Vreemde vriendschap partner?
maandag 19 november 2018 om 02:25
Hallo allemaal,
Toch maar even een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben naar de mening van anderen. Ik ben een vrouw van 28 en heb nu 10 jaar een relatie met mijn vriend van 30.
Vriend heeft aan het begin van het jaar een vriendschap met een vrouw opgedaan tijdens het stappen. Dat vond ik vreemd, maar heb het laten gaan omdat ik hem vertrouw. Ze kwamen elkaar daarna 1x in de 2/3 weken tegen in de kroeg en konden het als vrienden goed vinden, aldus vriend.
Nu kwam hij er 2 weken geleden mee dat hij vond dat hij wat afstand moest gaan houden. Er was nooit wat gebeurd tussen hem en haar, maar hij gaf aan dat zij wel soms dingen had gezegd waar ik niet vrolijk van zou worden als ik het wist. Ik vroeg natuurlijk door. Ze had tijdens whatsapp gesprekken weleens laten vallen dat hij de meest speciale man in haar leven was en dat hij zo grappig was. Ze voelde zich echt verbonden met hem. Hij zei dat ze af en toe wel echt flirtte en precies kon verzinnen wat hij wilde horen. Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen.
Afgelopen zaterdag hoorde ik dat madame hem een bericht had gestuurd of hij nog wat ging doen. Ik gaf aan dat ik dacht dat er een bepaalde afstand zou zijn en dat de reden daarvoor door meneer zelf was gegeven. Hij gaf aan dat er niks aan de hand is en dat ze elkaar afgelopen vrijdag gewoon gezellig hadden gesproken in de kroeg. Hij samen met een vriend en haar dus. Hij zei ook dat ze elkaar "gewoon" 3/4x in de week op whatsapp spreken. Ik moet er niet veel achter zoeken en hij geeft aan dat hij al bijna geen vrienden heeft. Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Het is toch niet normaal dat je actief contact houdt met iemand waarvan je bang bent dat je liefdesgevoelens gaat of kan ontwikkelen, ondanks dat je bijna geen vrienden hebt? Dan maak je in mijn ogen de bewuste keuze om je relatie op het spel te zetten. Ik heb het er best lastig mee en weet niet goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie?
Toch maar even een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben naar de mening van anderen. Ik ben een vrouw van 28 en heb nu 10 jaar een relatie met mijn vriend van 30.
Vriend heeft aan het begin van het jaar een vriendschap met een vrouw opgedaan tijdens het stappen. Dat vond ik vreemd, maar heb het laten gaan omdat ik hem vertrouw. Ze kwamen elkaar daarna 1x in de 2/3 weken tegen in de kroeg en konden het als vrienden goed vinden, aldus vriend.
Nu kwam hij er 2 weken geleden mee dat hij vond dat hij wat afstand moest gaan houden. Er was nooit wat gebeurd tussen hem en haar, maar hij gaf aan dat zij wel soms dingen had gezegd waar ik niet vrolijk van zou worden als ik het wist. Ik vroeg natuurlijk door. Ze had tijdens whatsapp gesprekken weleens laten vallen dat hij de meest speciale man in haar leven was en dat hij zo grappig was. Ze voelde zich echt verbonden met hem. Hij zei dat ze af en toe wel echt flirtte en precies kon verzinnen wat hij wilde horen. Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen.
Afgelopen zaterdag hoorde ik dat madame hem een bericht had gestuurd of hij nog wat ging doen. Ik gaf aan dat ik dacht dat er een bepaalde afstand zou zijn en dat de reden daarvoor door meneer zelf was gegeven. Hij gaf aan dat er niks aan de hand is en dat ze elkaar afgelopen vrijdag gewoon gezellig hadden gesproken in de kroeg. Hij samen met een vriend en haar dus. Hij zei ook dat ze elkaar "gewoon" 3/4x in de week op whatsapp spreken. Ik moet er niet veel achter zoeken en hij geeft aan dat hij al bijna geen vrienden heeft. Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Het is toch niet normaal dat je actief contact houdt met iemand waarvan je bang bent dat je liefdesgevoelens gaat of kan ontwikkelen, ondanks dat je bijna geen vrienden hebt? Dan maak je in mijn ogen de bewuste keuze om je relatie op het spel te zetten. Ik heb het er best lastig mee en weet niet goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie?
maandag 19 november 2018 om 10:27
De reden om thuis te komen is me dunkt dat hij zielsveel van TO houdt en het allerliefst bij haar is. Daar hoeft TO als het goed zit niets extra’s voor te doen, laat staan iets te “geven”.
De reden om het gezelschap van de vriendin te mijden is dat hij zielsveel van TO houdt en haar niet wil kwetsen en haar niet kwijt wil. Daar hoeft TO zich niet voor in bochten te wringen. TO kan gewoon zichzelf blijven want daar is haar vriend voor gevallen toch ?
Het valt TO zo te lezen op geen enkele manier te verwijten dat haar vriend belangstelling heeft gekregen voor iemand anders.
maandag 19 november 2018 om 10:29
Inderdaad, ik zie overal rode vlaggen. Het leek hem niet voor niks verstandiger geen contact meer te hebben..
Dat was zijn wijsheid, voor even. Nu komt de verleiding.. want hoe leuk is het dat deze vrouw met hem flirt etc.
Ik zou hem voor een ultimatum zetten
maandag 19 november 2018 om 10:29
Gaat tussen mij en mn man anders al 30 jaar goed. En nee, hij gaat nooit alleen stappen, ik ook niet. We gaan samen, vinden we gezellig.QueenArachnia schreef: ↑19-11-2018 10:05Jij gaat nooit weg zonder je man?
Ik vind uit jouw post zo veel wantrouwen spreken..zo wil je toch geen relatie hebben?
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 19 november 2018 om 10:30
Inderdaad. Ik vraag me in dit geval ook echt af waarom hij dit zo nodig moest delen met TO als hij toch niet echt van plan is om afstand te nemen. Een soort ijdelheid, even laten zien hoe gewild hij nog is?Het-groepje schreef: ↑19-11-2018 10:23Ik voor mij heb helemaal geen geduld om bepaalde zaken te bespreken. Ik zal mijn man dan ook niet lastig vallen met dit soort koket gedrag.
'Oeh ik vind haar leuk of toch niet, weet je wat, we gaan het bespreken. En nog eens. En als je niet leuk doet ga ik haar leuker vinden, oeh ik ben zoooo bang dat ik die spanning op ga zoeken, ik voel nu al bijijijina spanning, maar geen stress verder hoor!'
Doei.
Ik verbied niks want dan ben ik gewoon weg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 19 november 2018 om 10:40
Inderdaad. Dit, of hij vindt het leuk om te pronken met de aandacht die hij krijgt en TO jaloers te maken.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 19 november 2018 om 10:45
Off-topic, maar ik vind dit zo mooi! Mijn ouders zijn bijna 50 jaar samen en gaan nooit zonder elkaar uit. En die keren dat dit noodgedwongen moet, vinden ze het niet eens leuk zonder elkaar. Andere generatie, maar prachtig.Madeliefjees schreef: ↑19-11-2018 10:29Gaat tussen mij en mn man anders al 30 jaar goed. En nee, hij gaat nooit alleen stappen, ik ook niet. We gaan samen, vinden we gezellig.
maandag 19 november 2018 om 11:00
Want? Alleen de deur uit, om te stappen, kan niet anno 2018??Madeliefjees schreef: ↑19-11-2018 10:00Waarom gaat hij zonder jou stappen?
Vertel hem dat je ongelukkig wordt van hun kontakt en dat je bang bent dat je hem kwijt raakt. Als hij echt van je houdt blokkeert hij haar op whatsapp en gaat voortaan elders stappen.
Je moet de kat niet op het spek binden he? Met wat drank erin en aandacht ga je gauw over de grens.
maandag 19 november 2018 om 11:01
Wauw... wat laat je jezelf kennen dan...Het-groepje schreef: ↑19-11-2018 07:02Ik zou elke week meegaan. Dat mokkel is voor mij dan. Mijn nieuwe beste stapvriendin. Rond een uurtje of 1 ben ik er dan elke week bij.
maandag 19 november 2018 om 11:05
Dit dus.HaPu schreef: ↑19-11-2018 08:36Ik schrik altijd een beetje van de hoeveelheid mensen die schrikken van interseksuele vriendschappen en vinden dat ze hun man een vriendschap met een vrouw moeten verbieden. Hoe weinig vertrouwen hebben we dan in onze meneeren? ()
Wat mij erg opvalt in de OP is de volgende tekst:
"Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen."
Hij is open en eerlijk over een situatie die hij net zo goed geheim had kunnen houden en jij wordt boos. Daarna heb je hem het één en ander 'duidelijk gemaakt'.
De toon waarop je dit schrijft doet vermoeden dat je hem op z'n minst ferm hebt toegesproken.
Ik snap wel dat hij daarna niet meer vertelt dat hij haar gezien of gesproken heeft. Hij heeft toch helemaal niet het gevoel gekregen dat dit soort zaken bespreekbaar zijn in een volwassen gesprek?
TO je bent zn moeder niet...
maandag 19 november 2018 om 11:10
Maar dat TO vervolgens wantrouwend wordt (wat te begrijpen is) wel, daar doelde ik op. Dat wantrouwen gaat echter haar niet helpen, angst is een slechte raadgever en onzekerheid helpt je niet verder.
(TO is overigens niet verantwoordelijk voor de gedachten en daden van haar vriend. Als hij bang is daarvoor dan moet hij daar wat mee, niet TO)
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 14:31
11.25% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 11:59
Alsof zijn moeder er wat over kan zeggen als hij vreemd wil gaan. Als er iemand niets mee te maken heeft is zij het wel.
maandag 19 november 2018 om 12:06
Als je al op een constructieve manier (daar ga ik vanuit) je ongenoegen hebt aangegeven en hij neemt geen afstand, gaat verbieden al helemaal niet werken. Dan is het al veel te ver gekomen.
Daarnaast zou ik me afvragen waarom die dame zoveel ruimte krijgt van je vriend. Wat zij allemaal doet, is niet boeiend, wat hij toelaat wel.
En waarom wil hij überhaupt vrienden zijn met iemand die zo weinig respect voor jou heeft?
Daarnaast zou ik me afvragen waarom die dame zoveel ruimte krijgt van je vriend. Wat zij allemaal doet, is niet boeiend, wat hij toelaat wel.
En waarom wil hij überhaupt vrienden zijn met iemand die zo weinig respect voor jou heeft?
maandag 19 november 2018 om 12:11
Mijn stelregel is dat als je je geliefde zo omschrijft, het al een verloren zaak is.
maandag 19 november 2018 om 12:12
Meneer is de meest nietszeggende omschrijving die ik ooit gelezen heb.vivautrecht85 schreef: ↑19-11-2018 12:11Mijn stelregel is dat als je je geliefde zo omschrijft, het al een verloren zaak is.
anoniem_310893 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 12:13
0.85% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 12:12
Zucht.Judy_Hopps schreef: ↑19-11-2018 11:59Alsof zijn moeder er wat over kan zeggen als hij vreemd wil gaan. Als er iemand niets mee te maken heeft is zij het wel.
maandag 19 november 2018 om 12:20
vivautrecht85 schreef: ↑19-11-2018 12:11Mijn stelregel is dat als je je geliefde zo omschrijft, het al een verloren zaak is.
Jeetje, dat heb ik nou nog nergens anders gelezen
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.