Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Mijn eerste ingeving: Ik zou gewoon gaan.. Je heb je excuses gemaakt, gebeld.. en als zij dan niet belt is dat verder haar keuze. Evt kan je haar spreken op die verjaardag, en anders later een keer afspreken als jullie dat willen allebei.
Laura, deze vriendinnen komen eigenlijk allebei mij niet zo sympathiek over, niet echt als vriendinnen door dik en dun. Ze "spannen samen" tegen je en je mag er niets van zeggen, is een beetje mijn zwartwit conclusie. Excuses worden niet geaccepteerd, een bel-afspraak wordt gewoon genegeerd, de ene mag al haar gram spuien over jou maar aan hun mankeert er niets.

Kortom: ik vind het niet waard dat je er zo voor buigt en zou gewoon naar het feest gaan zonder me te laten kennen, vriendelijk doen en verder er niets van verwachten, dat het goed komt of wat dan ook.
Eh Laura, ik vind het een beetje een gekke driehoeksverhouding en kan me voor de geest halen dat ik dat toen ook al vond. Je wilt naar die verjaardag, dus als ik jou was zou ik gewoon gaan en zien wat er gebeurt en er van tevoren niet over piekeren. Voor een ander denken heeft helemaal geen zin. Als het uitdraait op een confrontatie (lijkt mij sterk dat je herrie gaat schoppen op een verjaardag van iemand anders, maar goed...), dan ga je toch gewoon lekker naar huis? Ik zou het niet te moeilijk maken voor jezelf. En stel nou dat je die ene vriendin van tevoren zou bellen en zij zou aangeven dat ze liever zou willen dat je niet kwam, zou je dan niet gaan? En wat zou je dan allemaal bedenken? Met al dat bedenken schiet je (volgens mij) geen donder op.
Tink, hoe is het gegaan, maandag????
Laura, ik zou echt zeker weten gewoon gaan!!! Ik zou er inderdaad geen woorden aan vuil maken. Gedag zeggen, evt. sociaal praatje en dat was het. Dan laat je in ieder geval merken dat wat jou betreft de deur nog open staat. Wellicht is het wel weer een mooie opening voor vriendschap.

Daarnaast vind ik het hele vooral behoorlijk kinderachtig eigenlijk. Nogal makkelijk om je argumenten kracht bij te zetten door de naam van die andere vriendin te noemen. Schuilen noem ik dat. Kan me voorstellen dat je je er rot over voelde en misschien nog wel voelt. Laat je niet in je kaarten kijken en ga gewoon. Jij hebt destijds juist gehandeld.
Laura: gewoon gaan en normaal doen. En wat Tink al zegt: niet teveel over nadenken van tevoren. Van alle scenario's die jij bedacht hebt, wordt het net degene waar je niet aan gedacht hebt. Is altijd zo.

Hier laatste avond alleen in mijn huis. Raar en fijn tegelijkertijd. Zoveel leuke en minder leuke momenten meegemaakt hier. Echt mijn huisje... Gelukkig is het nog niet helemaal weg en kan ik er nog naar terug zoveel ik wil
nou, het ging heel goed, was echt een heel leuk gesprek. Vanmorgen werd ik gebeld door de hoofdleidster en die had geen goed nieuws. Ze vond het gesprek heel erg leuk, zei dat ze mij leuk vond en het heel erg jammer vond, maar dat ik niet eerder kon beginnen dan dat ik mijn overgangsbewijs naar de 3e heb. De GGD was heel erg strikt. Ze zei ook dat als het zover was ik gewoon kon bellen, dat kon ik zo beginnen. Zo ontzettend jammer, maar goed. Het is niet anders. Dus maar weer verder zoeken.

Werd van de week gebeld door een uitzendbureau en omdat ik ziek op bed lag vroeg ik of ik iets later op de dag terug mocht bellen. Heb gisteren en eergisteren 5 keer geprobeerd en berichten achter gelaten, maar werd niet teruggebeld en vandaag is ze afwezig... Ik snap dat dan niet zo goed, maar goed. Morgen probeer ik het dus nog maar een keer.
Druif, 5 kilo in 8 weken is echt helemaal niet slecht hoor, integendeel!! Groot gelijk dat je gestopt bent met de feestdagen op komst. Da's anders pure kwelling.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er vandaag overdag nog wel even over gedacht ook en idd het gevoel van gewoon gaan. Als het aan mij ligt geen confrontatie inderdaad, dat zou wel raar wezen op een verjaardag.

Ik weet niet hoe hun contact nu is, maar indertijd was het nog niet zo lang uit. Ze hebben namelijk jaren een relatie gehad. Ik heb zelf het gevoel dat er bij vriendin Y een soort overgevoeligheid zat misschien waardoor ze die mail heeft laten lezen aan X. Blijft staan dat het niet handig van me was, maar ik heb me in die mail volgens mij over de situatie uitgesproken en niet dingen geroepen als dat X maar een vervelend mens was of zo. Maar ja, ik weet ook wel dat communicatie per mail lastig is.

Het was overigens maar wat kleins waarbij X vriendin Y aanvoerde, maar ja, ze was wel op dreef met dingen te uiten waar ze niet blij mee was, dus dan valt het natuurlijk sneller verkeerd. En het voelt dan inderdaad als samenspannen. Ik voelde me al een beetje in de hoek gedrukt door het hele gesprek überhaupt. Dus tja.... we zien wel. Als ik me er niet lekker bij voel op die verjaardag (en dan hoeft er nog niet eens sprake te zijn van een confrontatie) kan ik altijd nog weg natuurlijk.
BaS: jammer dat het uit is met D.! Maar ja, het klinkt alsof hij je de ruimte niet kon geven, en dat werkt natuurlijk alleen maar averechts als je het al benauwd gekregen hebt in een relatie.

TInk: jammer dat ze je niet meteen konden aannemen!

En dat van het uitzendbureau... misschien zegt het wel meer over hen dan over jou. Mijn vriend en ik hebben beiden ervaring met slordigheden van uitzendbureaus waaruit bleek dat de zaakjes niet op orde waren.
Sorry... ik kan het niet echt volgen met X en Y en wie nou wat heeft gedaan en waarom en wanneer. Doet er ook niet toe lijkt me, als dit gedoe al zo'n tijd geleden is.

In elk geval: ik zou naar die verjaardag gaan en wie weet is het juist een mooie opening.
BaS, jammer dat de kerstdagen er nu anders uitzien!!
Oh Druif... vraagje... Gek vraagje denk ik... (En als Pip het weet: kom maar op...)

Hoe lang slaapt een baby van 5,5 overdag? En 's nachts? Ik bedoel geen gemiddelden, maar ervaringsverhalen.

En vooral zoek ik een antwoord op waarom een baby van 5,5 maand om 7 uur ('s ochtends, maar liever nog 6 uur) klaarwakker is, nadat ze 's nachts om de 2,5 uur komt voor een voeding en overdag NIET naar bed wil en met moeite een uurtje of 2,5 gaat slapen als wij naar bed gaan. Ons Duracel slaapt overdag gewoon niet. We hebben haar vandaag maar gewoon op gelaten om te zien wat er zou gebeuren, maar ze zit nu nog heel vrolijk in haar wipstoel naast ons op de bank. Dat is toch niet te geloven? Even voor de duidelijkheid: we laten haar bewust geen tv kijken, hoor! Ook doen we geen drukke spelletjes.

Wat we al hebben geprobeerd:

1 bij eerste kleine tekenen van vermoeidheid al in bed leggen (hielp kort, maar nu leidt het tot een gigakrijspartij en ze slaapt alsnog niet)

2 in slaap voeden en daarna wegleggen (zodra haar hoofd loskomt van de borst is ze klaarwakker)

3 in haar bedje leggen met speen als ze gewoon wakker en rustig is (gaat even goed, maar daarna zie bij 1)

4 's avonds in bad doen (werkt totaal niet, wordt ze juist wakker van)

5 inbakeren (mag nu niet meer omdat ze actief omrolt)

6 steeds hetzelfde ritueel inbouwen in de avond (maakt gewoon geen verschil).

7 R.U.S.T. dus stil gaan zitten in het donker op de rand van het bed met haar lijfje lekker tegen ons aan, rondlopen met haar op je arm. Maakt geen verschil.

We weten het dus niet echt meer en hebben nu maar besloten het aan te kijken wat er gebeurt als we haar maar gewoon wakker laten zijn. Misschien wel een beetje pedagogisch onverantwoord, maar ze zit nog heerlijk vrolijk in de wipstoel te spelen met haar knuffelgiraffe en lekker te brabbelen en te trappelen.

Is mijn borstvoeding zulk krachtvoer? Heeft ons gewoon geen slaap nodig?
Tja..... lastig. Vooral omdat Madelief rond die tijd niet meer genoeg had aan de borstvoeding en daardoor ook 's nachts inderdaad vaak en lang wakker was.

Geef je nog volledige borstvoeding? Je zou eens kunnen proberen de laatste voeding te vervangen voor een papfles... of afgekolfde borstvoeding met pap erdoorheen.. kan ook. Wellicht slaapt ze dan langer door.

Madelief is 8 maanden en slaapt nog echt wel 2x per dag. 's Morgens krijgt ze rond zevenen een flesje in bed. Deze houdt ze zelf vast. Na het flesje valt ze weer in slaapt tot half 10 ongeveer. Dan gaat ze rond half 12 naar bed tot een uur of 2 en dan vaak om een uur of 4 nog een uurtje. 's Avonds gaat ze om zeven uur naar bed en krijgt als wij naar bed gaan haar laatste fles (180 cc water, 6 schepjes en 5 schepjes pap). Ook deze houdt ze zelf vast. Als het op is (meestal na een minuut of 2) halen we de fles weg en kijken we of ze goed ligt. Dan slaapt ze door tot zeven uur.

Hoe lang heeft ze dit nu? Het kan zijn dat ze een sprongetje maakt, of dat er een tandje aankomt. Hoe vaak komt ze voor een voeding overdag?
5,5 maand is altijd zo'n schuif-leeftijd met zoals Druif ook aangaf, de voeding snachts. Als die weg valt is mijn ervaring dat overdag ook het een en ander veranderen kan.

Inderdaad proberen dat ze snachts goed slaapt door de door Druif geopperde papfles.

Probeer het één voor één uit, dan weet je wat wel en niet werkt. Ga verder vooral op jullie gevoel af; jullie kennen het beste.

Ik moet straks naar een praktijkles en ik sta daardoor strak van de stress. Ik wil niet iets voor doen...
hmm... die papfles is inderdaad misschien wel een optie. Dat wilden we eigenlijk niet doen voor ze een half jaar is, gezien die allergietoestanden. Wat doe je dan in zo'n papfles, aangezien er geen lactose, koemelk, ei of soja in mag zitten?

Ik geef nog volledig borstvoeding en ik zou zeggen dat ze er goed op groeit en als ze drinkt, drinkt ze ook gewoon relaxed. Met kolven gaat het ook prima, zelfs kolven tussen de voedingen door gaat nog prima. Omdat ik zelf weer behoorlijk ben afgevallen en deze week weer flink heb lopen spugen + diarree, heb ik minder vocht "beschikbaar", dus misschien dat dat wel een beetje invloed heeft. Ik denk dat als ik meer drink, dat gewoon in orde komt.

We hebben nu trouwens ook de huisarts maar gebeld. Vannacht was het weer drama. Van half 2 tot 5.15 aan een stuk door gehuild. We denken dat er gewoon wat aan de hand is, dat we misschien missen. Ze grijpt heel vaak naar haar oortjes en huilt overdag ook veel. Ze krijst dan ook, maar ja, niet de hele dag lang. Ze heeft wel vaak verhoging, maar niet constant. Toen ik dat tegen de assistente vertelde vond zij dat wel reden om toch even te laten kijken. Omdat vandaag helemaal vol zit, mogen we maandag komen. Wel met het advies om het goed in de gaten te houden en meteen aan de bel te trekken als ze koorts krijgt, minder gaat drinken of nog meer gaat rochelen, etc. Ze is ook al een dikke maand heel erg verkouden met een lekkere hoest en rochel erbij en dat zorgt ervoor dat ze ook minder goed slaapt. Ook hier al alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes geprobeerd (Luuf, neusspray, stomen onder de douche, stomen met ons onder een dekentje, bedje omhoog, etc.).

Naja, beetje aanmodderen dus...

Na 5.15 uur kwam ze nog een keer rond half 7 en sindsdien ligt ze lekker te slapen....
Tink: ik heb geen oplossing of raad voor je, daarvoor is het wat te lang geleden dat mijn zoon baby was. Maar het lijkt me beslist lastig als je zoveel wakker wordt gehouden 's nachts en dat je je zorgen maakt. Sterkte! Ik hoop dat de huisarts maandag wat kan vinden dat gemakkelijk te verhelpen is.
He Tink toch, niet leuk als je kleine meid zo lang kwakkelt.

Het kan zijn, ivm het grijpen naar de oortjes, dat ze een oorontsteking heeft. Dat kan voorkomen na een verkoudheid.

Doordat bij kinderen de buis van Eustachius (die het middenoor moet voorzien van lucht en afvoer van vocht zodat er goed gehoord kan worden) net onder een andere hoek loopt dan bij volwassenen raakt hij sneller 'verstopt'. Zolang het trommelvlies nog niet is doorgebroken kan dat voor pijn zorgen, met golven.

Idd.. neusspray, stomen.. Hebben jullie al geprobeerd, heel goed! Helpt het helemaal niet, of helpt het niet op de lange termijn?

Wat betreft de papfles: Kijk eens of Nutramigen een optie is. Daar zit voor zover ik het weet geen lactose en koemelkeiwitten in. Was met Leen toen ook een zoektocht, achteraf blijkt hij alleen een soya-allergie te hebben en dronk hij kunstvoeding van de natuurwinkel, BioBim. Daar zit geen koemelkeiwit in en ook geen lactose.

Maargoed; Of dat dan weer waar is van die soja-allergie weet ik dus niet.. het blijft gissen bij Leenmama's informatie.
Heb net gekeken in de apotheek bij de Nutramigen; er zit soja-olie in

In de BioBim opvolgmelk 1 zit geen kippenei-toestand, geen koemelk en geen lactose. Hoe het zit met soya... geen idee. Ik heb hier geen verpakking meer staan en ik kan 't niet zien op de site. klik: BioBim
Trouwens, wat is die Bert Koenders (uit de politiek.. heeft glazen huis gesloten) een studentikoos tiepje

Ik peins nog even op de 'traditionele' eindejaarspost :-D

voor allemaal!
quote:Tinkelbel schreef op 18 december 2008 @ 21:46:

Sorry... ik kan het niet echt volgen met X en Y en wie nou wat heeft gedaan en waarom en wanneer. Doet er ook niet toe lijkt me, als dit gedoe al zo'n tijd geleden is.

In elk geval: ik zou naar die verjaardag gaan en wie weet is het juist een mooie opening.Snap ik, beetje onhandig idd die onderlinge contacten. Ik ka het echter, in tegenstelling tot de belastingdienst noch leuker noch makkelijker maken Ik ga zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf inderdaad gewoon (heb ik ook al gemaild naar de jarige) en ik zie wel. Neem mijn dansschoenen mee, dan kan ik nog altijd uitwijken.
quote:summer04 schreef op 18 december 2008 @ 17:30:

Hier laatste avond alleen in mijn huis. Raar en fijn tegelijkertijd. Zoveel leuke en minder leuke momenten meegemaakt hier. Echt mijn huisje... Gelukkig is het nog niet helemaal weg en kan ik er nog naar terug zoveel ik wil Joh spannend allemaal!
Nou Tink, wat lastig, ik hoop dat het iets overzichtelijks blijkt te zijn wat gauw weer over gaat.
weekend ! Het gaat hier weer een stuk beter. Moeilijk tijd gehad thuis (niet met mij en vriendje maar hij was heel druk bezig met delen van het verleden af te sluiten/ te verwerken. En daar kwam heel veel bij boven.) Werk is nog steeds hetzelfde. Ik breng de dagen internetten door...alleen het forum is geblokkeerd . Maar het lijkt erop dat ik begin volgend jaar ergens anders ga beginnen! Via netwerk van mijn huidige werk heeft een zelfde instantie aangegeven mij erg graag te willen hebben! Financieel moet het daar nog rondkomen maar iedereen gaat er vanuit dat het gaat lukken.. Het is niet direct het werk wat ik wil *lijkt op wat ik nu doe* maar de afdeling kwam veel opener over en met een betere sfeer. Het kan ook alleen maar beter worden!
@Anne: leuk je weer eens te lezen! Hoop dat vriendje eruit gekomen is? Fijn dat er nu eindelijk een beter vooruitzicht is wb werk. En ja, het kan eigenlijk al snel beter worden!

Dus niemand heeft mijn zoon voor tv gezien... Jouw kinderen kijken ook nooit naar Clubkids, Druif? Net 5 ligt ook niet zo voro de hand natuurlijk. Ik was erg trots, toen ik hem daar zo oefeningen voor zag doen en rustig met die meisjes praten...

Ben af en toe wat down, merk dat ik dingen moet verwerken. Ook al kon D. me mijn broodnodige ruimte niet geven, herinneringen aan hoe enthousiast we waren, wat we zouden doen met kerst enzo... doen me toch pijn. En met een half leeggehaalde kamer van mijn zoon in mijn huis erbij, wil dat wel eens op mijn sentimenten werken. Ik hoop dat ik er toch nog een leuke kerstvakantie van kan maken.

Tink: hoe ging het met de kleine vannacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven