Vriend avond uit
woensdag 21 februari 2018 om 11:39
Onzin hoor, dat over dat salsadansen.MinkeDeWit schreef: ↑21-02-2018 11:30Ik gok dat TO wel zou mogen balletten of baantjes zwemmen. Salsadansen is gewoon heel fysiek en sensueel dus ik snap wel dat die man niet staat te juichen als zijn vriendin dat zonder hem wil doen.
Mocht ze überhaupt niet weg mogen, of gaat hij dan zielig doen, dan alarmbellen.
woensdag 21 februari 2018 om 11:43
Garvey schreef: ↑21-02-2018 11:35Dat klopt inderdaad. Zoals hij zelf aangeeft: hij vertrouwt mij wel, maar de mannen die me willen versieren niet. Het klinkt krom, zo voelt het ook (ik ben er tenslotte bij! Ik zou nooit vreemd gaan, ik zou alleen willen dansen. En dan ook geen kizomba of close bachata). Hij vindt het juist leuk als ik avonden weg ga, ook als ik uit ga. Overigens heeft hij dat vertrouwen in andere mannen ook niet als ik naar een kroeg ga. Hij heeft het me tot slot nooit hard verboden.
Wellicht goed om te weten: we hebben een soort deal gesloten. Niet een waar ik trots op ben, maar het is in overleg gegaan. Hij gebruikte behoorlijk wat drugs op de feestjes waar hij heen ging. Feestjes gaat hij nu nog wel heen, drugs gebruikt hij niet meer. Dit omdat ik daar absoluut niet van houd en ik vind dat echt vreselijk. Ja, ik heb onderzoeken gedaan naar drugs en wat gevolgen zijn en heb echt geprobeerd mijn standpunt te veranderen. Helaas kan ik de zorgen niet verdragen als hij het wel gebruikt. Als ''ruil'' daarvoor dans ik geen salsa meer. Wel doe ik nog stijldansen, maar daarvan zijn een stuk minder avonden uit. Ik heb ergens spijt van deze deal, ik wil namelijk dansen. De gedachte dat hij pillen gaat gebruiken maakt me echter zo nerveus, dat het opzich een ok deal is en ik nu met mijn eigen emoties moet dealen.
God, waarom ga je samenwonen met iemand die zo aan de drugs is (geweest)? En hoe weet je nu zeker dat hij dat echt niet doet, terwijl hij weekenden weg is? En hij kan wel beweren dat hij je vertrouwt, maar blijkbaar niet, aangezien jij alleen maar wilt dansen en hij gelijk allerlei foute dingen gaat denken... En salsa dansen vind ik nu echt niet sensueel als je het vergelijkt met Kizomba. Ik zie het zelf altijd als een serieuze workout met een partner.
Ik vind dat je een slechte ruil gedaan hebt. Je ruilt iets in dat je gelukkig maakt, dat goed voor je conditie is, eventueel goed voor nieuwe sociale contacten, tegen iets dat gewoon slecht voor je is en je kunt ook nog geen eens controleren of hij echt niet meer gebruikt. Dus ik zou de afspraak openbreken en aangeven dat je er echt ongelukkig van wordt.
dianaf wijzigde dit bericht op 21-02-2018 11:47
8.86% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 21 februari 2018 om 11:44
Het verhaal wordt er met je update niet mooier op......
Hij vertrouwt jou wel maar de mannen niet. Maar......je bent er zelf toch ook nog bij? Of zeg ik nu iets heel doms??? En in de kroeg hetzelfde verhaal, daar komen ook mannen die hij dus niet vertrouwt. Mag je wel in je eentje, of met vriendinnen, naar de kroeg of welke uitgaansgelegenheid dan ook? Of alleen op een lades-only night?
Wanneer word je aan de ketting gelegd?
Hij vertrouwt jou wel maar de mannen niet. Maar......je bent er zelf toch ook nog bij? Of zeg ik nu iets heel doms??? En in de kroeg hetzelfde verhaal, daar komen ook mannen die hij dus niet vertrouwt. Mag je wel in je eentje, of met vriendinnen, naar de kroeg of welke uitgaansgelegenheid dan ook? Of alleen op een lades-only night?
Wanneer word je aan de ketting gelegd?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
woensdag 21 februari 2018 om 11:44
Zoeentje moet je helemaal niet willen.Garvey schreef: ↑21-02-2018 11:35Dat klopt inderdaad. Zoals hij zelf aangeeft: hij vertrouwt mij wel, maar de mannen die me willen versieren niet. Het klinkt krom, zo voelt het ook (ik ben er tenslotte bij! Ik zou nooit vreemd gaan, ik zou alleen willen dansen. En dan ook geen kizomba of close bachata). Hij vindt het juist leuk als ik avonden weg ga, ook als ik uit ga. Overigens heeft hij dat vertrouwen in andere mannen ook niet als ik naar een kroeg ga. Hij heeft het me tot slot nooit hard verboden.
Wellicht goed om te weten: we hebben een soort deal gesloten. Niet een waar ik trots op ben, maar het is in overleg gegaan. Hij gebruikte behoorlijk wat drugs op de feestjes waar hij heen ging. Feestjes gaat hij nu nog wel heen, drugs gebruikt hij niet meer. Dit omdat ik daar absoluut niet van houd en ik vind dat echt vreselijk. Ja, ik heb onderzoeken gedaan naar drugs en wat gevolgen zijn en heb echt geprobeerd mijn standpunt te veranderen. Helaas kan ik de zorgen niet verdragen als hij het wel gebruikt. Als ''ruil'' daarvoor dans ik geen salsa meer. Wel doe ik nog stijldansen, maar daarvan zijn een stuk minder avonden uit. Ik heb ergens spijt van deze deal, ik wil namelijk dansen. De gedachte dat hij pillen gaat gebruiken maakt me echter zo nerveus, dat het opzich een ok deal is en ik nu met mijn eigen emoties moet dealen.
woensdag 21 februari 2018 om 11:49
Jij bent zelf met een tegenvoorstel gekomen. Dat geeft al aan dat het niet jouw keuze is.
Heel veel mensen hebben niet door dat ze zich laten manipuleren, vaak uit zelfbescherming.
Jij bent er niet bij als hij gaat stappen dus feitelijk weet je niet of hij zich aan zijn kant van de deal houdt.
Maar dan nog is het vooral voor hem een win-situatie. Immers, hij kan blijven stappen en zijn leventje leven terwijl jij iets wat voor jou heel belangrijk was, opgeeft voor hem.
De weegschaal is volgens mij niet in balans zo en dat zou toch wel moeten.
Heel veel mensen hebben niet door dat ze zich laten manipuleren, vaak uit zelfbescherming.
Jij bent er niet bij als hij gaat stappen dus feitelijk weet je niet of hij zich aan zijn kant van de deal houdt.
Maar dan nog is het vooral voor hem een win-situatie. Immers, hij kan blijven stappen en zijn leventje leven terwijl jij iets wat voor jou heel belangrijk was, opgeeft voor hem.
De weegschaal is volgens mij niet in balans zo en dat zou toch wel moeten.
woensdag 21 februari 2018 om 11:49
Tuurlijk houdt hij zich aan de afspraken! En houdt hij rekening met de wensen van TO. TO is gewoon een beetje achterdochtig, want hij drinkt ook niet als hij uitgaat, hij is de volgende dag gewoon moe van het vele palaveren met zijn vriendjes en dat interpreteert TO ook al verkeerd. Arme man. En hij doet nog wel zo zijn best!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 21 februari 2018 om 11:50
het is wel manipulatief.Garvey schreef: ↑21-02-2018 11:46
Om het eerste recht te zetten: hij is absoluut niet manipulatief. ik ben zelf met het tegenvoorstel gekomen om te stoppen met salsadansen, dit omdat ik het gevoel was dat het niet eerlijk was dat hij naast zijn pillen ook de feestjes daardoor ongeveer moest stoppen. Dit gaat namelijk bijna hand in hand, de feestjes gaan niet zonder pillen, in ieder geval niet zoals hij het vierde. Ik ben dan ook zeker dat hij ze niet meer gebruikt. We hebben een hele eerlijke relatie. Misschien niet wat betreft deze deal, maar in ieder geval wel qua communicatie.![]()
Hij gebruikt harddrugs, dat is een serieuze zaak. En als hij daarmee stopt, geef jij een onschuldige hobby op, omdat hij er niet mee kan omgaan
Hij had, toen jij het voorstelde, moeten zeggen: Ben je gek joh. Dat is mijn eigen onzekerheid, blijf lekker dansen.
woensdag 21 februari 2018 om 11:51
Garvey schreef: ↑21-02-2018 11:46
Om het eerste recht te zetten: hij is absoluut niet manipulatief. ik ben zelf met het tegenvoorstel gekomen om te stoppen met salsadansen, dit omdat ik het gevoel was dat het niet eerlijk was dat hij naast zijn pillen ook de feestjes daardoor ongeveer moest stoppen. Dit gaat namelijk bijna hand in hand, de feestjes gaan niet zonder pillen, in ieder geval niet zoals hij het vierde. Ik ben dan ook zeker dat hij ze niet meer gebruikt. We hebben een hele eerlijke relatie.
Dit is ontzettend met elkaar in tegenspraak. Die feestjes zou hij mee moeten stoppen als hij geen drugs meer mag gebruiken. Maar hij gaat nog wel naar die feestjes? Dus het kan toch zonder drugs?
En je vond het oneerlijk dat hij niet meer naar die feestjes zou kunnen dus stelde je voor dat jij ook niet naar jouw feestjes zou gaan. Maar hij gaat nog wel? Wat is dan zijn kant van de deal?
Wil je echt een relatie waarin je dit soort afspraken met elkaar moet maken?
woensdag 21 februari 2018 om 11:54
Huh wat een gekke constructie. Dus je hebt een hobby moeten inruilen zodat hij van de drugs afblijft? Denk dat je een open gesprek moet gaan voeren over de invulling van jullie gezamenlijke en eigen vrije tijd met de insteek dat je er beiden gelukkig van wilt worden. Mocht hij gelukkiger worden van drugs dan van jouw zorgen, weet je ook genoeg.
woensdag 21 februari 2018 om 12:00
Los van wiens idee het was, zie je niet in dat het scheef is? Stoppen met drugs zou vanuit een intrinsieke motivatie moeten komen, niet als ruilmiddel of iets waar diegene voor beloond moet worden. Je doet net alsof het om een kind gaat wiens speelgoed is afgepakt. Het is echter een volwassen man die niet beloond hoeft te worden omdat hij iets schadelijks laat staan. Kom op zeg, omgekeerde wereld.Garvey schreef: ↑21-02-2018 11:46Wow, wat een heftige reacties. Daar schrik ik wel even van!
Om het eerste recht te zetten: hij is absoluut niet manipulatief. ik ben zelf met het tegenvoorstel gekomen om te stoppen met salsadansen, dit omdat ik het gevoel was dat het niet eerlijk was dat hij naast zijn pillen ook de feestjes daardoor ongeveer moest stoppen. Dit gaat namelijk bijna hand in hand, de feestjes gaan niet zonder pillen, in ieder geval niet zoals hij het vierde. Ik ben dan ook zeker dat hij ze niet meer gebruikt. We hebben een hele eerlijke relatie. Misschien niet wat betreft deze deal, maar in ieder geval wel qua communicatie.![]()
Verder weet ik ook niet hoe leuk ik het zou vinden als mijn vriend salsa zou dansen met vrouwen, ik snap zijn emoties hierin wel en wil hier dan ook rekening mee houden. Het blijven doen wat je altijd deed moet kunnen, maar hierin mag je ook zeker rekening houden met je partner vind ik. Je hebt tenslotte niet voor niets een relatie.
Tot slot: jullie reacties, ondanks de heftigheid, zetten me wel aan het denken. Wellicht dat ik opnieuw moet gaan praten over ''de deal'' en deze inderdaad niet eerlijk is. Een mens kan inderdaad terugkomen op beslissingen en wie weet pakt het gesprek beter uit dan verwacht.
woensdag 21 februari 2018 om 12:05
vivautrecht85 schreef: ↑21-02-2018 12:00Los van wiens idee het was, zie je niet in dat het scheef is? Stoppen met drugs zou vanuit een intrinsieke motivatie moeten komen, niet als ruilmiddel of iets waar diegene voor beloond moet worden. Je doet net alsof het om een kind gaat wiens speelgoed is afgepakt. Het is echter een volwassen man die niet beloond hoeft te worden omdat hij iets schadelijks laat staan. Kom op zeg, omgekeerde wereld.
Naast dat dit vaak gewoon niet werkt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 21 februari 2018 om 12:09
Ik snap niet dat jouw vriend het ok vond dat jij zou stoppen met salsa, iets waar jij zo blij van wordt. Een eerlijker deal zou zijn geweest dat hij ook niet meer uit zou gaan. Hoewel dat hele deal gedoe bezopen is natuurlijk. Je bent ook al verhuisd naar een stad ver van jouw vrienden. Doe jezelf een plezier en ga lol hebben in je leven.
Cum non tum age
woensdag 21 februari 2018 om 12:10
Drugs gebruik en dansen is toch wel heel iets anders. Daarbij vind ik dit echt een dubbele moraal. Op die feesten komt hij toch ook weleens een leuke meid tegen?
Alsof jij een man niet zou kunnen weerstaan en hij een meisje in dronken toestand wel.
Eerlijk gezegd zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Volgens mij ga je met deze hypocriete persoon nog van een hele koude kermis thuiskomen.
Daarbij ben jij voor hem verhuisd en laat hij jou nu hele weekenden alleen zitten waarbij hij je leukste hobby ook nog heeft afgenomen omdat hij zo volwassen is om niet meer super veel drugs te gebruiken...nou wie is hier gekke gerritje hij in ieder geval niet.
Alsof jij een man niet zou kunnen weerstaan en hij een meisje in dronken toestand wel.
Eerlijk gezegd zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Volgens mij ga je met deze hypocriete persoon nog van een hele koude kermis thuiskomen.
Daarbij ben jij voor hem verhuisd en laat hij jou nu hele weekenden alleen zitten waarbij hij je leukste hobby ook nog heeft afgenomen omdat hij zo volwassen is om niet meer super veel drugs te gebruiken...nou wie is hier gekke gerritje hij in ieder geval niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 februari 2018 om 12:20
Hoe vaak gaat je vriend dat uit Garvey? Als het bijvoorbeeld 1 x per maand is en hij zou dan iets nemen dan zou ik daar persoonlijk niet echt een probleem mee hebben. En dus daarvoor al helemaal niet mijn hobby opgeven.
Waarom laat je hem niet gewoon af en toe iets gebruiken tijdens een feest en ga je zelf lekker weer salsadansen en wat vaker zelf een weekend naar je vriendinnen. Als dit de enige issues zijn dan is het toch op te lossen?
Waarom laat je hem niet gewoon af en toe iets gebruiken tijdens een feest en ga je zelf lekker weer salsadansen en wat vaker zelf een weekend naar je vriendinnen. Als dit de enige issues zijn dan is het toch op te lossen?