Vreemde vriendschap partner?

19-11-2018 02:25 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Toch maar even een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben naar de mening van anderen. Ik ben een vrouw van 28 en heb nu 10 jaar een relatie met mijn vriend van 30.

Vriend heeft aan het begin van het jaar een vriendschap met een vrouw opgedaan tijdens het stappen. Dat vond ik vreemd, maar heb het laten gaan omdat ik hem vertrouw. Ze kwamen elkaar daarna 1x in de 2/3 weken tegen in de kroeg en konden het als vrienden goed vinden, aldus vriend.

Nu kwam hij er 2 weken geleden mee dat hij vond dat hij wat afstand moest gaan houden. Er was nooit wat gebeurd tussen hem en haar, maar hij gaf aan dat zij wel soms dingen had gezegd waar ik niet vrolijk van zou worden als ik het wist. Ik vroeg natuurlijk door. Ze had tijdens whatsapp gesprekken weleens laten vallen dat hij de meest speciale man in haar leven was en dat hij zo grappig was. Ze voelde zich echt verbonden met hem. Hij zei dat ze af en toe wel echt flirtte en precies kon verzinnen wat hij wilde horen. Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen.

Afgelopen zaterdag hoorde ik dat madame hem een bericht had gestuurd of hij nog wat ging doen. Ik gaf aan dat ik dacht dat er een bepaalde afstand zou zijn en dat de reden daarvoor door meneer zelf was gegeven. Hij gaf aan dat er niks aan de hand is en dat ze elkaar afgelopen vrijdag gewoon gezellig hadden gesproken in de kroeg. Hij samen met een vriend en haar dus. Hij zei ook dat ze elkaar "gewoon" 3/4x in de week op whatsapp spreken. Ik moet er niet veel achter zoeken en hij geeft aan dat hij al bijna geen vrienden heeft. Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Het is toch niet normaal dat je actief contact houdt met iemand waarvan je bang bent dat je liefdesgevoelens gaat of kan ontwikkelen, ondanks dat je bijna geen vrienden hebt? Dan maak je in mijn ogen de bewuste keuze om je relatie op het spel te zetten. Ik heb het er best lastig mee en weet niet goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie?
Daarom kan je ook op het laatste moment melden dat je meegaat. Lastiger om iemand ad hoc af te zeggen.
Such fun!1
Wij vrouwen hebben een ijzersterke intuitie. To, wat zegt jouw onderbuikgevoel hierover?
Ik vind echt wel dat een vriendschappelijke relatie tussen man en vrouw prima moet kunnen, maar als mijn man zegt dat hij bang is dat er op lange termijn gevoelens zouden kunnen ontstaan én gewoon blijf afspreken en omgaan met die vrouw...dan heeft ie echt een probleem met mij. Hoe eerlijk hij ook kan zijn dat hij het allemaal netjes verteld, je gaat gewoon niet het kat op het spek binden.
Iets verbieden is nooit goed en werkt vaak averechts en ik vind dat dat ook niet hoort naar elkaar, maar zeker binnen je eigen relatie mag je rekening houden met elkaars gevoelens..of die nu terecht zijn of niet, als ze er zijn, zijn ze er.
Dus TO, ik vind het helemaal terecht dat je er iets van zegt en het is aan je vriend om daar iets mee te doen..of niet, maar dat zegt dan in mijn ogen meer dan genoeg als dat niet gebeurt. Het feit dat hij aan jouw gevoelens voorbij gaat, zou voor mij een no-go zijn. Ook na 10 jaar.

En ineens mee gaan tijdens het stappen om te kijken of er iets speelt, heeft geen zin. Speelt er namelijk echt iets dan wordt er gewoon poppenkast gespeeld.
Persoonlijk vind ik het ook fijn dat mijn vrienden (mannelijk of vrouwelijk) mijn partner kennen, dus had ik daar al eerder voor gezorgd door hem eens zelf mee te nemen. Blijkbaar gebeurt dat hier ook niet.
toffifee schreef:
19-11-2018 08:50

Ik begrijp niet goed waarom hij het varken op het spek bindt, TO. Hij geeft aan dat hij verliefd op haar zou kunnen worden en hij blijft haar zien. Ik denk dat er al iets is. Dat hij al iets voor haar voelt, want anders blok je zo iemand uit je leven als het je relatie op het spel zou kunnen zetten. Hij is echter al 'verslaafd' aan het contact met haar en dan gaat het niet meer zo makkelijk.
:biggrin:
Mispoes!
Murrmurr schreef:
19-11-2018 10:13
WTF
Lijkt me niet zo heel moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel, maar speciaal voor jou....

Niemand wil thuis komen bij een partner die de confrontatie opzoekt, of chagarijnig is, vul zelf maar in, gedraag je naar je naar je partner, als hoe jezelf behandeld wilt worden, om het simpel te zeggen.
Pasta-e-Basta schreef:
20-11-2018 12:23
Wij vrouwen hebben een ijzersterke intuitie. To, wat zegt jouw onderbuikgevoel hierover?
Ik vraag me af hoeveel mannen aan de kant zijn gezet om slechts een vermoeden..

Het schijnt een ruwe schatting te zijn, maar goed; zo'n 1 op de 10 vrouwen die een kind krijgt, is niet in een relatie met de man die denkt de vader van het kind te zijn.
Potplant schreef:
20-11-2018 13:46
Lijkt me niet zo heel moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel, maar speciaal voor jou....

Niemand wil thuis komen bij een partner die de confrontatie opzoekt, of chagarijnig is, vul zelf maar in, gedraag je naar je naar je partner, als hoe jezelf behandeld wilt worden, om het simpel te zeggen.
Als ik mijn man waarschuw dat een bepaald contact een bedreiging voor onze relatie gaat zijn en ik ga er ijskoud mee door hoop ik echt wel dat mijn man de confrontatie opzoekt. Doet hij dat niet zie ik dat als onverschilligheid of de relatie wel op de rails blijft.
Potplant schreef:
20-11-2018 13:49

Het schijnt een ruwe schatting te zijn, maar goed; zo'n 1 op de 10 vrouwen die een kind krijgt, is niet in een relatie met de man die denkt de vader van het kind te zijn.
Ruwer dan je denkt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/15/ee ... 57-a638646
MarindaH schreef:
19-11-2018 09:48
Dit. En het advies om aan haar eigen onzekerheid te werken is al helemaal absurd.

TO: ik zou hem ook duidelijk maken dat dit wel een grens is. En verder inderdaad gezellig een keertje mee uitgaan. Of haar uitnodigen om haar te leren kennen.
Wat zij zeggen ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven