Voor altijd alleen blijven accepteren en gelukkig zijn

16-08-2017 11:17 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben begin 30 en inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het ergens eigenlijk wel prima vind als ik voor altijd alleen zou blijven. Tuurlijk soms wel jammer, maar in principe ook weer heel erg fijn.

Herkent iemand dit en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
yasinaa wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:41
74.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
16-08-2017 16:23
Ik ga niet eens meer naar een café toe. Verveel mij er al snel wanneer ik alleen ga en wanneer ik samen met iemand ga, dan ben ik er met die persoon en dus sta ik niet echt open om "te jagen". Daarnaast, waarom zou ik nog de concurrentie aan willen gaan met al die 'gelikte professionals' die daar zijn om een ONS te scoren, dat ben ik niet dus ik kan mij ook niet zo gedragen.
Al dat scoren en die aandacht voelt uiteindelijk maar leeg, kijk een tijdje is dat misschien leuk maar op een gegeven moment niet meer hoor. Vind daar niets boeiends meer aan ook al zijn er bepaalde behoeftes soms.
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:12
Echt fijn voor je en ook fijn voor die vriendin van jou! Geniet ervan! Wel vraag ik me af hoe mensen dat doen al zo snel iemand vinden. Maar inderdaad, het leven kan apart lopen! Dat is zeker waar!
Geen idee waarom ik dat nu al tegenkwam.Ik klaag niet X-D

Ik was absoluut niet op zoek, was ook niet aan het daten. Ik had namelijk bedacht dat ik mijn eventuele nieuwe vriend in het echt tegen het lijf wilde lopen en niet via internet wilde daten.
En toen kwam ik hem tegen op het werk....
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
16-08-2017 16:19
Met je eens hoor, dit bedoelde ik ook eigenlijk (in vorm van een grapje).
Zitten we mooi op 1 lijn haha :)
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
16-08-2017 16:33
Geen idee waarom ik dat nu al tegenkwam.Ik klaag niet X-D

Ik was absoluut niet op zoek, was ook niet aan het daten. Ik had namelijk bedacht dat ik mijn eventuele nieuwe vriend in het echt tegen het lijf wilde lopen en niet via internet wilde daten.
En toen kwam ik hem tegen op het werk....
Geniet ervan en zie het niet als vanzelfsprekend want dat is zoals je hier kan lezen niet voor iedereen zo. Geniet van de liefde!
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:28
Dat is inderdaad het belangrijkste! Het gekke is dat ik me bij het ene stel te veel voel en me een vreemde eend voel en weer andere nieuwe mensen die ik ontmoet waarvan sommigen niet single zijn heb ik dat totaaaal niet. Geen idee waar het hem precies in zit. Ik denk dat het komt doordat sommige vroegere 'vriendinnen' die gingen settelen ineens zo anders gingen doen en veel minder behoefte hadden aan contact/dingen delen, waardoor ik me als vuil aan de kant gezet voelde. Daarom heb ik van die mensen afstand genomen. Ik hoef ze niet meer te zien, want het maakte me echt boos en verdrietig toen.
Mijn theorie is dat het ligt aan hoe je elkaar kent; als je van middelbare school/studie lief en leed hebt gedeeld en je gaat daarna een andere richting op dan de rest, lijkt het soms of "zij" die basis verder uitbereiden terwijl degene die iets anders doet blijft "hangen".
En mensen die je bijvoorbeeld via werk, hobby of vrijwilligerswerk, of je buren zijn, heb je een heel andere basis, en die kan dan ook doorgroeien naar delen van lief en leed, maar wel geen relatie of gezin lijkt dan veel minder mee te wegen.
Staat zo misschien heel onduidelijk, maar vind het lastig om te verwoorden haha.
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
16-08-2017 16:36
Mijn theorie is dat het ligt aan hoe je elkaar kent; als je van middelbare school/studie lief en leed hebt gedeeld en je gaat daarna een andere richting op dan de rest, lijkt het soms of "zij" die basis verder uitbereiden terwijl degene die iets anders doet blijft "hangen".
En mensen die je bijvoorbeeld via werk, hobby of vrijwilligerswerk, of je buren zijn, heb je een heel andere basis, en die kan dan ook doorgroeien naar delen van lief en leed, maar wel geen relatie of gezin lijkt dan veel minder mee te wegen.
Staat zo misschien heel onduidelijk, maar vind het lastig om te verwoorden haha.
Ik denk dat dat het inderdaad is! Voor mij gaat dit wel op in ieder geval.
yasinaa wijzigde dit bericht op 16-08-2017 16:39
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
16-08-2017 16:20
Ik heb juist helemaal geen zin om nog meer vrienden te vergaren. Ik heb er echt al veel. Maar omdat je niet hun kind of hun partner bent, ben je voor niemand echt een prioriteit. Er is niemand die mij als eerste iets zal vertellen. Om maar iets te noemen. Ik heb dat wel. Maar zij heeft haar man. En er zijn ook echt wel stellen waar ik gezellige dingen mee doe. Maar er wordt geen oppas geregeld zodat ik met een stel ergens naartoe kan bijv. En ze komen ook niet meer allebei op mijn verjaardag. Dus je spreekt partners van dan eigenlijk alleen nog maar bij hen thuis. Terwijl ik wel als oppas gevraagd word als twee stellen wat met elkaar gaan ondernemen. Dat vind ik dan wel suf. En dat doe ik dan ook lang niet altijd.
Ik verlies daar geen moed door verder. Maar dat zijn de dingen waardoor ik het soms nog lastig vind dat ik altijd maar 'alleen' ben.
Zelfs als je in een relatie zit kun je het gevoel hebben van eenzaamheid. Dat had ik met mijn ex. Ik miste vrienden, een beste vriendin. Ik had soms best wel dingen die ik wilde delen maar die mijn ex-vriend niet interessant vond. Dat deelt ook niet lekker...
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
16-08-2017 16:38
Zelfs als je in een relatie zit kun je het gevoel hebben van eenzaamheid. Dat had ik met mijn ex. Ik miste vrienden, een beste vriendin. Ik had soms best wel dingen die ik wilde delen maar die mijn ex-vriend niet interessant vond. Dat deelt ook niet lekker...
Dat lijkt me misschien nog wel erger, eenzaamheid binnen een relatie,maar als single zie je dat niet zo snel aan de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:41
Dat lijkt me misschien nog wel erger, eenzaamheid binnen een relatie,maar als single zie je dat niet zo snel aan de buitenkant.
Zo zie je maar weer: niet alles is wat het lijkt ;-) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:41
Dat lijkt me misschien nog wel erger, eenzaamheid binnen een relatie,maar als single zie je dat niet zo snel aan de buitenkant.
Ik ken aardig wat stellen die niet vanwege de liefde/vriendschap bij elkaar blijven. Ze blijven dan bij elkaar om de kinderen, om het gedeelde koophuis, of gewoon om niet alleen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
16-08-2017 16:49
Zo zie je maar weer: niet alles is wat het lijkt ;-) ;-)
Dat zeker! Ieder huisje heeft zijn eigen (onzichtbare) kruisje he. Bij mij zouden mensen, op enkele mensen na, ook niet zeggen dat ik af en toe met de 'emotionele boemerang' rond loop zoals hier in het topic stond beschreven. Fijn dat je nu van hem af bent! Hopelijk kun je met jouw nieuwe vriend wel voldoende delen.
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
16-08-2017 16:51
Ik ken aardig wat stellen die niet vanwege de liefde/vriendschap bij elkaar blijven. Ze blijven dan bij elkaar om de kinderen, om het gedeelde koophuis, of gewoon om niet alleen te zijn.
Ja ik ook! Dat zou ik zelf echt niet willen. Ik vind het, denk ik, redelijk makkelijk om te zien bij welk stel er echt sprake is van liefde (wat ik zelf in de toekomst ook wel zou willen) en bij welke stellen niet of niet meer.
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:54
Ja ik ook! Dat zou ik zelf echt niet willen. Ik vind het, denk ik, redelijk makkelijk om te zien bij welk stel er echt sprake is van liefde (wat ik zelf in de toekomst ook wel zou willen) en bij welke stellen niet of niet meer.
Soms wel ja. Viel mij ook op dat bij zulke stellen ze óf ineens meer met anderen (singles) of willen trekked of je ze juist helemaal niet meer hoort... Even gegeneraliseerd dan he :-p
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:54
Ja ik ook! Dat zou ik zelf echt niet willen. Ik vind het, denk ik, redelijk makkelijk om te zien bij welk stel er echt sprake is van liefde (wat ik zelf in de toekomst ook wel zou willen) en bij welke stellen niet of niet meer.
Zo slecht zijn we nog niet af.
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:26
We zitten allemaal goed op 1 lijn hier! Soms kan single zijn even lastig zijn he al heeft het ook hele mooie kanten.
Minime, voel je je door veel dingen te ondernemen met stellen niet juist eenzaam/eenzamer? Wel fijn als je dat (meestal) niet hebt en genoeg hebt aan jouw huidige vrienden! Mis je dan geen mensen om bepaalde ervaringen mee te delen?
Nee, ik voel me daar niet eenzaam door. Ik vind dat bere gezellig. Ik ga graag met mannen om en alleen mannen die heel duidelijk bezet zijn, zijn gezellig tegen mij. En vinden mij dan ook heel tof. Single mannen denken (in mijn ervaring) al snel dat je iets van hen wilt als single vrouw of vice versa.
Welke ervaringen bedoel je precies? Ben benieuwd waar je op doelt. Ik kan eigenlijk alles delen met mijn vriendinnen. Het scheelt dat 70 procent psycholoog is misschien ;). Misschien delen ze niet alles met mij. Maar ik weet veel van kinderen en wat daarbij komt kijken door opleiding en ervaring met oppassen. Dus daarover kan ik goed meepraten. Maar niet echt over relatietroubles natuurlijk. Daar weet ik niets van. Voor zover ik weet hebben ze die ook niet. De ene vriendin die dat wel had (en die nu ook single is) heeft deze gewoon breed uitgemeten op de groepsapp.
Nog een horror scenario voor mij: partner vinden kinderen krijgen en dan uit elkaar gaan en er toch weer (semi) alleen voor staan. Maar dan ook nog met kinderen om voor te zorgen.
Oh en: met tweeën is alles wel goedkoper. Dat is wel een echt nadeel van alleen zijn. En altijd maar zelf alle beslissingen moeten maken. Mocht ik ooit een man tegenkomen die mijn hart sneller laat kloppen, dan moet het wel een aanpakker zijn. Niet dat ik voor twee mensen alles moet gaan regelen en beslissen.
Binnen een fijne relatie behoud je als het goed is je vrijheid. Zou wat zijn als je bijvoorbeeld niet meer naar een café of een festival zou kunnen gaan, omdat je een vriend (in) hebt. Dan zou de horeca failliet gaan, denk ik.

Net als met reizen. Dat kun je gewoon blijven doen binnen je relatie, zowel alleen, met vrienden als samen.

Het is maar hoe jij samen met die ander de relatie wenst in te vullen. Latten, of binnen het huis waar je samenwoont alleen zijn, of de ander eens lekker zijn eigen ding laten doen, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Ik zou de mogelijkheid om ooit een relatie te krijgen niet zo snel afschrijven. En probeer ook niet teveel in te vullen. Iedere relatie is anders en wanneer je iemand vindt die echt goed bij je past, zul je zien dat al je behoeftes ook hun plek kunnen krijgen binnen de relatie.
Ik herken jouw gevoel ook, maar ik heb hoop.
En hoop doet leven.
Het is iets heel anders als je echt klaar ermee bent of denk dat je klaar ermee bent.

Iemand die er echt klaar mee is zal ook een relatie weigeren als het toe komt en bij jou hebt ik dat idee niet.
Je hebt gewoon teveel kikkers gekust.
En je bent er teveel mee bezig dus dan leef je er ook na.

Nu al weten dat je alleen gaat blijven is een vorm van angst.
Dus ben je bezig om je angst te voeden door je zo te gaan gedragen.

Ik adviseer laat het los, en leef in het nu.
Laat het verleden los, want gedane zaken nemen geen keer.

Ik ben zelf ook al een jaar en 2 maanden single, en die gedachtes heb ik ook allemaal gehad.
Maar als ik echt eerlijk tegenover mezelf ben wil ik wel een gezonde relatie.
Wil ik wel een maatje om het leven mee te delen.

Dus houd de spiegel voor je en kijk erin en kijk dan wat je gevoel zegt.
Laat je niet leiden door emoties maar door jouw gevoel.

Alle goede dingen kosten tijd, verlies geen hoop.
Want wat op jouw pad hoort, zal ook komen.
anoniem_6518278a517da wijzigde dit bericht op 16-08-2017 17:05
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S00F schreef:
16-08-2017 17:00
Binnen een fijne relatie behoud je als het goed is je vrijheid. Zou wat zijn als je bijvoorbeeld niet meer naar een café of een festival zou kunnen gaan, omdat je een vriend (in) hebt. Dan zou de horeca failliet gaan, denk ik.

Net als met reizen. Dat kun je gewoon blijven doen binnen je relatie, zowel alleen, met vrienden als samen.

Het is maar hoe jij samen met die ander de relatie wenst in te vullen. Latten, of binnen het huis waar je samenwoont alleen zijn, of de ander eens lekker zijn eigen ding laten doen, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Ik zou de mogelijkheid om ooit een relatie te krijgen niet zo snel afschrijven. En probeer ook niet teveel in te vullen. Iedere relatie is anders en wanneer je iemand vindt die echt goed bij je past, zul je zien dat al je behoeftes ook hun plek kunnen krijgen binnen de relatie.
Dank voor jouw post! Hopelijk tref ik in de toekomst iemand die echt bij me past zodat het echt gaat werken en dat al mijn behoeftes en zijn behoeftes hun plek krijgen in de relatie.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
16-08-2017 16:57
Nee, ik voel me daar niet eenzaam door. Ik vind dat bere gezellig. Ik ga graag met mannen om en alleen mannen die heel duidelijk bezet zijn, zijn gezellig tegen mij. En vinden mij dan ook heel tof. Single mannen denken (in mijn ervaring) al snel dat je iets van hen wilt als single vrouw of vice versa.
Welke ervaringen bedoel je precies? Ben benieuwd waar je op doelt. Ik kan eigenlijk alles delen met mijn vriendinnen. Het scheelt dat 70 procent psycholoog is misschien ;). Misschien delen ze niet alles met mij. Maar ik weet veel van kinderen en wat daarbij komt kijken door opleiding en ervaring met oppassen. Dus daarover kan ik goed meepraten. Maar niet echt over relatietroubles natuurlijk. Daar weet ik niets van. Voor zover ik weet hebben ze die ook niet. De ene vriendin die dat wel had (en die nu ook single is) heeft deze gewoon breed uitgemeten op de groepsapp.
Nog een horror scenario voor mij: partner vinden kinderen krijgen en dan uit elkaar gaan en er toch weer (semi) alleen voor staan. Maar dan ook nog met kinderen om voor te zorgen.
Superfijn dat je je bij hen fijn voelt! Dan passen die mensen ook goed bij jou!
Alle reacties Link kopieren
Lovely05 schreef:
16-08-2017 17:04
Ik herken jouw gevoel ook, maar ik heb hoop.
En hoop doet leven.
Het is iets heel anders als je echt klaar ermee bent of denk dat je klaar ermee bent.

Iemand die er echt klaar mee is zal ook een relatie weigeren als het toe komt en bij jou hebt ik dat idee niet.
Je hebt gewoon teveel kikkers gekust.
En je bent er teveel mee bezig dus dan leef je er ook na.

Nu al weten dat je alleen gaat blijven is een vorm van angst.
Dus ben je bezig om je angst te voeden door je zo te gaan gedragen.

Ik adviseer laat het los, en leef in het nu.
Laat het verleden los, want gedane zaken nemen geen keer.

Ik ben zelf ook al een jaar en 2 maanden single, en die gedachtes heb ik ook allemaal gehad.
Maar als ik echt eerlijk tegenover mezelf ben wil ik wel een gezonde relatie.
Wil ik wel een maatje om het leven mee te delen.

Dus houd de spiegel voor je en kijk erin en kijk dan wat je gevoel zegt.
Laat je niet leiden door emoties maar door jouw gevoel.

Alle goede dingen kosten tijd, verlies geen hoop.
Want wat op jouw pad hoort, zal ook komen.
Dat geloof ik nu inmiddels ook. Ik weet nu hoe ik met het dipje, oftewel de 'emotionele boemerang' om moet gaan door dit topic hier. Ik had het ook echt nodig om dit van me af te schrijven. Nu kan ik het lekker los gaan laten en in het nu gaan leven. Ik ga inderdaad hoop houden en voor de rest het lekker loslaten, mijn leven op me af laten komen zoals het komt en lekker veel onder de mensen komen en plezier maken. En inderdaad wat op mijn pad hoort zal ook komen en ik zal mijn gevoel volgen niet die 'emotionele boemerang' die me af en toe loopt te stieren. Ik accepteer dat dat er dan even is en dan gaat het wel weer weg. Komt goed met mij en met jou ook zeker!
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
16-08-2017 16:41
Dat lijkt me misschien nog wel erger, eenzaamheid binnen een relatie,maar als single zie je dat niet zo snel aan de buitenkant.
Klein Orkest - Laat Mij Maar Alleen

Die ruzies over sex enzo...
Of over een verjaarscadeau,
Of dat ik mee moet naar een feest
Nou ik ben al geweest!

Of dat ik te bezitterig ben,
Of in de kroeg te glitterig ben.
Jij hebt zo'n hekel aan die show,
Nou 'k ben nou eenmaal zo!

Ref.
Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!

Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!

Al ben ik nou al weer te laat,
Jij vindt dat ik altijd zo veel praat.
Nou goed zeg ik een avond niets,
Dan vraag je: is er iets? Oooh!

Of dat ik je geen aandacht geef,
Alleen maar voor mezelf leef,
Je hebt gelijk het heeft geen zin,
Het zit er echt niet in!

Ref.
Laat mij maar alleen, ook al valt 't soms niet mee...
De eenzaamheid is soms erger met z'n twee'n
Laat mij maar alleen {door tegenzang}
Ook al valt het soms niet mee,
De eenzaamheid en niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt:
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Niemand die er zeurt!
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Wat ben je stil, waar denk je aan? {door tegenzang}
Oh no!
[/quote]
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
TO ik herken dit heel erg, ik had een tijdje terug precies hetzelfde, ik was toen bijna 3 jaar single, best wel geklooid en gedate en onzeker geweest toen ik opeens besloot dat ik er klaar mee was en blij was met mezelf. (Ik ben 35 trouwens)
En dat werkte, ik werd daar erg rustig en blij van want ik kon het helemaal los laten.

Ik durf het gevolg bijna niet te zeggen, maar totaal niet verwacht en ook helemaal niet op gefixeerd, maar ineens was ie er..
Nóóit gedacht dat mij dit zou overkomen maar ik wist toen ik hem de 1e x zag meteen dat het goed was en het klikte meteen.
Of dit 'de ware' is vraag ik me niet af, daar geloof ik niet per se in.
Het is overigens de afgelopen maanden niet perse makkelijk geweest (single zijn is weet ik echt niet altijd makkelijk, een relatie echter ook niet... dat dat alleen maar een sprookje is is echt gel*l..) omdat er bij mij diep weggestopte issues naar boven kwamen. Dat werd getriggerd door mijn vriend, dat is niet makkelijk maar oww wat ben ik hem dankbaar want het moet er toch een x uit. En wat heeft deze man een geduld met mij.. :love:
(Ok ik zal ophouden, off topic ;-) )

Met andere woorden, ga zoals jij zegt enkel en alleen voor je eigen geluk, laat het los en kijk maar wat er op je pad komt.

Ik wil igg ff zeggen dat ik bewondering voor je heb dat je het zo ziet en ik herken het heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Toch jammer dat single-zijn dan een soort van oké is, omdat een relatie ook niet altijd gelukkigmakend is.
Ik vind single zijn echt veel fijner dan in een relatie.
Ik vind het juist heerlijk dat ik alles zelf kan beslissen, dat ik de dingen precies zo kan doen als ik wil.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Alicereturns schreef:
16-08-2017 17:58
TO ik herken dit heel erg, ik had een tijdje terug precies hetzelfde, ik was toen bijna 3 jaar single, best wel geklooid en gedate en onzeker geweest toen ik opeens besloot dat ik er klaar mee was en blij was met mezelf. (Ik ben 35 trouwens)
En dat werkte, ik werd daar erg rustig en blij van want ik kon het helemaal los laten.

Ik durf het gevolg bijna niet te zeggen, maar totaal niet verwacht en ook helemaal niet op gefixeerd, maar ineens was ie er..
Nóóit gedacht dat mij dit zou overkomen maar ik wist toen ik hem de 1e x zag meteen dat het goed was en het klikte meteen.
Of dit 'de ware' is vraag ik me niet af, daar geloof ik niet per se in.
Het is overigens de afgelopen maanden niet perse makkelijk geweest (single zijn is weet ik echt niet altijd makkelijk, een relatie echter ook niet... dat dat alleen maar een sprookje is is echt gel*l..) omdat er bij mij diep weggestopte issues naar boven kwamen. Dat werd getriggerd door mijn vriend, dat is niet makkelijk maar oww wat ben ik hem dankbaar want het moet er toch een x uit. En wat heeft deze man een geduld met mij.. :love:
(Ok ik zal ophouden, off topic ;-) )

Met andere woorden, ga zoals jij zegt enkel en alleen voor je eigen geluk, laat het los en kijk maar wat er op je pad komt.

Ik wil igg ff zeggen dat ik bewondering voor je heb dat je het zo ziet en ik herken het heel erg.
Geweldig voor je! Dit geeft me wel moed! Alles kan he! Ik geloof ook wel dat een relatie ook niet altijd makkelijk is. Zeker als er issues naar boven komen. Wat voor soort issues kwamen er bij jou toen naar boven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven