Vriend avond uit

21-02-2018 11:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb voor nu mijn oplossing gevonden, bedankt voor jullie berichten!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:14
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
95.93% gewijzigd
Waarom accepteert jij dat hij wel mag en jij niet?

Kijk dat hij wat moeite heeft met heel close zaken zoals kizomba en dan aan elkaar kleven met iemand daar kan ik mij iets bij voorstellen maar salsa kan ook normaal gedanst worden. Daarbij zou je ook nog les kunnen volgen (waar niets gebeurd), in een showgroepje of zelfs een lady's styling groep kunnen gaan.

Ik vind het ongelijk verdeeld bij jullie. Hij is hele weekenden weg en bezig met god weet wat en jij kunt niet eens een uurtje gaan dansen. Lijkt mij niet gelijkwaardig.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:24
1.13% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je dan zelf geen vrienden in je nieuwe stad? Zoek afleiding en ga iets leuks doen!
Dus hij drinkt een flinke borrel terwijl jij je daarbij niet prettig voelt.

Maar jij gaat niet meer salsa-dansen omdat hij zich daar niet prettig bij voelt?

Wat klopt hier niet?
mariejan wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:26
1.39% gewijzigd
Wat is de reden dat je je niet fijn voelt? Bang dat hij iemand anders tegen komt, vreemdgaat, voel je je in de steek gelaten, bang voor zijn veiligheid,...?
diamantje123 schreef:
21-02-2018 11:24
Heb je dan zelf geen vrienden in je nieuwe stad? Zoek afleiding en ga iets leuks doen!
Salsa dansen bijvoorbeeld!
Dus je vindt dat je een eigen sociaal leven moet hebben, maar je bent al begonnen met jezelf weg te cijferen door te stoppen met salsa. En intussen de brave vrouw die haar man wat gunt speelt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kun je niet bij je vrienden blijven slapen? Dat je er een weekendje van maakt??

Ga jij ook lekker uit, als hij uitgaat. Heb je ook geen last van zijn alcohol
Als vriend een weekend met vrienden de hort op gaat dan kan jij dat weekend gewoon met jouw vrienden afspreken? Of zeg ik nou iets heul geks?
Dat van dat salsa dansen vind ik wel een eh... 'dingetje'. Zeker omdat je verhuisd bent is zo'n hobby goed om mensen in je omgeving te leren kennen. Ik zou me dan ook helemaal niets aantrekken van vriend zijn 'gevoelens' hierover en lekker gaan dansen. Je geeft een hobby toch niet op omdat je partner issues heeft?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vind get ook oneerlijk verdeeld, ga gewoon weer lekker salsa dansen!
Dus je vindt het normaal dat hij zich niet aan jouw angsten/onzekere gevoelens aanpast en gewoon met vrienden op stap gaat. Maar je vindt het óók normaal, dat jij je wél aan zíjn onzekere gevoelens en angsten aanpast en dus niet gaat salsadansen.

Als hij naar feesten gaat, is hij het hele weekend weg, maar jij kunt niet naar vrienden, want dan kun je 's avonds niet terug met het OV.

Je doet het zelf, denk ik. Je geeft hem alle vrijheid en sluit jezelf op. Waarom?
Later is nu
Ik gok dat TO wel zou mogen balletten of baantjes zwemmen. Salsadansen is gewoon heel fysiek en sensueel dus ik snap wel dat die man niet staat te juichen als zijn vriendin dat zonder hem wil doen.
Mocht ze überhaupt niet weg mogen, of gaat hij dan zielig doen, dan alarmbellen.
Wat is het grootste probleem? Dat hij uitgaat of dat jij dat niet liever niet mag van vriend? Vertrouw je hem? Of is het jaloezie dat hij wel iets leuks hebt en jij niet? Probeer dat eens te achterhalen en pak het grootste probleem als eerste aan. Ikzelf zou er trouwens gewoon open en eerlijk over praten. Blijkbaar durf je niet 100% jezelf te zijn en jezelf te uiten in je relatie. Daardoor ga je jezelf wegcijferen... Waarschijnlijk wil je vriend met alle liefde dit probleem verhelpen.. Zo niet, dan zou ik eens even goed op je strepen gaan staan.
Ik vind het ook wel wat oneerlijk verdeeld. Jij heb best veel opgegeven, daar mag je best iets voor terug vragen.
Ga lekker salsa-dansen, ga naar je vrienden toe en blijf daar slapen.

Het is vooral belangrijk dat je zelf het heft in handen neemt.
Hoe lang wonen jullie al samen? En hoe lang hebben jullie al een relatie? Was je voor het samenwonen al gestopt met salsa?
Waarom kan jij niet Salsa dansen?
MinkeDeWit schreef:
21-02-2018 11:30
Ik gok dat TO wel zou mogen balletten of baantjes zwemmen. Salsadansen is gewoon heel fysiek en sensueel dus ik snap wel dat die man niet staat te juichen als zijn vriendin dat zonder hem wil doen.
Mocht ze überhaupt niet weg mogen, of gaat hij dan zielig doen, dan alarmbellen.
Hij zou zomaar haar vaste danspartner kunnen worden. En wat een onzin over dat salsa dansen.
ga (in godsvredenaam) weer salsadansen... echt hoor... duh
Lorem Ipsum
Wat voor "gevoelens" heeft hij over het salsadansen? Wil hij niet met jou dansen of wil hij niet dat je met een ander danst?

Verder denk ik dat je juist wel met je vriend over deze zaken zou moeten praten. Nu ga je namelijk dingen voor hem invullen in jouw nadeel. En dat kan je (onbewust) tegen hem gaan gebruiken als je er wel een keer genoeg van hebt.
Of het nu reëel is of niet, dat doet er nog niet eens toe. Jij voelt dit nu eenmaal en in plaats van je er minderwaardig door te gaan voelen, kun je er ook voor kiezen om dingen te gaan doen waar je blij van wordt.
.
anoniem_266427 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 13:34
99.88% gewijzigd
Ah, de aap komt uit de mouw. Veel succes met je gedealde relatie!
En daar komen de skeletjes uit de kast.
Hij is dus jaloers en bezitterig maar wil zelf wel alle vrijheid.
Hij zegt nu dat hij geen drugs meer gebruikt en in ruil daarvoor mag jij niet meer salsa-dansen.

Wat schiet jij hiermee op in deze situatie?
Ik begrijp je dilemma wel.
- Is het geen optie om samen op stap te gaan? Mijn vriend en ik gaan in de weekenden vaak samen stappen met mijn vriendengroep of zijn vriendengroep. Dit hangt natuurlijk wel een beetje af van de vriendengroep van je vriend. Als het alleen maar mannen zijn kan ik me voorstellen dat samen stappen er niet in zit.
- Ga een hobby zoeken in je nieuwe omgeving. Dit is een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe vrienden te maken.

Vind het een beetje kort door de bocht dat sommigen aangeven dat je je niks van de gevoelens van je vriend aan moet trekken en lekker moet blijven salsadansen. Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar is er geen andere vorm van dans of sport die je leuk vindt? (En wat minder uitdagend is misschien, zodat je vriend zich hier niet onprettig over hoeft te voelen?) :)

Succes!!
Life begins at the end of your comfortzone
Garvey schreef:
21-02-2018 11:35
Dat klopt inderdaad. Zoals hij zelf aangeeft: hij vertrouwt mij wel, maar de mannen die me willen versieren niet. Het klinkt krom, zo voelt het ook (ik ben er tenslotte bij! Ik zou nooit vreemd gaan, ik zou alleen willen dansen. En dan ook geen kizomba of close bachata). Hij vindt het juist leuk als ik avonden weg ga, ook als ik uit ga. Overigens heeft hij dat vertrouwen in andere mannen ook niet als ik naar een kroeg ga. Hij heeft het me tot slot nooit hard verboden.

Wellicht goed om te weten: we hebben een soort deal gesloten. Niet een waar ik trots op ben, maar het is in overleg gegaan. Hij gebruikte behoorlijk wat drugs op de feestjes waar hij heen ging. Feestjes gaat hij nu nog wel heen, drugs gebruikt hij niet meer. Dit omdat ik daar absoluut niet van houd en ik vind dat echt vreselijk. Ja, ik heb onderzoeken gedaan naar drugs en wat gevolgen zijn en heb echt geprobeerd mijn standpunt te veranderen. Helaas kan ik de zorgen niet verdragen als hij het wel gebruikt. Als ''ruil'' daarvoor dans ik geen salsa meer. Wel doe ik nog stijldansen, maar daarvan zijn een stuk minder avonden uit. Ik heb ergens spijt van deze deal, ik wil namelijk dansen. De gedachte dat hij pillen gaat gebruiken maakt me echter zo nerveus, dat het opzich een ok deal is en ik nu met mijn eigen emoties moet dealen.
jouw vriend is een manipulatief heerschap
nou dan ga je op tango/rocknroll/modern ballet whatever
of ga naar de sportschool zumba doen

echt achterlijk trouwens dat je moet afspreken dat hij geen drugs meer doet in ruil voor iets onschuldigs
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven