dan ook eens even een paar dagen nergens meer op... hij bekijkt het maar even!
TO je bent niet gek. Je weet prima zelf wanneer je wel of niet afstandelijk bent en wat een normale mate van aandacht is voor een ziek vriendje. Laat je niet gek maken doordat hij zijn eigen issues op je afreageert.

Ik zou ook inderdaad zeggen dat ik geen zin heb in deze zielige pogingen tot manipulatie en lekker mijn eigen ding gaan doen. Hij bekijkt het inderdaad maar.

Even een serieuze vraag: wat is er wel leuk aan de relatie?
Pft...Het zal niet uit maken wat je doet, het is gewoon niet goed genoeg omdat jij zijn gedachten niet kunt lezen en daardoor niet precies doet wat hij wil.
Hij laat je rondjes rennen zodat jij precies doet wat hij wilt en je gaat hierdoor op je tenen lopen en nog beter je best doen, want het ligt toch aan jou??!!

Lekker manipulatief van hem. Slim gespeeld.

NEXT! (want je verdient gewoon een normale leuke man)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je zou voor jezelf na moeten gaan waarom je hier nog steeds zin in hebt. Want er is iets in jou wat maakt dat je dit nog toelaat, anders was je al afgehaakt. Als een man je aantrekt en afstoot is dat het moment om te zeggen: ik verdien iemand die heel graag bij mij is. Die niet manipuleert omdat hij zo labiel als een deur is.
Jij hoeft hem niet te repareren, daar zijn psychologen voor die daarvoor betaald worden. Jij wil toch gewoon een vent die jouw leven leuker maakt? Het leven is in je eentje soms al zwaar genoeg. Hij dumpt zijn issues bij jou. En gaat daarmee door zolang jij bij hem blijft en zal steeds verder gaan. Omdat je geen grens aangeeft.

You teach people how to treat you.
Nora40 schreef:
Ik zou wat leuks gaan doen en hem in zijn sop gaar laten koken. Moeilijk gedoe om niets zo te lezen.
Waarom doe jij jezelf dit aan? Een man met zulke grillen is erg onaantrekkelijk. Dit moet je niet willen, echt niet. Een relatie, en al zeker na amper een jaar, moet leuk zijn en je energie geven. Dit vreet energie (en zelfvertrouwen zo te lezen). Gebruik je gezonde verstand.

Ik zou hier niet mee verder gaan en zeggen dat het genoeg is geweest en alleen doorgaan met je leven. Als hij berichtjes blijft sturen, niet reageren of uiteindelijk blokkeren.

Er zijn leukere mannen, echt waar.
Ja realiseer me nu pas wat hij vanmorgen zei nadat we contact gehad hadden..
Was alweer een uur..
Met andere woorden dit was alweer genoeg of zo?
Nora40 schreef:
11-04-2021 17:41
Was alweer een uur..
Weer een uur down the drain. Voor jou dan.
Nora40 schreef:
11-04-2021 17:41
Was alweer een uur..
Zonder van jouw tijd ja.

En los daarvan, hij was zelf ook bij dat uur he. Als meneer maar vijf minuten had willen reserveren voor zijn vriendin, dan had ie de kookwekker moeten zetten. Sjongejonge, hij wordt er niet leuker op to.
Marelyse schreef:
11-04-2021 13:25
Oh dus het maakt niets uit wat je doet, goed doe je het in elk geval nooit. Hij vertelt je gewoon graag wat jij allemaal verkeerd doet want dan voelt hij zich lekker superieur.

Mensen die anderen neerhalen om zichzelf beter te voelen zijn nooit leuk. Stop met je in allerlei bochten wringen om het hem naar de zin te maken. Een relatie hoort iets toe te voegen aan je leven, niet je eigenwaarde af te breken.
:worship:
Marelyse schreef:
11-04-2021 19:08
Zonder van jouw tijd ja.

En los daarvan, hij was zelf ook bij dat uur he. Als meneer maar vijf minuten had willen reserveren voor zijn vriendin, dan had ie de kookwekker moeten zetten. Sjongejonge, hij wordt er niet leuker op to.
Ja nu ik al jullie reacties lees en erover nadenk... nee hij is niet leuk meer!
Ik weet niet waar het mis gegaan is maar we hadden een super leuke relatie samen... maar opeens is hij anders.
Wat wil je nog van hem?
Hij heeft er geen trek meer in en speelt de klootzak, in de hoop dat jij afhaakt?
Julus schreef:
11-04-2021 21:24
Hij heeft er geen trek meer in en speelt de klootzak, in de hoop dat jij afhaakt?
Nee, ze moet anders doen, anders zijn, volledig op hem gefocused zijn en er alles aan doen zodat hij zich goed, beter, best voelt!
Maar dat komt nooit, er is altijd wel weer wat.
Het wordt steeds onredelijker.

Wel gek dat hij dit al binnen 1 jaar doet, maar mooi voor TO, kun je er gewoon mee stoppen zonder dat je er al helemaal inzit, gek bent gepraat of al samen woont ofzo.

Wegwezen TO!!
Nora40 schreef:
11-04-2021 20:51
Ja nu ik al jullie reacties lees en erover nadenk... nee hij is niet leuk meer!
Ik weet niet waar het mis gegaan is maar we hadden een super leuke relatie samen... maar opeens is hij anders.
Dat is spijtig, dat hij zo veranderd is. Maar in dit geval kun je beter je eigenwaarde redden dan je relatie.
Julus schreef:
11-04-2021 21:24
Dat kan ook nog. Hij zou niet de eerste op aarde zijn die deze strategie toepast. Hoe zielig en kansloos ook.
Als je niet meer geïnteresseerd bent dan heeft hij vast ineens weer wel behoefte om schat te zeggen en een uur te bellen, want het was natuurlijk niet de bedoeling dat je af zou haken.
Nora40 schreef:

Je hebt al véél te veel gereageerd! Waarom leen je je hiervoor?
Hij heeft vanmorgen een berichtje gestuurd dat het gewoon komt omdat hij ziek is en dan het liefst met rust gelaten wil worden? Wat moet ik hier nu weer van denken dan?
Nora40 schreef:
12-04-2021 10:16
Hij heeft vanmorgen een berichtje gestuurd dat het gewoon komt omdat hij ziek is en dan het liefst met rust gelaten wil worden? Wat moet ik hier nu weer van denken dan?
Gewoon lekker met rust laten voor de rest van zijn leven.
Idd! Aangeven dat je dat heel vervelend voor hem vindt en dat je graag voldoet aan zijn wens om hem met rust te laten, permanent..
Vind je jezelf niet meer waard dan maar te moeten wachten of hij zich goed voelt of niet zodat hij weer normaal doet?

Dit moet je toch niet willen lieve TO?

Waar is je liefde voor jezelf?
Vrijgezel zijn is ook gewoon een optie, TO.

Wie heeft er nou zin in dit soort gezeik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven