vreemdgaande vrouwen.
vrijdag 23 mei 2008 om 00:12
Ik weet, dat dit onderwerp heel erg taboe is.
Toch zou ik graag willen weten, aangezien hier bijna iedereen anoniem is, of er vrouwen rondlopen op deze aardbol, die weleens vreemd zijn gegaan.
Als er vrouwen zijn die dat hebben gedaan, hoe kwam dat? Was je niet gelukkig met je partner/relatie.
Hoe voelde je je na de daad?
Heb je het verteld aan je partner?
Hoe ga je verder?
Ik zou het graag op prijs stellen, als er serieuze reacties zouden komen, alleen van vrouwen, die iets dergelijks heeft meegemaakt.
Dus dames geen onzinnige blablabla.
Daar zit ik niet op te wachten.
Toch zou ik graag willen weten, aangezien hier bijna iedereen anoniem is, of er vrouwen rondlopen op deze aardbol, die weleens vreemd zijn gegaan.
Als er vrouwen zijn die dat hebben gedaan, hoe kwam dat? Was je niet gelukkig met je partner/relatie.
Hoe voelde je je na de daad?
Heb je het verteld aan je partner?
Hoe ga je verder?
Ik zou het graag op prijs stellen, als er serieuze reacties zouden komen, alleen van vrouwen, die iets dergelijks heeft meegemaakt.
Dus dames geen onzinnige blablabla.
Daar zit ik niet op te wachten.
vrijdag 23 mei 2008 om 01:00
Best een interessant thema uiteraard. Maar ook al is een forum "anoniem", toch wijst de ervaring uit dat er bijna massaal over diegenen worden heengevallen die het durven toe te geven, waardoor er misschien toch wat terughoudener zal worden gereageerd denk ik... dus is vreemdgaan denk ik ook nog steeds een forum-taboe!
vrijdag 23 mei 2008 om 07:04
Ik ben vreemdgegaan in mijn vorige relatie en ik voelde me er niet schuldig over. Voor mij was het op dat moment de manier om echt afscheid te nemen van mijn ex die mij vaak bedroog. Mijn ex heeft het nooit van mij gehoord en volgens mij weet hij het nu nog niet en zo wel, ook goed.
Mijn leven is er daarna alleen leuker op geworden. Dat heeft overigens niets met het vreemdgaan te maken want met die minnaar ben ik niet doorgegaan.
Vanwaar je interesse?
Mijn leven is er daarna alleen leuker op geworden. Dat heeft overigens niets met het vreemdgaan te maken want met die minnaar ben ik niet doorgegaan.
Vanwaar je interesse?
vrijdag 23 mei 2008 om 07:33
vrijdag 23 mei 2008 om 07:39
Vreemdgaan of gevoelens voor een ander hebben kan een teken zijn dat er iets niet goed zit in je relatie. Maar de redenen om vreemd te gaan zijn bij iedereen anders. Dus je zou echt niet kunnen stellen' alle vreemdgaande vrouwen zijn hetzelfde'. En ik heb in praktijk ondervonden dat je een half forum over je heen kunt krijgen als je ook maar iets in die richting hebt gedaan. Dat is trouwens niet alleen bij vreemdgaan maar ik lees het vaak genoeg bij andere topics. Daarom pleit ik voor verdraagzaamheid en niet zonder meer gaan oordelen zonder de achtergrond te kennen. Ook al schrijf je wat over achtergronden, blijft het vaak te summier.
vrijdag 23 mei 2008 om 07:59
Wat is vreemdgaan? Met iemand zoenen? Iets verder gaan dan zoenen? Echt met iemand het bed in duiken?
Ik heb deze discussie regelmatig met vriendinnen gehad. Voor iedereen ligt deze grens anders. Ik heb me vaker niet zo netjes gedragen terwijl ik een relatie heb. Ik ben daar wel altijd eerlijk over geweest. Het heeft in mijn geval nooit iets te maken met de liefde voor mijn partner of de spanning in mijn relatie. Dit is gewoon wie ik ben. Ik zal nooit aan mijn partner beloven 100% monogaam te zijn, ik weet dat ik dit toch niet kan waarmaken.
Ik begrijp niet waarom mede forummers altijd zo hysterisch doen over vreemdgaan, waarschijnlijk is dit de grootste angst binnen een relatie?
Uit verschillende onderzoeken lijkt toch altijd weer dat het percentage vreemdgangers toch altijd hoger ligt dan je denkt...
Ik heb deze discussie regelmatig met vriendinnen gehad. Voor iedereen ligt deze grens anders. Ik heb me vaker niet zo netjes gedragen terwijl ik een relatie heb. Ik ben daar wel altijd eerlijk over geweest. Het heeft in mijn geval nooit iets te maken met de liefde voor mijn partner of de spanning in mijn relatie. Dit is gewoon wie ik ben. Ik zal nooit aan mijn partner beloven 100% monogaam te zijn, ik weet dat ik dit toch niet kan waarmaken.
Ik begrijp niet waarom mede forummers altijd zo hysterisch doen over vreemdgaan, waarschijnlijk is dit de grootste angst binnen een relatie?
Uit verschillende onderzoeken lijkt toch altijd weer dat het percentage vreemdgangers toch altijd hoger ligt dan je denkt...
vrijdag 23 mei 2008 om 08:25
ik ben nog nooit vreemd gegaan. zelfs toen mijn relatie met ex op t einde liep en ik een kans had heb ik het niet gedaan. niet vanwege geen behoefte aan maar gewoon omdat het niet past in mijn normen en waardes.
mocht ik in mijn huidige relatie de behoefte (en gelegenheid) krijgen zou ik het nog niet doen. netjes het een af handelen en dan verder gaan.
mocht ik in mijn huidige relatie de behoefte (en gelegenheid) krijgen zou ik het nog niet doen. netjes het een af handelen en dan verder gaan.
vrijdag 23 mei 2008 om 08:51
Ik ben toen ik jonger was wel eens vreemdgegaan. Sterker nog, het werd bijna een 'patroon.' Ik kwam er te laat achter dat mijn relatie 'op' was, ging dan spanning opzoeken, ging vreemd, schrok van mezelf, ging nadenken over mijn relatie en kwam er dan achter dat ik het eigenlijk al maanden eerder had moeten uitmaken.
Weet echter ook van mezelf dat wanneer het goed zit, ik niet eens andere mannen zie, en geloof dat ik ondertussen 'oud en wijs' genoeg ben om het nu anders te doen.
Ik heb trouwens dus nog nooit echt een 'affaire' gehad.
Weet echter ook van mezelf dat wanneer het goed zit, ik niet eens andere mannen zie, en geloof dat ik ondertussen 'oud en wijs' genoeg ben om het nu anders te doen.
Ik heb trouwens dus nog nooit echt een 'affaire' gehad.
vrijdag 23 mei 2008 om 10:57
Ik ben geregeld vreemdgegaan, waarom?
Omdat mijn partner het ook deed en wij geen sex meer hadden met elkaar.. Wel had ik een vaste vreemdganger. Was stapelgek op hem en hij op mij maar omdat het weggaan bij ex niet lukte is het doodgebloedt.. Ik was er niet trots op maar ik hunkerde naar aandacht en liefde. Mijn ex heeft die nooit geweten had hij dat wel dan zat ik hier vast niet te schrijven.
Bij mijn huidige partner is vreemdgaan absoluut taboe en ook totaal overbodig want alles wat ik nodig heb is hij!
Omdat mijn partner het ook deed en wij geen sex meer hadden met elkaar.. Wel had ik een vaste vreemdganger. Was stapelgek op hem en hij op mij maar omdat het weggaan bij ex niet lukte is het doodgebloedt.. Ik was er niet trots op maar ik hunkerde naar aandacht en liefde. Mijn ex heeft die nooit geweten had hij dat wel dan zat ik hier vast niet te schrijven.
Bij mijn huidige partner is vreemdgaan absoluut taboe en ook totaal overbodig want alles wat ik nodig heb is hij!
vrijdag 23 mei 2008 om 11:13
Wat een leuke reacties allemaal.
Bedankt.
En nee, ik ben geen man.
Waarom ik deze topic heb geopend, omdat ik ergens mee zit, waarover ik met niemand anders kan praten.
Ik kan dit niet aan een vriendin gaan vertellen.
Ik ben hier toch anoniem en ik zal het e.e.a. hier vertellen, waarom ik zo geinterreseerd ben.
Overal hoor je, vreemd gaan neeeeeeeeeeeeee.
Dat heb ik ook altijd het hardst geroepen.
Ik heb ook altijd gezegd, voordat ik vreemd zou gaan, moet ik eerst weg bij mijn man.
Helaas heb ik me daar niet aan kunnen houden.
Spijt heb ik er niet van.
Ik ben een getrouwde vrouw, met 4 grote kinderen.
Wat ik nu ga schrijven, zal mij zeker voor gek verklaren.
Ik hield niet van mijn man en heb nooit gehouden van hem.
Ben met hem getrouwd voor huisje boompje beestje leven.
Ik dacht dat alles was in het leven.
Achteraf gezien, was ik heel erg naief.
Voordat ik met deze man trouwde, had ik een vriendje op wie ik stapel verliefd was.'
Wij waren jong, hij was 19 en ik was toen 21.
Wij hadden geen ervaring op liefde gebied.
Door bemoeienissen van anderen konden wij niet door gaan met onze "relatie".
Ik ben deze jongen nooit vergeten.
Kon hem ook niet opsporen en hij mij ook niet.
Hij verhuisde van mijn woonplaats naar een andere.
Hij kon mij ook niet opsporen, omdat hij niet precies wist wat mijn achternaam was.
Hij is mij ook nooit vergeten.
Hij is ook getrouwd en heeft zelf ook kinderen.
Ik heb op een dag, dat ik het heel erg moeilijke had met mezelf (heb veel ellende gehad en veel verdreit)
hem opgespoord en opgebeld ( nu kan alles met internet).
We hebben 5 weken tel. contact gehad.
We hebben voor het eerst eergisteren afgesproken.
De bedoeling was eerst alles uitpraten.
En kijken wat we kunnen doen.
Van uitpraten kwam niet veel.
Er is wel het e.e.a. gebeurd, waarvan ik helemaal geen spijt heb.
Dat gevoel, wat ik bij hem heb gevoeld, is precies hetzelfde wat ik, toen had.
Het is een heerlijk gevoel. Ik zou zo dagen bij hem willen zijn.
Wat ik nu ga schrijven, zal heel erg ongeloofwaardig overkomen.
Ik ben in die 28 jaar, datik getrouwd ben met mijn man. "NOOIT" gelukkig geweest.
Hij heeft mij bijna altijd gedwongen om sex te hebben met hem.
In het begin was het bijna iedere dag.
Later werd het om de ene dag.
Ik heb vaak gebeden, laat hem impotent worden.
Nu gebeurd het één keer in de week, omdat hij heel veel pillen moet slikken.
Ik heb heel vaak gedacht om bij hem weg te gaan. Maar de kinderen weerhield mij ervan.
Ik dacht straks als de kinderen groot zijn, ga ik weg.
Maar ik durf niet de knoop door te hakken.
Ik kan die woorden niet uitspreken, "ik wil van je scheiden".
Waarom kan en durf ik dat niet?
Ik moet er wel bij zeggen, dat toen wij poas getrouwd waren, mijn man heel vaak en heel snel boos werd op alles en om niets.
Dat is nu wel wat minder.
Maar de wonden die hij bij mij heeft gemaakt, zijn nog niet genezen.
Ik bid, dat ik op een dag de moed zal vinden om tegen hem te zeggen, dat ik weg wil.
Nogmaals, ik heb altijd geroepen, dat ik nooit met een ander man naar bed zal gaan, voordat ik weg zou zijn bij deze man.
Ik heb me niet aan m'n belofte kunnen houden.
Daar heb ik wel spijt van.
Maar ik vond het ook fijn om dat gevoel te hebben, wat een vrouw verdient.
Ik hoop, dat het duidelijk is en als iets niet duidelijk is, hoor ik het graag.
Bedankt.
En nee, ik ben geen man.
Waarom ik deze topic heb geopend, omdat ik ergens mee zit, waarover ik met niemand anders kan praten.
Ik kan dit niet aan een vriendin gaan vertellen.
Ik ben hier toch anoniem en ik zal het e.e.a. hier vertellen, waarom ik zo geinterreseerd ben.
Overal hoor je, vreemd gaan neeeeeeeeeeeeee.
Dat heb ik ook altijd het hardst geroepen.
Ik heb ook altijd gezegd, voordat ik vreemd zou gaan, moet ik eerst weg bij mijn man.
Helaas heb ik me daar niet aan kunnen houden.
Spijt heb ik er niet van.
Ik ben een getrouwde vrouw, met 4 grote kinderen.
Wat ik nu ga schrijven, zal mij zeker voor gek verklaren.
Ik hield niet van mijn man en heb nooit gehouden van hem.
Ben met hem getrouwd voor huisje boompje beestje leven.
Ik dacht dat alles was in het leven.
Achteraf gezien, was ik heel erg naief.
Voordat ik met deze man trouwde, had ik een vriendje op wie ik stapel verliefd was.'
Wij waren jong, hij was 19 en ik was toen 21.
Wij hadden geen ervaring op liefde gebied.
Door bemoeienissen van anderen konden wij niet door gaan met onze "relatie".
Ik ben deze jongen nooit vergeten.
Kon hem ook niet opsporen en hij mij ook niet.
Hij verhuisde van mijn woonplaats naar een andere.
Hij kon mij ook niet opsporen, omdat hij niet precies wist wat mijn achternaam was.
Hij is mij ook nooit vergeten.
Hij is ook getrouwd en heeft zelf ook kinderen.
Ik heb op een dag, dat ik het heel erg moeilijke had met mezelf (heb veel ellende gehad en veel verdreit)
hem opgespoord en opgebeld ( nu kan alles met internet).
We hebben 5 weken tel. contact gehad.
We hebben voor het eerst eergisteren afgesproken.
De bedoeling was eerst alles uitpraten.
En kijken wat we kunnen doen.
Van uitpraten kwam niet veel.
Er is wel het e.e.a. gebeurd, waarvan ik helemaal geen spijt heb.
Dat gevoel, wat ik bij hem heb gevoeld, is precies hetzelfde wat ik, toen had.
Het is een heerlijk gevoel. Ik zou zo dagen bij hem willen zijn.
Wat ik nu ga schrijven, zal heel erg ongeloofwaardig overkomen.
Ik ben in die 28 jaar, datik getrouwd ben met mijn man. "NOOIT" gelukkig geweest.
Hij heeft mij bijna altijd gedwongen om sex te hebben met hem.
In het begin was het bijna iedere dag.
Later werd het om de ene dag.
Ik heb vaak gebeden, laat hem impotent worden.
Nu gebeurd het één keer in de week, omdat hij heel veel pillen moet slikken.
Ik heb heel vaak gedacht om bij hem weg te gaan. Maar de kinderen weerhield mij ervan.
Ik dacht straks als de kinderen groot zijn, ga ik weg.
Maar ik durf niet de knoop door te hakken.
Ik kan die woorden niet uitspreken, "ik wil van je scheiden".
Waarom kan en durf ik dat niet?
Ik moet er wel bij zeggen, dat toen wij poas getrouwd waren, mijn man heel vaak en heel snel boos werd op alles en om niets.
Dat is nu wel wat minder.
Maar de wonden die hij bij mij heeft gemaakt, zijn nog niet genezen.
Ik bid, dat ik op een dag de moed zal vinden om tegen hem te zeggen, dat ik weg wil.
Nogmaals, ik heb altijd geroepen, dat ik nooit met een ander man naar bed zal gaan, voordat ik weg zou zijn bij deze man.
Ik heb me niet aan m'n belofte kunnen houden.
Daar heb ik wel spijt van.
Maar ik vond het ook fijn om dat gevoel te hebben, wat een vrouw verdient.
Ik hoop, dat het duidelijk is en als iets niet duidelijk is, hoor ik het graag.
vrijdag 23 mei 2008 om 11:33
Lastig verhaal.
Ik heb een mening. Een mening die varieert tussen dat ik onder welke omstandigheid ook vreemdgaan a sociaal vind en daarnaast dat ik ook geen heilig boontje ben geweest.
Ieder zijn keuzes. Echter...
Je hebt de consequenties kunnen ervaren voor de keuzes die je hebt gemaakt. Je bent bij hem gebleven. Daar was je zelf bij.
Er zitten een hoop leuke dingen aan vast, deze keuze. Allemaal lekkere/leuke/fijne gevoelens waardoor de stap makkelijk is.
Ben je echter ook bereid de consequenties te aanvaarden voor als het uitkomt?
Ben je bereid om dingen op te geven om uiteindelijk legaal te krijgen wat je verdiend als vrouw?
Ben gewoon benieuwd
Ik heb een mening. Een mening die varieert tussen dat ik onder welke omstandigheid ook vreemdgaan a sociaal vind en daarnaast dat ik ook geen heilig boontje ben geweest.
Ieder zijn keuzes. Echter...
Je hebt de consequenties kunnen ervaren voor de keuzes die je hebt gemaakt. Je bent bij hem gebleven. Daar was je zelf bij.
Er zitten een hoop leuke dingen aan vast, deze keuze. Allemaal lekkere/leuke/fijne gevoelens waardoor de stap makkelijk is.
Ben je echter ook bereid de consequenties te aanvaarden voor als het uitkomt?
Ben je bereid om dingen op te geven om uiteindelijk legaal te krijgen wat je verdiend als vrouw?
Ben gewoon benieuwd
vrijdag 23 mei 2008 om 11:58
Kaboutertje, ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Ik ben blij, dat je heel eerlijk antwoord hebt gegeven, zonder mij aan te vallen. Want ik heb het op dit moment ontzettend moeilijk.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Ik was er zelf bij, ja, maar dat was mijn grootste fout. Ik ben niet iemand die voor zichzelf kan opkomen. Dat vind ik heel erg.
Ik wil niemand pijn doen. Ik denk altijd aan anderen, anders was ik nooit zo lang bij hem gebleven.Ik heb altijd klaar gestaan voor mijn man. Hij ook voor mij. Ondanks, dat er geen liefde in het spel was.
Dat gevoel wat ik bij die ander heb gehad, heb ik nooit gehad bij mijn man.
Kan je dit begrijpen.
Ik hoop, dat voordat het uitkomt, dat ik dan weg ben bij mijn man. Want ik wil hem geen pijn doen. En ik hoop, dat het niet uit zal komen en dat het niet te vaak mag gebeuren.
Ik had allang alles moeten opgeven, voordat ik in contact was gekomen, met die andere.,
Ik heb meerdere malen tegen mijn man gezegd, dat ik van hem wil scheiden, maar hij snapt niet waarom. Hij haalt de kinderen erbij.
Hij denkt, dat wij het goed hebben.
Maar ik diep en diep ongelukkig met hem.
Op sexueel gebied, heb ik nog nooit echt lekker kunnen vrijen met mijn man. Dat was altijd van zij kant en vaak gedwongen.
Ik ben blij, dat je heel eerlijk antwoord hebt gegeven, zonder mij aan te vallen. Want ik heb het op dit moment ontzettend moeilijk.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Ik was er zelf bij, ja, maar dat was mijn grootste fout. Ik ben niet iemand die voor zichzelf kan opkomen. Dat vind ik heel erg.
Ik wil niemand pijn doen. Ik denk altijd aan anderen, anders was ik nooit zo lang bij hem gebleven.Ik heb altijd klaar gestaan voor mijn man. Hij ook voor mij. Ondanks, dat er geen liefde in het spel was.
Dat gevoel wat ik bij die ander heb gehad, heb ik nooit gehad bij mijn man.
Kan je dit begrijpen.
Ik hoop, dat voordat het uitkomt, dat ik dan weg ben bij mijn man. Want ik wil hem geen pijn doen. En ik hoop, dat het niet uit zal komen en dat het niet te vaak mag gebeuren.
Ik had allang alles moeten opgeven, voordat ik in contact was gekomen, met die andere.,
Ik heb meerdere malen tegen mijn man gezegd, dat ik van hem wil scheiden, maar hij snapt niet waarom. Hij haalt de kinderen erbij.
Hij denkt, dat wij het goed hebben.
Maar ik diep en diep ongelukkig met hem.
Op sexueel gebied, heb ik nog nooit echt lekker kunnen vrijen met mijn man. Dat was altijd van zij kant en vaak gedwongen.
vrijdag 23 mei 2008 om 12:23
Ik snap dat het moeilijk is. En als je eenmaal in zo een situatie zit dan is het menselijk om de ogenschijnlijk makkelijkste weg te kiezen. Daar kan ik je moeilijk om veroordelen:)
Je hoopt dat het niet uitkomt. Je hebt best kans dat het ook nooit uitkomt. Echter, met zulke keuzes moet je daar wel rekening mee houden.
Als jij wil scheiden, dan wil jij dat en dan is het logisch dat hij je niet kwijt wil en is het logisch en ook menselijk dat hij alles uit de kast haalt om dat te voorkomen. Het is echter jouw keuze. Ik ben gescheiden en ja, mijn kinderen hebben daar een klap aan over gehouden. Maar die is altijd vele malen minder klein dan de spanningen thuis (ookal maak je geen ruzie in bijzijn van de kinderen) en de boodschap die je meegeeft dat repressie werkt.
Het gevoel dat je hebt gehad bij die man dat kan ik al te goed begrijpen, meer dan je denkt. Normaal gesproken ben ik vrij hard in mijn uitspraken als een huwelijk gewoon is ingekakt en een vrouw het op haar heupen krijgt. Dan heb ik zoiets van blaas eerst weer leven in je huwelijk. Verliefdheid gaat over en daarvoor krijg je liefde voor terug en moet je in investeren. Echter ken jij geen liefde en hebt dat voor het eerst mogen ervaren. Dat op zichzelf staand vind ik heel fijn voor je.
Wat ik voor je hoop dat dit je ogen heeft geopend dat het zo niet langer kan. Dat jij geluk verdiend. En dat je kinderen gelukkig worden als jij dat ook bent.
Zoals je nu doorgaat wordt je nog ongelukkiger dan je al was. Je leeft met een geheim en bovendien heb je nu ervaren hoe het anders kan zijn, waardoor je de huidige situatie als vervelender gaat ervaren. Want eerlijk is eerlijk, het is makkelijker te doorstaan zonder referentiekader.
Je had alles moeten opgeven voordat... enz enz, ja wellicht. Het is anders gelopen en heeft goede en slechte kanten. Alles heeft zo zijn consequenties zoals ik al eerder schreef. Ga uit van de goede kant dat het iets losgemaakt heeft bij jezelf. Besluit het voortaan anders aan te pakken. Mensen maken fouten, jij ook. Dat maakt mensen volwassen. Een kind leert niet lopen zonder te vallen. Als je er van leert dan ben je een ervaring rijker.
Ik weet hoe het is om te denken dat de situatie niet anders kan. Maar je bent sterker dan je denkt. Als je echt eenmaal op jezelf bent aangewezen dan zal je zien dat je het kan. Je hebt, net als ieder ander, recht op geluk.
Sterkte ?)
Je hoopt dat het niet uitkomt. Je hebt best kans dat het ook nooit uitkomt. Echter, met zulke keuzes moet je daar wel rekening mee houden.
Als jij wil scheiden, dan wil jij dat en dan is het logisch dat hij je niet kwijt wil en is het logisch en ook menselijk dat hij alles uit de kast haalt om dat te voorkomen. Het is echter jouw keuze. Ik ben gescheiden en ja, mijn kinderen hebben daar een klap aan over gehouden. Maar die is altijd vele malen minder klein dan de spanningen thuis (ookal maak je geen ruzie in bijzijn van de kinderen) en de boodschap die je meegeeft dat repressie werkt.
Het gevoel dat je hebt gehad bij die man dat kan ik al te goed begrijpen, meer dan je denkt. Normaal gesproken ben ik vrij hard in mijn uitspraken als een huwelijk gewoon is ingekakt en een vrouw het op haar heupen krijgt. Dan heb ik zoiets van blaas eerst weer leven in je huwelijk. Verliefdheid gaat over en daarvoor krijg je liefde voor terug en moet je in investeren. Echter ken jij geen liefde en hebt dat voor het eerst mogen ervaren. Dat op zichzelf staand vind ik heel fijn voor je.
Wat ik voor je hoop dat dit je ogen heeft geopend dat het zo niet langer kan. Dat jij geluk verdiend. En dat je kinderen gelukkig worden als jij dat ook bent.
Zoals je nu doorgaat wordt je nog ongelukkiger dan je al was. Je leeft met een geheim en bovendien heb je nu ervaren hoe het anders kan zijn, waardoor je de huidige situatie als vervelender gaat ervaren. Want eerlijk is eerlijk, het is makkelijker te doorstaan zonder referentiekader.
Je had alles moeten opgeven voordat... enz enz, ja wellicht. Het is anders gelopen en heeft goede en slechte kanten. Alles heeft zo zijn consequenties zoals ik al eerder schreef. Ga uit van de goede kant dat het iets losgemaakt heeft bij jezelf. Besluit het voortaan anders aan te pakken. Mensen maken fouten, jij ook. Dat maakt mensen volwassen. Een kind leert niet lopen zonder te vallen. Als je er van leert dan ben je een ervaring rijker.
Ik weet hoe het is om te denken dat de situatie niet anders kan. Maar je bent sterker dan je denkt. Als je echt eenmaal op jezelf bent aangewezen dan zal je zien dat je het kan. Je hebt, net als ieder ander, recht op geluk.
Sterkte ?)
vrijdag 23 mei 2008 om 12:24
Marie, dus toch een vrouw
Ik lees je verhaal en denk eigenlijk: het is je van harte gegund. Wat een verschrikking om 28 jaar ongelukkig te zijn met je man. Behalve die ene ervaring toen je jong was, heb je nooit liefde mogen ervaren. Dat vind ik vreselijk verdrietig om te horen... Ik kan me voorstellen dat je helemaal opbloeit nu, dat je niet weet wat je overkomt.
Je zal wel heel erg in de war zijn. Ik zou je willen aanraden even heel goed te gaan nadenken. Laat je niet meeslepen in iets wat je niet overziet. Je blijft om je kinderen bij je man, nou je wilt niet weten wat een beerput er opengaat als dit uitkomt. Dan kun je beter nu "netjes" scheiden (voor zover er zoiets bestaat). Zonder enig vooruitzicht op een (legale) toekomst met je lief, maar daar moet het ook niet om gaan. Dit gaat om jou.
Ik denk dat je op een punt beland bent waarop je gedwongen wordt de balans op te maken en keuzes te maken. Getrouwd blijven of scheiden, wel of geen affaire? Ik vind je nogal gelaten overkomen, alsof je zelf niet veel te zeggen had over hoe de dingen zijn gegaan. Dat moet je doorbreken. Maak keuzes, neem verantwoordelijkheid, wees moedig.
sterkte,
dubio
Je zal wel heel erg in de war zijn. Ik zou je willen aanraden even heel goed te gaan nadenken. Laat je niet meeslepen in iets wat je niet overziet. Je blijft om je kinderen bij je man, nou je wilt niet weten wat een beerput er opengaat als dit uitkomt. Dan kun je beter nu "netjes" scheiden (voor zover er zoiets bestaat). Zonder enig vooruitzicht op een (legale) toekomst met je lief, maar daar moet het ook niet om gaan. Dit gaat om jou.
Ik denk dat je op een punt beland bent waarop je gedwongen wordt de balans op te maken en keuzes te maken. Getrouwd blijven of scheiden, wel of geen affaire? Ik vind je nogal gelaten overkomen, alsof je zelf niet veel te zeggen had over hoe de dingen zijn gegaan. Dat moet je doorbreken. Maak keuzes, neem verantwoordelijkheid, wees moedig.
sterkte,
dubio
Ga in therapie!
vrijdag 23 mei 2008 om 12:51
ik zit dit verhaal te lezen met de wetenschap dat jij mijn moeder zou kunnen zijn. (niet dat dit speelt bij mijn ouders, ma qua leeftijd)
ik zou het verschrikkelijk vinden dat mijn moeder bijna 30 jaar niet gelukkig is geweest met mijn vader en nooit een streep eronder heeft durven trekken. alleen maar voor de "lieve" vrede.
ik wens je veel succes, bij de keuze die je gaat maken.
(wilde eigenlijk alles met u ipv jij tiepen)
ik zou het verschrikkelijk vinden dat mijn moeder bijna 30 jaar niet gelukkig is geweest met mijn vader en nooit een streep eronder heeft durven trekken. alleen maar voor de "lieve" vrede.
ik wens je veel succes, bij de keuze die je gaat maken.
(wilde eigenlijk alles met u ipv jij tiepen)
vrijdag 23 mei 2008 om 20:18
"Ik weet, dat dit onderwerp heel erg taboe is."
Ja taboe is het zeker, aan je vrienden vertel je het niet en zelfs hier op het forum kan het wel eens gebeuren dat je op je nummer wordt gezet. Niets mis mee, misschien zelfs wel een eye-opener, al kan het hard aankomen, zeker als je hier iets voor de eerste keer neerzet.
"Als er vrouwen zijn die dat hebben gedaan, hoe kwam dat? Was je niet gelukkig met je partner/relatie."
Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en heb kunnen relativeren en nadenken over het hoe het zo gekomen is.
Ja, ik heb een nr. 2 (twee liefdes... topic) sinds 1,5 jaar en ben dus vreemdgegaan en doe dat nog steeds.
Ik was gelukkig in mijn huwelijk, niet op zoek naar en bij toeval heb ik mijn nr. 2 leren kennen (via een chatsite). Het klikte gelijk, we konden over heel diverse onderwerpen met elkaar praten, ook over ons huwelijk en sex. Als snel bleek dat we in hetzelfde schuitje zaten, veel houden van onze partner, maar eigenlijk meer maatjes dan geliefden. Op dat moment hadden we allebei een grens kunnen trekken, maar dat hebben we niet gedaan. Nieuwsgierig, een ander die dezelfde gevoelens heeft.... was erg aantrekkelijk. Wij hebben besloten om elkaar te ontmoeten.
"Hoe voelde je je na de daad?"
De eerste keer dat we elkaar ontmoet hebben, hebben we vooral veel gepraat, wat gegeten en gedronken met elkaar en elkaar gekust, gestreeld na afloop. Het voelde goed, vol respect naar elkaar. De daarop volgende keren hebben we een hotelkamer gehuurd en ook daadwerkelijk sex met elkaar gehad. Ook dat voelde goed, was heel erg fijn. Dat vonden we beiden.
"Heb je het verteld aan je partner?"
Nee en ik ben dat ook niet van plan, dat heeft geen toegevoegde waarde. Ik zou hem alleen maar kwetsen door het te vertellen. Ik stel ook alles in het werk om te zorgen dat hij niet achter mijn relatie met nr. 2 komt.
Ik ben wellicht te laat geweest om te gaan praten met mijn nr. 1 over ons huwelijk en nu wil en kan ik het niet, noem het struisvogelpolitiek, laf, het is zo. En natuurlijk (dat verwijt komt elke keer weer om de hoek kijken) ben ik egoïstisch bezig, ik geef mijn nr. 2 geen keuze. Hoe hij zal reageren als hij het wel weet...., ik denk dat ons huwelijk dan over is. Ondanks dat ik weet wat de consequentie waarschijnlijk zal zijn, blijf ik toch mijn nr. 2 ontmoeten. Teveel aantrekkingskracht, misschien zelfs wel een verslaving. De eventuele consequenties zal ik aanvaarden, het is niet goed te praten.
"Hoe ga je verder?"
Wij zien elkaar als slagroom op de taart, iets extra's, geen verplichtingen, niet claimen. Vanaf het begin van onze relatie is duidelijk geweest dat wij nooit onze nrs. 1 zouden opgeven voor elkaar en dat vinden we nog steeds. We genieten van het moment en willen beiden niet denken aan de toekomst. Allebei hebben we bewust gekozen om naast onze nr. 1 ook een ander te hebben, want dat doe je, je kiest daar elke keer weer bewust voor.
Anderen zal ik altijd afraden om iets binnen een huwelijk te beginnen met een ander, omdat je in een enorme emotionele achtbaan terechtkomt, een dubbelleven gaat leiden als je nr. 1 niet van nr. 2 weet. En ook ik heb 24 jaar lang geroepen dat ik nooit vreemd zou gaan binnen mijn huwelijk, je zult begrijpen dat ik inmiddels zeg: "zeg nooit, nooit! ook jou kan het overkomen".
Bij jou is het een heel ander verhaal, ik moest gelijk denken aan het spreekwoord: "Oude liefde roest niet".
Ik wens je heel erg veel sterkte!
Knipoogje
Ja taboe is het zeker, aan je vrienden vertel je het niet en zelfs hier op het forum kan het wel eens gebeuren dat je op je nummer wordt gezet. Niets mis mee, misschien zelfs wel een eye-opener, al kan het hard aankomen, zeker als je hier iets voor de eerste keer neerzet.
"Als er vrouwen zijn die dat hebben gedaan, hoe kwam dat? Was je niet gelukkig met je partner/relatie."
Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en heb kunnen relativeren en nadenken over het hoe het zo gekomen is.
Ja, ik heb een nr. 2 (twee liefdes... topic) sinds 1,5 jaar en ben dus vreemdgegaan en doe dat nog steeds.
Ik was gelukkig in mijn huwelijk, niet op zoek naar en bij toeval heb ik mijn nr. 2 leren kennen (via een chatsite). Het klikte gelijk, we konden over heel diverse onderwerpen met elkaar praten, ook over ons huwelijk en sex. Als snel bleek dat we in hetzelfde schuitje zaten, veel houden van onze partner, maar eigenlijk meer maatjes dan geliefden. Op dat moment hadden we allebei een grens kunnen trekken, maar dat hebben we niet gedaan. Nieuwsgierig, een ander die dezelfde gevoelens heeft.... was erg aantrekkelijk. Wij hebben besloten om elkaar te ontmoeten.
"Hoe voelde je je na de daad?"
De eerste keer dat we elkaar ontmoet hebben, hebben we vooral veel gepraat, wat gegeten en gedronken met elkaar en elkaar gekust, gestreeld na afloop. Het voelde goed, vol respect naar elkaar. De daarop volgende keren hebben we een hotelkamer gehuurd en ook daadwerkelijk sex met elkaar gehad. Ook dat voelde goed, was heel erg fijn. Dat vonden we beiden.
"Heb je het verteld aan je partner?"
Nee en ik ben dat ook niet van plan, dat heeft geen toegevoegde waarde. Ik zou hem alleen maar kwetsen door het te vertellen. Ik stel ook alles in het werk om te zorgen dat hij niet achter mijn relatie met nr. 2 komt.
Ik ben wellicht te laat geweest om te gaan praten met mijn nr. 1 over ons huwelijk en nu wil en kan ik het niet, noem het struisvogelpolitiek, laf, het is zo. En natuurlijk (dat verwijt komt elke keer weer om de hoek kijken) ben ik egoïstisch bezig, ik geef mijn nr. 2 geen keuze. Hoe hij zal reageren als hij het wel weet...., ik denk dat ons huwelijk dan over is. Ondanks dat ik weet wat de consequentie waarschijnlijk zal zijn, blijf ik toch mijn nr. 2 ontmoeten. Teveel aantrekkingskracht, misschien zelfs wel een verslaving. De eventuele consequenties zal ik aanvaarden, het is niet goed te praten.
"Hoe ga je verder?"
Wij zien elkaar als slagroom op de taart, iets extra's, geen verplichtingen, niet claimen. Vanaf het begin van onze relatie is duidelijk geweest dat wij nooit onze nrs. 1 zouden opgeven voor elkaar en dat vinden we nog steeds. We genieten van het moment en willen beiden niet denken aan de toekomst. Allebei hebben we bewust gekozen om naast onze nr. 1 ook een ander te hebben, want dat doe je, je kiest daar elke keer weer bewust voor.
Anderen zal ik altijd afraden om iets binnen een huwelijk te beginnen met een ander, omdat je in een enorme emotionele achtbaan terechtkomt, een dubbelleven gaat leiden als je nr. 1 niet van nr. 2 weet. En ook ik heb 24 jaar lang geroepen dat ik nooit vreemd zou gaan binnen mijn huwelijk, je zult begrijpen dat ik inmiddels zeg: "zeg nooit, nooit! ook jou kan het overkomen".
Bij jou is het een heel ander verhaal, ik moest gelijk denken aan het spreekwoord: "Oude liefde roest niet".
Ik wens je heel erg veel sterkte!
Knipoogje
zondag 25 mei 2008 om 00:42
Heb vannacht niet lekker geslapen na schrijven van mijn reactie. Ben bang dat iemand mijn verhaal herkent en ik het uiteindelijk voor iedereen nog moeilijker maak als het via via uitkomt....
anoniem_67191 wijzigde dit bericht op 25-05-2008 12:25
Reden: Bang dat mijn verhaal herkend wordt
Reden: Bang dat mijn verhaal herkend wordt
% gewijzigd
zondag 25 mei 2008 om 23:30
belleza,
Ik vind het jammer, dat ik jou bericht niet heb kunnen lezen.
Ik zou de topic naam willen veranderen in: "vrouwen, die weleens zijn vreemd gegaan", .
Maar hoe doe je dat?????
Ik ben heel blij te lezen, dat ik niet de enige ben, die zoiets heeft gedaan.
Ik ben nog druk bezig met dingen uit maken, hoe ik het moet aanpakken.
Eerst wil ik m'n kinderen bij elkaar roepen en zeggen, dat ik wil scheiden van hun vader.
En daarna tegen m'n man zeggen.
Ik wil mijn man geen pijn doen, maar ik kan en wil mezelf niet meer opofferen.
Ik wil leven met of zonder m'n vriend.
Ik denk, dat ik beter af ben zonder man en ongelukkig, dan met man en ongelukkig.
Want dat ben ik zeer zeker, anders had ik deze stap na 28 jaar niet genomen.
Ik wil op alle berichten persoonlijk reageren, maar dat lukt niet.
Wel ben ik blij, dat ik zoveel goede adviezen heb gekregen.
Dank jullie wel.
Ik zal elke dag komen kijken of er meer reacties zijn.
Groetjes Marie
Ik vind het jammer, dat ik jou bericht niet heb kunnen lezen.
Ik zou de topic naam willen veranderen in: "vrouwen, die weleens zijn vreemd gegaan", .
Maar hoe doe je dat?????
Ik ben heel blij te lezen, dat ik niet de enige ben, die zoiets heeft gedaan.
Ik ben nog druk bezig met dingen uit maken, hoe ik het moet aanpakken.
Eerst wil ik m'n kinderen bij elkaar roepen en zeggen, dat ik wil scheiden van hun vader.
En daarna tegen m'n man zeggen.
Ik wil mijn man geen pijn doen, maar ik kan en wil mezelf niet meer opofferen.
Ik wil leven met of zonder m'n vriend.
Ik denk, dat ik beter af ben zonder man en ongelukkig, dan met man en ongelukkig.
Want dat ben ik zeer zeker, anders had ik deze stap na 28 jaar niet genomen.
Ik wil op alle berichten persoonlijk reageren, maar dat lukt niet.
Wel ben ik blij, dat ik zoveel goede adviezen heb gekregen.
Dank jullie wel.
Ik zal elke dag komen kijken of er meer reacties zijn.
Groetjes Marie