Vreemde vriendschap partner?

19-11-2018 02:25 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Toch maar even een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben naar de mening van anderen. Ik ben een vrouw van 28 en heb nu 10 jaar een relatie met mijn vriend van 30.

Vriend heeft aan het begin van het jaar een vriendschap met een vrouw opgedaan tijdens het stappen. Dat vond ik vreemd, maar heb het laten gaan omdat ik hem vertrouw. Ze kwamen elkaar daarna 1x in de 2/3 weken tegen in de kroeg en konden het als vrienden goed vinden, aldus vriend.

Nu kwam hij er 2 weken geleden mee dat hij vond dat hij wat afstand moest gaan houden. Er was nooit wat gebeurd tussen hem en haar, maar hij gaf aan dat zij wel soms dingen had gezegd waar ik niet vrolijk van zou worden als ik het wist. Ik vroeg natuurlijk door. Ze had tijdens whatsapp gesprekken weleens laten vallen dat hij de meest speciale man in haar leven was en dat hij zo grappig was. Ze voelde zich echt verbonden met hem. Hij zei dat ze af en toe wel echt flirtte en precies kon verzinnen wat hij wilde horen. Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen.

Afgelopen zaterdag hoorde ik dat madame hem een bericht had gestuurd of hij nog wat ging doen. Ik gaf aan dat ik dacht dat er een bepaalde afstand zou zijn en dat de reden daarvoor door meneer zelf was gegeven. Hij gaf aan dat er niks aan de hand is en dat ze elkaar afgelopen vrijdag gewoon gezellig hadden gesproken in de kroeg. Hij samen met een vriend en haar dus. Hij zei ook dat ze elkaar "gewoon" 3/4x in de week op whatsapp spreken. Ik moet er niet veel achter zoeken en hij geeft aan dat hij al bijna geen vrienden heeft. Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Het is toch niet normaal dat je actief contact houdt met iemand waarvan je bang bent dat je liefdesgevoelens gaat of kan ontwikkelen, ondanks dat je bijna geen vrienden hebt? Dan maak je in mijn ogen de bewuste keuze om je relatie op het spel te zetten. Ik heb het er best lastig mee en weet niet goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie?
Vriendschap tussen man en vrouw kan heel prima, maar zodra de man aangeeft dat hij bang is gevoelens van verliefdheid te gaan ontwikkelen dan wordt het wel wat ingewikkelder.
Wat voor afstand bedoelde hij? Misschien niet fysiek maar gewoon geestelijk als in, in zijn hoofd. Tbh zou ik je niet te druk maken. Dan kan je je om ieder meisje in de kroeg wel druk gaan maken.
Nodig haar anders eens bij je thuis te eten uit dan kun je op eigen terrein verkennen wat voor vlees je in de kuip hebt. Wanneer je vriend dat niet wil of zij komt niet dan klopt er volgens mij toch iets niet want van je beste vrienden ken je toch de partner lijkt mij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"meneer", echt ?
Wil jij wel een relatie met een meneer?
Ik zou hem niet meer vertrouwen. Hij spreekt haar regelmatig, hij ziet haar regelmatig en hij is bang dat hij gevoelens voor haar zou kunnen krijgen. Zij heeft al aangegeven dat zij gevoelens voor hem heeft. Waarom gaan zij dan nog met elkaar om? Ik snap dat je hier heel erg mee zit! Moeilijke keuze voor jou, je geeft niet snel je relatie op met iemand waar je gek op bent. Voor mij staat elkaar vertrouwen op nummer 1. Is dat weg, dan is mijn relatie over.
tja weet je:
je vertrouwt hem, of je vertrouwt hem niet
En als je hem niet vertrouwt (hoe goed/slecht de redenen ook zijn), dan maak je de relatie gewoon uit.
je gelijk halen op een forum hoeft echt niet
viva-amber schreef:
19-11-2018 09:11
Nodig haar anders eens bij je thuis te eten uit dan kun je op eigen terrein verkennen wat voor vlees je in de kuip hebt. Wanneer je vriend dat niet wil of zij komt niet dan klopt er volgens mij toch iets niet want van je beste vrienden ken je toch de partner lijkt mij.
precies dit
Lorem Ipsum
Lastig, een relatie van 10 jaar is niet niks. Ik zou zelf geen probleem hebben met een gewone vriendschap met vrouwen. Maar als ik die na een tijdje nog nooit ontmoet heb, zou ik daar wel vraagtekens bij zetten.
Als hij dan ook nog aangeeft dat hij gevoelens voor haar zou kunnen krijgen (wat dus waarschijnlijk al zo is) en vervolgens doodleuk verder gaat en totaal geen rekening houdt met mij.... dat zou voor mij een grens zijn.
Ik zou aangeven dat ik er niet mee kan leven als hij deze 'vriendschap' voortzet en anders wens ik ze veel succes samen. Anders kun je alleen maar zitten afwachten tot hij wel over de schreef gaat. Maar persoonlijk zou ik al flink afknappen op het feit dat hij zo weinig respect heeft voor jou en jullie relatie. Andersom zou hij hier vast ook niet om staan te springen.
Geef je vriend een reden om thuis te komen, geef hem geen reden om haar gezelschap op te zoeken.

Zou zo'n relatie nou kapot gaan doordat een man een vriendschap met een vrouw heeft, of door de jaloersheid van de partner?
anoniem_64626895e1994 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 09:46
39.43% gewijzigd
Eerst thuis dat hele verhaal vertellen over haar geflirt en de liefdesgevoelens die hij mogelijk zou kunnen ontwikkelen en daarna weer doodleuk met haar afspreken. Nee, je kunt het hem niet verbieden, maar ik vind wel dat hij het wantrouwen bij zijn vriendin zelf heeft aangewakkerd. Dan moet je achteraf niet gaan piepen als je vriendin je dus ook wantrouwt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
lilalinda schreef:
19-11-2018 09:20
tja weet je:
En als je hem niet vertrouwt (hoe goed/slecht de redenen ook zijn), dan maak je de relatie gewoon uit.

Zo. Doe jij dat gewoon even, in een relatie van 10 jaar? Gewoon even uitmaken? Ik geloof er geen snars van.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Susan schreef:
19-11-2018 09:45
Eerst thuis dat hele verhaal vertellen over haar geflirt en de liefdesgevoelens die hij mogelijk zou kunnen ontwikkelen en daarna weer doodleuk met haar afspreken. Nee, je kunt het hem niet verbieden, maar ik vind wel dat hij het wantrouwen bij zijn vriendin zelf heeft aangewakkerd. Dan moet je achteraf niet gaan piepen als je vriendin je dus ook wantrouwt.

Dit. En het advies om aan haar eigen onzekerheid te werken is al helemaal absurd.

TO: ik zou hem ook duidelijk maken dat dit wel een grens is. En verder inderdaad gezellig een keertje mee uitgaan. Of haar uitnodigen om haar te leren kennen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
viva-amber schreef:
19-11-2018 09:11
Dat zegt vrij weinig. Dan gedragen zij zich beiden gewoon op een normale, gezellige manier. Het wantrouwen van TO is gesust en daardoor kunnen zij helemaal hun gang gaan.
MarindaH schreef:
19-11-2018 09:47
Zo. Doe jij dat gewoon even, in een relatie van 10 jaar? Gewoon even uitmaken? Ik geloof er geen snars van.
als het vertrouwen weg is, wat heb je dan nog over aan relatie???
Meegaan stappen en kennis maken met betreffende dame?
.....
Waarom gaat hij zonder jou stappen?
Vertel hem dat je ongelukkig wordt van hun kontakt en dat je bang bent dat je hem kwijt raakt. Als hij echt van je houdt blokkeert hij haar op whatsapp en gaat voortaan elders stappen.
Je moet de kat niet op het spek binden he? Met wat drank erin en aandacht ga je gauw over de grens.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben het heel erg oneens met de reacties die jou wegzetten als jaloers, onzeker etc

Ik denk dat je nog een gesprek moet hebben, liefst als hij een beetje uit de roes is van alle aandacht die hij krijgt van dat meisje. Eerst geeft hij zelf aan dat hij afstand wil nemen, even later denkt hij daar helemaal anders over. Daar moet toch weer over gepraat worden. Hopelijk komen jullie dan weer tot een goed gesprek, zonder dat er iets weggewuifd wordt, hij heeft het immers niet voor niets ter sprake gebracht.

Als dat lukt lijkt het me ook goed dat jullie daarnáást ook eens kijken naar jullie eigen relatie. Zijn jullie allebei tevreden? Zijn er dingen die beter kunnen? Ga weer eens samen uit, maak het weer extra leuk met elkaar.

Niet omdat je tegen de aandacht en spanning van een ander op moet boksen, maar omdat jullie er samen de schouders onder willen zetten.
lilalinda schreef:
19-11-2018 09:20
tja weet je:
Zullen we dan gelijk het forum maar opdoeken?

En volgens mij komt TO haar gelijk hier niet halen. Ze eindigt toch duidelijk met de vraag: 'Wat vinden jullie?' En mijn mening is dat deze man niet goed bezig is. Je kunt van alles roepen over vriendschappen tussen man en vrouw en dat dit moet kunnen (eens trouwens), maar wanneer de ene partij al flirterig is en de ander bang is dat er gevoelens gaan komen, zal er in mijn ogen toch een einde aan deze vriendschap moeten komen. Of zoveel afstand dat de gevoelens misschien weer doodbloeden. Wil haar partner dat niet, zou ik me toch af gaan vragen hoeveel de relatie nog waard is na 10 jaar.
Madeliefjees schreef:
19-11-2018 10:00
Vertel hem dat je ongelukkig wordt van hun kontakt en dat je bang bent dat je hem kwijt raakt. Als hij echt van je houdt blokkeert hij haar op whatsapp en gaat voortaan elders stappen.
Je moet de kat niet op het spek binden he? Met wat drank erin en aandacht ga je gauw over de grens.
Jij gaat nooit weg zonder je man?
Ik vind uit jouw post zo veel wantrouwen spreken..zo wil je toch geen relatie hebben?
Madeliefjees schreef:
19-11-2018 10:00
Ja BELACHELIJK
Potplant schreef:
19-11-2018 09:44
Geef je vriend een reden om thuis te komen, geef hem geen reden om haar gezelschap op te zoeken.

Zou zo'n relatie nou kapot gaan doordat een man een vriendschap met een vrouw heeft, of door de jaloersheid van de partner?
WTF
viva-amber schreef:
19-11-2018 08:59
Je partner 'meneer' noemen is het begin van het einde.
Als je je partner 'mevouw' moet gaan noemen is dat ook vaak een teken aan de wand.
Begin eens met hem te vertellen hoe jij je voelt bij hun vriendschap. Wellicht dat je partner zich dan wat meer kan inleven in jouw kant van het verhaal.
Vlinderaar schreef:
19-11-2018 02:25
Wat vinden jullie?
Ik vind het raar dat je het wel normaal vindt dat hij zonder jou gaat stappen, maar niet dat hij daarbij vriendschappen ontwikkelt.
Ik vind het raar dat hij zegt afstand te nemen omdat hij bang is verliefd te worden, en dat hij dat vervolgens niet doet.
Ik vind dat een relatie bijna alles kan hebben, behalve gebrek aan vertrouwen.
Ik vind het heel gezond als partner buitenshuis honger krijgen, zolang ze maar thuis komen om te eten.

Dat vind ik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
HaPu schreef:
19-11-2018 08:36
Ik schrik altijd een beetje van de hoeveelheid mensen die schrikken van interseksuele vriendschappen en vinden dat ze hun man een vriendschap met een vrouw moeten verbieden. Hoe weinig vertrouwen hebben we dan in onze meneeren? ( :pukey: )

Wat mij erg opvalt in de OP is de volgende tekst:
"Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen."

Hij is open en eerlijk over een situatie die hij net zo goed geheim had kunnen houden en jij wordt boos. Daarna heb je hem het één en ander 'duidelijk gemaakt'.
De toon waarop je dit schrijft doet vermoeden dat je hem op z'n minst ferm hebt toegesproken.
Ik snap wel dat hij daarna niet meer vertelt dat hij haar gezien of gesproken heeft. Hij heeft toch helemaal niet het gevoel gekregen dat dit soort zaken bespreekbaar zijn in een volwassen gesprek?
Ik voor mij heb helemaal geen geduld om bepaalde zaken te bespreken. Ik zal mijn man dan ook niet lastig vallen met dit soort koket gedrag.
'Oeh ik vind haar leuk of toch niet, weet je wat, we gaan het bespreken. En nog eens. En als je niet leuk doet ga ik haar leuker vinden, oeh ik ben zoooo bang dat ik die spanning op ga zoeken, ik voel nu al bijijijina spanning, maar geen stress verder hoor!'
Doei.
Ik verbied niks want dan ben ik gewoon weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven