Vreemgaan is boost voor je huwelijk.

02-01-2010 02:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
AMSTERDAM - ”Echtgenotes zouden de buitenechtelijke affaires van hun man moeten zien als een teken dat ze een goed huwelijk hebben, ” zegt Maryse Vaillant, een van de meest prominente psychologen in Frankrijk.

Vaillant vindt dat er een einde moet komen aan de harde oordelen over vreemdgaande mannen. Het hebben van een minnares is volgens haar juist goed voor het huwelijksleven. In haar nieuwe boek ’Mannen, liefde, trouw’ schrijft ze dat ontrouw gerehabiliteerd moet worden.

Ruimte

Volgens cijfers in haar boek is 39 procent van de getrouwde, Franse mannen ontrouw. ”De meeste mannen doen dat niet omdat ze niet meer van hun vrouw houden, in tegendeel,” schrijft ze . ”Ze hebben gewoon een beetje ruimte nodig. Voor zulke mannen, die diep in hun hart monogaam zijn, is ontrouw bijna onvermijdelijk.”

Als de Franse vrouwen eenmaal ’trouw zijn’ als iets zien dat niet natuurlijk is maar cultureel, en dat ontrouw essentieel is voor het mentaal functioneren van mannen die in feitelijk nog heel van hun eigen vrouw houden, dan kan dat heel bevrijdend werken voor de echtgenotes, is de mening van de Franse psycholoog.

En wij vrouwen dan , kunnen wij ook ff voor een lekkere boost gaan dan??

Is dit niet bedacht om mannen vrij te spreken?

Omdat het vreemdgaan blijkbaar niet te voorkomen is wordt er maar iets bedacht wat de boel vergoedelijkt??

wat vinden jullie?
Wat een vrouwonvriendelijk stuk zeg.
quote:Mazou schreef op 02 januari 2010 @ 13:18:

Wat een vrouwonvriendelijk stuk zeg.Misschien vinden niet-vreemdgaande mannen het wel een manonvriendelijk stuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:palientje schreef op 02 januari 2010 @ 12:56:

Ik heb onlangs de film Fatal Attraction gezien met Micheal Douglas. Wanneer je ooit van plan bent vreemd te gaan, dan zul je dat na het zien van deze film wel uit je hoofd zetten!

"Vreemdgaan maakt meer kapot dan je lief is"Nou heb ik geen konijn, duss...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2010 @ 13:19:

[...]

Misschien vinden niet-vreemdgaande mannen het wel een manonvriendelijk stuk.

Maar ik vind het vrouwonvriendelijk

Het gaat alleen om de pleziertjes van de man die de vrouw maar moet leren accepteren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2010 @ 13:16:

Als je vreemdgaat meer ziet als een gevolg van een zwakte ( een normale menselijke karaktertrek ) dan als een persoonlijke actie tegen jou en je relatie dan scheelt dat ook al een slok op een borrel.Het lijkt mij wel prettig om het zo op te vatten ja, maar ik zou het zelf denk ik niet kunnen. Ik zou toch aan mezelf gaan twijfelen en mij afvragen waarom de man in kwestie aan mij niet genoeg had (blijkbaar). En ik denk dat heel veel vrouwen dat hebben (en mannen andersom trouwens ook).
Ik begrijp niet waarom mensen het zich steeds makkelijker willen maken om zich volledig te degraderen, door zulke theorien erop te bedenken. Bijvoorbeeld; dat het zogenaamd 'wettenschappelijk' is bewezen dat mensen niet monogaam zijn.

Mijn idee is dat als je vreemdgaat, er iets heel erg mis is in je relatie, maar je wilt het er niet over hebben omdat je te gehecht bent aan die persoon. Daarom wordt het een 'wat niet weet, wat niet deert' situatie. Dát is erg basaal. Én het maakt heel veel kapot. Als je dit soort dingen duldt dan ben je volgens mij zó gedesillusioneerd in het leven en mensen en heb je het opgegeven om jezelf te ontwikkelen naar een higher level (Uebermensch ;)). Gaat daar het leven niet om? Jezelf te ontstijgen? Waarom lijkt deze ambitie nooit eens goed uit de verf te komen maar worden wij in plaats daarvan door zoveel grime en dirt en basic instincts overspoeld die overduidelijk bedoeld zijn om ons dom te houden?

In het kort, mijn punt is; been there, done that, and will never accept it.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2010 @ 13:16:

Als je vreemdgaat meer ziet als een gevolg van een zwakte ( een normale menselijke karaktertrek ) dan als een persoonlijke actie tegen jou en je relatie dan scheelt dat ook al een slok op een borrel.Tja, verstandelijk is dat misschien zo, maar gevoelsmatig ligt het wel even anders. Ik vind sex iets erg intiems, dat doe je niet zomaar met iemand zeg maar. (kan wel, maar vind ik zelf niet leuk). Als je partner dat hele intieme dan ineens, zonder dat je het weet, met een ander doet, tja, die gedachte zou ik aardig gek van worden als ik heel eerlijk ben.
Mijn vader heeft 13 jaar geleden twee jaar lang een relatie gehad met een ander. Toen mijn moeder erachter kwam, werd hij de deur uit gezet. Hij ging meteen bij de ander wonen. Nu, 13 jaar later, is die ander vreemd gegaan. Je zou zeggen dat hij dat haar niet kwalijk kan nemen... hij heeft het ten slotte zelf ook eens gedaan. Toch heeft hij haar de deur uitgezet....
quote:Murakami schreef op 02 januari 2010 @ 13:29:

Bijvoorbeeld; dat het zogenaamd 'wettenschappelijk' is bewezen dat mensen niet monogaam zijn.

Voor bijna alles wat bewezen wordt, bewijst een andere wetenschapper weer het tegendeel.

Als je dit soort dingen duldt dan ben je volgens mij zó gedesillusioneerd in het leven en mensen en heb je het opgegeven om jezelf te ontwikkelen naar een higher level (Uebermensch ;)).

Jij noemt het zo, ik noem het liever nuchter.

Gaat daar het leven niet om? Jezelf te ontstijgen?

Geen idee. Voor jou blijkbaar wel.

Waarom lijkt deze ambitie nooit eens goed uit de verf te komen

Omdat het misschien niet iedereens ambitie is?

maar worden wij in plaats daarvan door zoveel grime en dirt en basic instincts overspoeld die overduidelijk bedoeld zijn om ons dom te houden?

In het kort, mijn punt is; been there, done that, and will never accept it.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben het ermee eens dat als je het probleem vreemd gaan niet ziet als een probleem maar als een slechte gewoonte het makkelijker is om te vergeven.

Maar vreemd gaan gaat helemaal tegen mijn natuur in.

Ik denk als je een keer neukt met een ander alleen omdat je wilt weten hoe het bij een ander kan zijn of omdat je het spannend vind het makkelijker te vergeven is dan dat je een affaire hebt. Dat gaat vaak verder dn neuken allen. Dan deel je veel meer dan seks, vaak gaat zoek je dan een eigenschap bij de ander die jou eigen partner niet heeft. ik dnek dat je relatie dan niet meer te redden is.
Ik ben daar heel erg strikt in: vreemdgaan is einde oefening. Ik zou het nooit in mijn hoofd halen en als een ander dat bij mij flikte, zou mijn vertrouwen zou beschaamd zijn, dat ik me daar niet overheen kan en wil zetten.

En als hij het uit zwakte doet, ben ik misschien wel beter af. Een vent die liever z'n piemel achterna loopt, dan het probleem op te lossen (waardoor hij vindt dat hij vreemd kan gaan), is mij niet waard.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 januari 2010 @ 12:00:

[...]

We kunnen ook appels met peren gaan vergelijken.

Ik vind vreemdgaan anders behoorlijk aso. Sterker nog, het is vooralsnog niet sociaal geaccepteerd, ergo asociaal.

Feit is nou eenmaal dat welke " straf " er nou ook op overspel staat ( acuut scheiden , bijvoorbeeld ) mensen er toch nooit van weerhouden heeft het te doen.

Misdaad wordt ook begaan, welke straf er ook op staat. Geen reden om te doen alsof het normaal is.

Ik praat helemaal niets goed, maar als het minder als een doodzonde beschouwd werd maar meer als iets wat een grote kans heeft om te gebeuren bij bepaalde omstandigheden ( misschien ook nog bij een bepaald soort mensen ) , dan kan dat niet écht kwaad volgens mij. Ik wil het niet laten lijken op een " vrijbrief " om vreemd te gaan vrijen , maar als een " alsjeditdoetgebeurtervaakdat "Dat is toegeven aan het slechte gedrag van anderen. Het gedoogbeleid zogezegd, de makkelijke weg. Hij verrekt het om zich te gedragen, nou dan doe ik wel alsof het helemaal niet erg is. Nee, niet mee eens.
Ik denk dat vreemdgaan slecht is voor je relatie. In theorie durf ik wel te overwegen dat niet-uitgekomen slippertjes een boost geven aan je relatie, omdat de vreemdgaande man of vrouw een hoop positieve energie uit zo'n affaire kan halen. Maar uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat eerlijkheid het meeste waard is in een relatie, en als mijn partners vreemd zouden gaan zou mijn vertrouwen ernstig beschadigd zijn. Ik weet niet of het het einde van de relatie betekent, dat zal van de context afhangen. Maar het zal allemaal een flinke deuk oplopen.

Maar ik denk dat dat niet alleen voor seks geldt. Alles waarbij gelogen en bedrogen wordt is schadelijk voor je relatie, en ik denk dat vreemdgaan in die categorie niet eens de ergste is. Als mijn partner achter mijn rug om in mijn mails of smsjes zit te lezen zou ik me bijvoorbeeld veel sterker aangetast voelen. Ik denk niet dat mijn relaties dat zouden overleven. Een kennis van me kwam er na het huwelijk achter dat haar man al jaren geen belasting had betaald. Dat had hij haar gewoon even niet verteld. Echt, dan vind ik rondneuken een stuk minder erg..

Leef gewoon in eerlijkheid en oprechtheid. Als jij echt heel perse seks wilt met anderen dan bespreek je dat met je partner, en als hij dat niet wil en jij heel perse wel dan moet je samen een oplossing vinden of uit elkaar gaan. Ikzelf leef polyamoureus (meerdere liefdesrelaties) en die relaties zijn ook open (seks met anderen mag) en ik ben daar altijd radicaal open en eerlijk over geweest. Je partner voor de gek houden vind ik nasty. Afspreken monogaam te leven en dan vreemdgaan is nasty. Ik zal nooit een voorstander worden van gelieg en elkaar bedriegen.
@Marijke85: Ik neem aan, vanwege je nic. dat je rond de 24 bent? Dan is dat ook wel redelijk normaal. Normaler dan mijn situatie (een lange relatie vanaf een heel jonge leeftijd).

Maar kun je dan ook echt zeggen dat je écht van die partners houdt met wie je bent? Of gaat het daar nog totaal niet om?

Ik denk nu steeds meer namelijk dat houden van (het écht bij iemand willen zijn voor de rest van je leven)bij de meeste mensen (ikzelf incluis) pas met levenservaring kan komen. Alles wat ervoor is, is meestal lust of een goede vriendschap met extra's (e.g. mijn laatste 'relatie'). Dat zoveel relaties kapot gaan is naar mijn mening dat mensen nog steeds zichzelf te vroeg binden aan iemand. Er rust zowaar een stigma op mensen die zich nog niet willen binden. Ik erken in mijzelf een probleem, die waarschijnlijk met mijn traditionele (prinsesje vindt prins) opvoeding te maken heeft. Gelukkig begin ik daar vanaf te komen, men moet eerst zichzelf de ruimte geven om te groeien. Meesten zijn nog te jong/ onervaren om een relatie te beginnen (onder de 30), maar mogen/ willen dat niet erkennen, vandaar al het vreemdgaan en hartezeer.
Ik houd zielsveel van mijn partners. Met de een ben ik ruim 4 jaar samen, en sinds anderhalf jaar delen we een huis. Met de ander heb ik ruim 2 jaar een relatie, en hoewel er geen samenwoon-plannen zijn kan ik me niet voorstellen dat hij niet meer in mijn leven zou zijn.

Polyamorie lijkt vooral voor te komen bij wat oudere mensen (boven de 30), misschien omdat ze tegen die tijd de levenservaring en het zelfvertrouwen hebben om hun hart te volgen en een afwijkende keuze te maken. Vaak begin je toch monogaam, dat is immers de norm. Het vergt enige moed om anders te leven dan verwacht wordt. Toch zijn er inderdaad ook jongeren die polyamoureus leven, het wordt bespreekbaarder.
Ergens zit er wel een kern in.

Iemand kan tijdens ontmoetingen met zijn minnares ontspannen en bijkomen van de dagelijkse verplichtingen.

Daardoor komt hij vrolijk thuis en kan er weer tegenaan en kan ook meer gezeik van zijn vrouw hebben.

Anders stikt hij en pakt hij zijn biezen.

Maar dit geld natuurlijk niet voor alle gevallen.
Nee, en ik vind het ook een beetje een treurig scenario. Als mij vriend eigenlijk zijn biezen wil pakken en het enkel bij me uithoudt doordat hij soms even kan ontspannen bij zijn minnares.. jeetje zeg, wat een relatie... :( Niet om vrolijk van te worden.
[quote]Brown_Eyes schreef op 03 januari 2010 @ 21:32:

Iemand kan tijdens ontmoetingen met zijn minnares ontspannen en bijkomen van de dagelijkse verplichtingen.

Daardoor komt hij vrolijk thuis en kan er weer tegenaan en kan ook meer gezeik van zijn vrouw hebben.

ik lag in een deuk toen ik dit las, aan de andere kant

Ik heb toch ook wel veel mannen gezien die ook enorm kunnen zeiken, van hun werk chagerijnig thuis komen, op de bank ploffen en totaal niet deelnemen aan het sociale verkeer in huis, met een pilsje op de bank met hun veel te dikke pens een scheet laten , uit hun neus vretend zitten te schelden op het voetbal.

Roepend onderuitgezakt vanaf de bank, : gaan we al etuuuuuuh??

ook erg verstikkend

Maar dit geld natuurlijk niet voor alle gevallen.[/quote]

idd hahaha

zie trouwens nou dat de topictitel een D mist.
quote:Brown_Eyes schreef op 03 januari 2010 @ 21:32:

Maar dit geld natuurlijk niet voor alle gevallen.

Dan is de minnares dus een soort van sportschool (laatet haar maar niet horen ) Even mijn kwakje geloosd op naar de dagelijkse verplichting als in : moeder de vrouw en de na-zaadjes.

En inderdaad, ik ben het met je eens, anders zal jouw voorbeeld echt stikken .... in zijn eigen ego.

He Brown-Eyes ik heb echt heerlijk gelachen.
quote:Enneaaa schreef op 04 januari 2010 @ 01:54:

[...]

Dan is de minnares dus een soort van sportschool (laatet haar maar niet horen ) Even mijn kwakje geloosd op naar de dagelijkse verplichting als in : moeder de vrouw en de na-zaadjes.

En inderdaad, ik ben het met je eens, anders zal jouw voorbeeld echt stikken .... in zijn eigen ego.

He Brown-Eyes ik heb echt heerlijk gelachen. haha, niet sex and the city, maar sex and the fitness.

kijk, er is een markt voor, met condoom.

Ze doen meer dan neuken, Enea.
Ow Brown_Eyes..... fijn dat je dit nog toevoegd. Echter euh... met welke reden?
Jij hebt het over zaadlozingen, ik niet.
Ah... ok dan is dat ook mijn wereld uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven