Vreemgaan is boost voor je huwelijk.

02-01-2010 02:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
AMSTERDAM - ”Echtgenotes zouden de buitenechtelijke affaires van hun man moeten zien als een teken dat ze een goed huwelijk hebben, ” zegt Maryse Vaillant, een van de meest prominente psychologen in Frankrijk.

Vaillant vindt dat er een einde moet komen aan de harde oordelen over vreemdgaande mannen. Het hebben van een minnares is volgens haar juist goed voor het huwelijksleven. In haar nieuwe boek ’Mannen, liefde, trouw’ schrijft ze dat ontrouw gerehabiliteerd moet worden.

Ruimte

Volgens cijfers in haar boek is 39 procent van de getrouwde, Franse mannen ontrouw. ”De meeste mannen doen dat niet omdat ze niet meer van hun vrouw houden, in tegendeel,” schrijft ze . ”Ze hebben gewoon een beetje ruimte nodig. Voor zulke mannen, die diep in hun hart monogaam zijn, is ontrouw bijna onvermijdelijk.”

Als de Franse vrouwen eenmaal ’trouw zijn’ als iets zien dat niet natuurlijk is maar cultureel, en dat ontrouw essentieel is voor het mentaal functioneren van mannen die in feitelijk nog heel van hun eigen vrouw houden, dan kan dat heel bevrijdend werken voor de echtgenotes, is de mening van de Franse psycholoog.

En wij vrouwen dan , kunnen wij ook ff voor een lekkere boost gaan dan??

Is dit niet bedacht om mannen vrij te spreken?

Omdat het vreemdgaan blijkbaar niet te voorkomen is wordt er maar iets bedacht wat de boel vergoedelijkt??

wat vinden jullie?
Voor de Nederlanders.
quote:minny schreef op 02 januari 2010 @ 03:28:

Wat een stom wijf zeg, alsof die mannen er zelf niet al heel erg behendig in zijn om hun eigen kutsmoesjes te bedenken.
quote:Zamirah schreef op 02 januari 2010 @ 10:52:

Voor de Nederlanders. Aha! Nah, die zijn daar tóch veel te nuchter voor. Verspilde moeite.
quote:eleonora schreef op 02 januari 2010 @ 07:21:

Mevrouw Vaillant heeft misschien zelf een structureel vreemdgaande Yves of Claude en heeft voor zichzelf een modus gevonden om er mee om te gaan.Ja, dat idee kreeg ik er ook bij. En ipv gewoon toe te geven dat ze met een vreemdgaande hufter opgescheept zit, probeert ze het voor elkaar te krijgen dat die van ons dat ook allemaal gaan doen. Lekker dan
Vreemdgegaan wordt er tóch wel, het zou misschien best wel schelen als "we" dat normaler zouden vinden, in dat op zicht heeft die Franse mevrouw wel een punt, vind ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, misschien moeten we asociaal gedrag ook maar normaal gaan vinden, want dat wordt er toch wel vertoont.
Je bedoelt in de zin van: "het is nu eenmaal zo?"

Tja, misschien is dat zo, maar goedkeuren is toch net ff anders vind ik.
quote:minny schreef op 02 januari 2010 @ 11:54:

Ja, misschien moeten we asociaal gedrag ook maar normaal gaan vinden, want dat wordt er toch wel vertoont.

Inderdaad. Of moorden. Of verkrachten. Of oorlog.

Misschien ietwat extreem, maar je begrijpt het punt.
Ik begrijp je wel hoor BGB.

Ik bescherm mijzelf een beetje door te geloven dat iedereen (wel eens een keer) vreemd gaat, wat geen vrijbrief is voor mijn partner, maar wat de 'klap' dan iets makkelijker maakt, tenminste...dat hoop ik.

Maar schrijfster had zowel over mannen als vrouwen moeten schrijven.
Perfectionisme is niet perfect...
quote:minny schreef op 02 januari 2010 @ 11:54:

We kunnen ook appels met peren gaan vergelijken.

Feit is nou eenmaal dat welke " straf " er nou ook op overspel staat ( acuut scheiden , bijvoorbeeld ) mensen er toch nooit van weerhouden heeft het te doen.

Ik praat helemaal niets goed, maar als het minder als een doodzonde beschouwd werd maar meer als iets wat een grote kans heeft om te gebeuren bij bepaalde omstandigheden ( misschien ook nog bij een bepaald soort mensen ) , dan kan dat niet écht kwaad volgens mij. Ik wil het niet laten lijken op een " vrijbrief " om vreemd te gaan vrijen , maar als een " alsjeditdoetgebeurtervaakdat "
Freud zou ik niet als leidraad willen zien, die vent was knettergek. (Had een bizar gore theorie over kinderen en sexuele opvoeding)
Tja, het zou ook kunnen gebeuren dat je zo boos wordt dat je je buurvrouw een klap verkoopt toch? Ik bedoel: dat soort dingen gebeuren ook regelmatig. En daar staat ook straf op, maar weerhoudt ook niet zoveel mensen. Moeten we er dus maar rekening mee houden en het normaal gaan vinden? Dacht het niet.
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat een keer vreemdgaan automatisch het einde betekent van je relatie. Dat hangt van nog zoveel meer dingen af.
Ik ben alleen " bang " dat het al lang normaler is dan we denken/ hopen/ vrezen.
quote:Liv schreef op 02 januari 2010 @ 12:22:

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat een keer vreemdgaan automatisch het einde betekent van je relatie. Dat hangt van nog zoveel meer dingen af.Inderdaad. Ik zou het ook zéker geen " boost " willen noemen ( volgens mij voegt het vaker niet dan wel ene reet toe aan een huwelijk ) , maar ik zou ook wel willen " pleiten " ( te groot woord ) dat het niet automatisch de ondergang zou moeten zijn van een breuk.
Nou, dat ben ik dan met je eens!

Maar de meeste mensen gaan toch ook niet direct uit elkaar als er een keertje buiten de deur geneukt wordt? Kijk, als het stelselmatig gebeurt of iemand heeft al tijdenlang een verhouding, dat vind ik wat anders. Maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die er direct een punt achter zetten toch?
Tja, je zou kunnen denken dat als men het wat 'normaler' gaat vinden de klap wellicht iets minder groot is als het aan het licht komt. Op die manier zou je jezelf er een beetje tegen kunnen beschermen. Maar mooier dan dat kan ik het niet maken.

Het lijkt mij nog altijd verschrikkelijk als je partner vreemd gaat. Of het einde oefening betekent ligt dan maar net aan de situatie. Al zou ik nu zeggen dat het dan echt streep erdoor is. Maar zo denk ik nu en als je eenmaal in die situatie zit kun je wel weer heel anders denken...

Verder vind ik het wel een slecht bericht. Komt weer zo fijn over naar vrouwen. Zo van: mens zeur niet zo dat je partner is vreemd gegaan, is heel normaal, deal with it.

Beetje jammer...
Mensen zijn van nature ook niet monogaam.
Dat hoor ik vaker ja. Of het echt zo is betwijfel ik.

Denk dat er mensen zijn die het sneller doen dan anderen. En er zijn ook mensen die er totaal geen behoefte aan hebben.
Kom ik weer...en een boost kennelijk voor een zwaar zieke man. Vriendin vindt dat deze man, die dus heel ziek, erg opknapt van hun verhouding. En dat zijn vrouw daar ook profijt van heeft. Of zijn vrouw deze mening deelt weet ik niet maar dat ik daar mijn twijfels bij heb dat weten zij wel.
Deze dame schrijft dat het meer 'genormaliseerd' wordt als het daadwerkelijker word 'geaccepteerd' dat het bestaat.

Ik zeg niet dat het goed is voor je relatie maaarrrrrr dat kan het wel zijn. Het ligt er helemaal aan hoe je met elkaar omgaat en hoe je verhouding is naar elkaar. Het 'durven loslaten' is er een van....
Nee echt?
Ik heb onlangs de film Fatal Attraction gezien met Micheal Douglas. Wanneer je ooit van plan bent vreemd te gaan, dan zul je dat na het zien van deze film wel uit je hoofd zetten!

"Vreemdgaan maakt meer kapot dan je lief is"
Palientje, dat is wel heel extreem hoor wat daar allemaal, als gevolg van, wordt uitgehaald. Ik geloof eerder dat het merendeel van de vreemdgangers het onder de pet houdt.
Het nou wel of niet onder de pet houden. De gevolgen zijn toch vaak extreem...
Als je vreemdgaat meer ziet als een gevolg van een zwakte ( een normale menselijke karaktertrek ) dan als een persoonlijke actie tegen jou en je relatie dan scheelt dat ook al een slok op een borrel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven