Vreemdgegaan

22-11-2025 13:24 308 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mensen,

Ik durf dit met niemand in mijn omgeving te bespreken vandaar dat ik er hier een topic over open. Ik weet niet hoe het zo ver heeft kunnen komen, maar ik ben verliefd geraakt op iemand buiten mijn huwelijk en heb na heel lang proberen om er niets mee te doen op een zwak moment toch aan de gevoelens toegegeven.

Ik schaam mij dood om dit te zeggen, maar we zijn meerdere keren met elkaar naar bed geweest waarvan éen keer de condoom is geknapt en ik ben er nu sinds twee weken achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik terug reken denk ik dat het van hem moet zijn.

Abortus is geen optie voor mij daar ben ik fel op tegen en ik wil het mijn man niet vertellen omdat ik alles kan kwijtraken.

Ik weet dat ik er echt een puinhoop van heb gemaakt en snap het volledig als ik harde reacties hierop krijg, maar hoop toch ook op een beetje begrip en advies, want ik zit met mijn handen in het haar, heb al dagen niet goed gegeten en geslapen…

Alvast bedankt voor dr reacties.
Eens
En voor de baby, als je het houdt
Tja.
Ik zou je willen adviseren om je te melden bij het FIOM om met een hulpverlener in gesprek te gaan over de mogelijkheden.

Www.fiom.NL
himalaya schreef:
23-11-2025 01:30
Bijzonder dat je de minnaar nu al ‘de vader’ noemt. Ik vind het (nog slechts) een verwekker.

Hoe reageerde hij toen hij zag dat het condoom was gescheurd? ‘Joh, geen probleem, als jij geen MAP wil of een abortus, dan gaan we gezellig samen verder hoor’?

Dat MAP verhaal snap ik ook echt geen ene reet van!

Jeetje!!! Ben je net klaar met je zoveelste buitenechtelijke neukpartij. Komt er een kapot rubbertje tevoorschijn.

Wat dacht je toen TO? "Oepsie! Nu maar duimen dat er geen kotertje van komt?"
Dacht je überhaupt iets?

Vroeger kon het nog een soort van gênant zijn. Moest je eerst de huisarts bellen en vertellen over je 'ongelukje' en wanneer dat had plaatsgevonden. Was voor veel meisjes/vrouwen soms een drempel.

Nu fiets je gewoon naar de plaatselijke Kruidvat. Haalt zo'n doosje langs de zelfscan en klaar. De kosten staan ongeveer gelijk aan 3 drankjes op een terras.

Wat hield je tegen??
Lilly schreef:
22-11-2025 20:57
Sorry dat ik nu pas reageer.

Ik heb alle reacties gelezen, maar was niet in staat te reageren. Lag de hele dag op bed kapot te gaan van verdriet, mijn man denkt dat ik ziek ben en is super lief voor me, waardoor ik me extra schuldig voel. Ik had dit echt niet van mezelf verwacht en ben gewoon in shock over de situatie waar ik mij nu in bevind. Geen van de mannen weten van de zwangerschap, maar ik besef dat ik nu wel écht stappen moet gaan zetten. Ik denk erover na om het met de vader te bespreken om te peilen hoe hij erin staat. Het liefst wil ik het kind houden, maar als hij het echt niet wil dan weet ik niet hoe verder. Wat ik wel weet is dat ik alleen kom te staan als ik dit aan mijn man vertel. Dat kan ik echt niet aan. Dus eerste stap is aan de vader vertellen en van daaruit verder.

Bedankt voor alle reacties.
Wat een treurigheid, zo'n beslissing af laten hangen van een vent.
Honey, you should see me in a crown
Lilly schreef:
23-11-2025 07:42
Nee, ik wil niet weg bij mijn man. Daarom kan ik het hem ook niet vertellen. Ik weet dat hij heel principieel is mbt dit soort zaken en het niet zal accepteren. We hebben het goed samen en ben gewoon super stom geweest om het allemaal op het spel te zetten 😣
Als je niet weg wil bij je man, wat is dan de logica van je minnaar vertellen dat je zwanger van hem bent? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Verder is het natuurlijk heel apart om meermaals vreemd te gaan als je het zo goed hebt met je man.
Je kan het je niet permitteren om een beetje kapot van verdriet in bed te blijven liggen. De meest eerlijke optie tegenover iedereen blijft nog steeds om alles aan je man op te biechten, of je deze zwangerschap nou beeindigt of niet. Als hij echt zo principieel bent, hoef je dus eigenlijk alleen te beslissen of je als alleenstaande moeder of alleenstaande zonder kind verder gaat. En hou dan vooral in gedachten of je in staat zou zijn een goede alleenstaande moeder te zijn, wel zo netjes tegenover een kind.

Grappig trouwens hoe dit soort topics altijd hetzelfde gaat. Een TO kan opbiechten dat ze 34 mensen heeft vermoord met een bijl en dan nog duikt er utieindelijk wel iemand op die zich moreel verheven voelt boven iedereen die het waagt dit zomaar af te keuren.
LolplusLolisHiHi schreef:
23-11-2025 09:27
Grappig trouwens hoe dit soort topics altijd hetzelfde gaat. Een TO kan opbiechten dat ze 34 mensen heeft vermoord met een bijl en dan nog duikt er utieindelijk wel iemand op die zich moreel verheven voelt boven iedereen die het waagt dit zomaar af te keuren.
Moord is strafbaar. Liegen en vreemdgaan is dat niet. Overspelige vrouwen worden hier niet gestenigd.

Jouw oordeel over to voelt misschien voor jou als het enige juiste, maar dat betekent niet dat het door iedereen gedeeld wordt en zelfs niet dat je gelijk hebt. Je vergelijking met moord is dan ook vrij belachelijk.
De gedachte was om het hem te vertellen, omdat ik vind dat hij recht heeft om te weten dat hij een kind heeft verwerkt, niet omdat ik met hem verder wil. Maar nu twijfel ik weer of het misschien toch beter is om helemaal te zwijgen. Mijn emoties gaan alle kanten op.

Mijn man en ik hebben één kind samen en nee we dachten nog niet aan gezinsuitbreiding - @degene die dit vroeg.
jorchugh_jor schreef:
23-11-2025 09:39
Moord is strafbaar. Liegen en vreemdgaan is dat niet. Overspelige vrouwen worden hier niet gestenigd.

Jouw oordeel over to voelt misschien voor jou als het enige juiste, maar dat betekent niet dat het door iedereen gedeeld wordt en zelfs niet dat je gelijk hebt. Je vergelijking met moord is dan ook vrij belachelijk.
Lol, neem je altijd alles zo letterlijk? Sowieso: die hyperbool ging over het Vivaforum, niet over deze TO-opener. Over belachelijk gesproken.

TO: wat is nu precies je plan? De zwangerschap toch doorzetten en bidden dat je man er niet achterkomt dat de baby niet van hem is? Dat is toch voor niemand een leven? Het is niet eerlijk tegenover dit kind, niet tegenover je man en jij moet verder met de permanente angst dat deze leugen ooit uitkomt.
Je zegt trouwens dat je het je minnaar wilde vertellen omdat hij het recht zou hebben om dit te weten. Heeft je man dan niet het recht om te weten dat je van iemand anders zwanger bent?
Wat een kul verhaal.
Condooms scheuren niet, dat weet je zelf ook, dus je hebt gewoon onveilige seks gehad met die ander. Wie gokt, verliest weleens.
Het klinkt mij als of je jong én van de kerk bent met de anti-abortus kreten, je leugens, en geen verantwoordelijkheid willen nemen voor je acties.
Vertel het je pastoor en ouders en zie wat zij zeggen. Succes ermee.
Lilly schreef:
23-11-2025 09:46
De gedachte was om het hem te vertellen, omdat ik vind dat hij recht heeft om te weten dat hij een kind heeft verwerkt, niet omdat ik met hem verder wil. Maar nu twijfel ik weer of het misschien toch beter is om helemaal te zwijgen. Mijn emoties gaan alle kanten op.

Mijn man en ik hebben één kind samen en nee we dachten nog niet aan gezinsuitbreiding - @degene die dit vroeg.
.
Het is een slecht idee om het die man te vertellen als jij nog niet weet wat je wil. De kans dat het dan bekend wordt is levensgroot.

Als je geen abortus wil dan vertel je het
óf niet aan je partner met de kans dat het alsnog uitkomt ergens na de geboorte. Dat is voor jou leven met een tijdbom en als die explodeert zijn vier mensen de dupe.
óf wel aan je partner en dan is de consequentie waarschijnlijk je levende kind z'n gezin ontnemen.

Ik neem aan dat je morele overwegingen hebt om geen abortus te willen. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je die morele standaarden dan niet toepast op deze situatie: wees eerlijk en accepteer het gevolg van je gedrag.

Iedereen maakt fouten. Stom, heel stom, en toch gebeurt het. Het is wel belangrijk om iig ná je fout goed na te denken en eerlijk, voor je omgeving en jezelf, te handelen.

Zelf zou ik eergisteren al een afspraak bij een abortuskliniek hebben gemaakt.
Ik denk dat het goed is om met iemand hierover te praten. Huisarts (of de praktijkondersteuner, FIOM, ik weet het niet).

Ik denk dat het ook wel goed is om de vader/verwekker in te lichten.

Niet omdat jouw beslissing moet afhangen van wat hij gaat beloven, maar omdat je moet oefenen in het delen van dit geheim.
(en dan kun je meteen vragen of er nog erfelijke ziekten voorkomen in zijn familie - de kans is klein maar het is handig te weten).

En je raakt niet alles kwijt als je dit aan jouw man opbiecht.
In het ergste geval komt een scheiding, krijg je gezamenlijk gezag over het eerste kind en voed je het tweede kind op met kinderbijslag en alimentatie.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Lilly schreef:

Jouw man heeft toch ook recht om te weten dat hij (jouw minnaar) een kind (met jou) heeft verwekt?
dreuvel schreef:
23-11-2025 10:09
Ik denk dat het goed is om met iemand hierover te praten. Huisarts (of de praktijkondersteuner, FIOM, ik weet het niet).

Ik denk dat het ook wel goed is om de vader/verwekker in te lichten.

Niet omdat jouw beslissing moet afhangen van wat hij gaat beloven, maar omdat je moet oefenen in het delen van dit geheim.
(en dan kun je meteen vragen of er nog erfelijke ziekten voorkomen in zijn familie - de kans is klein maar het is handig te weten).

En je raakt niet alles kwijt als je dit aan jouw man opbiecht.
In het ergste geval komt een scheiding, krijg je gezamenlijk gezag over het eerste kind en voed je het tweede kind op met kinderbijslag en alimentatie.
En waarschijnlijk ook over het tweede omdat dit kind geboren wordt in hetzelfde huwelijk als het eerste kind. Of de scheiding moet snel uitgesproken worden. In een huwelijk zijn alle opvolgende kinderen wettelijk van dezelfde partner. Ook als deze genetisch niet van dezelfde man zijn.
Lilly schreef:

In het belang van iedereen is abortus (en hulp zoeken voor jezelf zodat je niet meer vreemdgaat) en daarover zwijgen het beste. Dat jij dat niet wilt, is jammer voor jezelf, maar het gaat nu eenmaal niet alleen om jou, er zijn andere mensen waar je aan moet denken.
23-11-2025 09:54
Lol, neem je altijd alles zo letterlijk?
Ja. Het is geschreven tekst. Ik kan alleen maar afgaan op wat er staat.
Fantasy schreef:
22-11-2025 23:43
Die afkeuring komt niet voort uit het feit dat ze zwanger is van haar seksmaatje, die afkeuring komt voort uit het feit dat ze liever de rest van haar leven haar man en kind voorliegt, dan dat ze nu met de billen bloot gaat en haar man de waarheid vertelt.
Joh ze zit nu nog in complete paniek, ze zegt nergens dat ze het echt zo gaat doen. Brainstormen over alle opties en alle mogelijke gevolgen en uitkomsten is juist heel goed. Haar duwen in een richting die jijzelf het beste vindt heeft geen enkele zin.
23-11-2025 09:27
Als je niet weg wil bij je man, wat is dan de logica van je minnaar vertellen dat je zwanger van hem bent? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Verder is het natuurlijk heel apart om meermaals vreemd te gaan als je het zo goed hebt met je man.
Je kan het je niet permitteren om een beetje kapot van verdriet in bed te blijven liggen. De meest eerlijke optie tegenover iedereen blijft nog steeds om alles aan je man op te biechten, of je deze zwangerschap nou beeindigt of niet. Als hij echt zo principieel bent, hoef je dus eigenlijk alleen te beslissen of je als alleenstaande moeder of alleenstaande zonder kind verder gaat. En hou dan vooral in gedachten of je in staat zou zijn een goede alleenstaande moeder te zijn, wel zo netjes tegenover een kind.

Ik begrijp dat dit onderwerp veel emoties oproept, maar ik probeer vooral vanuit compassie en begrip te reageren. Dit is een super moeilijke keuze voor TO en dat snap ik heel goed. Oordelen is makkelijk, maar vaak weten we niet het hele verhaal of wat iemand doormaakt. Ik wil ruimte en steun bieden aan iemand die duidelijk al in de knel zit, ik zou absoluut niet in haar schoenen willen staan, lijkt me vreselijk. 🤷‍♀️
Lilly schreef:

Maar je weet toch niet zeker van wie het is?
framboosje123 schreef:
23-11-2025 10:31
Joh ze zit nu nog in complete paniek, ze zegt nergens dat ze het echt zo gaat doen. Brainstormen over alle opties en alle mogelijke gevolgen en uitkomsten is juist heel goed. Haar duwen in een richting die jijzelf het beste vindt heeft geen enkele zin.
Dit soort belerend gewauwel schiet ze ook geen zak mee op natuurlijk.
Honey, you should see me in a crown
Dit probleem is 'weg' als je niemand inlicht en een abortus ondergaat. Principieel tegen abortus zijn is makkelijk totdat je zelf in een situatie zit waarin het wel degelijk een uitweg biedt om geen levens verregaand te ontwrichten.
Ik zet bewust weg tussen aanhalingstekens omdat je daarna natuurlijk wel een en ander hebt recht te zetten met jezelf. Maar dat is aan jou en kan niemand voor je doen. Wees niet te hard voor jezelf (echt niet) en leer van je fouten. Zoek ondersteuning (bv. bij de POH) om het te verwerken.
Joepie40 schreef:
23-11-2025 09:57
Wat een kul verhaal.
Condooms scheuren niet, dat weet je zelf ook, dus je hebt gewoon onveilige seks gehad met die ander. Wie gokt, verliest weleens.
Het klinkt mij als of je jong én van de kerk bent met de anti-abortus kreten, je leugens, en geen verantwoordelijkheid willen nemen voor je acties.
Vertel het je pastoor en ouders en zie wat zij zeggen. Succes ermee.
Los ervan dat ik twijfel aan de echtheid van dit verhaal. Kunnen condooms wel degelijk niet 100% waterdicht raken. Kan al gebeuren tijdens het omdoen dat het condoom beschadigd raakt door een ring of lange nagel. Ik schrijf dit uit eigen ervaring. Het kan écht wel voorvallen.
Ik snap alleen waarom in dit verhaal de TO vervolgens besloot niks te ondernemen.

Ik bedoel, een paar uur later is je geile/dronken roes wel een keer gezakt toch?

En dan doe je nog steeds niks?
Nergens een Kruidvat of Etos te bekennen?
Eurus schreef:
23-11-2025 10:39
Dit soort belerend gewauwel schiet ze ook geen zak mee op natuurlijk.
Volgensmij lees ik alleen belerende reacties naar TO toe. En je wilt iemand toch niet verplichten een abortus te ondergaan? Lijkt me nogal traumatisch. Die beslissing moet ze echt zelf maken.

Daarom zou ik naar FIOM of andere professional gaan die alles met je op een rijtje kan zetten TO.
Andre schreef:
22-11-2025 14:41
Ik ben geen vrouw maar ik had na de geschuurde condoom zo snel als mogelijk bij de huisarts gezeten voor de map.
Die map kun je tegenwoordig gewoon bij het Kruitvat halen.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

jorchugh_jor schreef:
23-11-2025 09:39

Precies. 👍
framboosje123 schreef:
23-11-2025 10:44
Daarom zou ik naar FIOM of andere professional gaan die alles met je op een rijtje kan zetten TO.
.
Fijne reacties geef je. Goed advies ook om met een professional te gaan praten. Denk dat hier ook al veel overwegingen en opties zijn langsgekomen. Wat belerend vaak indd, maar ik hoop dat to daar toch overheen kan lezen.
lampje25 wijzigde dit bericht op 23-11-2025 11:12
0.13% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven