Voor altijd alleen blijven accepteren en gelukkig zijn

16-08-2017 11:17 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin 30 en inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het ergens eigenlijk wel prima vind als ik voor altijd alleen zou blijven. Tuurlijk soms wel jammer, maar in principe ook weer heel erg fijn.

Herkent iemand dit en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:41
74.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-08-2017 18:00
Toch jammer dat single-zijn dan een soort van oké is, omdat een relatie ook niet altijd gelukkigmakend is.
Ik vind single zijn echt veel fijner dan in een relatie.
Ik vind het juist heerlijk dat ik alles zelf kan beslissen, dat ik de dingen precies zo kan doen als ik wil.
Dat vind ik ook, maar toch voel ik regelmatig sterk dat verlangen naar een fijne relatie. Is een gevoelsmatig iets bij mij.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
16-08-2017 17:43
Klein Orkest - Laat Mij Maar Alleen

Die ruzies over sex enzo...
Of over een verjaarscadeau,
Of dat ik mee moet naar een feest
Nou ik ben al geweest!

Of dat ik te bezitterig ben,
Of in de kroeg te glitterig ben.
Jij hebt zo'n hekel aan die show,
Nou 'k ben nou eenmaal zo!

Ref.
Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!

Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!

Al ben ik nou al weer te laat,
Jij vindt dat ik altijd zo veel praat.
Nou goed zeg ik een avond niets,
Dan vraag je: is er iets? Oooh!

Of dat ik je geen aandacht geef,
Alleen maar voor mezelf leef,
Je hebt gelijk het heeft geen zin,
Het zit er echt niet in!

Ref.
Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Oh no!
[/quote]

Geniale tekst haha!
Solomio schreef:
16-08-2017 18:00
Toch jammer dat single-zijn dan een soort van oké is, omdat een relatie ook niet altijd gelukkigmakend is.
Ik vind single zijn echt veel fijner dan in een relatie.
Ik vind het juist heerlijk dat ik alles zelf kan beslissen, dat ik de dingen precies zo kan doen als ik wil.
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar herken wel veel in wat je zegt. Zelf kunnen bepalen wat je wilt, hoe je iets wil doen; ik moet er niet aan denken dat te moeten "delen". Nu ben ik ook niet anders gewend, misschien dat het mij daarom ook niks lijkt maar toch. Het is zo fijn om op te staan met een idee en niet te hoeven overleggen maar gewoon te kunnen gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 18:40
Dat vind ik ook, maar toch voel ik regelmatig sterk dat verlangen naar een fijne relatie. Is een gevoelsmatig iets bij mij.
Gevoelens en gedachten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je kunt je gevoelens 'sturen' door je gedachtes te veranderen.
En onderschat ook niet de invloed die de omgeving heeft: van heel kleins af aan leer je dat je een relatie zult (moeten) krijgen.

Door te doen alsof die gevoelens een soort vaststaand feit zijn blijf je er makkelijker in hangen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 18:39
Geweldig voor je! Dit geeft me wel moed! Alles kan he! Ik geloof ook wel dat een relatie ook niet altijd makkelijk is. Zeker als er issues naar boven komen. Wat voor soort issues kwamen er bij jou toen naar boven?
Nou ik had dit echt niet verwacht, en het hoefde ook niet, ik had de obsessie naar een nieuwe vriend echt los gelaten en ik was er klaar mee.
Of het zaligmakend is en ik ineens 100 x gelukkiger ben, absoluut niet. Ik was al gelukkig alleen, en ik ben mezelf de afgelopen tijd erg tegengekomen en ik denk niet dat dat al over is.

Mijn issues zijn vrij heftig, ik ben er nog niet zo lang achter dat ik behoorlijke verlatings/afwijzingsangst heb. Dat neigde ik de laatste tijd wel eens op mijn vriend te botvieren. Hij is mijn eerste partner die echter recht voor zijn raap is en dus duidelijk is dat hij dat soort moods niet erg leuk vindt. Ben ik blij mee, iemand die me een spiegel voorhoudt.
Echter ben ik ook er nog niet zo lang achter dat mijn faalangst te maken heeft met mijn jeugd. Ik heb lange tijd namelijk geen erg goede band met mijn vader gehad terwijl mijn zusje dat wel had. Vandaar dat mijn omgang met mannen een soort van verstoord is.
Alle stress en spanning vd laatste tijd kwam er vorige week ineens uit, erg fijn, het moet eruit, maar ik zit deze week nu wel overspannen thuis en mn lijf doet pijn, maar goed het is wel voor een goed doel, ik draag dit al 35 jaar met mij en het moet eruit.
Ik heb overigens eindelijk mn verwijzing, ik los dingen liever zelf op maar het is nu wel even verstandig om met een professional te babbelen...

Anyway, vrij heftig probleem wat er nu uitkomt en wat getriggerd werd door mijn nieuwe relatie.
Ik hoop niet dat je erg schrikt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hey meis, dit klinkt enorm herkenbaar voor mij. Ik zit rond dezelfde leeftijd en heb alleen nog maar teleurstellende ervaringen gehad. Na elke teleurstellende ervaring denk ik weer een jaar of wat dat het leven beter is zonder alle drama die het daten met zich meebrengt, totdat ik weer een leuke man tegenkom, ik een teleurstellende ervaring heb en ik weer besluit dat ik geen zin heb in alweer gekwetst worden. De laatste poging dateert van enkele weken geleden, daarvoor ruim drie jaar met niemand uit geweest.. en na een dikke maand is mijn meest recente poging ook weer misgelopen, waarbij de man in kwestie bijna van de aardbodem is verdwenen en ik achter ben gebleven met de vraag waarom dit ook weer mislukt is. Ik zou graag een fijne relatie willen, maar op deze manier hoeft het niet voor mij. Om elke keer mijn hart weer open te stellen en opnieuw gekwetst te worden, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Waarom zou je binnen een relatie niet je eigen keuzes kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit is heel herkenbaar. Zo veel dat ik na lang meelezen net maar een account heb aangemaakt om ook mee te kunnen schrijven.
Altijd al alleen geweest, halverwege de dertig en ik vraag me regelmatig af hoe ik mijn leven in kan richten zodat ik dit volhoud. Wat niet helpt is dat ik chronisch ziek ben. Ik lag al nooit lekker in de markt, maar mijn conditie is nu dusdanig dat ik niet vind dat ik mezelf nog kan 'verkopen' aan een date. Dat zal zo blijven en dat vind ik soms erg verdrietig. Vrienden vragen niet eens meer wanneer ik nu eens een vriendje voor kom stellen, dus voor mijn omgeving is het ook wel duidelijk, haha. Een relatie is zeker niet alles, maar toch vind ik het wel lastig hoor, om te bedenken hoe je je leven inricht dat het ook gezellig blijft, ook als ik een paar dagen niet de deur uitkan.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
16-08-2017 14:50
Die kinderwens, dat vind ik een lastige. Ik was altijd de kindervriendin, altijd oppassen, spelen met kleine kinderen, degene waarvan iedereen zei "jij wordt vast een super moeder". En degene die riep "als ik niemand vind, dan doe ik het alleen!".
Nou van dat laatste ben ik voorlopig heel hard teruggekomen. Mijn financiële situatie is er niet naar. En daarnaast is een kind alleen opvoeden kei en kei zwaar.
Ik vind kinderen nog steeds leuk. Hou oneindig veel van m'n neefjes en nichtjes. Maar zelfs bij hen ben ik blij dat ik op een gegeven moment me terug kan trekken.
Ik ben een beetje door het leven gegaan waarbij 'het idee van dingen' me wel leuk leek. Maar die in de praktijk niets voor mij bleken te zijn. Heel lang ging dat goed. Maar op werkvlak is dat uiteindelijk flink fout gegaan. Tot het punt waarop ik oprecht geen idee heb wat ik met mijn twee studies nog aanmoet en m'n dagen slijt op een klantenservice.
Soms ben ik bang dat het met mijn 'kinderwens' net zo is. Het idee van kinderen is leuk maar de realiteit is zwaar. Of praat ik het alleen maar goed omdat het idee nooit kinderen te zullen hebben anders te hartverscheurend is? Daar ben ik nog niet uit voor mezelf. Het zou bij mij biologisch allemaal nog kunnen, tijd zat. Maar het voelt gewoon alsof het er niet meer inzit. En ik weet gewoon niet goed of ik het wel wil.
Mijn ouders zijn er allebei nog. We zijn thuis met vier kinderen. Nu heb ik nog genoeg familie-basis. Een plek om kerst en Sinterklaas te vieren. Maar hoe zit het straks? Als ik ouder word? Ik word nu door veel vrienden al 'vergeten' in die zin dat ze allerlei speciale dingen met stellen doen, maar mij daar nooit voor vragen (of wel, maar dan is het om ondertussen op hun kinderen te passen).
Lastige vragen hoor.
Ik ben nu, morgen wordt mijn kind 3, nog altijd blij dat ik het in mijn eentje toch heb doorgezet, een kind alleen. Ik merk dat we nu al echt een twee-eenheid zijn en dat het simpeler opvoeden is in mijn eentje dan ik van te voren had bedacht (en ze 'kost' me tot nu toe alleen haar kinderbijslag ;) op eten na). Dus als je echtechtecht heel graag wil is er absoluut een mouw aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
'Single by choice' komt tegenwoordig toch wel vaker voor? Afijn, ik herken ook het een en ander, maar ik zit wel in een andere levensfase: midden twintig.

Ik heb ook geen fantastische ervaringen achter de rug en bij mij komt het voor een deel ook uit mijn jeugd. Ik heb een moeizame relatie met mijn vader, waardoor ik denk ik ook een moeizame combinatie van bindings- en verlatingsangst heb opgelopen. Elke keer als ik een relatie heb verander ik in een obsessief persoon die ik niet herken, ondertussen wil ik ook bij iedere tegenslag hard de andere kant op hollen. Mij bekroop echter vooral altijd het gevoel dat ik veel moeite deed en er weinig voor terug zag; energie die ik beter in iets anders kan steken, studie / werk bijvoorbeeld.

Anderzijds: dat het alleen uit mijn slechte ervaringen voortkomt vind ik te simplistisch, want relaties zijn ook gewoon ontzettend moeilijk en ik denk dat ik ook bepaalde persoonlijkheidstrekken heb waardoor ik mij prettiger voel bij single zijn. Ik kijk dan ook helemaal niet met afgunst naar mensen die een relatie hebben. Ik ben graag alleen, mijn sociale contacten zijn beter in mijn single periodes en mijn zelfvertrouwen is ook hoger. Ik heb immers alleen maar relaties gehad die mijn eigenwaarde verminderden, dus ik voel duidelijk het verschil. Ik ben ook echt een gever en houd soms te veel van andere mensen (kan dat?), dus ik moet echt oppassen om dergelijke energie aan de verkeerde persoon te verspillen. Misschien ga ik ooit nog wel een relatie aan, maar ik gok dat dit zal zijn met iemand die ik al een tijdje ken - zodat ik me ook zekerder voel waar ik aan begin.

Hoe je ermee om moet gaan? Tsjah, als je niet gelukkig wordt van single zijn dan moet je toch maar gewoon blijven zoeken, denk ik zo.
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 13:00
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alicereturns schreef:
16-08-2017 19:22
Nou ik had dit echt niet verwacht, en het hoefde ook niet, ik had de obsessie naar een nieuwe vriend echt los gelaten en ik was er klaar mee.
Of het zaligmakend is en ik ineens 100 x gelukkiger ben, absoluut niet. Ik was al gelukkig alleen, en ik ben mezelf de afgelopen tijd erg tegengekomen en ik denk niet dat dat al over is.

Mijn issues zijn vrij heftig, ik ben er nog niet zo lang achter dat ik behoorlijke verlatings/afwijzingsangst heb. Dat neigde ik de laatste tijd wel eens op mijn vriend te botvieren. Hij is mijn eerste partner die echter recht voor zijn raap is en dus duidelijk is dat hij dat soort moods niet erg leuk vindt. Ben ik blij mee, iemand die me een spiegel voorhoudt.
Echter ben ik ook er nog niet zo lang achter dat mijn faalangst te maken heeft met mijn jeugd. Ik heb lange tijd namelijk geen erg goede band met mijn vader gehad terwijl mijn zusje dat wel had. Vandaar dat mijn omgang met mannen een soort van verstoord is.
Alle stress en spanning vd laatste tijd kwam er vorige week ineens uit, erg fijn, het moet eruit, maar ik zit deze week nu wel overspannen thuis en mn lijf doet pijn, maar goed het is wel voor een goed doel, ik draag dit al 35 jaar met mij en het moet eruit.
Ik heb overigens eindelijk mn verwijzing, ik los dingen liever zelf op maar het is nu wel even verstandig om met een professional te babbelen...

Anyway, vrij heftig probleem wat er nu uitkomt en wat getriggerd werd door mijn nieuwe relatie.
Ik hoop niet dat je erg schrikt ;-)
Heftig! Zeker in een relatie worden dat soort issues getriggerd als ze in jou zitten. Gelukkig gaat hij er goed mee om. Hopelijk kom je er helemaal vanaf.
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:47
3.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Janneke1807 schreef:
16-08-2017 19:32
Hey meis, dit klinkt enorm herkenbaar voor mij. Ik zit rond dezelfde leeftijd en heb alleen nog maar teleurstellende ervaringen gehad. Na elke teleurstellende ervaring denk ik weer een jaar of wat dat het leven beter is zonder alle drama die het daten met zich meebrengt, totdat ik weer een leuke man tegenkom, ik een teleurstellende ervaring heb en ik weer besluit dat ik geen zin heb in alweer gekwetst worden. De laatste poging dateert van enkele weken geleden, daarvoor ruim drie jaar met niemand uit geweest.. en na een dikke maand is mijn meest recente poging ook weer misgelopen, waarbij de man in kwestie bijna van de aardbodem is verdwenen en ik achter ben gebleven met de vraag waarom dit ook weer mislukt is. Ik zou graag een fijne relatie willen, maar op deze manier hoeft het niet voor mij. Om elke keer mijn hart weer open te stellen en opnieuw gekwetst te worden, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Hey! Jammer voor je dat je het ook herkent. Wat een eikel die man. Ik snap goed dat je er klaar mee bent! Maar hopelijk komt het toch snel goed en zijn alle vervelende ervaringen toch niet voor niets geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hibiscus_82 schreef:
16-08-2017 20:01
Oh, dit is heel herkenbaar. Zo veel dat ik na lang meelezen net maar een account heb aangemaakt om ook mee te kunnen schrijven.
Altijd al alleen geweest, halverwege de dertig en ik vraag me regelmatig af hoe ik mijn leven in kan richten zodat ik dit volhoud. Wat niet helpt is dat ik chronisch ziek ben. Ik lag al nooit lekker in de markt, maar mijn conditie is nu dusdanig dat ik niet vind dat ik mezelf nog kan 'verkopen' aan een date. Dat zal zo blijven en dat vind ik soms erg verdrietig. Vrienden vragen niet eens meer wanneer ik nu eens een vriendje voor kom stellen, dus voor mijn omgeving is het ook wel duidelijk, haha. Een relatie is zeker niet alles, maar toch vind ik het wel lastig hoor, om te bedenken hoe je je leven inricht dat het ook gezellig blijft, ook als ik een paar dagen niet de deur uitkan.
Leuk dat je meeschrijft! Minder dat je het ook herkent uiteraard. Wat voor chronische ziekte/beperking heb je? Dat hoeft toch niet per se in de weg te staan voor een date? Trouwens een eventuele man moet jou toch nemen zoals je bent? Rot dat je er zo verdrietig over bent. Misschien kan het goed zijn om een huisdier te nemen? Dan heb je in ieder geval meer gezelligheid in huis. Ik heb thuis een hond scheelt echt zoveel! Altijd maatje in de buurt, gezellig daarmee op de bank zitten. Kaarsjes aan, drankje erbij. Zo kun je er toch iets fijns van maken ook al had je liever fijne relatie gehad.
Alle reacties Link kopieren
NDD93 schreef:
16-08-2017 20:50
'Single by choice' komt tegenwoordig toch wel vaker voor? Afijn, ik herken ook het een en ander, maar ik zit wel in een andere levensfase: midden twintig.

Ik heb ook geen fantastische ervaringen achter de rug en bij mij komt het voor een deel ook uit mijn jeugd. Ik heb een moeizame relatie met mijn vader, waardoor ik denk ik ook een moeizame combinatie van bindings- en verlatingsangst heb opgelopen. Elke keer als ik een relatie heb verander ik in een obsessief persoon die ik niet herken, ondertussen wil ik ook bij iedere tegenslag hard de andere kant op hollen. Mij bekroop echter vooral altijd het gevoel dat ik veel moeite deed en er weinig voor terug zag; energie die ik beter in iets anders kan steken, studie / werk bijvoorbeeld.

Anderzijds: dat het alleen uit mijn slechte ervaringen voortkomt vind ik te simplistisch, want relaties zijn ook gewoon ontzettend moeilijk en ik denk dat ik ook bepaalde persoonlijkheidstrekken heb waardoor ik mij prettiger voel bij single zijn. Ik kijk dan ook helemaal niet met afgunst naar mensen die een relatie hebben. Ik ben graag alleen, mijn sociale contacten zijn beter in mijn single periodes en mijn zelfvertrouwen is ook hoger. Ik heb immers alleen maar relaties gehad die mijn eigenwaarde verminderden, dus ik voel duidelijk het verschil. Ik ben ook echt een gever en houd soms te veel van andere mensen (kan dat?), dus ik moet echt oppassen om dergelijke energie aan de verkeerde persoon te verspillen. Misschien ga ik ooit nog wel een relatie aan, maar ik gok dat dit zal zijn met iemand die ik al een tijdje ken - zodat ik me ook zekerder voel waar ik aan begin.

Hoe je ermee om moet gaan? Tsjah, als je niet gelukkig wordt van single zijn dan moet je toch maar gewoon blijven zoeken, denk ik zo.
Vervelend dat je last hebt van bindingsangst en verlatingsangst. Volg je hier therapie voor of heb je dat gevolgd? Wel fijn dat je je fijn voelt bij het single zijn. Ik snap dat dat dan veel fijner en gemakkelijker voelt voor jou. Dat is bij mij ook wel hoor, geen last van angsten etc. Dat is wel weer heel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
--
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:48
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
17-08-2017 09:13
Heftig! Zeker in een relatie worden dat soort issues getriggerd als ze in jou zitten. Gelukkig gaat hij er goed mee om. Hopelijk kom je er helemaal vanaf. Ik heb zelf ook wel last van afwijzingsangst. Goed dat je hulp hebt gezocht en fijn dat jouw vriend jou steunt! Hopelijk kom je eruit!
Dank je! Oww ik ben overtuigd dat het goed komt, ik ben zeer gemotiveerd, en ik wil gewoon lekker genieten van mijn vriend, meer niet.

VP: heb op andere topic je vraag min of meer beantwoord.
En ik had dat ook, dat ik na een tijd alleen ineens iemand in mijn leven heb die mij een spiegel voor houdt.
En dat is zeker wel even wennen...
Maar ik kwam er de 1e tijd wel achter dat ik me daar ook makkelijk achter verschuil.
Als ik wil dat het gaat werken met deze lieve topper :love: dan moet ik daar wat voor doen: mijn issues overwinnen.
Daar word ik in de 1e plaats alleen maar sterker van dus ik ga ervoor..
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
17-08-2017 09:19
Vervelend dat je last hebt van bindingsangst en verlatingsangst. Volg je hier therapie voor of heb je dat gevolgd? Wel fijn dat je je fijn voelt bij het single zijn. Ik snap dat dat dan veel fijner en gemakkelijker voelt voor jou. Dat is bij mij ook wel hoor, geen last van angsten etc. Dat is wel weer heel erg lekker.
Ja, ik zou daar eigenlijk voor in therapie moeten. Het is alleen maar erger geworden door mijn laatste relatie, mijn ex was dol op mindgames en silent treatments. Nu denk ik aan de andere kant ook: misschien dat ik met een 'normaal' persoon dergelijke angsten minder snel heb. Veel mensen die onveilig of vermijdend gebonden zijn hebben al heel veel baat bij iemand die gezond is op dat gebied. :)

Is het bij jou ook niet een stukje bindingsangst? Je saboteert jezelf eigenlijk al van tevoren door te zeggen dat het toch niet lukt. Al herken ik ook dat zelfs het proces van het daten al hondsvermoeiend is. Was laatst ook weer een periode gaan daten (geen idee waarom, want ik ben er eigenlijk niet aan toe :P) en van de 4 mannen met wie ik uit ben gegaan de afgelopen maanden vond ik 1 echt wel leuk, hoor ik er na 2 dates niks meer van. Helaas kreeg ik geen uitleg à la "Sorry, het was gezellig, maar ik wil niet verder daten." Dat bevestigt vaak alleen maar mijn negatieve beeld over relaties en dan heb ik al zoiets van: "Laat maar."

Voel me dan ook veel gelukkiger en rustiger als ik gewoon niet date. Al mis ik ook wel eens intimiteit, dat is wat het lastig maakt. Ik vrees echter dat het ook echt een stukje mindset is. De dingen die je verwacht (in dit geval: negatieve uitkomsten), die krijg je ook...
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
16-08-2017 15:32
Voor altijd alleen blijven... ik hoop het niet.
Ik ben begin veertig en al tijden vrijgezel. In mijn eentje vermaak ik me zeer goed en voel me zelden eenzaam. Maar tot de de dood alleen, ik denk dat ik dan veel misloop.

Je kunt je leven comfortabel maken, helemaal gericht op je eigen behoeften. Maar heeft dit niet iets vlaks? Een ander kan je uit de comfortzone halen, je uitdagen, je laten delen in zijn/haar persoonlijke wereld. Meer pieken en meer dalen.

Volgens mij is het single bestaan voor de meesten een tweede keuze. Want als je je ideale partner tegenkwam, zou je voor hem of haar kiezen.
Ik ervaar, maar is dat persoonlijk, mijn leven echt van verre vlak of oppervlakkig.. Niet binnen mijn werk ( Zorg & Welzijn ) maar ook niet binnen mijn priveleven. Hoeft niemand mij dan ook uit mijn comfortzone te halen omdat ik dat, als daar op de een of andere manier behoefte aan is, zelf voor kan zorgen. Daarnaast heb ik best een groot netwerk, in binnen en buitenland, en voel me met alles wat ik heb of doe gewoon nu al heel gelukkig.

De ideale partner bestaat niet en zou ik ook maar tot een bepaalde hoogte voor hem kiezen. Mijn leven is helemaal prima zoals het is en wil ik me best schikken, aanpassen en/of concessies doen mocht ik 'hem' tegenkomen maar zit er wat mij betreft wel een grens aan. Ik ben getrouwd geweest, ben ooit voor iemand naar het buitenland vertrokken ( de relatie op een bepaald moment beëindigd maar daar zelf jarenlang lekker blijven zitten omdat het kon) en weet dus uit ervaring wat het hebben van een relatie meebrengt. Ook dat ik uiteindelijk zelf bepalend ben voor mijn leven en hoe dat vorm gegeven kan worden en ik niet zo maar meer alles over heb om een relatie aan te gaan of in stand te houden. Want op een leeftijd als deze is het logisch dat de ander ( vaak) een pakketje meeneemt maar slepen sommige een complete container achter zich aan of met zich mee en heb ik daar geen behoefte aan.

Een ander hoeft mijn leven niet te beperken maar wil ik mezelf niet beperken en laat daarom ook alles ( weet bijv ook niet of ik hier oud wil worden) open. Voel ik me fijner bij als bij alle gedachten/ wensen/ eisen die me zouden kunnen beheersen.
wacht maar tot je een badmeesterachtig type tegen het lijf loopt; ga je meteen voor de bijl.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-08-2017 18:00
Toch jammer dat single-zijn dan een soort van oké is, omdat een relatie ook niet altijd gelukkigmakend is.
Ik vind single zijn echt veel fijner dan in een relatie.
Ik vind het juist heerlijk dat ik alles zelf kan beslissen, dat ik de dingen precies zo kan doen als ik wil.
Dat vind ik dus ook, en ook echt op zoveel gebieden. Dat vinden de mensen in een relatie soms wel een gemis en houdt dat ze vaak ook vast om dingen te ondernemen of op een andere manier te doen.
Alle reacties Link kopieren
--
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
17-08-2017 11:02
wacht maar tot je een badmeesterachtig type tegen het lijf loopt; ga je meteen voor de bijl.
Haha zou altijd kunnen he, ik houd alle opties open haha.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
17-08-2017 11:02
wacht maar tot je een badmeesterachtig type tegen het lijf loopt; ga je meteen voor de bijl.

Wachten?! Terwijl het leven zo mooi is :puh:
We laten het open badmeester :rolling:
Kruist hij het pad meld ik het hoor!!
Maar om ook even serieus te doen:

tegen iedereen met dit soort gedachten zou ik willen zeggen:

Ik heb me door heel veel shit heen geworsteld, ik was vroeger totaal afschrikwekkend voor vrouwen en dat is allemaal met de tijd verandert. Ben nu samen met de leukste vrouw op aarde. Maar die had ik niet moeten tegenkomen op mijn 25ste.

ALS jij leuk bent kom je vanzelf een leukerd tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven