Verward

11-04-2021 08:24 118 berichten
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier maar ik moet mijn verhaal even kwijt.
Ik heb al bijna een jaar een relatie met een man. Wij hebben beide nog onze eigen woning zien elkaar regelmatig en hebben ook veel contact. Maar af en toe is het net alsof het een vreemde is. Een paar maanden geleden begon hij in een keer dat ik hem beklemde, hij had meer tijd voor zichzelf nodig en hij minder contact wilde maar hij was ook gek op mij en wil mij niet kwijt. Hoeveel pijn dit ook deed ok minder contact. Vreemde is hij heeft zich er een uur aan gehouden en hij bleef maar berichten sturen en bellen en ook afspreken. Het is weer maanden goed gegaan tot afgelopen week... ik kreeg opeens te horen dat ik afstandelijk was geweest terwijl ik dat zeker weet dat het niet zo is. Hij wil opeens weer minder contact. Het komt erop neer dat het maar weer eens mijn schuld is? Ik ben me echt van geen kwaad bewust, ik ben niet anders dan anders geweest. Weet hetzelfde, ik beklem hem... hij wil minder contact momenten bla bla... ik ben serieus nu al een paar dagen aan het nadenken wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had. Wat moet ik hier nu in godsnaam van denken?
Nora40 schreef:
11-04-2021 08:24
Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had.
:HA:
rastan schreef:
11-04-2021 09:05
Wat een droeftoeter. Waarom wil je een relatie met zo’n man, echt he onbegrijpelijk. Ik zie zoveel van dit soort berichten op dit forum, wat is dat toch met vrouwen dat ze zo fucking wanhopig zijn dat werkelijk élke man beter is dan géén man, sheeesh.
Zolang we allemaal nog wegzwijmelen bij twilight en andere onzin waarbij mannen raar gedrag vertonen en de vrouw eerst therapie moet toepassen/mishandeling moet ondergaan om een man te krijgen is dit wel een logische situatie hoor.

Je hoeft deze man niet te fixen to, je bent geen therapeutische workshop. Dit is voor jou niet leuk, je bent gewoon jezelf en dat past dus niet bij deze man.
Sterker nog, hij lijkt actief te zoeken naar manieren om je uit balans te brengen door steeds te wisselen in aangeven wat hij nodig heeft. Dat mag hij eerst zelf gaan oplossen.
Ik zou het laten.
'jouw wisselvallige gedrag beklemt mij en geeft mij geen veilig gevoel. Toedeledokie!' is wel een mooie afscheidstekst.
Leuk jaar geweest, vast wel een leukere te vinden.
Hij appt letterlijk dat hij ‘even geen behoefte heeft om schat tegen je te zeggen?’

En jij vraagt je af wat jij verkeerd deed. Nou niks dus. Hij doet iets verkeerd. En dat zou ik hem ook direct vertellen.

Dus zoiets als. Hee Rick, ik laat me door geen enkele vent, dus ook niet door jou, zo kleineren. Dus of je let vanaf nu op je woorden én je daden, of we stoppen ermee. Groetjes Lianne.
Rhoslynne schreef:
11-04-2021 09:25
Heb je een relatie met mijn ex?
Die was gewoon extreem onzeker en hoopte op die manier van aantrekken en afstoten op geruststelling van mijn kant. Als ik door zijn gedrag gekwetst was, was dat voor hem een teken dat ik van hem hield. Heel vermoeiend. Ook dat onredelijke, leek wel alsof hij soms pms had!
Heeeeeeeel herkenbaar. Hoe miserabler je bent, hoe gelukkiger hij is.
Surebaby schreef:
11-04-2021 10:05
'jouw wisselvallige gedrag beklemt mij en geeft mij geen veilig gevoel. Toedeledokie!' is wel een mooie afscheidstekst.
Goed voorstel. Zonder schat in de aanhef en zonder schat in de afsluiting.
Bellinis schreef:
11-04-2021 09:52
:rofl: Pardon, maar waaaatttt? Je lachte hem op zo’n moment toch wel recht in zijn gezicht uit hoop ik :biggrin: :hug:
Nee dat is heeeel zielig en jij wordt dan geacht zijn tere ziel weer te herstellen. Door je uit te laten lachen en evt uitschelden want je moet erdoorheen kijken. Dan wordt hij weer wie hij was voordat de nare vrouwen hem te grazen hadden genomen.
Daar kun jij en alleen jij hem mee helpen. Je bent uitverkoren. Moet je heel blij mee zijn.
Kijk je geen tv of films? Zo hoort dat hoor *not* #lekkerinzijneentjelatenpruilen
Marelyse schreef:
11-04-2021 10:06
Hij appt letterlijk dat hij ‘even geen behoefte heeft om schat tegen je te zeggen?’

En dan denkt die clown ook nog Iets Heel Ergs te hebben gezegd. Jemig, de mevrouw in de supermarkt noemt me schat. De attitude van die kerel.
Alle reacties Link kopieren
Wauw.. wat een vervelend manchild geval heb je binnen gelaten. Zou hem er ook weer uit zetten. Gaat ie lekker aan zijn eigen eigenwaarde werken in plaats van met die van jou te rommelen.
Dikke doei
Surebaby schreef:
11-04-2021 10:11
Nee dat is heeeel zielig en jij wordt dan geacht zijn tere ziel weer te herstellen. Door je uit te laten lachen en evt uitschelden want je moet erdoorheen kijken. Dan wordt hij weer wie hij was voordat de nare vrouwen hem te grazen hadden genomen.
Daar kun jij en alleen jij hem mee helpen. Je bent uitverkoren. Moet je heel blij mee zijn.
Kijk je geen tv of films? Zo hoort dat hoor *not* #lekkerinzijneentjelatenpruilen
Misschien moet ik Vijftig Tinten dan maar eens gaan kijken, om weer een beeld te hebben van hoe een echt romantische, gezonde relatie eruit ziet. Over een man die een hele diepe liefde voor een vrouw voelt, maar niet in staat is die liefde anders over te brengen dan door haar in elkaar te slaan in de slaapkamer. En langzaamaan, door die uitingen van liefde toe te laten, daarmee al haar grenzen op te blazen en er zelfs van te gaan genieten (plus nog wat ander gedrag van hem te incasseren wat erg op stalking lijkt - maar wat weet ik van ware liefde...) kan zij dichterbij zijn hart komen en leefden ze nog lang en gelukkig. #snifdatwilikook
Wat een aandachtorgel zeg, die man
wat een eikel is deze vent
fluttershy schreef:
11-04-2021 09:20
Maar bestaan er mannen (mensen) die altijd leuk zijn? Als er op een jaar tijd 2 keer een minder moment is, zou ik het de moeite waard vinden om erover te hebben wat er nou eigenlijk gebeurt op zo'n moment.
Eventueel eindigend met 'He Piet, met constructieve gedachten over wat je anders wil kun je me bellen, maar als je gewoon een keer humeurig bent, wil je dat dan alleen verwerken in plaats van onze relatie steeds schade toe te brengen? Ik ga hier namelijk ook van twijfelen.'
de eerste tijd zeker hoor, als je echt verliefd bent, snap je vooral niet hoe iemand ZO leuk kan zijn. En je snapt van elkaar niet dat de ander op je gevallen is. Heerlijke tijd.

:flirting: Ik ken het zeker, en herken het bij mijn jongste dochter (16), Ze heeft nu een half jaar verkering en... alles is leuk aan hem, en hij vindt alles leuk aan haar. Ze zijn heerlijk samen.
Maar goed, das een meisje dat geleerd heeft, dat een relatie vooral geen 'struggles' moet geven. Ze heeft namelijk een leuke pa en ma :)
Dit kan toch nooit een stabiele, harmonieuze relatie gaan worden?
Deze meneer is op zijn zachtst gezegd nogal grillig. Dat zal vast wel diepgaande redenen hebben, misschien heeft zijn moeder hem wel emotioneel verwaarloosd of wat dan ook, maar je bent geen trekpop. Hij manipuleert je met dit gedrag en daar zou ik me eens niet meer voor lenen.
Om er maar een forumcliché tegenaan te gooien: er zijn ook leuke mannen.
Terug appen: je hebt gelijk, lijkt me goed even afstand van elkaar te nemen en geen lieve woordjes meer.
En daarna blokkeren, de idioot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik denk dat hij een andere liefde van zijn leven op het oog heeft. Maar hij is daar nog niet helemaal zeker van en dus houdt hij je nog even warm.
Iedere dag is gehaktdag
Nora40 schreef:
11-04-2021 08:24
Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat hij geen schat of iets zei omdat hij daar even geen behoefte aan had. Wat moet ik hier nu in godsnaam van denken?
"Inderdaad, nu je het zegt vind ik jou eigenlijk ook best een eikel. Laten we er vooral een punt achter zetten."

En dan moet je denken dat het maar goed is dat je van deze sneuneus af bent.
Am Yisrael Chai!
Nog geen jaar een relatie en dan zulk gezeik?
Geef hem zijn zin en geef hem helemaal geen aandacht meer door een leukere vent te zoeken.
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 11:21
Terug appen: je hebt gelijk, lijkt me goed even afstand van elkaar te nemen en geen lieve woordjes meer.
En daarna blokkeren, de idioot.
Mooie tekst, zou alleen 'even' met 'voor altijd' verwisselen.
DeSlager schreef:
11-04-2021 11:25
Ik denk dat hij een andere liefde van zijn leven op het oog heeft. Maar hij is daar nog niet helemaal zeker van en dus houdt hij je nog even warm.
Dat denk ik ook. Of dat hij op zoek is, eigenlijk geen zin meer in de relatie heeft met TO, maar toch nog even zijn oude schoenen houdt tot hij nieuwe heeft. Want als het andere niks wordt, dan heeft hij straks 'niks te neuken' of niemand om emotioneel te zuigen.
Oh to run.

Dit blijft zo.

Ik had ooit een exemplaar die mij zelf op zocht, zelf initiatief nam tot zoenen sex ect maar als we samen geslapen hadden of weekendje weg ofzo kreeg ik daarna standaard een brief met dat ik zo leuk was maar dat hij t niet kon en alleen vrienden wilde zijn.
Vervolgens wilde hij weer van alles samen doen begon hij weer met initiatief tot intimiteit en dan kwam er weer zo een brief.
Dit heb ik drie keer aangezien en hem toen mijn leven uit gekickt. Toen was hij ook nog gekwetsts en was ik de boosdoener. Sommige mensen zijn raar!
where ever you go, go with your heart
lilalinda schreef:
11-04-2021 11:13
de eerste tijd zeker hoor, als je echt verliefd bent, snap je vooral niet hoe iemand ZO leuk kan zijn. En je snapt van elkaar niet dat de ander op je gevallen is. Heerlijke tijd.

:flirting: Ik ken het zeker, en herken het bij mijn jongste dochter (16), Ze heeft nu een half jaar verkering en... alles is leuk aan hem, en hij vindt alles leuk aan haar. Ze zijn heerlijk samen.
Maar goed, das een meisje dat geleerd heeft, dat een relatie vooral geen 'struggles' moet geven. Ze heeft namelijk een leuke pa en ma :)
In mijn ogen meer het zelf nog onbeschadigd zijn. Zou dolgraag nog eens de liefde willen kunnen beleven als de 14-jarige ik :flirting: (En mijn ouders waren al gescheiden, ik had al huiselijk geweld gezien en andere ellende, maar niks kan op tegen het optimisme van de jeugd. Mooie tijd was dat.)

Als veertiger, na genoeg ellende zelf aan den lijve ondervonden te hebben, heb ik die onbevangen start toch echt nooit meer, zit er een hoop wantrouwen, second thoughts en overthinking bij. Tegenwoordig veel online dating en daar leer je ook wel van op je tellen te passen, eerlijk gezegd. Van daaruit ook wel begrip naar de mannen die twijfels hebben. Want als ik dat heb, zij vast ook. Alleen verwacht ik wel dat er dan een normaal gesprek te voeren is, wat de triggers zijn, wat daaronder zit, hoe we die angst kunnen verminderen en er niet elke keer een bom onder de relatie gegooid wordt (wat de vriend van TO nu doet) . Met de tijd groeit het vertrouwen in elkaar en in de relatie.

(En als het punt is dat ik niet leuk genoeg ben dan dikke doei, maar gezien het plotselinge opwellingen zijn en ze het normaal gesproken blijkbaar wel fijn hebben ga ik daar niet van uit.)
Ik denk dat we allemaal wel van zulke mannen hebben gekend. Ik was ook ooit hopeloos verliefd, daarvoor en daarna nooit meer zo verliefd geweest.

Hij had werkelijk alles uit de kast gehaald om mij voor zich te winnen. Toen bleek ik in de praktijk toch een beetje tegen te vallen. Hij maakte het uit, notabene toen we een paar dagen weg waren, zette me op de trein en dat was het. Ik heb een oceaan aan tranen vergoten. Een paar dagen later kreeg ik nog een brief over wat er allemaal mis was met mij.

Weer een paar weken later een kaart. Hij verlangde naar me, wilde me zien en miste me. Ik was zwak en ging erop in. Tot bleek dat zijn volgende verovering gewoon nog meer tegenviel dan ik. Toen kon ik pas inzien dat hij mijn tranen niet waard was.

Als ik hem nu zie dan denk ik echt, hoe is het mogelijk dat ik zo verliefd op die gast was.
Ja het erge is ik geef aan dat ik me niet bewust ervan ben dat ik afstandelijk zou zijn geweest. Zit hij te zeggen dat dat zijn gevoel is en ik hem afkap hierin?
Hij blijft nu een beetje kortaf in zijn gedrag maar zegt ik ben niet meer boos?
Hij is momenteel ziek daardoor zie ik hem even niet. Dan geef ik te veel aandacht, dan heb ik te weinig aandacht voor zijn ziek zijn. Dan zeg ik ok ik hoor je wel als je er behoefte aan hebt.. ook niet goed.
Momenteel zie je echt een groot vraagteken boven mijn hoofd hangen..
Momenteel geeft hij mij gewoonweg het gevoel alsof ik iets helemaal fout gedaan heb! Ik reageer dan ook eens even een paar dagen nergens meer op... hij bekijkt het maar even!
Nora40 schreef:
11-04-2021 12:30
Ja het erge is ik geef aan dat ik me niet bewust ervan ben dat ik afstandelijk zou zijn geweest. Zit hij te zeggen dat dat zijn gevoel is en ik hem afkap hierin?
Hij is momenteel ziek daardoor zie ik hem even niet. Dan geef ik te veel aandacht, dan heb ik te weinig aandacht voor zijn ziek zijn. Dan zeg ik ok ik hoor je wel als je er behoefte aan hebt.. ook niet goed.
Momenteel geeft hij mij gewoonweg het gevoel alsof ik iets helemaal fout gedaan heb! Ik reageer dan ook eens even een paar dagen nergens meer op... hij bekijkt het maar even!
jij bent niet goed
Dump die man, hier ga je niet gelukkig mee worden hoor.
Nora40 schreef:
Van de ene kant zegt hij dat je te afstandelijk bent, van de andere kant beklem je hem. Dat kan natuurlijk niet. En dan krijgt hij je ook nog zo ver dat je je al dagen loopt af te vragen wat je dan verkeerd hebt gedaan. Ook dat gedoe rondom het ziekzijn. Je kunt het nooit goed doen, kennelijk. Ik vind het raar en erg onvoorspelbaar gedrag dat hij vertoont.
En nee, hij zal echt niet de enige zijn die soms zijn dag niet heeft. Maar dit is wel erg wispelturig, en met dat passief-agressieve bommetjes droppen via de app zou ik persoonlijk ook snel klaar zijn.
Nora40 schreef:
Heel erg leuk, een man waarbij je altijd mag raden naar wat hij eigenlijk bedoelt. Die niet gewoon zegt wat hij vindt, maar jou straft door het jou zelf te laten bedenken. En natuurlijk heb je het dan altijd fout, want als je het goed zou hebben, past hij het gewoon aan. Uiteindelijk ben jij degene die werkt voor deze relatie, niet hij. Hij geniet gewoon in stilte van de macht die hij over jou heeft verkregen.
Never a dull moment!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven