vreemdgaan

17-11-2010 22:48 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Had vandaag een discussie met een collega. Hij is ong 2 jaar getrouwd, kindje en baby op komst...en hij gaat dus vreemd. Niet zomaar 1 keer, maar hij en zijn 'minnares' spreken minstens 1x in de week af, vaak ook seks of soms alleen zoenen..anyway, ik vind dat dat wat over hem zegt, misschien ook over zijn relatie. Hij zegt echter dat hij onwijs gelukkig is met zijn vrouw, maar gewoon lol heeft met minnares..en zolang zijn vrouw het niet weet vind hij het geen probleem. nou wil ik geen moraalridder zijn maar wat vinden jullie?
dubbele post
Bah zulke mensen vind ik gewoon niet kunnen. Hij heeft geen idee hoeveel pijn zijn vrouw hiervan zal hebben als ze erachter kwam. En het vertrouwen is compleet weg.
Wow.. Erg respectloos voor zijn vrouw. Nog respectlozer dat hij het er ook nog leuk met een andere vrouw over heeft. Enorm egoistisch ook; "zolang mijn vrouw er niet achter komt".

Duidelijk gevalletje grow up and learn your actions have concequences, zou ik zeggen.

Ik zou er persoonlijk ook echt ontzettende moeite mee hebben om dit niet aan zijn vrouw te vertellen. Je mag wel integer zijn maar zoiets verzwijgen.. Als ik de vrouw was zou ik het willen horen. Alsof erachter komen dat je man een lange affaire heeft nog niet genoeg is, kom je er straks ook nog eens achter dat hij het doodleuk met een vrouwelijke collega heeft besproken. En alsof dat nog niet genoeg is, is dat net die ene collega met wie je af en toe een leuk babbeltje maakt die het heeft verzwegen. Ouch.
Respect voor de man
Mijn vent heeft ook een hele goede vriend, die regelmatig vreemd gaat. Hij heeft ook een dochtertje. Ik moet soms echt mijn tong afbijten, om niets tegen zijn vrouw te zeggen. Want ik weet zeker, dat mijn vent zal zeggen dat ik mij er niet mee moet bemoeien.. Vind het echt heeeeel lastig ook!
Lijkt mij ook zeer zeker lastig als je het van iemand weet. Hoe kan je dan niks zeggen? Ik zou het zelf ook willen weten. Voordat je vent al jaren zijn plezier buiten de deur zoekt.
Als ik van iedereen die van vreemdgaan wordt verdacht, of die dat heeft toegegeven zijn/ haar partner in moest gaan lichten dan zou ik daar een complete dagtaak aan hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kippekop schreef op 17 november 2010 @ 23:47:

Mijn vent heeft ook een hele goede vriend, die regelmatig vreemd gaat. Hij heeft ook een dochtertje. Ik moet soms echt mijn tong afbijten, om niets tegen zijn vrouw te zeggen. Want ik weet zeker, dat mijn vent zal zeggen dat ik mij er niet mee moet bemoeien.. Vind het echt heeeeel lastig ook!

Weet je dat van de goede vriend zelf of heeft je man dat verteld?

Mijn man heeft mij ook verteld dat een vriend van hem een affaire heeft, terwijl ik hartstikke goed met zijn vrouw overweg kan.

Ik heb het mijn man dan ook niet in dank afgenomen dat hij mij daarmee opgezadeld heeft.
The time is now
quote:monroe schreef op 17 november 2010 @ 22:48:

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Had vandaag een discussie met een collega. Hij is ong 2 jaar getrouwd, kindje en baby op komst...en hij gaat dus vreemd. Niet zomaar 1 keer, maar hij en zijn 'minnares' spreken minstens 1x in de week af, vaak ook seks of soms alleen zoenen..anyway, ik vind dat dat wat over hem zegt, misschien ook over zijn relatie. Hij zegt echter dat hij onwijs gelukkig is met zijn vrouw, maar gewoon lol heeft met minnares..en zolang zijn vrouw het niet weet vind hij het geen probleem. nou wil ik geen moraalridder zijn maar wat vinden jullie?hufterrrrrrr!!
Moraalridders!
quote:spaarvarken schreef op 18 november 2010 @ 00:14:

Moraalridders!Reller.
Lekker
quote:Banba schreef op 17 november 2010 @ 23:57:

[...]

Weet je dat van de goede vriend zelf of heeft je man dat verteld?

Mijn man heeft mij ook verteld dat een vriend van hem een affaire heeft, terwijl ik hartstikke goed met zijn vrouw overweg kan.

Ik heb het mijn man dan ook niet in dank afgenomen dat hij mij daarmee opgezadeld heeft.Nee die vriend van hem, had het aan hem verteld waar ik bij was... Ik heb hem mijn mening gegeven, dat wel. Zijn vrouw zal nooit mijn beste vriendin worden, maar ik vind het gewoon niet kunnen. Ze hebben ook een 6 jarig dochtertje.
quote:spaarvarken schreef op 18 november 2010 @ 00:23:

LekkerJa, als je niet vreemd kan gaan omdat je of geen partner hebt of omdat niemand buiten je partner je wil, is rellen een lekkere tweede keus natuurlijk.
@bgb waar haal je die wijsheid vandaan??
quote:spaarvarken schreef op 18 november 2010 @ 00:27:

@bgb waar haal je die wijsheid vandaan??

Waar haal jij het idee vandaan dat het leuk is zoals jij post?

Als jij dat vertelt, zeg ik hoe ik zo wijs kom.
Ojee, mevrouw is op haar teentjes getrapt.

Welterusten
quote:spaarvarken schreef op 18 november 2010 @ 00:14:

Moraalridders!Moraalridders? Bedankt voor het compliment, een cursusje ethiek zou je goed doen.
Te triest voor woorden, je zal met z'on puber maar getrouwd zijn..
Ik heb ook tegen mijn collega gezegd dat ik het ergens wel gemeen vind dat hij mij hiermee opzadelt...lijkt een beetje alsof hij het aan iemand kwijt moest; niet aan zijn vrouw dus dan maar aan mij...hij zegt absoluut geen last van zijn geweten te hebben en voelt zich ook niet schuldig. 'Zij weet het toch niet' zegt ie dan...Maar ik denk dat feit dat hij dit met mij bespreekt wel aangeeft dat hij zich schuldig voelt.

Mijn ex is vreemdgegaan en daar ben ik zelf achtergekomen...dit roept dus ook beetje oude pijn op..denk dat ik het daarom hier heb gepost. Ik wil ergens horen dat zijn vreemdgaan niets zei over zijn liefde voor mij..maar ik weet eigenlijk wel beter. Mijn collega weet dit overigens niet hoor, anders zou het nog lulliger van hem zijn om mij dit te vertellen..Ik weet alleen zo goed hoe zijn vrouw zich zal voelen als zij erachter komt.....
het is een lul de behanger...
Als ik zó'n verhaal van een collega te horen zou krijgen, zou ik vanaf dan deze collega ernstig gaan vermijden en alleen nog maar werkgerelateerde zaken met hem willen bespreken. Ik zou dan ook misselijk worden van zo'n man en niet meer normaal met hem kúnnen praten.

Overigens zou ik ook de betreffende vrouw vanaf dan ernstig ontwijken, omdat ik me geen houding zou weten te geven. Als collega dat vervelend vindt, of als vrouw aan collega vraagt 'waarom wil Kastanjez niks meer van me weten?' is dat zijn probleem.
Als hij dan zo nodig vreemd wil gaan, laat hij het dan in ieder geval écht voor zichzelf houden. Hij wil alles, vreemdgaan, maar er ook met iemand over kunnen praten en dan wel de garantie dat diegene niets zegt. Straks komt het op de een of andere manier uit en dan heb jij het nog gedaan ook, want 'jij was de enige die het wist, dus geef nou maar toe'.

Ik zou hem zeggen dat ik er niks over wilde horen. Bij vreemdgaan hoort ook de eenzaamheid van het met niemand kunnen bespreken, dat moet hij dan op z'n minst maar voor lief nemen. Hij hoeft niet én de minnares, én het klankbord.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Susan, 47 seconden geleden

Als hij dan zo nodig vreemd wil gaan, laat hij het dan in ieder geval écht voor zichzelf houden. Hij wil alles, vreemdgaan, maar er ook met iemand over kunnen praten en dan wel de garantie dat diegene niets zegt. Straks komt het op de een of andere manier uit en dan heb jij het nog gedaan ook, want 'jij was de enige die het wist, dus geef nou maar toe'.

Bij zo'n type met psychopatische, want heeft geen schuldgevoel/spijt, geen inlevingsvermogen, over lijken gaand (who cares about the wife and kids?), er zomaar over vertellen alsof het doodnormaal is, kan je erop rekenen dat iedereen, behalve zijn vrouw, het weet
quote:monroe schreef op 18 november 2010 @ 07:37:

hij zegt absoluut geen last van zijn geweten te hebben en voelt zich ook niet schuldig. 'Zij weet het toch niet' zegt ie dan...Maar ik denk dat feit dat hij dit met mij bespreekt wel aangeeft dat hij zich schuldig voelt.

Dat weet ik nog niet zo net. Jij betrekt het nu op jezelf, begrijpelijk hoor.

Ik heb ook zo'n vriend, die kreeg door te vozen met andere vrouwen bevestiging ittt zijn beperkte zelfvertrouwen.

Zij heeft altijd een oogje toegedaan en wat blijkt, hij wordt ouder, heeft minder behoefte en ze hebben nu een toprelatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven