Vreemde vriendschap partner?

19-11-2018 02:25 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Toch maar even een account aangemaakt, omdat ik benieuwd ben naar de mening van anderen. Ik ben een vrouw van 28 en heb nu 10 jaar een relatie met mijn vriend van 30.

Vriend heeft aan het begin van het jaar een vriendschap met een vrouw opgedaan tijdens het stappen. Dat vond ik vreemd, maar heb het laten gaan omdat ik hem vertrouw. Ze kwamen elkaar daarna 1x in de 2/3 weken tegen in de kroeg en konden het als vrienden goed vinden, aldus vriend.

Nu kwam hij er 2 weken geleden mee dat hij vond dat hij wat afstand moest gaan houden. Er was nooit wat gebeurd tussen hem en haar, maar hij gaf aan dat zij wel soms dingen had gezegd waar ik niet vrolijk van zou worden als ik het wist. Ik vroeg natuurlijk door. Ze had tijdens whatsapp gesprekken weleens laten vallen dat hij de meest speciale man in haar leven was en dat hij zo grappig was. Ze voelde zich echt verbonden met hem. Hij zei dat ze af en toe wel echt flirtte en precies kon verzinnen wat hij wilde horen. Ik stond daar wel van te kijken, maar waardeerde zijn eerlijkheid (licht uitgedrukt, ik was best boos dat dit zo lang was achtergehouden). Hij gaf aan dat hij er ergens bang voor was dat het mis kon lopen op de lange termijn, omdat hij er ergens bang voor was dat hij bepaalde liefdesgevoelens zou kunnen ontwikkelen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het dan wel een hele goede keuze was om afstand te nemen.

Afgelopen zaterdag hoorde ik dat madame hem een bericht had gestuurd of hij nog wat ging doen. Ik gaf aan dat ik dacht dat er een bepaalde afstand zou zijn en dat de reden daarvoor door meneer zelf was gegeven. Hij gaf aan dat er niks aan de hand is en dat ze elkaar afgelopen vrijdag gewoon gezellig hadden gesproken in de kroeg. Hij samen met een vriend en haar dus. Hij zei ook dat ze elkaar "gewoon" 3/4x in de week op whatsapp spreken. Ik moet er niet veel achter zoeken en hij geeft aan dat hij al bijna geen vrienden heeft. Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Het is toch niet normaal dat je actief contact houdt met iemand waarvan je bang bent dat je liefdesgevoelens gaat of kan ontwikkelen, ondanks dat je bijna geen vrienden hebt? Dan maak je in mijn ogen de bewuste keuze om je relatie op het spel te zetten. Ik heb het er best lastig mee en weet niet goed wat ik nu moet doen. Wat vinden jullie?
Ouwedibbes schreef:
19-11-2018 13:01
Ik vind de bijtende, boze, snerende en smalende toon waarop het woord meneer in deze context vaak wordt gebruikt heeeeeeeel veelzeggend :-D
Kan, maar je kunt er ook te veel betekenis aan geven. Overdrijven moet?
Ik zou de volgende keer mee gaan en die mevrouw in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk maken dat ze maar een ander moet zoeken om mee te flirten. En als mijn meneer dan blijft appen met haar dan rot hij maar op naar haar ook.
twig schreef:
19-11-2018 13:15
Kan, maar je kunt er ook te veel betekenis aan geven. Overdrijven moet?

Nou idd. Dit heeft een forummer ooit een keer geroepen en sindsdien buitelen andere forummers steeds over elkaar heen om dit te roepen zodra er 'meneer' in de tekst staat. Irrirtant.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
19-11-2018 14:22
Nou idd. Dit heeft een forummer ooit een keer geroepen en sindsdien buitelen andere forummers steeds over elkaar heen om dit te roepen zodra er 'meneer' in de tekst staat. Irrirtant.
Jemig, sorry hoor. Ik had het nog nooit gelezen en het viel me nu gewoon op.
MarindaH schreef:
19-11-2018 14:22
Inderdaad. Dat een paar forummers hier ooit hebben bepaald dat dat een wet is, wil niet zeggen dat het ook echt een wet ís.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Madeliefjees schreef:
19-11-2018 10:29
Gaat tussen mij en mn man anders al 30 jaar goed. En nee, hij gaat nooit alleen stappen, ik ook niet. We gaan samen, vinden we gezellig.

Dat kan. Ik vind het gezellig om met anderen op stap te gaan.
Judy_Hopps schreef:
19-11-2018 10:50
Zij moet hem vertrouwen terwijl hij zichzelf niet eens vertrouwt? Ja logisch.

Ze moet helemaal niks. Maar als ze hem niet vertrouwt (omdat hij zichzelf niet vertrouwt, dat kan een reden zijn) is het wat mij betreft einde relatie.
Was het jullie ook opgevallen dat TO helemaal niet meer reageert?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
beetjegek schreef:
19-11-2018 14:18
Ik zou de volgende keer mee gaan en die mevrouw in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk maken dat ze maar een ander moet zoeken om mee te flirten. En als mijn meneer dan blijft appen met haar dan rot hij maar op naar haar ook.

Ik denk dat jouw meneer het niet in zijn hoofd haalt jou te vertellen dat hij met een vrouw uitgaat/het leuk heeft/contact heeft.
Lelietje-van-Dalen schreef:
19-11-2018 18:41
Was het jullie ook opgevallen dat TO helemaal niet meer reageert?
Misschien moest ze de hele dag werken en komt ze zo. Ben ook wel benieuwd wat ze zal antwoorden. Ze heeft iig 4 pagina's vol goede adviezen gekregen haha
Weet ze eigenlijk wel van jouw bestaan af?

Ik zou een keertje mee naar de kroeg gaan.
Als dat om onduidelijke redenen niet mag van je partner weet je dat er iets aan de hand is.

Of een keer opduiken in die kroeg als hij eerder al vertrokken is thuis.
Eidde schreef:
19-11-2018 18:42
Ik denk dat jouw meneer het niet in zijn hoofd haalt jou te vertellen dat hij met een vrouw uitgaat/het leuk heeft/contact heeft.
Want je moet alles maar goed vinden?
Eidde schreef:
Gelukkig gaat hij ook nooit uit. En met een vrouw al helemaal niet. En dat zou hij van mij ook niet accepteren.
Eidde schreef:
Gelukkig gaat hij ook nooit uit. En met een vrouw al helemaal niet. En dat zou hij van mij ook niet accepteren.
Dubbel
Vriendschap tussen man /vrouw zou moeten kunnen, maar vind het een groot verschil of de vriendschap er was vóór de relatie of is ontstaan tijdens een relatie.
Dit kan gewoon niet goed gaan. Zij flirt er op los en hij geeft aan bang te zijn een misstap te maken. Het recept ligt al op tafel...
Ik zou toch heel duidelijk die vuist op tafel slaan en aangeven dat je niet lijdzaam toe gaat kijken hoe dit fout loopt. Afspraken maken over elkaar minder zien werkt in de praktijk jammer genoeg niet.
Maw, stoppen met deze zogenaamde 'vriendschap'.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Excuses voor de late reactie van mijn kant, het is een drukke en chaotische dag geweest :).

Maar, wow, wat een reacties! Heel erg bedank dat jullie allemaal de tijd hebben willen nemen om te reageren, ik waardeer het. Ik heb er nu zelf ook even goed de tijd voor genomen om alle reacties te lezen en er zijn veel reacties waar ik iets mee kan. Interessant ook om het van verschillende kanten te bekijken.

Het kan best wel eens zo zijn dat het ook (deels) aan mijzelf ligt een stukje zelfvertrouwen is, maar een lange relatie waarbij er nu afwijkend gedrag plaatsvindt, is voor mijn gevoel niet prettig. Misschien moet ik daar ook aan werken.

Het "solo stappen" is iets wat we altijd wel gedaan hebben. Misschien had ik wat meer achtergrondinformatie moeten geven. We gaan regelmatig samen stappen, maar gaan ook nog steeds af en toe apart stappen. Ik heb dan een avond met vriendinnen en hij een avond met vrienden. Dat gaat goed bij ons, ook goed om even bij te praten en even samen met vriendinnen te zijn. Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat ik ook eens mee zou kunnen gaan om te polsen hoe het nu werkelijk zit met de vriendin in kwestie en dat vind ik een goed idee. Ik ga morgen dus gewoon vertellen dat ik de volgende keer mee ga!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Nogmaals heel erg bedankt allemaal!
Oh je gaat mee volgende keer? Kan je er in ieder geval weer een mooi 2e deel aan vast breien.
minnimouse schreef:
19-11-2018 19:00
Want je moet alles maar goed vinden?

Dat zeg ik niet. Maar wat is er mis met contact met een vrouw?

Bovendien vind ik mijn man niet mijn bezit. Ik kan iets accepteren of niet. Maar goedvinden of verbieden doe ik bij mijn kind niet mijn man.

Althans, zo werkt het voor mij. Ik merk dat het in sommige relaties anders gaat.
Vlinderaar schreef:
20-11-2018 00:37
Excuses voor de late reactie van mijn kant, het is een drukke en chaotische dag geweest :).

Maar, wow, wat een reacties! Heel erg bedank dat jullie allemaal de tijd hebben willen nemen om te reageren, ik waardeer het. Ik heb er nu zelf ook even goed de tijd voor genomen om alle reacties te lezen en er zijn veel reacties waar ik iets mee kan. Interessant ook om het van verschillende kanten te bekijken.

Het kan best wel eens zo zijn dat het ook (deels) aan mijzelf ligt een stukje zelfvertrouwen is, maar een lange relatie waarbij er nu afwijkend gedrag plaatsvindt, is voor mijn gevoel niet prettig. Misschien moet ik daar ook aan werken.

Het "solo stappen" is iets wat we altijd wel gedaan hebben. Misschien had ik wat meer achtergrondinformatie moeten geven. We gaan regelmatig samen stappen, maar gaan ook nog steeds af en toe apart stappen. Ik heb dan een avond met vriendinnen en hij een avond met vrienden. Dat gaat goed bij ons, ook goed om even bij te praten en even samen met vriendinnen te zijn. Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat ik ook eens mee zou kunnen gaan om te polsen hoe het nu werkelijk zit met de vriendin in kwestie en dat vind ik een goed idee. Ik ga morgen dus gewoon vertellen dat ik de volgende keer mee ga!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

Zijn reactie zal voldoende zeggen.
Hij vindt de aandacht lekker voor zijn ego en vertelt over mogelijke ontluikende gevoelens om jou nog even en passant jaloers te maken. Heeft ie straks 2 vrouwen die om hem vechten,, nog beter voor zijn ego :popcorn:

Benieuwd wat ie van je voorstel vindt! Ik zou dat mens helemaal inpalmen. Kill em with kindness
Ik zou hem dumpen. Hij is niet te vertrouwen.
ja wil je morgen hier vertellen hoe hij reageerde op het nieuws dat je meegaat?
Lorem Ipsum
Zijn reactie nu is allesbepalend..

Als hij het oprecht leuk vind dat je meegaat zal het vast wel wat meevallen.
Tegenstribbeling zal ook genoeg zeggen, hoewel hij haar natuurlijk kan appen dat ze "normaal" tegen elkaar moeten gaan doen of dat zij daar deze keer gewoon niet komt omdat jij meegaat

Ben benieuwd hoe dit afloopt...
ja er is er vast eentje verkouden ineens morgen natuurlijk zoiets
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven