Vreemgaan is boost voor je huwelijk.

02-01-2010 02:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
AMSTERDAM - ”Echtgenotes zouden de buitenechtelijke affaires van hun man moeten zien als een teken dat ze een goed huwelijk hebben, ” zegt Maryse Vaillant, een van de meest prominente psychologen in Frankrijk.

Vaillant vindt dat er een einde moet komen aan de harde oordelen over vreemdgaande mannen. Het hebben van een minnares is volgens haar juist goed voor het huwelijksleven. In haar nieuwe boek ’Mannen, liefde, trouw’ schrijft ze dat ontrouw gerehabiliteerd moet worden.

Ruimte

Volgens cijfers in haar boek is 39 procent van de getrouwde, Franse mannen ontrouw. ”De meeste mannen doen dat niet omdat ze niet meer van hun vrouw houden, in tegendeel,” schrijft ze . ”Ze hebben gewoon een beetje ruimte nodig. Voor zulke mannen, die diep in hun hart monogaam zijn, is ontrouw bijna onvermijdelijk.”

Als de Franse vrouwen eenmaal ’trouw zijn’ als iets zien dat niet natuurlijk is maar cultureel, en dat ontrouw essentieel is voor het mentaal functioneren van mannen die in feitelijk nog heel van hun eigen vrouw houden, dan kan dat heel bevrijdend werken voor de echtgenotes, is de mening van de Franse psycholoog.

En wij vrouwen dan , kunnen wij ook ff voor een lekkere boost gaan dan??

Is dit niet bedacht om mannen vrij te spreken?

Omdat het vreemdgaan blijkbaar niet te voorkomen is wordt er maar iets bedacht wat de boel vergoedelijkt??

wat vinden jullie?
Freud schreef hetzelfde ooit... hij had zelf erge behoefte aan een bevrijdend leven dat hij er maar een theorie van maakte die voor mannen gold en ook hij vergat de bevrijding van de vrouw.....
Pfff...wat een onzin. Twee keer een lange relatie gehad, beide mannen gingen vreemd en beide mannen kozen er ook voor om met hun nieuwe liefje verder te gaan. Zo gezond voor ONZE relatie was het dus in ieder geval niet.
quote:Enneaaa schreef op 02 januari 2010 @ 02:05:

Freud schreef hetzelfde ooit... hij had zelf erge behoefte aan een bevrijdend leven dat hij er maar een theorie van maakte die voor mannen gold en ook hij vergat de bevrijding van de vrouw.....Goed Freud wat welliswaar de grondlegger van de psychologie, maar ik heb ook nog nooit zoveel onzin vanuit 1 persoon horen komen als vanuit Freud. (op een paar forummers na, die ik wat dat betreft hoog in het vaandel heb staan )
quote:Letgo schreef op 02 januari 2010 @ 02:07:

[...]

Goed Freud wat welliswaar de grondlegger van de psychologie, maar ik heb ook nog nooit zoveel onzin vanuit 1 persoon horen komen als vanuit Freud. (op een paar forummers na, die ik wat dat betreft hoog in het vaandel heb staan )Niet? Nah..... hoe kan dan nou?
Oftwel eens met je Letgo
Vreemdgaan verneukt.

In een situatie waarin beide partijen mogen vreemdgaan is het vast wel goed voor een huwelijk. Zolang het alleen de man is toegestaan lijkt het me een soort van vrijbrief. Die vanalles stuk maakt.

Mannen vrij laten kun je ook doen door ze niet aan hun kop te zeuren. Vinden ze zelfs nog fijner ook, dan vreemdgaan. Het besef dat ze een geweldige vriendin hebben.

Mijn vriend zei ooit; als je vreemdgaat, dan voelt dat zo kut, dat ik gewoon uit wraak al je vriendinnen neuk. Wat hij niet weet, is dat als hij vreemdgaat, ik al zijn vrienden neuk.

Wordt je blij van joh
Spanning, geweldige sex , samen iets ( al dan niet geheims ) delen , vleien , gevleid worden .... dat is inderdaad een enorme boost.

Maar die boost hoeft niet persé van een buitenstaander te komen. Ik denk dat het stukken leuker is als je dat samen met je eigen partner hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Partners zouden meer vreemd moeten gaan...........

............. met hun éigen partner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op die manier kun je alles goedpraten.

Adolf Hitler zorgde waarschijnlijk ook erg goed voor z'n plantjes. Wat een liefdevol mens was het eigenlijk, zo diep van binnen.

Zucht. Wat een kul.
Wat een stom wijf zeg, alsof die mannen er zelf niet al heel erg behendig in zijn om hun eigen kutsmoesjes te bedenken.
Zonde dat voor de verspreiding van dit Ego-Evangelie bomen moesten worden gedood.
quote:leefnu schreef op 02 januari 2010 @ 03:38:

Zonde dat voor de verspreiding van dit Ego-Evangelie bomen moesten worden gedood.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2010 @ 02:45:

Partners zouden meer vreemd moeten gaan...........

............. met hun éigen partner.

Precies, bij veel stellen komt de klad erin en nemen ze niet de moeite elkaar op ontdekkingstocht te nemen.

jammer is dat toch.

Dat is nou zo leuk aan een relatie, samen beleven, op elk gebied.
Mevrouw Vaillant heeft misschien zelf een structureel vreemdgaande Yves of Claude en heeft voor zichzelf een modus gevonden om er mee om te gaan.

Overigens is haar theorie niet nieuw, die heb ik al veel vaker gelezen. In de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw waren er hele regimenten onderzoekers en publieke redenaars die dit predikten. In de praktijk blijkt vreemdgaan vooral erg veel emotionele schade aan te richten, getuige ook de vele pijnlijke topics alleen al op dit forum.

Bijzonder dat het steeds de vrouwen zijn die de mannen toch vooral de ruimte moeten geven om met hun piemel te zwaaien. Of De Poort van Jade van mevrouw ook in vrijheid rond zou moeten zwerven en hoe bevrijdend dát wel niet is voor een relatie, wordt niet onderzocht terwijl, als 39% van de Franse mannen vreemdgaat, zal er toch een percentage vrouwen zijn die daaraan meewerkt. Zijn die dan allemaal single? Geloof ik niks van.

Wederom getuige de topics op dit forum alleen al is duidelijk dat ook vrouwen er een 'nummer 2' op nahouden. Hoe heilzaam is dat vraag ik me af.
de Poort van Jade, whieeeeeeeh, leuk.
De man heeft altijd de naam in dit soort verhalen, toch gaat hij in de regel vreemd met een vrouw....en die vrouwen dan, zouden toch echt niet allemaal single dames zijn...
die ik wilde bestaat al...
Ja, het vreemdgaan van mijn partner is enorm goed geweest voor onze relatie (not !)

Van dit soort uitspraken word ik vreselijk pissed.

Vreemdgaan zorgt voor alleen maar heel, héél veel pijn (niet alleen bij de bedrogen partij overigens).
Voor sommige mensen geldt dat verandering van spijs doet eten, dat wil ik best geloven. Maar vreemdgaan bestaat niet alleen uit verandering van spijs maar vooral uit leugens. Het constructieve effect van het voorliegen van je partner zie ik nog niet.
Het staat in een boek, dus het zal wel waar zijn.
quote:wuiles schreef op 02 januari 2010 @ 10:00:

Voor sommige mensen geldt dat verandering van spijs doet eten, dat wil ik best geloven. Maar vreemdgaan bestaat niet alleen uit verandering van spijs maar vooral uit leugens. Het constructieve effect van het voorliegen van je partner zie ik nog niet.

maar dat laatste zie je verkeerd want dingen achterhouden is wat anders dan liegen

Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2010 @ 10:16:

[...]

maar dat laatste zie je verkeerd want dingen achterhouden is wat anders dan liegen

Dank voor dit diepere inzicht. Ik stuur nog wel Wuilesman even naar je door want hij is nog niet overtuigd!
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2010 @ 10:16:

[...]

Precies,mag je dan tegenwoordig helemaal niks meer voor jezelf houden,moet je overal dan altijd maar met je partner over babbelen?

Er zijn nu eenmaal dingen die je liever voor jezelf houd en vreemdgaan is er eentje van.
In Frankrijk is het inderdaad een algemeen geaccepteerd verschijnsel. Toen ik er woonde ( Parijs) ontdekte ik dat heel veel Parijzenaars er een minnaar/es op na houden. Het was niet eens een issue.
Waarom schrijft ze dit stuk dan? Als het toch al algemeen geaccepteerd is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven