Vindt een man dit oké?

12-08-2018 20:16 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren heb ik een bericht geplaatst over vrouwen en de eerste stap nemen etc.

Hoewel ik geloof dat de situatie er vanaf hangt, is het me opgevallen dat er nog best wel wat vrouwen zijn die geloven/vinden dat een man direct zou moeten happen bij de eerste de beste poging en dat wanneer hij dat niet doet, hij je niet leuk genoeg zou vinden.

Nu vraag ik me af hoe mannen daar over denken? Vinden mannen het leuk/vervelend als vrouwen heel direct zijn en meteen aangeven dat ze hem leuk vinden?

Overigens heb ik besloten om de beste man in kwestie geen bericht meer te sturen. Hoe leuk ik hem ook vind.

Ben benieuwd naar de verhalen van mannen.
Ik zou het geen probleem vinden. Anno 2018 is menig vrouw nog steeds van mening dat de man de eerste stap tot contact zou moeten leggen. Maar waarom zou dat niet omgekeerd kunnen?

Mocht er geen interesse zijn, dan kan een man dat ook netjes laten weten.
Zal wel van de man afhangen denk ik. In tegenstelling tot wat sommigen beweren zijn nou eenmaal niet alle mannen hetzelfde.
Mannen lunnen geen gedachten lezen en kunnen ook onzeker zijn.

Als je hem leuk vind, zeg dat dan! :idee:
Been there, done that, got the T-shirt.
Met pakweg drie miljard mannen in de wereld, zal er best verschil zijn. Persoonlijk vind ik de manier waarop op dit forum vaak gedaan wordt alsof een man die niet onmiddellijk zijn hele bestaan richt op een vrouw dus "alleen maar in seks is geïnteresseerd" en/of te weinig interesse heeft, een beetje krampachtig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou het juist leuk vinden als een vrouw direct is. Wie vindt het nou niet fijn om te horen dat iemand je leuk vindt?
Ik ben wel van de directe aanpak, in het verleden nooit gemerkt dat een man dat niet leuk vond.
Volgens dit onderzoek (jaja, kwaliteitskrant) kun je beter maar wel laten merken dat je interesse hebt:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2142485 ... ekkelijker
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Je hoeft het niet meteen te zeggen.
Er zijn wel subtielere manieren te bedenken om je interesse te laten blijken.
P80 schreef:
12-08-2018 20:17
Ik zou het geen probleem vinden. Anno 2018 is menig vrouw nog steeds van mening dat de man de eerste stap tot contact zou moeten leggen. Maar waarom zou dat niet omgekeerd kunnen?

Mocht er geen interesse zijn, dan kan een man dat ook netjes laten weten.
Ik denk wel dat het omgekeerd zou kunnen, toch zie ik vaak om me heen gebeuren dat mannen een vrouw (na het bekendmaken) gaan ‘ghosten’ dus compleet negeren. Niet alle mannen kunnen/willen iemand afwijzen.
Lady*Voldemort schreef:
12-08-2018 20:20
Zal wel van de man afhangen denk ik. In tegenstelling tot wat sommigen beweren zijn nou eenmaal niet alle mannen hetzelfde.
Dat is waar. Ik lees vaak artikelen met koppen als “ ja, alle mannen zijn het zelfde”
“ dit is het mannengeheim”
karin6789 schreef:
12-08-2018 20:43

Subtiele hints worden vaak niet opgemerkt...

Ik ben altijd hele direct en ik heb nog nooit een man getroffen die dat niet leuk vond. Ik ben niet gemaakt om subtiel te zijn haha.
Gelukkig zijn er mannen, en vrouwen, die vinden dat iedereen gelijkwaardig is. Het is niet meer standaard; man is ouder, man is beter opgeleid, man verdient beter, man is de jager.

Niemand heeft verder een glazen bol of kan gedachten lezen. Dus duidelijkheid maakt het allemaal wel makkelijker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Apatura schreef:
12-08-2018 20:24
Mannen lunnen geen gedachten lezen en kunnen ook onzeker zijn.

Als je hem leuk vind, zeg dat dan! :idee:
Ik zou het graag willen zeggen maar ik ben ge bang voor een afwijzing. Niet eens zozeer voor de afwijzing maar voor wat er daarna zou kunnen gebeuren, mocht hem een keer tegenkomen.
RikM schreef:
12-08-2018 20:30
Ik zou het juist leuk vinden als een vrouw direct is. Wie vindt het nou niet fijn om te horen dat iemand je leuk vindt?
Vind je het nooit ongemakkelijk? Met name als je de vrouw in kwestie níet leuk vindt?
Oifa schreef:
12-08-2018 20:33
Ik ben wel van de directe aanpak, in het verleden nooit gemerkt dat een man dat niet leuk vond.
Hoe reageerden die mannen er op?
karin6789 schreef:
12-08-2018 20:43
En als hij er niet op in gaat? Of de hints niet snapt?
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:47
Dat is waar. Ik lees vaak artikelen met koppen als “ ja, alle mannen zijn het zelfde”
Luiheid
Mannen zijn gewoon, net als vrouwen in de eerste plaats gewoon mensen met onderling grote verschillen.
Jake99 schreef:
Subtiele hints worden vaak niet opgemerkt...

Ik ben altijd hele direct en ik heb nog nooit een man getroffen die dat niet leuk vond. Ik ben niet gemaakt om subtiel te zijn haha.
Wat zeg je dan? Gewoon; hey, ik vind je leuk. Zin in een kopje koffie?
Knijpertje schreef:
Ik zou het graag willen zeggen maar ik ben ge bang voor een afwijzing. Niet eens zozeer voor de afwijzing maar voor wat er daarna zou kunnen gebeuren, mocht hem een keer tegenkomen.
En als hij nou t zelfde denkt?

Dan zitten jullie allebei alleen op te bank te hopen dat de ander wat van zich laat horen.

#schop

En nu bellen/appen/snappen of ie zin heeft om wat te gaan drinken want je hebt wel zin in een kop koffie/glas wijn in gezelschap van een leuke vent.
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:16
Hoewel ik geloof dat de situatie er vanaf hangt, is het me opgevallen dat er nog best wel wat vrouwen zijn die geloven/vinden dat een man direct zou moeten happen bij de eerste de beste poging en dat wanneer hij dat niet doet, hij je niet leuk genoeg zou vinden.
Zo werkt het voor mij niet. Ik kijk de kat uit de boom. Het is inderdaad ook afhankelijk van de situatie.
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:16
Nu vraag ik me af hoe mannen daar over denken? Vinden mannen het leuk/vervelend als vrouwen heel direct zijn en meteen aangeven dat ze hem leuk vinden?
Ik vind dat wel fijn, ik houd niet van spelletjes.
Don't follow me. I'm lost too..
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:49
En als hij er niet op in gaat? Of de hints niet snapt?
Tsja. Een domme man, je hints zijn niet duidelijk, hij heeft geen interesse.
Kan allemaal.
Knijpertje schreef:
Deze artikelen niet meer lezen of met n pak zout nemen.

Mannen zijn net mensen ;-)
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:48
Hoe reageerden die mannen er op?
Altijd positief, heb nog nooit een afwijzing gehad daarop
Knijpertje schreef:
12-08-2018 20:50
Wat zeg je dan? Gewoon; hey, ik vind je leuk. Zin in een kopje koffie?

Gewoon zin in een kopje koffie.
Ik vind je leuk hoeft er niet bij.
Je gaat toch niet vrijwillig een hork uitnodigen om koffie met je te drinken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven